LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De klanten van oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Ron 2 »

ik heb voor deze rekening nog nooit van oxxio gehoord
Heetten ze toen niet Durion?

poit
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2006 21:12

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door poit »

het schijnt dat ze voorheen energie.com waren en daar ben ik idd wel bij geweest maar ook van durion heb ik nooit wat gehoord dus ook geen naamsverandering o.i.d.
ik snap er werkelijk niks van

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door marinepik »

Zou OXXIO een zusje hebben, genaamd EnergieDirect.
Ook al zo'n dievenbende.
Marinepik

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Ron 2 »

het schijnt dat ze voorheen energie.com waren en daar ben ik idd wel bij geweest maar ook van durion heb ik nooit wat gehoord
Durion is geloof ik gefuseerd, was berucht bedrijf wat mensen klant maakte zonder dat ze dit zelf in de gaten hadden.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Wubo »

durion en evolta samen en nu is dat Oxxio

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Durion, Evolta en Energiebedrijf.com toch? Ik meende dat ze met z'n drie-en waren. En stuk voor stuk hadden ze al een belabberde naam.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Wubo »

Jepz, en volgens mij maakte van die 3, Durion er het grootste potje van.
Ben al geruime tijd Oxxioklant, heb ales zien komen en gaan, maar nog steeds tevreden.

Moet zeggen dat met alle negatieve berichten, ze op het moment wel de goede richting willen opgaan, en proberen op te schonen.
Hopen dat dat nog beter gaat worden, kan alleen maar beter worden toch?

ridder80

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door ridder80 »

er zijn in mijn ogen 3 bedrijven die crimineel zijn
dat zijn oxxio energie direct en capalare energie direct is een dochter onderneming van eneco geloof ik

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Het is verbazingwekkend dat bedrijven die niets toevoegen en veel ellende voor de klanten geven nog bestaan, laat staan dat ze bestaansrecht hebben.

Een collega van mij zat ook bij Oxio, hij had er slapeloze nachen van, de rekeningen klopte voor geen meter.

sabolu
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2007 19:03

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door sabolu »

ik zal niemand aanraden om klant te worden bij oxxio. wij zijn een aantal jaren geleden van essent overgestapt naar oxxio, maar nu we terug willen, doen ze bij oxxio heel erg moeilijk. medio 2006 heb ik gas en electriciteit bij essent aangevraagd. voordat ik dit deed heb ik eerst contact gehad met oxxio over de tijdsduur van ons contract met hen. dit contract zou 17 nov. 06 aflopen. deze datum heb ik doorgegeven aan essent en zij zouden mijn contract opzeggen bij oxxio. na mijn aanvraag heeft essent contact gehad met oxxio, maar daar weigerden ze om de einddatum van ons contract te vertellen, zodat essent dus niets kon opheffen. daardoor liep ons contract dus gewoon door. ik heb nu contact gehad met essent en aangegeven dat ik per direct energie van hen wil hebben omdat dat veel goedkoper is. nu gaat essent alsnog een poging doen om ons contract bij oxxio op te zeggen. wij hebben intussen een telefoontje gehad van oxxio dat wij daardoor dus wel een boete moeten betalen. ik vind dit belachelijk, omdat het eigenlijk hun fout is; zij weigerden de einddatum van ons contract aan essent te geven. is er misschien iemand die dit ook heeft meegemaakt en hoe hebt u dit opgelost?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door ronald g »

Vrije energie markt hiep hiep hoera. Oxxio doet de energie, eneco doet transport en wellicht de belasting mep e.d. Vitens of een ander bedrijf doet het water en soms ook nog het waterschap, gaat weer een deel voor transport terug naar eneco. Eind van het liedje problemen en een hoop zorgen voor een paar kwartjes. Vervelen doe je je niet want elke dag post is ook wel leuk. Mijn motto als je goed zit bij een energie bedrijf die alles in eigen handen heeft ga dan niet shoppen, het forum staat al vol met gedupeerden. Voorbeeld elk jaar wordt hier door de nuon netjes de standen opgenomen gisteren gebeurt en zo is dat elk jaar. Want dat doet continuon. Het gaat een lang verhaal worden maar hoe lang heeft kpn andere providers achter aan de lijst gezet die ook in de markt wilden. In vergelijking het zelfde je mag gas en elektra verkopen maar eerst even kijken of er een pijpje danwel draadje over is waar de nieuwe maatschappij gebruik van mag maken. En wie zijn de dupe de kwartjes zoekers. Voor het eigen rust, als het goed is laat het dan zo kwaliteit heeft eenmaal zijn kosten.

Nb dat had ik al door voor de vrije energie markt.

Ronald.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wat vrije energiemarkt, niks vrije energiemarkt. Poppenkast zal je bedoelen en je moet er nog voor betalen ook!
Ik verwachtte op z'n minst een wat professionelere aanpak van het geheel dus geen geleur zoals dit momenteel aan de orde is. Dit is toch niet van deze tijd?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door ronald g »

@ chanmaster dat wou ik nu aangeven niets is vrij. Het enige wat wel is je kan een "goedkopere leverancier voor het gas en electra kiezen" Maar alles er om heen daar hang je aan vast bij je regionale net beheerder. Diep triest wat mensen voor een problemen hebben en die zijn over gestapt.

Ronald.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door wicher »

@ sabolu:
.......heeft essent contact gehad met oxxio, maar daar weigerden ze om de einddatum van ons contract te vertellen, zodat essent dus niets kon opheffen. daardoor liep ons contract dus gewoon door........
Dat vind ik toch een beetje vreemd verhaal. Het is zo langzamerhand bekend dat Oxxio niet erg behulpzaam is in dit soort zaken, maar de betreffende medewerk(st)er van Essent had dus gewoon door moeten drammen. En zelfs als Oxxio had blijven weigeren de einddatum te noemen, had Essent u weer even moeten contacten en moeten afspreken dat men namens u dus gewoon een switch forceert op de bij u bekende einddatum......
M.a.w.: niet alleen Oxxio ligt hier dwars, Essent is op zijn zachtst gezegd niet slim bezig geweest (nogmaals: als dit verhaal van Essent klopt!).
Mijn insteek zou dus zijn dat Essent wel iets heeft goed te maken.
Of u dat veel zal helpen is moeilijk te voorspellen, maar zet ze maar een beetje onder druk, kan geen kwaad.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Shine »

medio 2006 heb ik gas en electriciteit bij essent aangevraagd. voordat ik dit deed heb ik eerst contact gehad met oxxio over de tijdsduur van ons contract met hen. dit contract zou 17 nov. 06 aflopen. deze datum heb ik doorgegeven aan essent en zij zouden mijn contract opzeggen bij oxxio. na mijn aanvraag heeft essent contact gehad met oxxio, maar daar weigerden ze om de einddatum van ons contract te vertellen, zodat essent dus niets kon opheffen. daardoor liep ons contract dus gewoon door. ik heb nu contact gehad met essent en aangegeven dat ik per direct energie van hen wil hebben omdat dat veel goedkoper is. nu gaat essent alsnog een poging doen om ons contract bij oxxio op te zeggen. wij hebben intussen een telefoontje gehad van oxxio dat wij daardoor dus wel een boete moeten betalen. ik vind dit belachelijk, omdat het eigenlijk hun fout is; zij weigerden de einddatum van ons contract aan essent te geven.
Een contract kan wel op 17 november 2006 aflopen, maar u als contractant dient dan wel het betreffende contract niet automatisch en stilzwijgend te laten verlengen. Ik vrees dat dit is gebeurd. U had bijtijds een schriftelijke en liefst aangetekende opzegbrief naar de desbetreffende leverancier moeten sturen, in dit geval Oxxio, waarin u aangeeft dat u het contract bij hun niet verlengd wilt zien. Het is een misverstand dat Essent een contract voor u kan opzeggen.
Indien die opzegging door u niet is gebeurd kan Essent wel een switch insturen maar deze zal geweigerd worden omdat er middels een ingewikkeld berichtenverkeer uitgelezen wordt dat u al contracten bij een leverancier hebt, waardoor het ingediende verzoek pardoes geweigerd wordt of in iedergeval voor problemen gaat zorgen.
Het is correct dat Oxxio u gebeld heeft en u geattendeerd heeft op de mogelijke boete omdat u contractbreuk gaat plegen.

Los van bovenstaande, is het bekend dat Oxxio zich gedraagt en opstelt als een dievenbende, die te pas en onpas klanten op een ondeugdelijke manier aan zich bindt.
De concurent leveranciers hebben hun handen vol aan aan de praktijken van Oxxio en pogingen dit weer hersteld te krijgen.
Het is ook niet voor niets dat vroeger Durion waar tal van problemen mee waren ineens Oxxio is gaan heten, maar waar hetzelfde management is blijven zitten. Middels een naamswissel los je bestaande problemen niet op! Stemt tot nadenken.

Een leverancierswissel lijkt leuk, maar de ellende die hier vaak achter wegkomt en dat voor die paar eurocenten is het simpelweg niet waard.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door wicher »

@Shine:

Interessante diskussie: de vraag is dus of het absoluut noodzakelijk is om een contract schriftelijk op te zeggen?!
Zonder dat je een nieuwe leverancier hebt ingeschakeld, werkt dat dus in ieder geval niet. Dus ik ga er van uit dat je een contract ook kunt beeindigen door tijdig je nieuwe leverancier te vragen om per datum einde-contract oude leverancier te switchen.
Ik ben altijd in om te leren, so correct me if I'm wrong! :wink:

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Jan9 »

Oxxio gaat colportageovereenkomsten inschrijven

Oxxio gaat voortaan colportageovereenkomsten inschrijven bij de kamer van
Koophandel. Dit heeft Oxxio aan De Ombudsman laten weten. De inschrijving is belangrijk, want zolang dit niet gebeurt kan de consument van het energiecontract met Oxxio af. Oxxio is een prijsvechter op de energiemarkt en werft klanten onder andere via colportage. Dit is het bij u thuis aanbieden van energiecontracten.

Bij de colportageverkoop heeft u als consument een afkoelingsperiode van 8 dagen. U kunt in deze periode nog van de overeenkomst afzien. Deze afkoelingsperiode gaat lopen op het moment dat de overeenkomst is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Wordt de (leverings)overeenkomst niet ingeschreven, dan kunt u nog van het energiecontract met Oxxio af. Of dit nu na 1 maand, een jaar of drie jaar is.

Bent u via colportage een overeenkomst voor de levering van gas en/of elektra met Oxxio aangegaan? Informeer dan bij de Kamer van Koophandel Hilversum of uw overeenkomst al is ingeschreven. Zo niet, dan heeft u nog de mogelijkheid om van de overeenkomst af te zien.

Kamer van Koophandel Hilversum
Tel. 035 672 12 12

http://www.deombudsman.nl/

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Leuk bedacht van Oxio! Nu wassen hun de handjes dus in onschuld als er st*nt aan de knikker is! Zo werkt het echter niet! De opdrachtgever is en blijft hoofdelijk aansprakelijk voor de werving.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door wicher »

Oxxio gaat voortaan colportageovereenkomsten inschrijven bij de kamer van
Koophandel
Grappig bericht; ik wist niet dat de KvK afzonderlijke contracten kon inschrijven. En ik betwijfel ten zeerste of de KvK erop voorbereid is om dagelijks tientallen telefoontjes/ mails te verwerken met vragen daaromtrent! Of willen ze het ook nog automatisch aan de desbetreffende client gaan melden? :idea: :wink:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De klanten van oxxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Correcte opmerking Wicher!

Gesloten