Bij Mediamarkt kan je binnen 2 weken ruilen, ook als het apparaat niet bevalt.
deze spullen worden weer met een mooi rood bandje eromheen in de winkel gelegd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?
Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?
Dat is niet alleen bij Media Markt maar bij alle winkels die artikelen terugnemen. Wettelijk gezien hoeft een winkel helemaal niets terug te nemen, maar alleen te repareren. Als service zijn er zaken die artikelen binnen 7, of soms zelfs binnen 14 dagen als bij de Media Markt, terugnemen.
Wat moet een winkel dan doen met die artikelen? Weggooien of met een fikse korting verkopen? Stel de winkel verkoopt een plasma tv van 3000,- en die komt de volgende dag terug omdat de vrouw van de klant het toch geen goed idee vond. Dan wordt dat ding gewoon nagekeken en weer verkocht als nieuw. Waarom? Omdat iets niet meteen "tweedehands" is als het de winkel is uitgeweest. Dat ding heeft al uren gedraaid in de fabriek en die paar uur dat hij daarna nog aan staat maakt totaal niet uit omdat er nog geen microprocent slijtage aan is geweest.
Ik heb het zelf eens gezien in een zaak dat een klant wilde kijken of de doos wel compleet was. De doos werd opengemaakt en de klant controleerde hem. Daarna wilde hij 20% korting omdat de doos open was geweest.
Zolang het produkt doet wat je ervan verwacht en je hebt er nog de volle garantie op, wat maakt het dan uit of er zuurstof bij is gekomen of dat iemand dat ding al aan heeft gezet? Wil je dit voorkomen dan moet je ook het gemak opgeven dat je zelf artikelen mag ruilen of terugbrengen.
Wat moet een winkel dan doen met die artikelen? Weggooien of met een fikse korting verkopen? Stel de winkel verkoopt een plasma tv van 3000,- en die komt de volgende dag terug omdat de vrouw van de klant het toch geen goed idee vond. Dan wordt dat ding gewoon nagekeken en weer verkocht als nieuw. Waarom? Omdat iets niet meteen "tweedehands" is als het de winkel is uitgeweest. Dat ding heeft al uren gedraaid in de fabriek en die paar uur dat hij daarna nog aan staat maakt totaal niet uit omdat er nog geen microprocent slijtage aan is geweest.
Ik heb het zelf eens gezien in een zaak dat een klant wilde kijken of de doos wel compleet was. De doos werd opengemaakt en de klant controleerde hem. Daarna wilde hij 20% korting omdat de doos open was geweest.
Zolang het produkt doet wat je ervan verwacht en je hebt er nog de volle garantie op, wat maakt het dan uit of er zuurstof bij is gekomen of dat iemand dat ding al aan heeft gezet? Wil je dit voorkomen dan moet je ook het gemak opgeven dat je zelf artikelen mag ruilen of terugbrengen.
... heb even deze volledige topic gelezen, en ik moet zeggen, dit is belachelijk. Al dit gedoe om een autoradio. Denk je nu echt dat zij gaan onthouden waar 2 krasjes zitten en wachten tot een klant deze terug brengt om dan op die 2 krasjes te kunnen wijzen? gek gewoon!
het laatste antwoord van magel725 vind ik nog het meest goede antwoord op dit allemaal! ik werk zelf in media markt en geloof me; meer dan de helft wat er gezegd word klopt helemaal niet ))
het laatste antwoord van magel725 vind ik nog het meest goede antwoord op dit allemaal! ik werk zelf in media markt en geloof me; meer dan de helft wat er gezegd word klopt helemaal niet ))
wizzel
Zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de situatie 2 jaar geleden anders was dan dat het nu is.
Geplaatst op 06 Dec 2008 20:51 door wizzel
--------------------------------------------------------------------------------
... heb even deze volledige topic gelezen, en ik moet zeggen, dit is belachelijk. Al dit gedoe om een autoradio. Denk je nu echt dat zij gaan onthouden waar 2 krasjes zitten en wachten tot een klant deze terug brengt om dan op die 2 krasjes te kunnen wijzen? gek gewoon!
komt dan nog steeds op hetzelfde neer;Zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de situatie 2 jaar geleden anders was dan dat het nu is.
Dus 2 jaar geleden stak men een bekrast toestel in de winkelrekken en wachtte men tot een klant met dit toestel terug keerde om dan om die krassen te kunnen wijzen?
Komaan laten we serieus blijven
Lijkt me ook.Komaan laten we serieus blijven Laughing
Dus niet meer reageren op iemand die al 2 jaar hier niet meer actief is.
Nogal onzinnig !
maakt mij niet uit of ze nog actief zijn of niet, ze hoeven het van mij zelfs niet eens te lezen, ik uit enkel mijn mening... en dat is zoals waarsschijnlijk bij vele mensen dat dit belachelijk is... voor de rest maak ik hier geen woorden meer aan vuild succes met het winkelen zou ik zeggen