LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tram / bus / metro te vroeg
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: tram / bus / metro te vroeg
Is lastig aan te geven. Wat jij zegt over vanaf de begin rit vind ik redelijk. 10 minuten of een kwartier is netjes, maar ik ben dan voor het dubbele dus 20 minuten of een half uur.
De diensten zijn in de spits veelal 10 minuten of kwartier diensten. Dus als ik, bij een 10 minuten, dienstregeling de bus van 10 over 5 uiterlijk moet hebben dan neem ik 2 bussen eerder dus die van 10 voor 5. Bij een kwartier dienst neem ik in plaats van kwart over 5 de bus van kwart voor 5. Zo kan er een bus uitvallen en vang je een beetje door drukte onstane vertraging op.
Wanneer nu alles op rolletjes loopt dan ben ik of 20 minuten of een half uur te vroeg op mijn werk of plaats bestemming.
Zo minimaliseer je de kans op te laat komen en zal je werkgever nooit zo snel tot actie overgaan als je een keer te laat komt.
Dit is mij met de paplepel ingegoten en heb ik zelf, gezien het steeds drukker worden en het niet daarop aanpassen van de diensten wegens geldgebrek, verruimd. Zodoende nooit problemen.
De diensten zijn in de spits veelal 10 minuten of kwartier diensten. Dus als ik, bij een 10 minuten, dienstregeling de bus van 10 over 5 uiterlijk moet hebben dan neem ik 2 bussen eerder dus die van 10 voor 5. Bij een kwartier dienst neem ik in plaats van kwart over 5 de bus van kwart voor 5. Zo kan er een bus uitvallen en vang je een beetje door drukte onstane vertraging op.
Wanneer nu alles op rolletjes loopt dan ben ik of 20 minuten of een half uur te vroeg op mijn werk of plaats bestemming.
Zo minimaliseer je de kans op te laat komen en zal je werkgever nooit zo snel tot actie overgaan als je een keer te laat komt.
Dit is mij met de paplepel ingegoten en heb ik zelf, gezien het steeds drukker worden en het niet daarop aanpassen van de diensten wegens geldgebrek, verruimd. Zodoende nooit problemen.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: tram / bus / metro te vroeg
Ik ken er dus echt genoeg, die bij een 8-urige werkdag de reistijd tot die werkdag rekenen. En vooral op maandagmorgen.
Ik ben het volledig eens met een marge, je moet niet op het laatst aan komen rennen bij een halte (gewoon eerder van huis gaan, is de oplossing), maar die marge moet een beetje in verhouding zijn tot de echte reistijd.
Ik ben het volledig eens met een marge, je moet niet op het laatst aan komen rennen bij een halte (gewoon eerder van huis gaan, is de oplossing), maar die marge moet een beetje in verhouding zijn tot de echte reistijd.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: tram / bus / metro te vroeg
Hangt er ook een beetje van af of je tijdens de spits reist, maar ik vind mijn marge netjes en redelijk. Er kan altijd iets onverwachts gebeuren en zeker tijdens de spits.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Als ik er een kwartier over doe om met de bus op het station te komen en ik moet een marge nemen van een kwartier om zeker te zijn dat ik optijd ben, dan betekend dat een verdubbeling van de reistijd. Dat maakt het OV er niet aantrekkelijker op he?
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: tram / bus / metro te vroeg
Tja dan moet je ook niet zeuren als je toch te laat komt, want er kan altijd iets gebeuren.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Ja, als je zo gaat beginnen komen we er natuurlijk nooit. Het zou in ieder geval het doel moeten zijn om optijd te rijden, zeker bij tijdhaltes. Als je bij voorbaat alles al op de reiziger gaat gooien zodat zijn reistijd verdubbeld omdat de chauffeur eens zin heeft om eerder weg te gaan, maak je het OV onnodig onaantrekkelijker. Onnodig omdat te vroeg wegrijden bij een tijdhalte heel makkelijk te voorkomen is: gewoon niet doen.
Re: tram / bus / metro te vroeg
De enigste manier om nog op tijd te rijden wat volgens jou het doel is, is de tijden aan te passen aan de werkelijkheid. (van het huidige verkeersbeeld)
Maarja, dat kost geld en materieel, personeel ect. (om de freqentie op peil te houden)
En meer rijtijd is 100% goed voor de chauffeurs en zijn werkdruk, maar niet voor reizigers die in no-time van a naar b willen "vliegen".
Op zon- en feestdagen met dezelfde rijtijd als in de drukke spits wachten we wel even bij de tijdhalte...even buiten een peukie roken of wat lezen.
Hoor je vaak gekuch, zuchten en zenuwachtig benen geroffel...laat ik het anders zeggen, vinden enkelen ook beslist niet leuk (aan hun gezicht te zien) sommige worden er zelfs boos om.
Het liefs willen ze plankgas vervoerd worden....hoe eerder hoe beter op hun plek van bestemming
Denk maar niet dat de meeste passagiers denken aan de medepassagiers, alleen aan hun eigen ik!
Maarja, dat kost geld en materieel, personeel ect. (om de freqentie op peil te houden)
En meer rijtijd is 100% goed voor de chauffeurs en zijn werkdruk, maar niet voor reizigers die in no-time van a naar b willen "vliegen".
Op zon- en feestdagen met dezelfde rijtijd als in de drukke spits wachten we wel even bij de tijdhalte...even buiten een peukie roken of wat lezen.
Hoor je vaak gekuch, zuchten en zenuwachtig benen geroffel...laat ik het anders zeggen, vinden enkelen ook beslist niet leuk (aan hun gezicht te zien) sommige worden er zelfs boos om.
Het liefs willen ze plankgas vervoerd worden....hoe eerder hoe beter op hun plek van bestemming
Denk maar niet dat de meeste passagiers denken aan de medepassagiers, alleen aan hun eigen ik!
Re: tram / bus / metro te vroeg
Dat is net zoiets als altijd klagen dat de treinen niet op tijd rijden, maar wel zelf iedere keer op het moment van vertrek nog even een kaartje kopen bij de automaat en vragen aan de conducteur of ie even wil wachten. Hierdoor vertrekt de trein vaak 2 minuten later, wat weer lastig is als je 4 minuten de tijd hebt om over te stappen.
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: tram / bus / metro te vroeg
Kampvuur alle reizigers denken alleen maar aan zichzelf. Ik heb het ook iedere keer dan sta je bij een tijdhalte je tijd af te wachten en dan gaan de passagiers zeuren. Ik heb er zelfs 1 gehad die begon te klagen dat hij de trein moet hebben van 10.15 en hij nam altijd dezelfde bus. Nu hield ik mij netjes aan de tijd en begon hij te schelden. Ik zei vriendelijk tegen die man dat hij de trein toch niet zou halen daar mijn aankomsttijd pas 10.20 uur is. Mijn andere collegaas rijden ook telkens door dus ik moest dat ook maar doen. Echt niet dat ik dat deed. Hij heeft een klacht ingediend welke ik heb mogen lezen. Hij heeft hem alleen dusdanig verdraaid dat ik volgens hem 4 minuten te laat zou zijn vertrokken van de tijdhalte. Het leuke is dat als ik dat had gedaan hij de trein ook gemist zou hebben. Ik heb het verhaal uitgelegd en de klacht werd geseponeerd.
Leuk hè passagiers het is en blijft een leuke hobby....
Leuk hè passagiers het is en blijft een leuke hobby....
Re: tram / bus / metro te vroeg
En alle buschauffeurs zijn luie domme onbeschofte ****** die te lui zijn om ander werk te zoeken terwijl ze eigenlijk niets achter het stuur te zoeken hebben....Kampvuur alle reizigers denken alleen maar aan zichzelf.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt omdat Maarten zegt dat alle reizigers alleen maar aan zichzelf denken en dat je niet niet echt meent
Re: tram / bus / metro te vroeg
Ach ik denk dat tieneplein van mening is dat chauffeurs dienen opgevoed te worden door de passagiers, terwijl het eigenlijk andersom is.
Zeker gezien haar laatste reactie bewijst haar grote minachting....
Een soort ike, ike, reactie.
Alleen als het vrienden of familie betreft houden ze een bus nog wat langer staande...ja me moeder komt er nog aan ect.
We wachten altijd...terwijl je in de bus geirriteerde kopjes ziet.
Zeker gezien haar laatste reactie bewijst haar grote minachting....
Een soort ike, ike, reactie.
Alleen als het vrienden of familie betreft houden ze een bus nog wat langer staande...ja me moeder komt er nog aan ect.
We wachten altijd...terwijl je in de bus geirriteerde kopjes ziet.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Er zijn genoeg buschauffeurs die opgevoed moeten worden. Maar er zijn ook genoeg passagiers die opgevoed moeten worden. Net als automobilisten of vrachtwagenchauffeurs, of klanten van een winkel of wat dan ook. Overal zitten vervelende mensen tussen, die alleen maar aan zichzelf denken.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Alle buschauffeurs zijn gescreend...en goed bevonden, om met lastige "klanten"om te gaan.
Hoewel omgaan een ruim begrip is, je kan beter zeggen conflicten verkomen, maar er zit wel een "maar" aan.
We doen dit niet ten koste van anderen, de wel goed willende passagiers!!!
Dus jammer voor degené die onredelijke eisen stellen...ze worden niet ingewilgd, kunnen ze nog altijd op de flora's hun/haar gal spuwen.
Zoals we al zien.
Hoewel omgaan een ruim begrip is, je kan beter zeggen conflicten verkomen, maar er zit wel een "maar" aan.
We doen dit niet ten koste van anderen, de wel goed willende passagiers!!!
Dus jammer voor degené die onredelijke eisen stellen...ze worden niet ingewilgd, kunnen ze nog altijd op de flora's hun/haar gal spuwen.
Zoals we al zien.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Ik ken er genoeg die hun bek niet opentrekken en er altijd met een chagrijnig gezicht bij zitten. Alsof ze het totaal niet naar hun zin hebben. En als je dan iets netjes vraagt kan je een snauw krijgen.
Die zijn misschien wel gescreend, maar tig duizend jaar geleden en weten totaal niks van omgangsvormen.
Onredelijke eisen oke....maar een passagier gedag zeggen dat hoort gewoon. Maar er zijn genoeg chauffeurs die dat niet doen. Net zoals er genoeg passagiers zijn die niks zeggen.
Die zijn misschien wel gescreend, maar tig duizend jaar geleden en weten totaal niks van omgangsvormen.
Onredelijke eisen oke....maar een passagier gedag zeggen dat hoort gewoon. Maar er zijn genoeg chauffeurs die dat niet doen. Net zoals er genoeg passagiers zijn die niks zeggen.
Re: tram / bus / metro te vroeg
JUIST Bailey.
Dat is precies wat ik bedoel. Van beide kanten zijn er minkukels te vinden. Dat betekend echter niet dat je je zelf dus ook maar niet hoeft te gedragen.
Overigens vind ik het niet te vroeg wegrijden bij een tijdhalte geen onredelijke eis. Er zijn voor het busvervoer nu eenmaal spelregels waaraan de deelnemers zich moeten houden. Een van de afspraken is dat een bus op een bepaalde tijd bij de halte wegrijd. Omdat het niet handig is om dat bij elke halte heel stipt af te spreken, zijn er een aantal punten in de route waar de chauffeur wacht wanneer hij veel te vroeg is, zodat reizigers niet voor verrassingen komen te staan. Wanneer je je daar al niet aan gaat houden, dan kun je net zo goed de hele dienstregeling de deur uitdoen! Ik denk overigens dat sommige reizigers bij een tijdhalte zeurderig worden omdat ze niet weten wat een tijdhalte is. Misschien helpt het wanneer je ze op dat moment dat even uitlegt?
Wanneer je het OV dusdanig onbetrouwbaar maakt dat de reiziger zijn reistijd min of meer moet verdubbelen omdat de bus misschien wel eens niet op tijd zou kunnen rijden, dan maakt dat het OV veel minder aantrekkelijk dan bijvoorbeeld de auto. Ik neem aan dat je het als OV-er met me eens bent dat je de reiziger niet (weer terug) naar de auto wil jagen...
Dat is precies wat ik bedoel. Van beide kanten zijn er minkukels te vinden. Dat betekend echter niet dat je je zelf dus ook maar niet hoeft te gedragen.
Overigens vind ik het niet te vroeg wegrijden bij een tijdhalte geen onredelijke eis. Er zijn voor het busvervoer nu eenmaal spelregels waaraan de deelnemers zich moeten houden. Een van de afspraken is dat een bus op een bepaalde tijd bij de halte wegrijd. Omdat het niet handig is om dat bij elke halte heel stipt af te spreken, zijn er een aantal punten in de route waar de chauffeur wacht wanneer hij veel te vroeg is, zodat reizigers niet voor verrassingen komen te staan. Wanneer je je daar al niet aan gaat houden, dan kun je net zo goed de hele dienstregeling de deur uitdoen! Ik denk overigens dat sommige reizigers bij een tijdhalte zeurderig worden omdat ze niet weten wat een tijdhalte is. Misschien helpt het wanneer je ze op dat moment dat even uitlegt?
Wanneer je het OV dusdanig onbetrouwbaar maakt dat de reiziger zijn reistijd min of meer moet verdubbelen omdat de bus misschien wel eens niet op tijd zou kunnen rijden, dan maakt dat het OV veel minder aantrekkelijk dan bijvoorbeeld de auto. Ik neem aan dat je het als OV-er met me eens bent dat je de reiziger niet (weer terug) naar de auto wil jagen...
Re: tram / bus / metro te vroeg
Ben het helemaal met je eens!!
-
- Berichten: 1201
- Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52
Re: tram / bus / metro te vroeg
He Tienepien ik geloof dat jij mij niet helemaal begrijpt.
Ik heb genoeg over voor de passagier, maar laat deze ook maar eens zelf goed nadenken en kijken welke bus het is en waar deze naar toe gaat. Het staat er met KOEIELETTERS op. Op dat punt verwijs is hen enkelt naar de voorzijde van de bus. Vandaag weer gehad. Ik reed 82... Ik kreeg de vraag bent u de 130....... Ik zei heel simpel: Kun je lezen...Ja antwoord hij. Ik weer wat staat er op de voorkant dan.... Ja dat je de 82 bent.... Ik weer precies en dus geen 130.... Ik doe dat niet afsnauwend maar in een spelvorm... Ik heb namelijk geen tijd voor dit soort spelletjes en zeker niet als ik al 10 minuten achter mijn tijd aan zit.
De mens wilt uitleg.... Tuurlijk maar op het moment dat je uitleg geeft dan staan ze je veelal aan te kijken alsof zij water zien branden en vallen dan terug in hun mening. Als voorbeeld verwijs ik weer naar die man die zijn trein moest halen. Hun begrijpen het niet. Ik doe daar niet eens meer de moeite voor. Ik zeg hen simpel: Klagen doe je maar bij het bedrijf. Ik houd mij aan de regels en als je daardoor een aansluiting mist dan kan ik er niets aan doen. Ook krijgen wij wel eens de vraag als wij 5 minuten te laat zijn of wij de aansluiting willen oproepen of deze nog even kan wachten.... Wanneer ik dan zeg dat dat geen nut meer heeft, omdat dan ook zijn of haar diensttijden naar zijn grootje gaan dan zijn ze beledigd. Daarom zeg ik passagiers denken alleen maar aan henzelf. De rest er omheen kan hun gestolen worden. Op de vraag kunt u nog even wachten want mijn moeder komt er nog aan en zij blijkt in de verste velden niet te vinden dan zeg ik simpel: Wacht maar op de volgende bus ik ben al laat en heb daar geen tijd voor. Hup en ook weer beledigd. Er wordt soms zelfs gespuugd naar je.. nee en dan moet je vriendelijk blijven.....Denk je zelf....NOT!!!
Als ik op al deze dingen moet gaan zitten wachten om de klant tevree te houden dan kan ik mijn pauze telkens wel inleveren en daarbij kun je trouwens de dienstregeling de vuilinisbak wijzen, want dat werkt dan niet meer. Mensen moeten het besef krijgen dat hun niet in een taxi zitten, maar in het OV welke zoveel mogelijk binnen een bepaalde tijd zijn ritten moet rijden.
Er klopt al geen vervelend meer van meerdere dienstregelingen en dan wordt van ons verwacht dat wij ze oplossen...ja echt niet. Dat zoeken zij op kantoor maar uit.
Ik heb genoeg over voor de passagier, maar laat deze ook maar eens zelf goed nadenken en kijken welke bus het is en waar deze naar toe gaat. Het staat er met KOEIELETTERS op. Op dat punt verwijs is hen enkelt naar de voorzijde van de bus. Vandaag weer gehad. Ik reed 82... Ik kreeg de vraag bent u de 130....... Ik zei heel simpel: Kun je lezen...Ja antwoord hij. Ik weer wat staat er op de voorkant dan.... Ja dat je de 82 bent.... Ik weer precies en dus geen 130.... Ik doe dat niet afsnauwend maar in een spelvorm... Ik heb namelijk geen tijd voor dit soort spelletjes en zeker niet als ik al 10 minuten achter mijn tijd aan zit.
De mens wilt uitleg.... Tuurlijk maar op het moment dat je uitleg geeft dan staan ze je veelal aan te kijken alsof zij water zien branden en vallen dan terug in hun mening. Als voorbeeld verwijs ik weer naar die man die zijn trein moest halen. Hun begrijpen het niet. Ik doe daar niet eens meer de moeite voor. Ik zeg hen simpel: Klagen doe je maar bij het bedrijf. Ik houd mij aan de regels en als je daardoor een aansluiting mist dan kan ik er niets aan doen. Ook krijgen wij wel eens de vraag als wij 5 minuten te laat zijn of wij de aansluiting willen oproepen of deze nog even kan wachten.... Wanneer ik dan zeg dat dat geen nut meer heeft, omdat dan ook zijn of haar diensttijden naar zijn grootje gaan dan zijn ze beledigd. Daarom zeg ik passagiers denken alleen maar aan henzelf. De rest er omheen kan hun gestolen worden. Op de vraag kunt u nog even wachten want mijn moeder komt er nog aan en zij blijkt in de verste velden niet te vinden dan zeg ik simpel: Wacht maar op de volgende bus ik ben al laat en heb daar geen tijd voor. Hup en ook weer beledigd. Er wordt soms zelfs gespuugd naar je.. nee en dan moet je vriendelijk blijven.....Denk je zelf....NOT!!!
Als ik op al deze dingen moet gaan zitten wachten om de klant tevree te houden dan kan ik mijn pauze telkens wel inleveren en daarbij kun je trouwens de dienstregeling de vuilinisbak wijzen, want dat werkt dan niet meer. Mensen moeten het besef krijgen dat hun niet in een taxi zitten, maar in het OV welke zoveel mogelijk binnen een bepaalde tijd zijn ritten moet rijden.
Er klopt al geen vervelend meer van meerdere dienstregelingen en dan wordt van ons verwacht dat wij ze oplossen...ja echt niet. Dat zoeken zij op kantoor maar uit.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Tieneplein, ik zeg meer gedag dan ik ooit zal terug krijg....
Maar daar gaat het helemaal niet om.
Wel de minachtende reactie's van jou, ja die steken mij, en als ik zo vrij ben, denk ik ook vele anderen.
Ik zou zeggen spuw je gal maar ergens anders, en ga mij a.u.b niet uitleggen hoe de maatschappij ik elkaar steekt, met name hoe sommige passagier iemand zoeken om te sarren.
Ze weten toch wel dat wij altijd correct blijven, dus zolang ik mijn uniform aan heb, doen ze hun best maar, zodra ik vrijaf heb flikt niemand wat bij mij..
Ja dat zijn dus weer mijn spelregels.
Omdat we toevallig een bus besturen zijn we schorem????? (althans bij jou?)
Pfffff...
Wij houden ons aan de spelregels...is ons werk, bemoei je er niet mee, we doen meer dan omschreven is.
Stank voor dank...zelfs als we buiten de regels om een aansluiting regelen krijg je nog geen dank je wel.
Het zijn juist de enkele passagiers die hun wetten aan ons proberen op te leggen, en alles afschuiven.
Je hebt geen flauw benul met welke riemen wij moeten zien te roeien, hoeft ook niet maar doe aub niet zo arrogant, maken we al genoeg mee.
Maar daar gaat het helemaal niet om.
Wel de minachtende reactie's van jou, ja die steken mij, en als ik zo vrij ben, denk ik ook vele anderen.
Ik zou zeggen spuw je gal maar ergens anders, en ga mij a.u.b niet uitleggen hoe de maatschappij ik elkaar steekt, met name hoe sommige passagier iemand zoeken om te sarren.
Ze weten toch wel dat wij altijd correct blijven, dus zolang ik mijn uniform aan heb, doen ze hun best maar, zodra ik vrijaf heb flikt niemand wat bij mij..
Ja dat zijn dus weer mijn spelregels.
Omdat we toevallig een bus besturen zijn we schorem????? (althans bij jou?)
Pfffff...
Wij houden ons aan de spelregels...is ons werk, bemoei je er niet mee, we doen meer dan omschreven is.
Stank voor dank...zelfs als we buiten de regels om een aansluiting regelen krijg je nog geen dank je wel.
Het zijn juist de enkele passagiers die hun wetten aan ons proberen op te leggen, en alles afschuiven.
Je hebt geen flauw benul met welke riemen wij moeten zien te roeien, hoeft ook niet maar doe aub niet zo arrogant, maken we al genoeg mee.
Re: tram / bus / metro te vroeg
Maarten, ik denk dat jij mij niet begrijpt. Ik heb het namelijk alleen maar over de normal omgangsvormen (groeten e.d.) en over het niet te broeg wegrijden bij tijdhaltes.
Wat jullie verder allemaal aan mensen tegenkomen die niet zelf nadenken, daar heb ik het helemaal niet over. Ik weet echter wel waar je het over hebt, aangezien dat bij ons in de winkel ook regelmatig voorkomt. Tsja, hoort er een beetje bij en zoals je zegt: wanneer je er zelf een spelletje van maakt....
Ik geloof alleen niet dat dit soort dingen de grote problemen zijn en dat de gemiddelde reiziger zich daar enorm aan ergert.
Wat echter de basis van het OV is, is een dienstregeling: de reiziger kan erop rekenen dat wanneer hij op een bepaalde tijd bij een halte staat, dat hij met de bus meekan en dat de bus dan niet al 3 minuten eerder vertrokken is. (Zeker bij tijdhaltes!)
Bij alle andere situaties die je opnoemt, houd de reiziger zich niet aan de "spelregels", wanneer een chauffeur een reiziger niet groet bij binnenkomst of een groet beantwoord, is hij degenen die zich niet aan de fatsoensafspraken houd en wanneer hij te vroeg wegrijdt bij een tijdhalte houdt hij zich niet aan de "spelregels".
Daarnaast zou het fijn zijn (het is cliche, maar in jouw geval helaas weer eens nodig om te vragen) wanneer je niet alle reizigers over 1 kam scheert zoals je nu al een aantal posts lang doet.
Wat jullie verder allemaal aan mensen tegenkomen die niet zelf nadenken, daar heb ik het helemaal niet over. Ik weet echter wel waar je het over hebt, aangezien dat bij ons in de winkel ook regelmatig voorkomt. Tsja, hoort er een beetje bij en zoals je zegt: wanneer je er zelf een spelletje van maakt....
Ik geloof alleen niet dat dit soort dingen de grote problemen zijn en dat de gemiddelde reiziger zich daar enorm aan ergert.
Wat echter de basis van het OV is, is een dienstregeling: de reiziger kan erop rekenen dat wanneer hij op een bepaalde tijd bij een halte staat, dat hij met de bus meekan en dat de bus dan niet al 3 minuten eerder vertrokken is. (Zeker bij tijdhaltes!)
Bij alle andere situaties die je opnoemt, houd de reiziger zich niet aan de "spelregels", wanneer een chauffeur een reiziger niet groet bij binnenkomst of een groet beantwoord, is hij degenen die zich niet aan de fatsoensafspraken houd en wanneer hij te vroeg wegrijdt bij een tijdhalte houdt hij zich niet aan de "spelregels".
Daarnaast zou het fijn zijn (het is cliche, maar in jouw geval helaas weer eens nodig om te vragen) wanneer je niet alle reizigers over 1 kam scheert zoals je nu al een aantal posts lang doet.