LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC/Chello klachten?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
agro

Re: UPC/Chello klachten?

Ongelezen bericht door agro »

Ik zou niet weten wat voor positiefs ik over upc zou kunnen mededelen.
Want dat is toch het enige wat je wil horen.

Ik heb het al eerder gezegd, upc heeft 3 soorten klanten t.w. :

1 klanten die aan upc gebonden zijn en om de een of andere reden geen alternatief hebben.
2 idioten die menen dat upc geweldig is
3 sukkels die niet beter weten.

Conny-J

Ongelezen bericht door Conny-J »

Maar dat is niet wat ik je vroeg. Jij zegt voor Radar te werken. Nu, leg mij dan maar eens uit waarom destijds de man van de technische dienst niet aan het woord is gelaten... Juist, omdat jij en Radar alleen maar negatieve dingen wil melden over UPC...! Wie een stok kan vinden....

Conny-J

agro

Maar dat is niet wat ik je vroeg. Jij zegt voor Radar te werken
Moet je bij Mw. Hertzenberg zijn.

Over upc valt ook niks positiefs te melden vandaar, behalve dan dat er blijkbaar sommigen zijn die krijgen waarvoor ze betalen, is dat zo geweldig dan??

Dacht eerder dat normaalste zaak van de wereld was dat je krijgt waarvoor je betaald, maar bij upc schijnt dat zo bijzonder te zijn dat degenen die het krijgen van de daken af te menen moeten schreeuwen.

Wel zielig voor je dat upc jou enige leverancier is waar je krijgt waarvoor je betaald.

Enne jij opperde dat ik voor Radar zou werken, nou snap ik ook waarom je zo positief over upc bent, je gelooft alles wat maar enigszinds in je straatje past, sommigen kan je ook alles wijsmaken :D :D
Je kan beter met laurent gaan spelen die zit ongeveer op hetzelfde niveau qua intelligentie.

anita1971

Ongelezen bericht door anita1971 »

Gut, als ik Agro zo hoor mag ik het UWV wel effe bellen dat ik neven inkomsten heb! Ik leef al jaren van een WAO uikering en Agro zegt dat ik bij UPC werk.

Ik zou eens iets verder kijken dan je neus lang is Argo, je beledigd mij nu toch echt!

Ik werk niet bij UPC en ik zal er (helaas) ook nooit komen werken!

anita1971

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik kan er helaas niets aan doen dat ik in de WAO ben beland dus ik hoop dut u uw commetaar voor u wilt houden!!!!

En dat ik anderen zeg dat ze aan het werk moeten was GEMEENT, hij/zij zit hier te zeuren en bij kassa te zeuren!

IkBenJan

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Kijk, UPC/Chello is door dit programma zo ongelooflijk slecht behandeld. Ik kan me nog een uitzending herinneren waarin twee mensen van UPC naar de studio zijn gekomen. De man van de technische dienst, die ook mee was gekomen, kreeg niet eens het woord van Mevrouw Hertsenberg. Ik was zeer benieuwd naar wat die man van de technische dienst te vertellen had. Maar, het programma was zo anti-UPC, dat er geen plaats meer was voor een redelijk gesprek... en dat vind ik nog wel het meest kwalijke, dat een partij zich niet verdedigen kan...
Als dit gaat over een programma dat ik ook gezien heb begrijp ik heel goed dat één of andere technische man geen kostbare zendtijd wordt gegund. Daar zit hem namelijk het probleem helemaal niet bij UPC. Dat de technische ontwikkelingen hard gaan en elke wijziging nieuwe kinderziektes oplevert snapt iedereen en kan ook volkomen worden geaccepteerd. Het probleem is wel hoe UPC vervolgens de klant schoffeert en bij de backoffice alles hopeloos uit de klauwen lijkt te gieren.

Als je hier eens goed de klachten bestudeert zal je zien dat die over het produkt zelf veruit in de minderheid zijn. En als de verbinding er dan eens uit ligt dan is het met een zo spoedig mogelijk herstel, excuses, en restitutie netjes op te lossen.

Maar dan komt de interne organisatie van deze autistische moloch in actie die niet rust voordat de klant in een dwangbuis zit te bellenblazen. Het begrip 'spookrekening' verschijnt volgend jaar in de VanDale met de omschrijving 'niet door UPC te verantwoorden nota' en elke brief of fax verdwijnt consequent in het ronde archief en blijft ten alle tijden onbeantwoord en deze worden zelfs in de juridische trajecten voor de deurwaarder en de kantonrechter ontkend te bestaan. Aangetekend en voor ontvangst getekend, het maakt geen enkele verschil. En dan in de tv uitzending een monteur laten piepen dat hij geen kans op weerwoord krijgt? Hoe zout moet het worden?

Ik geloof met jou dat de medewerkers op de helpdesk hun best doen en meestal proberen aardig te zijn. Maar die hebben geen enkel instrument om zaken bij te regelen. Ze noteren braaf hun meldingen in hun systeem of lezen netjes terug wat de ondergekwalificeerde backofficemedewerker er bij heeft geschreven maar hebben verder geen mogelijkheden en ook niet meer begrip van de administratieve processen dan het gemiddelde lid van de Jostiband. Ondertussen is er maar één machine die soepel loopt en dat is het incassotraject met nota's, herinneringen, afsluitingen, incassobureaus, deurwaarders en kantonrechters die volgen op zowel de verschuldigde als de onverschuldigde betalingen die niet voldaan worden. Als er eenmaal een fout ontstaat is UPC op geen enkele wijze in staat deze trein te stoppen. Het is prettig voor jou dat je tot nu toe in het standaardproces hebt gepast en nog nooit een administrateur op een verkeerde knop heeft gedrukt en jij daarom het idee hebt dat bij UPC alles in orde is, maar al velen kennen het effect van de uitwerking als er wél eens ergens een fout wordt gemaakt. En gezien het feit dat zoiets regelmatig voort komend als een verhuizing al voor grote problemen leidt is niet de vraag óf het een keer verkeerd gaat, maar wannéér het verkeerd gaat.

De lompe wijze waarop UPC haar klanten ziet is ook bekend. Geldmachines die abonnementsgeld opleveren wanneer het goed gaat, de telefoontarieven opleveren wanneer het fout gaat, en de incassotarieven mogen ophoesten wanneer UPC zélf de fout ingaat.

Je begrijpt niet waarom er toch nog mensen voor kiezen die vooraf over al deze informatie kunnen beschikken. Zo geweldig is het produkt toch ook weer niet. En het zou toch te denken moeten geven dat UPC heden ten dage minder klanten heeft dan dat ze via de afzonderlijke kabelnetwerken heeft opgekocht?

Addict156

Ongelezen bericht door Addict156 »

Vandaar dat er een nieuwe golf postings zijn, van personen die nog nimmer enig berichtje eerder geplaatst hebben, wel heel toevallig, en dan vooral besluiten met de mededeling "ik werk niet bij upc"
Helaas voor jou ben ik een cv monteur bij een groot landelijk concern.

Omdat jij een slechte ervaring hebt met UPC wil niet zeggen dat iedereen dat heeft.

Ik heb voorheen ADSL gehad van KPN, nou sorry, ik heb alles van KPN de deur uit gegooid (letterlijk) toen ze alles kwamen ophalen.
Dankzij KPN ben ik op een zwarte lijst terecht gekomen van wanbetalers omdat de medewerkers daar een 6 en 9 niet uit elkaar kunnen houden.
En dit allemaal na 24 telefoontjes (door mijzelf gepleegd) dat er niks was afgehouden van mijn rekening.
En elke keer weer hetzelfde antwoord "Ja meneer, ik zie het probleem, ik pas nu accuut uw gegevens aan" en dan de maand erop gewoon WEER hetzelfde verhaal.

Ik spreek voor mijzelf als ik vind dat UPC ook een goede dienst kan leveren.

En waarom ik nu pas reageer is meer omdat ik pas sinds korte tijd op dit forum kom (sedert afgelopen dinsdag).

Dus hou je conclusies fijn voor je, of laat je intelligentie maar zien door te beweren dat ik wel een medewerker bij UPC ben :)
1 klanten die aan upc gebonden zijn en om de een of andere reden geen alternatief hebben.
2 idioten die menen dat upc geweldig is
3 sukkels die niet beter weten.
1 - ik zit vrijwillig bij UPC
2 - keuze voldoende hier, maar UPC voldoet aan mijn eisen
3 - ik zie hier maar 1 sukkeltje :)

En toch blijf ik erbij dat we hier met iemand te maken die niks beters heeft te doen dan de hele dag op UPC te schelden omdat die een traumatische jeugd heeft gehad?

agro

Is het dan zo uniek dat je bij upc krijgt waarvoor je betaald???

Ik heb een hele gelukkig jeugd gehad maak je daaromtrent geen zorgen, enkel met upc heb ik een traumatische ervaring zodanig dat ik het als mijn plicht beschouw eenieder voor deze louche organisatie te waarschuwen.
3 - ik zie hier maar 1 sukkeltje
Goh stiekem in de spiegel gekeken?

Addict156

ik heb geen spiegels.
Weet van mezelf wel dat ik er goed zat uit zie.
Waar ik me matig aan irriteer is het feit dat jij niet kreeg waar je voor betaalde dat je meteen denkt dat dat bij iedereen is.
Nou knakker, dat is dus niet zo.
Ik ben en blijf een trouwe UPC klant.
Laat ik de slimste zijn en de laatste reactie plaatsen, want dit is toch een eindeloze discussie.

Laurent

Ongelezen bericht door Laurent »

Agro en zijn vriendjes en buren Hoffie en IK ben Janneman is een afgesloten ex UPC fan, uit frustraties zoekt hij dit medium op, in Nuenen hebben zij hun van de plaatstelijke kabel geknikkerd. :oops: :oops: :oops: :oops: :? :idea:

Conny-J

Ongelezen bericht door Conny-J »

Mooi gesproken, Addict.

Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat UPC met deze persoon niet tot een oplossing KON komen. Met Agro valt niet fatsoenlijk te praten.

Maar, wat mij eveneens verbaasd is dat er ook deelnemers zijn, die jaren geleden UPC de deur uit hebben gedaan, maar nu nog steeds het grootste woord hebben. En dat vind ik raar. Bedoelde personen praten over het verleden en dus niet over het heden. Als ze de naam UPC al horen dan beginnen ze als vuur te spuwen....

Conny-J

Addict156

Sommige mensen hebben gewoon niks beters te doen dan een zondebok zoeken om hun frustraties op bot te vieren.
Als ik een klant van UPC zou zijn geweest en het zou op een dergelijke manier beëindigd zijn dat ik totaal niet meer tevreden zou zijn, dan praatte ik er niet eens meer over, maar helaas is niet iedereen hetzelfde :)

IkBenJan

Als ik een klant van UPC zou zijn geweest en het zou op een dergelijke manier beëindigd zijn dat ik totaal niet meer tevreden zou zijn, dan praatte ik er niet eens meer over, maar helaas is niet iedereen hetzelfde
Het gaat nog een stapje verder. Het beëindigen van mijn abonnement na een jaar door UPC veroorzaakte administratieve ellende is één ding. Het daarna in een regelrechte poging tot oplichting proberen er nog zoveel mogelijk geld uit te slaan en hiertoe zelfs de kantonrechter voor te liegen heeft in mijn geval de ogen geopend voor wat betreft de signatuur van het geteisem dat daar bij UPC de tent runt.

Mijn interesse is dan ook niet op slag verdwenen nadat UPC door de rechter teruggefloten is. Zelf heb ik er niet zoveel moeite mee om voor mezelf terug te bijten, maar als ik dan zie dat tot op de dag van vandaag dezelfde soort streken worden uitgehaald en de gehanteerde intimidatie door louche incassobureaus onverminderd wordt doorgezet en mensen dan toch maar over gaan tot onverschuldigde betalingen om er maar vanaf te zijn dan krijg ik wel de behoefte af en toe van mezelf te laten horen om argeloze klanten te wijzen op het soort van tuig waarmee ze te maken hebben.

Om je wat materiaal te geven om zelf wat na te gaan met betrekking tot de handel en wandel van UPC moet je maar eens googlen op de trotse aankondiging van de grote hausse aan rechtzaken die UPC bijna twee jaar geleden is begonnen tegen duizenden 'wanbetalers' in de Regio Zuid. Daar had UPC geruime tijd het complete arrondissement afgehuurd om hun geld wel eens eventjes binnen te gaan halen. En daarna zouden de andere regio's aan de beurt komen. Inmiddels blijkt Regio Zuid ook gelijk de laatste geweest te zijn, en UPC zwijgt over de resultaten als het graf. Wat denk jij nou dat daar logischerwijze de uitkomsten van het merendeel van die rechtzaken is geweest?

Om nog een beetje gunstige cashflow in de boeken aan hun (Amerikaanse) beleggers te kunnen tonen heeft UPC inmiddels de volgende truc alweer van stal gehaald: ze plunderen nu nog net even in december de rekeningen van de klanten voor de abonnementskosten voor de eerste drie maanden van het volgende jaar. Wat voor zieke geesten bedenken dat? Maar vooral, welke soortgelijke truc bedenken ze aan het eind van volgend jaar? Ik ben blij dat ik het niet hoef mee te maken.

Maar, de helpdeskmedewerkers zijn aardig en aan het produkt zelf is niet in het bijzonder iets mis. Wat dat betreft moet ik je toegeven. Echter, ook de maffia houdt zich voor 95% bezig met volkomen legitieme zaken, maar het gaat om de overige 5%.

Laurent

Die Jan toch, groetjes aan de buren Agro en Hoffie:)/

Eindelijk geven jullie toe dat UPC een geweldig goed en nog steeds beter presterend bedrijf is:)

IkBenJan

Kleine domme Laurent. Ik zie mezelf nergens toegeven dat het bestelen en voorliegen van je klanten een geweldige prestatie is. En vanwaar komt die pluralis in de door jou geformuleerde veronderstelling?
Ook moet ik je teleurstellen als je denkt dat ik door jouw onhandig provocerende opmerkingen op de kast te jagen zou zijn. Ik zie niet anders dan waar dan ook jij jezelf in een discussie mengt, je met huid en haar wordt opgevreten. En dat is dan ook heel jouw leven in een notendop schat ik zo in. Vandaar je grote hoeveelheid tijd die je te besteden hebt om je op het forum tegen elk topic aan te bemoeien, althans totdat je er weer uit verdwijnt als een dief in de nacht nadat je weer eens wat doms hebt gezegd.

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik geen deelgenoot hoef te zijn van de misère die UPC heet en dat die er alleen in de wereld schijnt te zijn voor naïevelingen zoals jij. Alleen met de nietsvermoedende klanten heb ik wel te doen en daarvoor lijkt een regelmatige waarschuwing me wel op zijn plaats. Maar ook jou wens ik een geweldige toekomst toe met UPC.

agro

Sommige mensen hebben gewoon niks beters te doen dan een zondebok zoeken om hun frustraties op bot te vieren.
En sommigen hebben niks beters te doen dan een arrogante onbeschofte louche instelling als upc op te hemelen, hebben ze blijkbaar ook hard nodig gezien hun resultaten.
En maar beweren dat sterk verbeterd is, maar ook recent is nog gebleken dat ze nog steeds zo arrogant en onbeschoft zijn als altijd, getuige de manier waarop ze de zogenaamde mediabox eenieder door de strot probeerden te duwen, en ook het debacle met de incasso afgelopen week nog getuige hiervan.

Laurent

Agro Hoffie Jan ,

Frustraties en wanhoop vanuit Nuenen moet bij jou wel heel groot zijn, jammer voor jouw mag jij geen deel meer uitmaken van de UPC familie.

Mediabox is gecorrigeerd en alles komt goed.

Incasso,s?? heb jij daar persoonlijk een probleem mee??, als je en cs in de nuenense kempen op zoek zijn met het antenne sprietje van 18 cm1.

Addict156

getuige de manier waarop ze de zogenaamde mediabox eenieder door de strot probeerden te duwen
als je hem niet wilde, niet tekenen en gewoon terug sturen.
dus UPC bood hem aan, maar je had alsnog de keuze om hem te nemen of terug te geven :)
en ik ben blij dat ik hem heb genomen.
heerlijk, 189 tv zenders in perfecte kwaliteit, 89 muziek zenders in perfecte kwaliteit, film 1 in perfecte kwaliteit, lang leve de UPC mediabox 8)

rene112

Ongelezen bericht door rene112 »

zo dat ben ik eens heb 200 kanaalen in schrep beeld en geen last
er van dus upc krijgt van mijn een dikke 10 en een dikke pluim

agro

en een dikke pluim
En die pluim kunnen ze zich vervolgens in hun reet steken, zit ie meteen op de goeie plaats. :D :D :D

Gesloten