Maar toch even serieus (kon de bovenstaande "inkopper" niet laten); als een keuken in het verkooptraject uitvoerig besproken wordt zal de kans op onmin achteraf een stuk kleiner zijn.
Dus: koop nooit een keuken na 1 of 2 (onduidelijke) verkoopgesprekken, en schrijf als consument na een paar gesprekken, en bedenktijd, eens wat vragen op die je zou willen stellen. Het is tenslotte geen broodje dat u koopt.
Wij hanteren 1 gouden regel. Wie de klant aan tafel heeft bij het eerste gesprek, begeleidt het hele traject. De klant heeft dan voor al zijn vragen 1 aanspreekpunt. Onze klanten reageren hier positief op.
Mijn compagnon en ik hebben gewerkt voor een middelgrote keukenfabriek waarbij over teveel schijven werd gewerkt.
Verkoper had gesprek met klant, na verkoop ging tekening naar technisch adviseur/inmeter, dan ging tekening naar productie en nog 3 afdelingen. Kortom, 1 foutje van 1 van deze personen en de keuken ging fout en niemand weet wat en hoe.
Voordat de klant definitief tekent voor bestelling lopen we nog 1 keer de gehele bestelling door op fouten. Gesprek van een half uurtje maar kan een hoop ellende besparen.