LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koffie op werk belangrijk?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
lida2
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 apr 2005 20:04

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door lida2 »

Ja, ik wist toen ik koffie van koffiebonen opschreef dat er vast iemand was die hier op zou reageren :lol:
Ik bedoel natuurlijk verse koffiebonen en niet gemalen koffie. Als hier nog iemand iets over heeft: De koffie wordt in het apparaat gemalen.
Even voor de duidelijkheid :wink:

matarazzi
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:17

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door matarazzi »

Jaren lang op het werk slechte koffie moeten drinken, voornamelijk die siroopkofiie van DE. Hartkloppingen krijg ik er van. De cappuccino is ook niet lekker (chemisch). Gelukkig drink ik nu Simon Lévelt koffie, echt super koffie. Ze zeggen de beste kwaliteit koffie die er is en dat proef je. Daarnaast is het nog biologisch ook, gelijk is het vooroordeel weg.

En thee, we hebben losse thee, dat is echt een luxe.

Ik ga met plezier naar mijn werk

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door G7 »

Ik vind het echt wel belangrijk een lekker kopje koffie op je werk. Bij ons hebben ze zo'n DE automaat met alles erop en erin. Super! Lekkere koffie.

Niks geen restjes in je thee, want het water voor de thee, wordt apart getapt.

Thuis lekker een Senseo.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door een »

Bij ons heeeerlijke koffie/capuccino/machiato uit een WMF-machine. Verse melk voor goed melkschuim. Gewoon prima en gratis.

Toolboy

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door Toolboy »

ik heb geen klagen.
Ik werk thuis achter mijn compie en ben zelf verantwoordelijk voor m`n bakkie.

marste
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2006 21:18

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door marste »

Op kantoor zetten wij 's morgens zelf DE koffie. We hebben goede warmhoudkannen en de koffie blijft prima van kwaliteit. Voor de echt lekkere trek staat er een Senseo in de keuken met diverse smaken en soorten (decaf) koffiepads. Er wordt beslist aandacht besteed aan onze koffievoorziening en de koekjes erbij mogen er zijn. Top geregeld! :D

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

lida2: er zijn mensen die wat traager van begrip zijn dus laat maar gaan, trouwens echte lekkere koffie is van Peeze.
www.peeze.nl daar kan geen ander merk tegen op.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Bij ons staat een oud vergeelt koffiezet apparaat op het werk, de trechter, waar het filter in hoort, is al donkerbruin van het gebruik, het apparaat pruttelt als een stoommachine wanneer de koffie klaar is!, het deksel is al vervormd en bruin,

De koffie is bagger!, doordat het water van het koffiezetapparaat te koud is!, je mag ook niet zeuren van zo'n oud koffiezetapparaat die bij aanschaf al niks kostte!, en nu al 15 jaar meedraait!,

Dus wordt er maar extra koffie in het filter geschept, om toch nog een beetje smaak aan de koffie te brengen!, :(

We lopen er wel op..., maar geld voor een automaat met Wienermelange, chocolademelk, evt. soepjes, ed. is er niet, dus we houden het bij de koffie die een koffiekenner zou uitspuugen van afgrijzen!, :lol:

meesje
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2005 21:46

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door meesje »

In ons bedrijf hadden we heerlijke DE-koffie. Begin dit jaar is vanwege de kostprijs (ze zeggen dat er een 'blinde test' is geweest kwa smaak) overgestapt op automaten van leverancier Maas, met Max Havelaar koffie. Misschien goed voor de achterliggende gedachte, maar de koffie is echt niet te zuipen. De kwaliteit is niet constant, halve bakjes of slappe bakjes bijdezelfde code. Daarbij komt dat het veel langer duurt voordat 1 kopje gezet is en het schoonmaken van de machine gebeurt niet elke dag. Soms drijft er een ondefinieerbare laag in het bekertje dat ruikt naar schimmels. Overigens is de thee uit het apparaat redelijk te drinken, maar minder dan voorheen bij DE. Toen konden we trouwens nog losse zakjes met een smaakje gebruiken. Soms verzuchten we dat we maar weer een eigen thermoskannetje met koffie mee moeten nemen. De smaak van de koffie heeft wel degelijk invloed op de sfeer op kantoor, zowel bij mannen als bij vrouwen.

Bellefleur
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2006 09:54

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door Bellefleur »

Onze DE automaat was aan vervanging toe. Het duurde lang, haperde wel eens, kortom, de koffiemachine moest vervangen. We hebben er nu een van een ander merk. Mijn allereerste bakje cappuccino was gewoon walgelijk. De overige koffie smaakt naar oude koffie, een vreemde vieze smaak. Ik begrijp best dat je aan een andere smaak moet wennen, maar dit heeft niets met wennen te maken. Dus nu klaagt de hele afdeling weer over de vieze koffie. Ik drink nu vaak chocolademelk. Terwijl de cappuccino in de vorige automaat (die dan wel enigszins kapot was) verder toch goed smaakte. En ja..... de lekkerste koffie drink je thuis! Ben wel jaloers op die mevrouw met die ingebouwde espresso-machine, dat heb je op een afdeling bij een groot bedrijf helaas niet...maar het klinkt wel erg lekker! Ga nu ff een senseootje maken.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Bij mij op m'n werk is de koffie gratis en (dus) lekker. En je kan nog kiezen uit allerlei verschillende soorten, waarvan ik de namen niet zonder spelfouten kan schrijven.

lida2
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 apr 2005 20:04

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door lida2 »

En ja..... de lekkerste koffie drink je thuis! Ben wel jaloers op die mevrouw met die ingebouwde espresso-machine, dat heb je op een afdeling bij een groot bedrijf helaas niet...maar het klinkt wel erg lekker!
Ja Bellefleur, het is ook erg lekker. Het ding kostte een hoop maar de koffie is heerlijk. Elke keer weer heb ik zin om een cappucino te drinken. Het is zo veel beter dan die vieze koffie die uit een gewoon koffieapparaat komt.

itdokter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2006 15:28

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door itdokter »

Ik werk in het martiniziekenhuis en we hadden bij mij op de afdeling eerst een koffiezetautomaat waar we filters en gemalen koffie voor konden bestellen. Vervolgens werd onze afdeling belaagd door een pilot met een koffiezetautomaat voor de hele verdieping. Deze pilot moet twee jaar duren en deze pilot wordt uitgevoerd in het kader van bezuinigingen. Nou bezuinigingen werken zo erg goed, want de koffie is niet meer te drinken. Ondanks vele klachten en het testen van verschillende smaken (een rotsmaak is ook een smaak zegt een van m'n collega's) is er niets veranderd. We hebben nu als afdeling een waterkoker en een filter (een koffiezetapparaat is niet toegestaan) en we zetten handmatig koffie. Is erg gezellig in ons keukentje maar ja, bezuinigingen zijn er om te bezuinigen niet waar?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door bot321 »

Een opmerking uit den verre heb nml.nog steeds vakantie
en een lekker wijntje op.
Een prima afdronk, rond op de tong, een volle smaak in de mond
en een uitstekende aroma waardoor je met plezier gaat werken.
http://www.smitdorlas.nl

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ha vakantieganger bevalt het daar.

top030
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 nov 2006 17:04

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door top030 »

Naar mijn mening is een lekker kopje koffie erg belangrijk. Op het werk hebben we momenteel een DE machine staan. Dit zou lekker kunnen zijn als de machines ( zijn er twee ) goed afgesteld zouden zijn. De kwalliteit van deze machines valt mij persoonlijk dan ook erg tegen. Waar de meeste mensen niet zo kritisch zijn ..... doe ik dat persoonlijk wel. Nu is mijn vraag of er meer mensen zijn die liever zelf koffie zetten dan het uit zo`n machine te halen..... ??

Bonkje
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2006 19:13

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door Bonkje »

Thuis heb ik senseo koffie in diverse smaken en dat is lekkere koffie.
De koffie in de meeste tankstations, waar ik onder weg wel eens koffie koop, zijn van D.E en dat is lekkere koffie.

odo
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:02

Re: Koffie op werk belangrijk?

Ongelezen bericht door odo »

Wat koffie betreft ligt er voor de meeste Nederlanders nog een hele wereld open om te verkennen. Zo schat ik dat minstens 95% van de Nederlanders nog nooit versgebrande koffie heeft geproefd. Daarmee bedoel ik binnen 5 dagen na branding.

Op het werk is zo een luxe natuurlijk niet nodig. Maar een kostprijs van 11 tot 12 ct per kopje wordt vaak als te duur gezien. Dan worden de opties natuurlijk beperkt, hoewel tot ca. 7 ct nog een acceptabele kwaliteit mogelijk is. Alles daaronder is bagger. Bij beheerders gaat soms om de halve centen, veel minder vaak om de kwaliteit.

Het lijkt wel of genieten van iets simpels in dit land een zonde is.

Laat ik u verklappen dat het in een groot deel van de horeca weinig beter gesteld is. Wie de AD koffietest leest ziet dit bevestigt. In Nederland is geen of nauwlijks koffiecultuur, in tegenstelling tot wat vaak wordt beweerd. Op het werk is de koffie meestal slechter dan gemiddeld.

Gesloten