LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Katharina
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 sep 2005 13:46

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door Katharina »

Niets dan ellende. Geluid valt weg, blokjes scherm of helemaal niets.
Hebben al een buiten-antenne ontvangen van KPN, maar helpt ook niet.
Laatste wijzinging nog meer ellende. En je blijft je dood ergeren.
TV-Rijnmond is ineens niet meer te ontvangen, terwijl we toch naast Rotterdam wonen.
Daarvoor in de plaats ontvangen we nu TV-West, regio Den Haag.
Hier hebben we niets mee en kijken we ook niet naar.
Klagen bij KPN helpt niet. Je mag al blij zijn als je überhaupt antwoord krijg. Ze verschuilen zich in stilzwijgen.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door Marssjo »

@bot321 mail me maar: nee is geen grapje kheb elke wedstrijd op DVD
Laatst gewijzigd door Marssjo op 13 jan 2007 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op: 13 Jan 2007 03:34 Onderwerp:
@bot321 mail me maar: feyenoorddvd at die hetemail punt com
grapje zeker dat adres.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door Marssjo »

is het al 1april dan?

vrijb024
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2007 12:13

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door vrijb024 »

ik heb inmiddels 2 jaar digitenne. aanvankelijk behoorlijk positief, ik woonde op 6 hoog en had een goede ontvangs. Sinds enige maanden verhuisd en merk op 1 hoog dat de ontvangst behoorlijk belabberd is. navraag gedaan en kwam erachter dat kpn ook een lijst heeft van postcodes die....te dicht op een tramlijn zitten... :cry: ook dat stoort dus.
aanslaan van de koelkast, lichtschakelaar, iedere scheet die je laat veroorzaakt een stroring. het heeft weinig nut om over te stappen op tele2 want die gebruiken in de ether hetzelfde kanaal. Mij werd aangeraden een buiten antenne te nemen...maar die is niet draadloos.
je wordt bijna gedwongen een schotel te nemen...maar daar willen we juist vanaf in Amsterdam.
De kabel ( lees UPC) is geen optie meer.
Wie heeft een ander idee..??..??!! :?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door bot321 »

Ook de buitenantenne is geen optie.
Heb binnen en buiten antenne overal geplaatst
en het is gewoon zwaar kl*te geworden.Heb inmiddels
schotel en kan niet anders zeggen van had ik meteen
moeten doen.Enigste advies wat je krijgt van KPN is
een buitenantenne of terug naar fabrieks instellingen.
Heb het weer lekker rustig thuis ,geen gevloek meer
niks geen storingen meer en een heleboel zenders
voor dezelfde prijs.

queenmum
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 dec 2005 15:39

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door queenmum »

Probeer voor de goede frequenties de volgende link eens:

http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dv ... kpntv.html

Handig als je bij het automatisch zenders zoeken de goede regionale zenders niet hebt. Maar ook als de Publieke omroepen slecht van kwaliteit zijn: handmatig zoeken kan helpen.

amsterbram
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2007 21:47

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door amsterbram »

Van de week hebben ze weer wat veranderd bij KPN digitale TV. "U hoeft alleen maar even de zenders opnieuw te programeren". En wat denk je . . . . beeld kwaliteit is nog slechter en ik ben zelfs wat zenders kwijt. KPN . . . merci!!!

jaap50
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jan 2007 13:42

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door jaap50 »

@queenmum

Dit leek wel staatsgeheim. Maar nu is het dan toch voor iedereen beschikbaar gemaakt. Bedankt ! En waarom zet de KPN dit nu niet gewoon op hun site ?

michelle1505
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2007 21:00

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door michelle1505 »

Ik had hier verder op een nieuwe topic geopend maar ik zie dat de discussie digitenne nog in volle gang is. Ik dacht dat ik altijd de enige was, heb toen gebruik gemaakt van een actie bij Digitenne dat je twee Strong ontvangers voor de prijs van 1 kreeg. Nooit problemen en nu dus sinds eind november alleen maar. Op de TV in de huiskamer heb ik inmiddels de hoop opgegeven, krijg alleen nog maar signaal 40% en kwaliteit 0% (en af en toe is beeld) en in de kinderkamer hebben ze dan nog een paar kanalen, alhoewel na de laatste reset geloof ik ook geen 1 meer. Ik heb KPN gisteren een email gestuurd hierover en meteen al gezegd dat ze niet met domme adviezen moeten aankomen dat ik de antenne ergens anders moet zetten, buiten het feit dat de antenne het hele huis al is doorkruist heb ik zoiets van, hij deed het goed op de plek waar die stond. Is er nou echt niets wat TrosRadar of iemand kan doen hieraan, vooral omdat er zoveel mensen problemen hebben maakt het mij bozer omdat er dus weer niets door KPN wordt gedaan.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 05 Feb 2007 21:15 door michelle1505


--------------------------------------------------------------------------------

Ik had hier verder op een nieuwe topic geopend maar ik zie dat de discussie digitenne nog in volle gang is. Ik dacht dat ik altijd de enige was, heb toen gebruik gemaakt van een actie bij Digitenne dat je twee Strong ontvangers voor de prijs van 1 kreeg. Nooit problemen en nu dus sinds eind november alleen maar. Op de TV in de huiskamer heb ik inmiddels de hoop opgegeven, krijg alleen nog maar signaal 40% en kwaliteit 0% (en af en toe is beeld) en in de kinderkamer hebben ze dan nog een paar kanalen, alhoewel na de laatste reset geloof ik ook geen 1 meer. Ik heb KPN gisteren een email gestuurd hierover en meteen al gezegd dat ze niet met domme adviezen moeten aankomen dat ik de antenne ergens anders moet zetten, buiten het feit dat de antenne het hele huis al is doorkruist heb ik zoiets van, hij deed het goed op de plek waar die stond. Is er nou echt niets wat TrosRadar of iemand kan doen hieraan, vooral omdat er zoveel mensen problemen hebben maakt het mij bozer omdat er dus weer niets door KPN wordt gedaan.
Mijn Strong tuner doet ook totaal niets meer.
Deze kan je ook niet handmatig instellen.
Als dat je enige tuner is, dan heb je een echt probleem.

Eigenlijk moeten ze mensen met een Strong tuner een andere tuner geven, maar in hun voorwaarden heb ik al zien staan dat zij niet aansprakelijk zijn voor storingen aan ontvangers na wijzigingen in hun netwerk "ter verbetering" van hun diensten. Althans, zoiets staat er.

Tumbler
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007 23:13

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door Tumbler »

Ook ik als oude Digitenne klant heb al enige tijd problemen met de ontvangst, om precies te zijn sinds 25-01-07, de datum van de wijziging in regio Amsterdam. KPN was drie dagen lang volledig onbereikbaar, het enige wat ik te horen kreeg waren bandjes over het resetten van de ontvanger, wat ik zeker twintig keer heb gedaan.

Ergens in het weekend, anderhalve week later kreeg ik dan eindelijk iemand aan de telefoon, die uitlegde dat er al sinds november 2006 (!) bekend was dat de Strong-tuners de software-update niet aan zouden kunnen. Ik mocht de ontvanger wel degelijk kosteloos opsturen en zou een vervangende tuner ontvangen (dat is ze geraden!), wat door de grote hoeveelheid aanvragen wel wat langer dan gebruikelijk zou duren.

Wat me het meest verbaast, is dat er zo slecht is geanticipeerd op een en ander, en dat alles zo ontzettend slecht wordt gecommuniceerd. Wat had het bijvoorbeeld veel gescheeld als bovenstaande over de Strong op de sites van KPN en Digitenne had gestaan (ook voor het callaanbod was het een feest geweest, dan waren ze misschien bereikbaar geweest en hadden er geen uitgeputte callcentremedewerkers hoeven zijn), of als alle abonnees gewoon een mailtje hadden gekregen. Ze hebben ongetwijfeld een database met Digitenne-abonnees, en als ze hier al in November mee waren begonnen hadden we niet bijna een maand zonder TV gezeten. Slechte zaak, KPN!!
Laatst gewijzigd door Tumbler op 07 feb 2007 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Tumbler
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007 23:13

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door Tumbler »

Nog even een toevoeging: ik heb vanochtend de nieuwe tuner ontvangen, nog geen week nadat ik de oude heb opgestuurd. Dat dan weer wel :-)

anaisa
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2007 12:37

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door anaisa »

Sinds kort was alles eindelijk goed: goed beeld, kreeg alle zenders, geen lange hoofden meer of "blokjes" dank zij een gratis buitenantenne van Kpn en nu, sinds vanmorgen krijg ik de BBC Prime en BBC world niet meer. (na het resetten van de fabrieksinstellingen)
KPN is onbereikbaar, je krijgt zoals 1 vd andere sprekers op dit forum ook al zei, alleen een bandje, kijken op de website, zoals wordt aanbevolen op het bandje, heeft geen enkele zin, kortom: je staat volkomen machteloos of je moet een aangetekende brief schrijven en wachten of je daar antwoord op krijgt. Intussen mis ik mijn favoriete zender BBC Prime en niemand die me kan vertellen of ik die weer terugkrijg. Ik betaal er wel voor en als ik die zender niet had kunnen krijgen, had ik het hele abonnement niet genomen. javascript:emoticon(':twisted:')
Twisted Evil

Sjaaksjon
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2006 19:57

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door Sjaaksjon »

Bij mij zijn sinds vanochtend ook 5 tv-zenders verdwenen, maar die zenders stonden wel in de lijst toen ik de ontvanger naar zenders liet zoeken. Als ik nu opnieuw zenders ga zoeken zegt ie 5 nieuwe gevonden te hebben, maar die slaat ie niet op in de lijst.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door bot321 »

Heb begin Jan.na twee jaar elende die hoe langer hoe erger
werd bij tv van KPN een schotel genomen.Sindsdien geen
sec.storing gehad en veeeeeel meer zenders voor dezelfde
prijs.Euro 7,95 p.mnd. Zit jammer genoeg nog tot okt.vast
aan mijn abonnement van KPN alhoewel ik dat diefstal vind
voor zo'slecht product.

queenmum
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 dec 2005 15:39

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door queenmum »

Ik heb ook geen Prime meer. Komt eind maart weer terug zeiden ze. Door het geschuif met Tien en Nickelodeon en AT5 is Prime in het gedrang gekomen.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door willemo »

Sinds de wijziging in de zenders van 12februari 2007 heb ik uitstekende ontvangst van Digitenne (via KPN) al had ik daarvoor ook niet al te veel redenen om te klagen. Mijn regio is Hillversum, Amersfoort.
De ontvangst is zelfs beter dan voor de wijziging van begin december 2006 toen ik wel eens een storing had.
Alleen het afstellen van de antenne gaf wat problemen.
Soms geen Nederland 1, 2 en 3 bij de ene bij mij in gebruik zijnde tuner en via de andere tuner geen regionale zender ontvangst.
Het vreemde was dat met een extra verlengkabel tussen antenne en tuner ik wel alle zenders kon programmeren en dat na verwijdering van de verlengkabel alle zenders perfekt bleven.

Diegene die nog problemen hebben kunnen op het infokanaal zien wanneer in hun regio de problemen zij opgelost.

Met vriendelijke groet,
Willem

schoute
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:31

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door schoute »

De problemen zijn niet te wijten aan een slechte ontvangst; als ik uit mijn raam kijk zie ik de zender op nog geen kilometer afstand staan. Idealer kan bijna niet. Toch is ook bij mij de laatste tijd de kwaliteit een stuk slechter geworden. Sinds de zenderwisselingen krijg ook ik niet alle zenders meer goed geprogrammeerd. De enige manier om alle zenders goed te programeren is door ze handmatig te zoeken i.p.v. automatisch. Als je het zo doet zijn alle zenders weer te vinden, het kost alleen soms wat moeite ze ook in de juiste volgorde te krijgen. De kanalen die je handmatig moet doorzoeken verschillen per locatie. Een goed overzicht is te vinden op http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dv ... kpntv.html.

garnalenpeller
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:23

Re: Ontvangst digitale televisie KPN is ronduit slecht

Ongelezen bericht door garnalenpeller »

Het is af en toe net een leg puzzel met al die blokjes, en er werd een perfect beeld beloofd.Wat ben ik er ingeluisd, Heb mijn schotel van het dak gehaald, mijn irritatie neemt met de dag toe. Eigenlijk had ik beter moeten weten. drie jaar geleden gestopt met PTT internet, ook het goedkoopste telefoon abonnement genomen, enkel al omdat het een zeer arrogant en log bedrijf is, maar na die jaar is het nog steeds zo klant onvriendelijk als weleer. Nu maar weer opzeggen de boel.

Willem,

Gesloten