LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
stalenvrouwtje
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2008 22:15

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door stalenvrouwtje »

Beste keukenzoekers, ook wij zijn de laatste weken bezig geweest om een keuken te kopen, hebben ook het traject van gladde jongens afgelegd, binnen MDG (o.a. GRANDO) werden 3x toegesproken, zelfs gevolgd op minimale afstand, inderdaad alsof het onze eigen schaduw betrof (terwijl we eerst rusitg wilden kijken!!!!) kregen het er benauwd van en wilden zo snel mogelijk weer in de auto stappen. Vandaag gekocht bij NUVA in Someren-Eind, na paar perfecte gesprekken gehad te hebben met Berry!!! Hij dacht mee, had ideëen, was correct, gezellig/zakelijk, kortom exact hoe wij een verkoper wensen (hij heeft mensenkennis en behandelt je zoals je dat wilt), onderhandeling is prima verlopen, NUVA blij en wij blij! Een aanrader (en sorry voor de berichten hier, maar ze opereren zelfstandig!) geen aanbetaling, geen loze beloftes en géén dwang!!!! Succes in keukenland allemaal! enne.....Berry....na plaatsing keuken breng ik de vlaai naar je toe!

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door legoleek »

opereren zelfstandig
Ja, maar gaat wel via de schuur van ome Ben.
geen aanbetaling
Nu niet neej, maar let op je brievenbus tot vlak voor levering, moet je wel betalen anders gaat er niks de schuur uit.

maar goed, dit terzijde, Ik hoop voor Berry dat hij van z'n vlaai mag genieten.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door hark »

@ stalenvrouwtje :

Niets aanbetalen???.
Net als overal zeker binnen De mandemakers Groep .....Dat hoeft nergens.....
Wel effe 100% voor levering alles overmaken ( klein weekje voor bezorging )......Natuurlijk is dit geen aanbetaling......

mensen, mensen toch....denk toch na voordat je een handtekening zet......

Of zit ik er helamaal naast ??

stalenvrouwtje
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2008 22:15

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door stalenvrouwtje »

Nee hark,

Geloof toch dat je het mis hebt, op diverse plaatsen vragen ze 15 - 25 % aanbetaling. Verder bij NUVA niet 1 week voor levering betalen, maar op de dag van levering (mag contant dus). Zelfs uitleg gekregen om goed en rustig alles na te kijken, met een doek te wrijven om eventuele beschadiging te ontdekken. De monteur wacht wel even. Als ze weg zijn en er is alsnog iets wat je over het hoofd hebt gezien: bellen en wordt netjes opgelost. Ik stap daar niet zomaar naar binnen, woon in zelfde dorp, heb goede berichten gehoord van mensen. Weet je, om een goede prijs te krijgen moet je overal handelen (niet alleen bij keukens, het is hier net Turkije aan het worden, handelen!) echter, staan hier veel negatieve berichten op forum, waarschijnlijk het merendeel ook nog terechte kritiek, maar.....er zitten ook serieuze bedrijven met goede verkopers tussen, dat wilde ik gewoon melden, er moet toch ook ruimte zijn om iets positiefs te plaatsen? Anders weten potentieële keuken-kopers alleen maar waar ze NIET moeten zijn, ik neem aan dat mensen ook willen weten waar ze WEL kans hebben om betrouwbaar te kunnen slagen. En een handtekening op een offerte, daar heb je gelijk in, NOOIT doen! Maar....als je na veel zoeken en zelfs meerdere bezoeken aan 1 zaak moet afleggen voordat je überhaupt een prijsindicatie hebt, als het je dan aanstaat en je kunt je eigen prijs (die jij in je gedachten hebt) bereiken of benaderen, dan kom je tot aanschaf/koop.......en daarbij hoort een contract ondertekenen nu eenmaal. Als men de tijd neemt om alles met je door te nemen, je tijd geeft om alles door te lezen en te chequen met je eigen "lijstje" dan lijkt er mij weinig verkeerds aan.....anders kun je blijven zoeken tot sint juttemis! Wanneer teken je voor een opdracht? Bij de bestelling, 3 maanden van te voren? Lijkt me ook niet redelijk. Wij zijn aan het lijntje gehouden op andere plaats, weer terugkomen, doorspreken etc. en NOG geen prijs....benzinekosten....kostbare vrije tijd....oprakend geduld......ik wil niet kruipend en smekend een zaak binnen komen of ik aub daar een keuken MAG kopen en voordien aub een redelijke prijsstelling kan krijgen! Wij begonnen blanco met onze zoektocht, maar waren verrast dat deze Nuva verkoper zei: ga rustig naar huis, verdiep je in deze materie en lees de apparaten boeken door, kijk op internet, tot je weet wat je wilt. Hebben we ook gedaan, we wisten exact type nummers en netto-internet prijzen te vermelden bij elk apparaat. Toen wist hij dat we ons huiswerk gedaan hadden en serieus bezig waren. Alle voors en tegens van de werkbladen hadden we op en uitgezocht en met hem over gepraat. Voor een verkoper ook prettig met mensen te maken te hebben die kennis van zaken hebben over waar hij de hele dag mee bezig is. Er zijn nl. ook nog verkopers die achter hun werk en produkt staan (al lijkt misschien niet zo), als blijkt dat jij er in gedoken bent en ze je "niks meer wijs kunnen maken", dan hebben deze categorie mensen daar respect voor en dat kun je merken aan de behandeling die je krijgt! Sommige bedrijven vinden positieve reacties en tevreden klanten nog steeds belangrijk hoor, er kan altijd iets mis gaan (waarbij tegenwoordig niet?), maar...als ze er alles aan doen om het op te lossen en je klachten serieus nemen, dan denk ik dat je niet mag klagen. Ik hoop dat er op dit forum ook plaats is voor een positieve reactie in deze.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door rayke »

maar op de dag van levering
Voordat de deuren van de vrachtwagen open gaan :D

Dun_Dikke
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 dec 2007 23:01

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door Dun_Dikke »

Ik moet stalenvrouwtje gelijk geven! Geen aanbetaling bij Nuva, ook niet een week eerder. Wij hebben onze keuken bij hun gekocht en hebben pas betaald nadat de spullen waren uitgeladen en de vrachtwagen was vertrokken. Eigenlijk wilden ze contante betaling bij levering, maar omdat ik moest werken en mijn vrouw hoog zwanger was en niet met zoveel geld op zak wilde lopen was het oke dat we het later via de bank overmaakte. Gewoon even 1 telefoontje met het hoofdkantoor gepleegd.

De service is ook goed! Na een maand of 4 hadden we een klein probleempje met een geleiding van een lade, binnen een paar dagen was het opgelost.

Roredam
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2008 14:48

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door Roredam »

stalenvrouwtje eet uit hetzelfde potje als Nuva Keukens ook gelinieerd
aan DMG bende

keukenmeneertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 11:28

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door keukenmeneertje »

De DMG bende ?

Joh, maak je niet zo druk, hun tijd komt ook misschien wel sneller als we allemaal denken.

Rustig afwachten de huizenmarkt zakt in elkaar, hun kaartenhuis zal daar behoorlijk last van gaan krijgen, toch eigenlijk wel jammer met een mooi nieuw hoofdkantoor wat voor driekwart leeg gaat staan omdat er simpelweg 40000 keukens minder verkocht gaan worden.

Voor DMG standaard 8000 stuks minder !! tel uit je winst.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Er zijn al verregaande geruchten dat er zo'n 2 Grando's en 7 Keukenconcurrentzaken op de sluitingsnominatie staan..........

keukenmeneertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 11:28

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door keukenmeneertje »

Zou goed kunnen, ik er Bareman wel voor aan.

Ooit hoorde ik het woord "synergie" volgens mij gaat dat nu tegenwerken .

Vermetten
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:06

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door Vermetten »

Schandalige reacties!! Ben blij dat er iemand is die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt en zoveel mensen aan het werk helpt en houd!!!

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door 16again »

Hoezo schandalige reacties?
Agressieve verkooptechniek, ontransparant prijsbeleid, schreeuwerige acties (gratis TVs, keukenapparaten en montage), lege contracten, aan laars lappen van CBW regels en wet door volledige vooruitbetaling......

Omdat zo'n man daarbij personeel in dienst heeft verdient ie ineens een standbeeld??

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door pfffff »

Budgetten zijn bijgesteld , 20 tot 25 % lager dan beoogd

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Schandalige reacties!! Ben blij dat er iemand is die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt en zoveel mensen aan het werk helpt en houd!!!
Waarom schandalige reacties? Heb groots respect voor Ben als zakenman. Echter de verkooptechnieken in zijn winkels zorgen voor een goedgevuld forum.
Doch blijven mensen er kopen en de recessie treft meerdere winkels en inderdaad; als je opvalt vraag je om aandacht.......
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 19 nov 2008 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

De betreffende manden werden niet van riet maar van wilgen scheuten gemaakt….sorry zelfstandigste! De wilg kan op ongeveer 2 m hoogte afgezaagd worden en heet dan knotwilg. Aan de stam groeien vervolgens waterloten of scheuten, die wilgentenen worden genoemd. Ze worden tegenwoordig vooral gebruikt om manden en tuinschermen te maken. Vroeger werden er ook manden maar ook wanden van hutten van gemaakt afgedicht met klei. Dit vlechtwerk van wilgentenen deed ook dienst in funderingen van dijken hierin werden dan matten gelegd van gevlochten wilgentenen. Vandaar.......

GWTE :wink:

keukenmeneertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 11:28

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door keukenmeneertje »

Ik had heel veel respect voor BM , alleen heb ik het jasje aan de wilgen gehangen. Respect moet je blijven verdienen.

Ook hij komt een keer een meerdere tegen, kijken hoe dat afloopt.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ach Ome ben is al vaker een meerdere tegengekomen enkel nog niet in Nederland....., dat maakt hem nog steeds niet meer- of minder- zakenman, wat dat betreft zijn er nog zat die tegen hem op kunnen kijken.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door legoleek »

Respect voor wat Ome Ben heeft gepresteerd. Maar ik denk dat het niet lang zal duren eer de DMG-bel barst.
Een organisatie die zo versnipperd is met verschillende BV's die in-/aan-en op- gekochte formule's is simpelweg logistiek niet te controleren. Ook met personeel wat met bosjes begint en net zo snel weer weg is, is het moeilijk iets te kunnen handhaven. ( het gerucht is dat er elk jaar zo'n 300 mensen opstappen en weer aangevuld worden, wat dat al niet kost aan training en faalkosten).

keukenmeneertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 11:28

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door keukenmeneertje »

Ach met een meerdere doel ik eigenlijk op de Nma, een marktaandeel van <40% en prijsafspraken binnen formules moet een keer fout gaan.
Of het "slechts" 300 man per jaar zijn ? op die manier blijven de ratjes natuurlijk over dat is de andere pijler van de ondergang.

Maar goed ik ga er over op houden, deze meneer is het niet waard om zoveel over geschreven te worden.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door rayke »

kost aan training en faalkosten
??

Gaan die twee wel samen? Als je goed getraind wordt zouden de faalkosten er niet hoeven zijn.

Gesloten