LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Goede reden om even niet meer op hem te reageren toch?

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Voor een bedrijf wat werkzaam is in de publieke sector (en voor een gedeelte ook nog eens werkt met ons gemeenschappelijk bezit/ gas) vind ik 9,6% inderdaad exorbitant hoog en neigen naar zakkenvullerij
Overigens hebben de energiebedrijven (waarvan degene met hoogspanningsnetten het grootste deel van hun winst uit transport halen) door de aangepaste splitsingswet juist de opdracht gekregen om flink op te gaan potten om zo een "vette" netbeheerder te creeren.
Het lijkt erop dat onze overheid ze verplicht de zakken te vullen (en dit later als het goed is aan het netwerk te besteden).
Overigens komt een aanzienlijk deel van de winst (dit jaar 45%) via de aandeelhouders (provincies) weer terug naar de burger en zal ook een aanzienlijk deel van de beloning van het management via de belastingen weer terugvloeien in de staatskas.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door jsp »

@ Ali Bensalah

" ... zal ook een aanzienlijk deel van de beloning van het management via de belastingen weer terugvloeien in de staatskas."

Dus we moeten blij zijn dat het management van de energiebedrijven zoveel verdient (over de ruggen van de afnemers), want via de belasting vloeit het toch weer terug in de staatskas?

Ik stel voor dat de vakbonden een loonsverhoging van 50% eisen. Het vloeit immers toch weer terug in de staatskas!!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Abnormaal hoge energierekening < energiedirect

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Ik stel voor dat de vakbonden een loonsverhoging van 50% eisen. Het vloeit immers toch weer terug in de staatskas!!
Als je daarvoor in plaats van zo'n 36 uur een uurtje of 60 tot 80 gaat werken en 24/7 365 dagen per jaar telefonisch bereikbaar bent voor het bedrijf, eindverantwoording neemt voor je bedrijf, en die 50% als bonus accepteerd(dus geen garantie dat je het ook daadwerkelijk in je zak kan steken) denk ik dat de werkgevers daar best voor te porren zijn :lol: :lol:

Maar ja krijgen we weer een ander probleem dat niemand meer tijd heeft om het geld uit te geven en dat er niet veel mensen zijn die zo'n verantwoording kunnen dragen dus hogere ziektekosten dus per saldo levert dat allemaal niet veel op :P
(draaf een beetje door; ik weet het) :wink:

Gesloten