Pagina 2 van 24

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 19 jan 2007 12:54
door aandekerk
Voor de gedupeerden van 'Puzzelrijk’, ‘Puzzelparty’ en ‘Hoshi Sudoku’:

Op basis van de diverse postings op de forumwebsite van Tros Radar constateer ik dat er kennelijk dusdanig veel gedupeerden zijn dat het aanbeveling verdient om de redacties van Tros Radar en Vara Kassa te benaderen met het verzoek om hier - na verder onderzoek naar de diverse bedrijfjes - aandacht in een van de uitzendingen aan te besteden.

Het betreft dezelfde onderneming die onder verschillende handelsnamen opereert. De abonnementsgelden wordt door eenzelfde bedrijf geïncasseerd.

Het is mij vooralsnog niet duidelijk of het een bonafide, dan wel malafide organisatie betreft, maar ik betwijfel ten zeerste of de door de abonnees betaalde gelden worden aangewend voor de in het vooruitzicht gestelde prijzen.

Nader onderzoek zal hierover helderheid dienen te verschaffen.

Alvorens het bedrijf aan te schrijven kan de gedupeerde een ‘rode kaart’ bij de bank ophalen en deze ingevuld toezenden aan het bedrijf dat de bedragen incasseert. Het laatst betaalde bedrag kan worden 'gestorneerd’, dat wil zeggen 'worden teruggeboekt'.

Ter beëindiging van een bestaand abonnement eerst even bellen (voor Puzzelrijkabonnement: 040 - 230 24 05) en het abonnement opzeggen. Van belang (bewijsrechtelijk) de opzegging schriftelijk - kan ook per e-mail - bevestigen. Voor de opzegging kunt u de volgende conceptbrief gebruiken:


Geachte heer, mevrouw,

Ter bevestiging van het telefonisch onderhoud van hedenochtend / -middag – [DATUM] - met een van uw medewerkers, de heer / mevrouw [NAAM] , bevestig ik u hierbij het abonnement op het blad ‘XXX’ met onmiddellijke ingang te hebben opgezegd.

Graag ontvang ik per omgaande een schriftelijke bevestiging van de opzegging.

Uit de media heb ik vernomen dat er dikwijls een vertraging in de verwerking van de opzegging optreedt.

Ik zeg u hierbij op voorhand toe dat ik de termijnen die na vandaag van mijn rekening worden afgeschreven als onverschuldigd betaald zal terugvorderen, te vermeerderen met de wettelijke rente.

Gelieve hier goede nota van te nemen.

Met vriendelijke groet,

[NAAM]




De gedupeerden die geen abonnement hebben afgesloten, maar waarbij gelden van de rekening worden afgeschreven dienen de volgende brief aan Global Collect Services B.V. te sturen:



Geachte heer, mevrouw,

Op [datum] werd een bedrag van € [bedrag] van mijn rekening – nummer [rekeningnummer] afgeschreven. Graag verneem ik per omgaande in het kader waarvan dit heeft plaatsgevonden.

Ik ben niet bekend met enige onderliggende rechtsgrond die de afschrijving zou kunnen rechtvaardigen.

Mocht u een andere mening zijn toegedaan, dan verzoek ik u hierbij uitdrukkelijk om alle aan de beweerdelijke vordering ten grondslag liggende stukken, meer in bijzonder een eventuele door mij ondertekende overeenkomst, aan mij in kopie toe te zenden.

Vooralsnog ga ik er van uit dat er sprake is van een misverstand en dat het bedrag door mij onverschuldigd werd betaald. Ik verzoek u dan ook om verdere afschrijvingen te staken en het door mij betaalde bedrag onmiddellijk aan mij te restitueren.

Mocht u niet aan mijn verzoek gehoor geven, dan zie ik mij genoodzaakt om het bedrag – vermeerderd met wettelijke rente – in rechte te vorderen. Ik stel u hierbij, voor alsdan, aansprakelijk voor alle schade die hieruit voortvloeit.

Gelieve hier goede nota van te nemen.

Met vriendelijke groet,

[NAAM]




Met vriendelijke groet,

mr. P.A. Aan de Kerk

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 19 jan 2007 19:04
door hans007
Hallo
Geachte heer/mevr aandekerk heeft u voor mij misschien het emailadres van global collect hoshi sudoku? zodat ik het abbonement op kan zeggen. alvast b.v.d.

groeten Hans.

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 20 jan 2007 12:15
door StingrayS
Hoi allemaal,

ik ben er dus ook ingestonken! Mooi dom! Maarja, dit verwacht je natuurlijk ook niet.
Ik heb zojuist de bank gebeld naar aanleiding van al jullie reacties en direct het geld weer teruggehaald. Als ze volgende maand weer geld afhalen wordt de rekening geblokkeerd.
Eerste maar ook laatste keer dat ik aan iets mee ga doen via internet! Erg jammer...
Stelletje H*F*E*S.
Iedereen veel succes met het geld terughalen, wacht er niet te lang mee.

Groetjes Sanne

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 20 jan 2007 13:37
door wesley1991
ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jullie..
ik had een hele 'aardige'man aan de lijn die zei dat ik 1 van de 12 gelukkige winnaars was die een nintendo Wii kon winnen, daar ben ik mee ingegaan maar toen ik vroeg wat hun website was, kreeg ik een heel raar antwoord maar ben er toch mee ingegaan en heb me bankrekening nummer gegeven.
Zij zeiden dat ik binnen 2 weken een sudoku boekje binnenkreeg en me kans voor het winnen 8x werd vergroot.

Na 1 week werd er wel 4,95euro van me rekening afgeschreven maar geen boekje binnengekregen,
dus ging ik zoeken naar dit bedrijf en vond ik het op TROS RADAR,
dus ga ik zo naar de bank en me geld terughalen en laten blokkeren,

:evil: !!STELLETJE OPLICHTERS!! :evil:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 23 jan 2007 10:46
door Schylge
En nog een slachtoffer...... Ik kon ook niet bedenken waarom er 4,95 van mijn rekening was afgeschreven, Hoshi zei mij ook niets. Gelukkig hebben we internet, en een zoekmachine.....
Ik ga nu naar de bank om te storneren, en die puzzelboekjes mogen ze houden......

Schylge

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 29 jan 2007 01:13
door Pluisie
Ik ben eenmaandje terug ook telefonisch benaderd. Ik zou in aan merking komen om een i-pod te winnen. En ik had een sudoku blad gewonnen en die was helemaal gratis maar ik moest wel verzendkosten betalen. Gelukkig ben ik er niet op ingegaan. Ze vertelden dat ik een formulier ingevuld zou hebben. Maar dat klopte dus al niet! Gelukkig dat er bij mij net op tijd een belletje ging rinkelen!

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 02 feb 2007 19:34
door Geert uit Heusden
Beste mensen,

Mijn lieve vrouw is hier ook in getrapt!
Je kon opzeggen binnen twee weken na dagtekening brief. Dus..... je kunt het wel raden. Brief komt veel later binnen, zodat je niet meer kunt opzeggen.
Laten we samen aktie voeren en deze "Beren van Weerd" , als uit de weg ruimen. Waneer het bedrag afgeschreven wordt van uw rekening, moet u dit gelijk storneren!!!! Mail naar [email protected] en wij gaan deze zaak aanpakken en in de publiciteit gooien. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Dat zulke zaken bestaan om rijk te worden over andermans rug is toch belachelijk. In ieder geval zal onze vriend Berend of hoe die ook heet op moeten gaan passen, want voor hem sta ik dus niet meer in. Wij zijn bezig verder de zaak te onderzoeken en te kijken er echt achter deze zaak zit. Die is dus niet jarig.

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 05 feb 2007 20:38
door regje
Ben vandaag om 16:55 uur benadert door Hoshi Sudoku omdat ik nog meeding in de prijs, te weten een Mini Cooper. Ik had spelletjes via internet gespeeld en was dus een kansmaker.
Hierbij werd mij aangeboden een groot puzzelboek voor € 24,95 of € 29,95 voor maar € 4,95. Dit houdt in dat ik dit boek als prijs gewonnen zou hebben en alleen maar administratie- en verzendkosten hoef te betalen. Dit bedrag wordt automatisch van mijn rekening afgehouden en het boek wordt naar mijn adres gestuurd.
Echter nu lees ik de nare berichtjes in dit forum en ben meteen mijn bank gaan bellen om een blokkade op mijn rekening te zetten voor de zogehete automatische incasso van € 4,95. Dit is hopelijk nog op tijd.
Van bron: Mister Fiscus heb ik de rekeningnummer 43.37.76.927 en P000272649 gelezen. Deze worden gebruikt door de incasseerders onder andere Global Collect Services B.V. en Pauuzelparty/Puzzelrijk en G.C.S. B.V..
Hebben jullie in de tussentijd nog incasso's via andere rekeningnummers gehad, of waren deze hetzelfde.
Graag spoedige informatie indien de rekeningnummers van de incasseerders inmiddels gewijzigd zijn
DDeDD Is bij jou "het proefpakket voor de hond" ad € 4,95 ook via één van bovenstaande rekeningnummers geincasseerd?
Graag spoedig nieuws
Regje.



Let op nog een rekeningnummer !!!!! van Global Collect is 235548600 via klantenservice opgevraagd op telnr 040-2302412!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 06 feb 2007 12:04
door pegster
Als ik al deze verhalen lees, vraag ik mezelf hoe stok ik kan zijn om op zo'n telefoontje in te gaan. Heb 1,5 week geleden telefoontje gehad, en ik vertrouwde het omdat het werd opgenomen en dus van beide kanten bewijzen levert bij bedrog. Toch niet helemaal goed doorgedacht!!
Vorige week is het bedrag (€4,95) afgeschreven, maar nog niets ontvangen. Heb ze net gebeld (040-2302412) en abonnement opgezegd. Het duurt wat langer voor je de boekjes krijgt volgens de telefoniste omdat ze uit zwitserland moeten komen. Daarna meteen gemaild ([email protected]). En bank gebeld voor blokkering!

Ben benieuwd!!

Het is toch niet normaal dat je niemand meer kunt vertrouwen!!

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 06 feb 2007 13:24
door sandra100
Hallo allemaal,

Ik ben zojuist ook gebeld, en met m'n stomme hoofd heb ik toestemming gegeven voor het toesturen van dat stomme sudoku boekje, achteraf ging ik pas nadenken en vertrouwde het niet..
Gelukkig kwam ik op dit forum terecht.
Ik heb ook m'n bank gebeld en hopelijk kunnen ze de incasso stop zetten.. Ik heb dit aan de hand van het rekeningnummer van Regje gedaan. (bedankt dat je dat had neergezet.. hoop dat het helpt)
Toch heb ik op andere internetsites en forums gezien dat we moeten blijven oppassen.. het schijnt dat ze niet zomaar opgeven en het kan zijn dat ze toch nog geld van je rekening af proberen te halen.. dus ik blijf alert.. heb ook een mailt gestuurd naar [email protected] ik betwijfel echter of dit gaat helpen.. heel veel sterkte allemaal..
en inderdaad.. niemand is blijkbaar te vertrouwen :(

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 06 feb 2007 22:31
door regje
Hier ben ik weer,
Regje,
Heb dus ff vanochtend naar de klantenservice gebeld.
De jonge dame heb ik beleefd verzocht om het nieuwe rekeningnummer waarmee zij nu incasseren in haar administratie op te zoeken.
Dus let op en geef dit ook even allemaal aan jullie bank door.
Had haar dus verteld dat hun internetsite het ook niet deed en dus alles niet vertrouw.
Hier komt het nieuwe rekeningnummer van incasseerder van Hoshi Sudoku's is Global Collect met het nummer 235548600. Heb dit dus meteen aan bank doorgegeven ter blokkering van mijn nummer. Ook nog ter bev. een e-mailtje gestuurd. Tuurlijk is het telefonisch verzoek ook rechtsgeldig dus heb er het nauwkeurige tijdstip in vermeld.
Dus let op en laat ook op dit nummer een blokkering door je bank noteren. Dit is overigens bij mijn bank gratis.

Groetjes en succes Regje.
Klantenservicenummer is inderdaad nu 040-2302412 en 't duurde wel zo'n 12 minuten in totaal voordat ik het rek.nr ontvangen heb.
Succes lui.

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 08 feb 2007 19:49
door StingrayS
Hallo mensen,

ik was er dus ook ingestonken (had hier al eerder gereageerd) mij werd zelfs een auto beloofd (mini cooper), maar dat ter zijde. Ik heb het boekje dus wel binnen gekregen (wel te laat overigens) en heb nog even gedacht om die 4.95 weer terug te storten. Het was tenslotte mijn eigen stomme schuld dat ik die lui vertrouwd heb en mijn rekeningnummer gegeven had.
Nu is het al weer een tijdje geleden en eigenlijk kunnen ze me ook de rug op. 4,95 verzendkosten amehoela! Waar laten ze het geld? En dat ding waar een paar van die puzzels in staan, die moet ook nog bijna 30 euro kosten normaal gesproken zeg!! Enorm achterlijk bedracht voor het boekje wat je ervoor krijgt. Een gewoon sudokuboekje bij de bruna kost zo'n beetje 2,50 geloof ik en daar heb je minstens dubbel zoveel puzzels voor....
Nou ja, ik moest het even kwijt hoor. Een rekeningnummer kan ik zo niet vinden van die lui, maar dit staat er in de beschrijving: BETALINGSKENM. 324209541006 HOSHI NL

Groetjes Sanne

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 10 feb 2007 15:29
door crvscorp
Hoi,

Ben er ook ingetuind.
Ze hebben al 4,95 van mn rekennig afgehaald en heb nog geen puzzelboekje gezien. Stom,stom, stom om zomaar mn rekeningnummer door te geven.
Weet iemand mis het adres van global collect bv.??
Want volgens de bank moet ik eerst een rode kaart invullen en opsturen.

Groet Roel

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 10 feb 2007 17:26
door MAXIEM
Dag crvscorp,

Je schrijft: Want volgens de bank moet ik eerst een rode kaart invullen en opsturen.

Dan heb je dus een heel slechte bank die jouw pertinent onjuiste informatie geeft. Elke bank is verplicht op verzoek het bedrag binnen 30 dagen te storneren. Als je dus eerst een rode kaart instuurt, ben je te laat en kun je het onterecht geïncasseerde bedrag niet meer terug laten boeken.

Een adres vind je op deze site: GLOBAL COLLECT SERVICES BV

Sukses, groeten, Maxiem.

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 10 feb 2007 17:40
door evert39
hallo ik ben benaderd via een telefoontje van global collect dat ik met de sudokupuzzel was geselecteerd dat ik bij de eerste was en dat ik een puzzelboek van sudoku kreeg met grote prijzen die ik kon winnen nu hebben ze 4euro95 van mijn rekening gehaald en heb nog geen boek gehad wat moet ik doen voor ze nog meer geld van mijn rekening halen
groeten evert[/b]

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 10 feb 2007 20:16
door MAXIEM
Dag evert39,

Dat ze zullen proberen meer geld van je rekening af te halen is wel zeker. Ga met hun rekeningnummer naar de bank en vraag om een selectieve blokkade voor dat nummer. Zij kunnen dan geen geld meer automatisch incasseren van jouw rekeningnummer.

Een bank is wettelijk verplicht om aan jouw verzoek te voldoen. Dus laat je niet afschepen door de bank!!!

Groeten, Maxiem.

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 11 feb 2007 20:20
door crvscorp
Hoi maxiem,

Bedankt voor je reactie.
Maar de rode kaart die ik van de bank krijg moet ik invullen en opsturen
naar Global oplichters. Want ik wilde het rekeningnummer blokkeren zodat ze geen geld meer eraf kunnen halen. Want die vrouw van de bank zei dat zo de procedure is en als ze dan nog geld eraf halen dan blokkeren ze hem pas :?
Maar die 4,95 mogen ze stoppen waar de zon nie schijnt.
nogmaals bedankt

greetz Crvscorp

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 11 feb 2007 21:56
door MAXIEM
Dag crvscorp,

Je schrijft: Want die vrouw van de bank zei dat zo de procedure is en als ze dan nog geld eraf halen dan blokkeren ze hem pas.

Je hebt dus van die aardige mevrouw van de bank onjuiste informatie gehad. Elke bank dient ook zonder voorafgaande rode kaart op verzoek een selectieve blokkade aan te leggen als je aangeeft dat een bedrijf onterecht geld van je banknummer automatisch incasseert. Ik zou het bij deze (rare) bank hogerop zoeken en naar de chef vragen.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 19 feb 2007 11:10
door puppy1949
Hoi

Ook ik ben er ingetrapt bij Hoshi.
Maar inmiddels met de bank geregeld dat ze het geld terugboeken.
Ook Hoshi gaat het uitzoeken. Ik zou ze telefonisch gemachtigd hebben
voor een abonnement op een puzzelboekje. Het gaat hier om een puzzelboekje wat ik nooit doe. Kreeg een proegnummer. Maar toen drong dat allemaal nog niet door. Ik ging ervanuit dat ik dat gewonnen had met iets omdat ik op internet wel eens met spelletjes meedoe.

Nu even afwachten hoe het gaat.

puppy

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Geplaatst: 20 feb 2007 19:35
door Yv0N
Lieve mensen,
Doe alsjeblieft zo snel mogelijk aangifte tegen deze bende!! Onder de naam Puzzelparty hebben ze al veel slachtoffers gemaakt. Het is zelfs op tv geweest, maar ze gaan gewoon vrolijk door. DIT MOET STOPPEN!!
Ik zelf ben vorig jaar opgelicht door Puzzelparty. Ben er nu vanaf gelukkig, tot ik gister gebeld werd door Hoshi Sudoku. Gelukkig gingen er bij mij te veel alarmbellen af om meteen weer op te hangen.
Ik roep iedereen van dit forum op om aangifte te doen. Alleen dan kunnen deze honden worden aangepakt!

mvg Yv0N