LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete fout pakeren?!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Sparrow
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 dec 2006 08:52

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Sparrow »

Je snapt het nog steeds niet hè? Je kreeg geen boete omdat de motor was afgeslagen maar omdat je geen parkeergeld ging betalen.

nee jij snapt het niet.. ik kreeg een boete omdat de parkeerwacht dacht dat ik al een halfuur geparkeert stond. Je mag volgens de wet op een betaalde parkeerplaats gewoon mensen in en uit laten stappen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door SJZ »

Je mag volgens de wet op een betaalde parkeerplaats gewoon mensen in en uit laten stappen.
Inderdaad, maar als de motor afslaat, je niet meer weet hoe je die moet herstarten, iemand gaat bellen voor advies .... tja, dan ben je het punt gepasseerd dat het stoppen betreft, dan is het toch wel parkeren geworden.

(Overigens snap je ook niet hoe je moet quoten: je plaatst mijn tekst alsof jij het zelf zegt en je eigen tekst markeer je als quote van iemand anders.)

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Walter van V »

Volgens mij ben je nog niet geparkeerd met iemand achter het stuur. Je moet wel de kans hebben gehad te betalen, die heb je niet gekregen. Daarnaast heb je heel simpel de getuigenis van je vader over het parkeerbonnetje, de getuigenis van de vriend en van de vriend van de vriend over de tijdstippen... Benieuwd of de parkeerwachters eerlijk zijn ...

Poging waard zou ik zeggen.

En tja verdiep je toch even vooraf in dit soort zaken, die hebben ook met autorijden te maken...

Succes!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door SJZ »

Volgens mij ben je nog niet geparkeerd met iemand achter het stuur.
Ha ha, nou, als mijn vrouw dan voortaan boodschappen doet blijf ik lekker een uurtje achter het stuur zitten ... hoef ik geen parkeergeld te betalen.

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door wallybally »

Dat kun je doen ja, dan zie je die lopers aankomen en kun je weg rijden.

Sparrow: ik denk dat je gewoon je les hieruit moet trekken en leren omgaan met het systeem. Je kan je er over frustreren, maar het is niet anders. Dus volgende keer er niet gaan staan of effe een euri in zo'n automaat gooien.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door SJZ »

Dat kun je doen ja, dan zie je die lopers aankomen en kun je weg rijden.
Jij zei toch dat hij geen boete had moeten krijgen omdat hij nog achter het stuur zat? Maar je bedoelt dus dat hij snel weg had moeten rijden toen de parkeerwachters eraan kwamen. Snuggere tip ...

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Walter van V »

nee dat zei ik..en dat meen ik serieus hoor! heb nog nooit een bekeuring gehad als ik op iemand stond te wachten. het best met draaiende motor, niet milieuvriendelijk, maar je staat pas echt geparkeerd als de motor uit is..(dat is nl het voornaameste verschil tussen stoppen en parkeren, anders was een apart bord voor stopverbod tegenover parkeerverbod ook niet nodig toch?)
Motor was helaas uit in dit geval, maar ja je hebt parkeerwachters en parkeerwachters, de meeste van die jongens/meisjes moet ook quota halen toch?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Jonjo »

Zo leer je ook dat je je moet bekwamen in de specifieke kwaliteiten van een geleende auto. Duur lesje maar ach.

Toolboy

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Toolboy »

Moet je wel over een rijbewijs beschikken als je niet weet hoe een auto werkt?
En het gaat hier over 2 fouten auto in het stuurslot en afgeslagen motor??

Sorry ik geloof er geen snars van

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door priewjet »

@Fac ut vivas, even voor jouw informatie:

Een boete wordt uitgeschreven door de politie in verband met een verkeersovertreding. Die kun je onder andere krijgen door zo te parkeren dat er een voor andere weggebruikers gevaarlijke situatie of verkeershinder ontstaat. Daar was blijkens het verhaal van de vraagsteller echter geen sprake van.

Voor parkeren op een parkeerplaats kan de gemeente parkeerbelasting heffen. Wanneer je die niet betaalt, krijg je een naheffingsaanslag. Dat hebben die parkeerwachten gedaan. Dat heeft dus niks noppes nada met de Wet-Mulder te maken, dus onthoud je wat dat betreft van opmerkingen dienaangaande.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door NAK »

Ik zet de auto dus in een parkeervak, maar ik draai te snel in en de auto valt in stuurslot en ik laat hem uitvallen.
Als dat met een auto gebeurd moet die nodig nagekeken worden, want dan klopt er iets niet.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door mr T. »

Door dat grapje heb ik 50 euro moeten betalen.
Is er nog iemand die op deze wijze is ''opgelicht''?
U bent niet opgelicht, maar stond geparkeerd. Kortom: u had een kaartje moeten kopen. Alle verwikkelingen m.b.t. de auto zijn irrelevant.

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door wallybally »

Andersom zou wel kunnen. Afslaan en dan in het stuurslot vallen.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Boete fout pakeren?!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Nee kan ook niet want het stuurslot kan pas worden geactiveerd wanneer de sleutel volledig in stand 0 is teruggebracht. Je hebt 3 standen, te weten:

Stand 0: Dat is de volledige uitstand. Dit is de stand waarin je de sleutel kunt aanbrengen of verwijderen. Ook stuurslot wordt geactiveerd na draaien aan stuur. Ook schakel je met deze stand de motor uit, omdat je van stand 1 naar stand 0 gaat. Je verbreekt het elektrisch contact en motor schakelt uit.

Stand 1: Het elektrisch contact. Stuurslot is tevens gedeactiveerd. Volledige elektrische installatie staat nu paraat. Dit is tevens de stand waar het contactslot na stand 2 in terugkomt en blijft staan. Ook als de motor uitvalt blijft het contactslot in deze stand staan.

Stand 2: Het start contact. Dit is enkelt een maak contact. Er wordt kortstondig een hoge stroom richting de startmotor gestuurd om de motor te starten. Na het starten of loslaten van de sleutel valt contactslot terug naar stand 1.

Wanneer je nu je te snel werkt met een te hoge koppel dan slaat je motor bij te weinig gasgeven af. Gevolg is echter niet dat je contactslot terug naar stand 0 gaat, maar in stand 1 blijft staan. Je stuurslot kan en mag in deze stand nooit in werking treden. Doet deze dat wel dan mag het voertuig volgens de WegenVerkeersWet niet eens deelnemen aan het verkeer en mag deze niet eens door de APK keuring heen komen.

Ander feit en dat staat in de RVV.

Stoppen is het onmiddelijk laden en lossen van goederen of het meteen in-en uitlaten stappen van passagiers. Alles wat langer duurt of waar meer tijd voor nodig is heet parkeren. Daar maakt een wel of niet draaiende motor of het wel of niet aanwezig zijn van bestuurder geen verschil. Dit laatste kan wel in je voordeel werken daar zij dan gelijk een aanspreekpunt hebben, maar is geen garantie. Vaak krijg je dan nog een paar minuten de tijd en blijven ze staan wachten of gaan verder terwijl ze jou in de gaten houden.

Parkeerwachters schrijven niet altijd direct als jij vriendelijk blijft en kan aantonen dat je bezig bent met het onmiddelijk laden of lossen. Het kan zijn dat je als koerier even bezig bent om op de plaats van bestemming te komen bijvoorbeeld in een flat. Hun zijn hier vaak best wel toe voor reden vatbaar als je maar normaal doet.

In jou geval ben jij niet bezig geweest met het onmiddelijk laden en lossen, maar onbetaald parkeren.

Jouw vader is in deze geen getuige voor wat betreft je parkeerkaartje.

Daarbij is het wel erg toevallig dat je op dezelfde plaats staat als je vader in de tijd van je vader, maar goed als de tijden echt overeenkomen dan kan dat, maar een parkeerwachter is niet altijd achterlijk hoor. Je moet onthouden dat hij allemaal smoesjes krijgt. Dit uitzoeken naar waarheid kan hij of zij ter plaatse doen of overlaten aan de rechter of gemeente. Hij doet gewoon zijn werk en de 1 doet dat strenger dan de ander. Normaal gesproken ben je met onmiddelijk laden en lossen binnen 5 tot 10 minuten terug. Dit is ongeveer de tijd die hun vrijelijk hanteren. Dit is geen regel dit is een gunst.

Gewoon je aan de regels houden dan is er niets aan de hand. Een parkeerwachter weet gewoon dat als je motor afslaat je stuur nooit in het contactslot kan vallen. Dat geeft ten teken dat je de sleutel volledig hebt teruggedraaid en dus kan hij daar uit opmaken dat je geparkeerd stond en mag hij schrijven. Ook schrijf je dat hij jou een half uur lang gezien heeft. In dat geval heb je geen poot om op te staan. Hoe lang stond je er??? Je kunt het ook niet schuiven op onmiddelijk in en uit laten stappen van passagiers, want deze moeten direct klaar staan.

Succes met de nog meer bekeuringen welke je gaat krijgen. Je bent een beginner dus je hebt nog een hoop te leren. Blaas niet te hoog van de toren af en observeer. Dat is waar jij je aandacht nog bij moet houden, want je gaat nu pas leren autorijden. Je bent nu enkelt bevoegd tot het besturen van een motorvoertuig vallende onder de betreffende categoriën. Je hebt bij het afleggen van je rijexamen aangetoond dat je een motorvoertuig voor het betreffende categorie kunt bedienen en veilig door het verkeer kan sturen. Het echte leren komt nu pas en daar hoort dit bij. Het is geen schande, maar leer ervan.

Gesloten