| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rational deal
Re: Rational deal
Beste Bertha,
Hoe transparant is de offerte die je via het Trosforum krijgt? Iedereen gebruikt een schuilnaam dus is ook niet te controleren welke kwaliteit de winkel levert.
Iemand die een winkeltje heeft in de achterbak van zijn auto heeft minder kosten als iemand die een investering in een showroom heeft gedaan. Daarentegen is de "showroomloze" misschien weer niet te vinden als het om klachten gaat terwijl een showroom altijd toegankelijk is.
De concurrentie is moordend omdat een klant, in 80% van de gevallen, niet kan inschatten welke kwaliteit hem/haar voorgeschoteld wordt. Zo kan winkel A een goede keuken voor 9000,= offreren terwijl winkel B voor 8750,= een prul offreert.
Kom een keertje langs en pak een verkoopboek uit onze kast, reken zelf uit wat de keuken moet kosten. Misschien wel een leuk concept. Koffie staat klaar en pen, papier en eventueel een rekenmachine willen we ook nog ter beschikking stellen. Zo zie je de prijzen met eigen ogen, transparanter kan het bijna niet.
Wij lopen vaak tegen het feit op dat mensen nu juist verwachten dat je het hele handjeklap-verhaal wil spelen. Leuk hoor, maar daar hebben we de tijd gewoonweg niet voor. Maar als we in 1 keer de nettoprijs neerleggen komt altijd de vraag of er nog ruimte inzit. Nee, u vroeg in het eerste gesprek om direct de bodemprijs en die ligt op tafel. Weer teleurstelling want nu kan de buurman niet verteld worden dat de 50% korting binnengesleept is.
Voor mij, als beginnend winkeleigenaar, is dit forum een medium om iets van op te steken. Jammer dat niet veel goede ervaringen gedeeld worden maar te vaak de slechte ervaring op het internet wordt gesmeten.
Ga voor een transparante offerte gewoon naar de keukenwinkel waar je het beste gevoel bij hebt. Vraag of een kijkje in de verkoopboeken mogelijk is. Kan het niet, zegt dit genoeg, lekker verder zoeken!
MVG
Hoe transparant is de offerte die je via het Trosforum krijgt? Iedereen gebruikt een schuilnaam dus is ook niet te controleren welke kwaliteit de winkel levert.
Iemand die een winkeltje heeft in de achterbak van zijn auto heeft minder kosten als iemand die een investering in een showroom heeft gedaan. Daarentegen is de "showroomloze" misschien weer niet te vinden als het om klachten gaat terwijl een showroom altijd toegankelijk is.
De concurrentie is moordend omdat een klant, in 80% van de gevallen, niet kan inschatten welke kwaliteit hem/haar voorgeschoteld wordt. Zo kan winkel A een goede keuken voor 9000,= offreren terwijl winkel B voor 8750,= een prul offreert.
Kom een keertje langs en pak een verkoopboek uit onze kast, reken zelf uit wat de keuken moet kosten. Misschien wel een leuk concept. Koffie staat klaar en pen, papier en eventueel een rekenmachine willen we ook nog ter beschikking stellen. Zo zie je de prijzen met eigen ogen, transparanter kan het bijna niet.
Wij lopen vaak tegen het feit op dat mensen nu juist verwachten dat je het hele handjeklap-verhaal wil spelen. Leuk hoor, maar daar hebben we de tijd gewoonweg niet voor. Maar als we in 1 keer de nettoprijs neerleggen komt altijd de vraag of er nog ruimte inzit. Nee, u vroeg in het eerste gesprek om direct de bodemprijs en die ligt op tafel. Weer teleurstelling want nu kan de buurman niet verteld worden dat de 50% korting binnengesleept is.
Voor mij, als beginnend winkeleigenaar, is dit forum een medium om iets van op te steken. Jammer dat niet veel goede ervaringen gedeeld worden maar te vaak de slechte ervaring op het internet wordt gesmeten.
Ga voor een transparante offerte gewoon naar de keukenwinkel waar je het beste gevoel bij hebt. Vraag of een kijkje in de verkoopboeken mogelijk is. Kan het niet, zegt dit genoeg, lekker verder zoeken!
MVG
-
Wilwa
Natuurlijk ga ik met het bedrijf in zee waarbij ik het beste gevoel dus ik val echt niet over een paar honderd euro.
Ik kan natuurlijk ook bij een paar Rational dealers naar binnen stappen en het hele spel meespelen dat ik interesse heb in een Cult keuken, daar uren de tijd van de verkoper ga zitten verdoen en uiteindelijk loop ik ook met de offerte naar buiten. Is dat dan een betere methode??? Ook dan weet ik niet of het bedrijf dat ik bezocht heb betrouwbaar is.
Wat ik doe is aanbiedingen vergelijken en nogmaals ik val niet over een paar honderd euro maar als er exhorbitante verschillen in zitten dan begrijpt elk weldenkend mens dat ik niet naar de duurste ga en eens ga praten met de drie die het goedkoopst zijn en de order geef aan het bedrijf dat mij het meest aanspreekt.
Ik kan natuurlijk ook bij een paar Rational dealers naar binnen stappen en het hele spel meespelen dat ik interesse heb in een Cult keuken, daar uren de tijd van de verkoper ga zitten verdoen en uiteindelijk loop ik ook met de offerte naar buiten. Is dat dan een betere methode??? Ook dan weet ik niet of het bedrijf dat ik bezocht heb betrouwbaar is.
Wat ik doe is aanbiedingen vergelijken en nogmaals ik val niet over een paar honderd euro maar als er exhorbitante verschillen in zitten dan begrijpt elk weldenkend mens dat ik niet naar de duurste ga en eens ga praten met de drie die het goedkoopst zijn en de order geef aan het bedrijf dat mij het meest aanspreekt.
Dit heb ik in mijn opening gezegd.Hoe transparant is de offerte die je via het Trosforum krijgt? Iedereen gebruikt een schuilnaam dus is ook niet te controleren welke kwaliteit de winkel levert.
Er is dus helemaal niets anoniems aan en de offerte is dus weldegelijk transparant.Vermeld aub. uw bedrijfsnaam, telefoon en fax nummer. Ik zal dan de keuken opstelling en verdere gegevens toesturen.
Beste Wilwa,
Je gaat er meteen vanuit dat jij de tijd van de verkoper zit te verdoen terwijl hij zijn prijs nog niet heeft gegeven. Laat je eens verrassen.
Met transparantie van een forum-offerte bedoel ik: Stel je krijgt hier 3 superscherpe offertes bent helemaal verkocht en wil contact met degene die ze heeft gegeven. Ook dan zul je naar de showroom moeten om er zeker van te zijn dat het gevoel goed zit.
Een keukenverkoper zit niet voor niets in een winkel. Hij is er juist voor om een keuken te ontwerpen, berekenen en offreren. Het is zijn eigen keuze welke prijs hij offreert. Vertel dat je bij meer winkels gaat kijken en hij zal de strijd aangaan dmv een strakke prijsofferte. Zo niet, dan heeft ie geen commercieel gevoel in zijn lijf.
MVG
Je gaat er meteen vanuit dat jij de tijd van de verkoper zit te verdoen terwijl hij zijn prijs nog niet heeft gegeven. Laat je eens verrassen.
Met transparantie van een forum-offerte bedoel ik: Stel je krijgt hier 3 superscherpe offertes bent helemaal verkocht en wil contact met degene die ze heeft gegeven. Ook dan zul je naar de showroom moeten om er zeker van te zijn dat het gevoel goed zit.
Een keukenverkoper zit niet voor niets in een winkel. Hij is er juist voor om een keuken te ontwerpen, berekenen en offreren. Het is zijn eigen keuze welke prijs hij offreert. Vertel dat je bij meer winkels gaat kijken en hij zal de strijd aangaan dmv een strakke prijsofferte. Zo niet, dan heeft ie geen commercieel gevoel in zijn lijf.
MVG
-
keukenvakman
Nogmaals, zaken die serieus met de KEUKENverkoop bezig zijn zullen niet op je verzoek om een offerte uit te brengen reageren. Een keuken kopen kost inderdaad tijd! Het is een uitgave van vele duizenden euros waarvan je als consument natuurlijk wel wil weten wat je daarvoor het beste kunt kopen. Een uitgemolken prijs kan iedereen je geven, advies waar je wat aan hebt en met name vakkennis vindt je niet overal. Goede vakmensen kosten nu eenmaal geld en zodoende zal een goedkoop achteraf vaak een duurkoop blijken te zijn. Kijk maar eens op de diverse topics van mensen die u zijn voorgegaan op zoek naar de ultieme deal. Duizenden euros aanbetalen, half afgemaakte keuken, kortom alles komt hier zo'n beetje voorbij schieten. Ik wil rustig kwijt dat ik soms met plaatsvervangende schaamte de topics zit te lezen, blijkbaar is het geld dan op om ook nog op enigerlei wijze SERVICE te verlenen. Let wel, deze reactie is niet bedoeld om je in een hoekje te zetten maar meer om je dringend te adviseren om bij een goede KEUKENzaak te kopen. Bel anders eens met Rational Nederland om een goede dealer in je regio te vinden. Succes met je zoektocht.
Schreu, zaken doen is meer dan alleen de prijs die moet worden betaald!Gezwets van een laffe keukenverkoper ome Ben. Wilwa heeft duidelijk aangegeven dat degene met de beste prijs de deal heeft.
Jij zit toch in de software?
Ome Ben, ik ben automatiseerder!!! Vaak genoeg krijgen wij aanvragen om ergens een oplossing te leveren zonder dat we de potentiele klant ook maar kennen laat staan bezocht hebben. Dan doe je een voorstel, je geeft een prijs en omschrijft in het kort wat men kan verwachten. Ik kan je vertellen dat daar verrassende opdrachten uit voortvloeien. Als de klant met ons verder wilt gaan wordt er een bezoek gebracht aan de klant, een werkomschrijving (statement of work) opgesteld waarbij de definitieve prijs opgegeven wordt. Ik heb het al een keer gezegd "soms verdien je iets met weinig werk en soms verlies je opdracht ondanks dat je er veel werk in gestoken hebt". it's all in the game. Het enige dat Wilwa vraagt is een prijs gebaseerd op een bepaald type keuken waarbij jullie niet veel anders hoeven te doen dan de prijslijst hanteren en de prijs te leveren conform het gevraagde.
Beste Scheuj,
Wilwa vraagt om een Rational-offerte. Blijkbaar zijn er van dit merk geen vertegenwoordigers op dit forum. Niks onwil maar geen kennis van het Rational product.
MVG
Wilwa vraagt om een Rational-offerte. Blijkbaar zijn er van dit merk geen vertegenwoordigers op dit forum. Niks onwil maar geen kennis van het Rational product.
MVG
-
Wilwa
Dat zou kunnen. Laat ik dan bij deze vragen om een vergelijkbare keuken. Hoewel ik daar niet blij mee ben want dan gaat mijn vergelijking mank.Blijkbaar zijn er van dit merk geen vertegenwoordigers op dit forum. Niks onwil maar geen kennis van het Rational product.
-
keukenvakman
Wel kennis van het product, al 17 jaar, maar in dit geval dus onwil.
Rational staat al jaren op nummer in in de Goldene M testen in Duitsland. Hier hoort ook een gedegen advies en dito offerte bij. Gelukkig kunnen wij ons veroorloven om op dit soort verzoeken niet in te gaan.
Rational staat al jaren op nummer in in de Goldene M testen in Duitsland. Hier hoort ook een gedegen advies en dito offerte bij. Gelukkig kunnen wij ons veroorloven om op dit soort verzoeken niet in te gaan.
Van Rational of andere merken?
MVG
MVG
-
Wilwa
Er waren drie Rational reacties en 1 van merk Leicht. De prijsopgave is van Rational
Beste Wilwa,
Lekker shoppen en een goede keuze maken, offertes genoeg nu. Mocht je er toch niet uit komen, weet je ons te vinden op het forum!
MVG
Lekker shoppen en een goede keuze maken, offertes genoeg nu. Mocht je er toch niet uit komen, weet je ons te vinden op het forum!
MVG
Wilwa,
Waren de offertes die je gekregen hebt concurrerend tegen de duitse??
Waren de offertes die je gekregen hebt concurrerend tegen de duitse??
-
Wilwa
Nee niet echt. Ik had gehoopt dat ze maximaal 1000 euro duurder waren want dan had ik de keuken zeker in Nederland gekocht maar er zit een verschil tussen de 4000 en 5000 euro en dat is teveel om te laten schieten..Waren de offertes die je gekregen hebt concurrerend tegen de duitse??
-
Chanmaster
Beste Wilwa.
Geen aannemer zal op jouw oproep reageren zowel dan pleegt deze broodroof!
Is strafbaar.
Is strafbaar.
Beste chanmaster,
wel eens van xconcurrentie gehoord?
wel eens van xconcurrentie gehoord?
Ik wist niet dat concurrentie strafbaar was.Beste Wilwa.
Is strafbaar
Bouwfraude, strafbaar, parlementair onderzoek. Aannemers, was daar niet iets mee???Geen aannemer zal op jouw oproep reageren zowel dan pleegt deze broodroof!
Is strafbaar
-
DikkeBertha
Op een totaal van ??Nee niet echt. Ik had gehoopt dat ze maximaal 1000 euro duurder waren want dan had ik de keuken zeker in Nederland gekocht maar er zit een verschil tussen de 4000 en 5000 euro en dat is teveel om te laten schieten..