LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 modem niet leverbaar!?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Maarten Freriks
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2007 18:00

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Maarten Freriks »

Hallo allemaal,

Om 15 november had ik tele2 compleet aangevraagd, met de mededeling dat ik tot 7 december nog mijn oude provider had.
Dat was geen probleem, ik zou toch pas 20 december mijn internet opgeleverd krijgen.
Om 18 december dacht ik, ik bel eens op om te kijken hoe het ermee staat. De klantenservice wist mij te melden dat ze op 1 of 2 december het signaal erop wouden zetten, maar dat er nog een signaal opzat. Tsja logisch ik had immers tot 7 december mijn oude provider nog.

Het werd nog mooier: Tele2 had mijn contract geannuleerd, de medewerkster vertelde: "ik vraag wel direct een nieuwe aan, maar dan moet u wel weer 4 weken wachten"
Ik ben dus niet gebelt, heb geen mailtje of brief ontvangen over het annuleren van mijn order. Echt schandalig!! Geen excuses ook van de medewerkster.
Nou een nieuwe aanvraag gedaan, met de mededeling dat er haast achter zou worden gezet.

4 janauari de contract brief staat daar een fout in, we hadden 20mb besteld en kregen nu 4mb
Tele2 gebeld en deze zouden het aanpassen

18 januari weer maar eens gebeld hoe het er voor stond. Niemand van de klantenservice wist iets. Tsja meneer, ik kan niks zien over uw order deze is bij een speciale sectie van het bedrijf. Toen ik vroeg om een telefoon nummer van deze afdeling was het antwoord: "dat mag ik u niet geven" Wat een service! Op mijn normale vragen: wanneer krijg ik nou internet en mag ik het telefoon nummer van iemand die mij wel kan helpen, weten ze geen antwoord.

Ik ben ook meerdere malen gewoon voorgelogen door de medewerkers van de klantenservice. Ja over 2 weken heeft u internet, twee weken later krijg je dan te horen dat het nog eens 3 weken gaat duren. Ze liegen dus gewoon glashard, om van jouw "gezeur" af te zijn.

Ik geef ze nog 1 week, daarna zeg ik mijn abbonoment op en ga weer terug naar compuserve, waar ik wel erg tevreden mee was.

groetjes,

Maarten

nijhuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2007 22:13

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door nijhuis »

Ik lees gelukkig maar ook helaas dat wij niet de enige zijn met aanvraagproblemen voor Tele2 Compleet (internet + bellen). We zijn sinds 12 augustus 2006 al bezig en hebben inmiddels 4 annuleringen vanuit Tele2 te pakken; de eerste aanvraag was voor 4 Mb internet. In december werd het 20 Mb, maar omdat ook die aanvraag mislukte (we weten nog steeds niet waarom en Tele2 lijkt het ook niet te weten), is de huidige aanvraag weer 4 Mb (20 Mb schijnt niet meer te kunnen).
We hebben ook klachten ingediend, maar daarop wordt niet gereageerd.
Klantenservice scheept je voortdurend af; als je vraagt naar iemand die je probleem gaat oplossen of meer informatie kan geven, zeggen ze dat dat niet kan.
Er wordt vanuit Tele2 geen pro-actief actie ondernomen. Als een aanvraag mislukt, dan moet je dat als klant zelf ontdekken doordat de status op de website een tijd niet verandert of omdat de huidige datum al de leverdatum is gepasseerd zonder dat je iets vernomen hebt.
Onze meest recente poging is van 12 januari. De klantenservice gaf toen aan dat ze niet konden garanderen dat de aanvraag zou lukken (moet je eens nadenken !!), maar dat de enige manier om daar achter te komen was, een nieuwe aanvraag in te dienen, met natuurlijk opnieuw 6 weken wachttijd (nu ivm leverproblemen van de modems). De leverdatum staat inmiddels op 21 maart. Als deze poging weer niet lukt, zeg ik het contract per direct op en stap ik over naar Orange. Ik denk dat met ons veel meer mensen dat zouden moeten doen !

Maarten Freriks
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2007 18:00

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Maarten Freriks »

Hoi Nijhuis,

Ik denk dat ik ook overstap naar Orange. Mooie aanbieding, wel duurder dan tele2, maar misschien heb ik dan WEL internet :lol:
Ik heb nu echt besloten dat tele2 mijn geld niet waard is. Als ik het zo lees worden we echt schofterig behandeld.

Ik vermoed dan ook dat de reden waarom mijn aanvraag mislukt, is dat ze geen modems hebben. Ik verdenk ze dus dat ze gewoon glashard staan te liegen.
Ik annuleer morgen de hele order, ze kunnen de @#%% krijgen.

Alex30
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2007 15:35

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Alex30 »

Hoi,

Bij mij hetzelfde probleem, vanaf 8 januari geen internet meer. Gisteren is mij gemeld dat er vanaf 3 februari weer modems worden afgestuurd in tegenstelling tot de eerdere belofte van 22 januari, maar heb hier natuurlijk ook geen vertrouwen in. Het is echt onvoorstelbaar dat dit mogelijk is in deze tijd. Daarom ben ik ook van mening dat Tele2 hier niet mee weg mag komen en ga dus zelf ook maar aan de slag om m'n contract te ontbinden en op zoek te gaan naar een andere provider. Helaas zal hier ook wel 4 weken over heengaan maar ik gun Tele2 helemaal niets meer ondanks het feit dat ik tot nu toe een tevreden klant was....

De strijd gaat verder.....snik snik

piwigr
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2007 17:27

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door piwigr »

Hallo

Met verbazing lees ik alle ellende met tele2. Ook ik wordt door de klanteservice afgescheept. Ook mijn bestaande verbinding is gewoon uitgezet. Er wordt niks gedaan om het op te lossen.
Heb nu maar de automatische incasso over de maand januari terug laten boeken. Merkt tele2 het tenminste ook (in hun portemonee) dat ze een wanprestatie leveren. Ik nodig iedereen die dit leest ook uit om de incasso terug te laten boeken. Komt er een beertje druk op tele2 om dit probleem nu wel eens serieus op te lossen.

Peter

superted
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:46

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door superted »

Ik heb het e-mail adres van dhr. Günther Vogelpoel, operationeel directeur (COO) van Tele2 kunnen achterhalen en hier een klachten e-mail naar verstuurd. Ik stel voor dat iedereen dit doet.

E-mail adres is: [email protected]

gtvadsl
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:21

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door gtvadsl »

Na 4 keer het standard template call-center antwoord via de mail gekregen te hebben op mijn vragen (kortom geen antwoord ) heb ik de volgende mail naar deze heer Vogelpoel gestuurd..(overigens gespeend van iedere illusie dat hier op adequaat gereageerd zal worden door Tele2)
...
Dag Heer Vogelpoel,

Ik zou natuurlijk dit email-adres kunnen gebruiken om bij U te gaan klagen over het feit
dat uw Tele 2 organisatie honderen klanten zonder enige vorm van compassie doodleuk in dekou laat staan. Maar voor zo iets banaals als "klanten tevredenheid" ga ik U natuurlijk
niet lastig vallen. Waarschijnlijk geven uw financiele spreadsheets vooralsnog nog geen
enkele aanleiding tot Tele2-paniek. Heel raar ..maar ik moet plots aan die kapitein van
de Titanic denken. (Zal wel door de vrieskou buiten komen)

Toch bestaat er bij mij behoefte om U een gratis advies te verstrekken in de vorm van een
verwijzing naar het vermaarde standaard werk voor de Service Delivery Industrie...The Value Profit Chain van Heskett, Sasser en Schlesinger.
Gezien het huidige service level van uw organisatie ben ik ervan overtuigd dat dit boek
voor U een eye-opener zal zijn.
Ik stel voor dat U (en uw hele management team) er eens goed voor gaat zitten en de wijze
lessen van Heskett, Sasser en Schlesinger tot U neemt. Ik wil U er wel op wijzen dat
sommige passages door U als schokkend kunnen worden ervaren daar er vaak het woord
"Klant" in voorkomt.

Wat betreft marketing kan ik U melden dat U erg goed bezig bent. Een simpele google-
zoek-opdracht als "Tele2 modem" levert direct 2 interessante links op ...
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=46606&start=0
en
http://www.totaalwijzer.nl/forum/?s=15& ... 33&pk=1881

Ironisch genoeg worden deze zoekresultaten gesponsord door Tele2.

Maar ook de regionale kranten heeft U inmiddels gehaald. Van Harte. BN De Stem van
Woensdag 24 Jan 2007 besteedt inmiddels een colum op haar Economie catern aan Tele2's
vermaarde Customer Service. Nee inderdaad ...het betreft nog niet de voorpagina maar
gezien mijn ervaringen van de afgelopen periode met uw service afdeling zie ik geen enkel
reden waarom dat op de korte termijn niet haalbaar zou zijn . "aim for the sky ...it's hard to miss"

Wat betreft het effect dat deze vormen van gratis advertenties op Tele2's toekomstig
succes zullen hebben verwijs ik U graag naar het volgende boek...The Cluetrain Manifest
(ISBN-90-430-0347-6)


Ik wens U nog een prettige dag,

Mvgr,
Een niet boze doch vooral erg verdrietige Tele2 klant

Jerommeke71
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2007 23:16

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Jerommeke71 »

constant35,

Ik heb een vraagje over het modem. Heeft het bedrijf dat deze modems leverd jou eerst nog telefonisch gesproken? (zogenaamde modempartner) Of is het modem weer zonder enig commentaar naar jou verzonden? Het is 22 januari geweest en ik wacht nog op mijn modem. Nog niks vernomen dus........zucht....... Hopelijk deze week. Ik laat het jullie weten. Ik hoop wel dat ik boven die 6 mb uit kom..

Groet,

Jerommeke

constant35
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 dec 2006 12:49

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door constant35 »

Jeromeke,

er stond spontaan ee n busje voor de deur van TNT.
Dit wel naar eindeloos zeuren ook op hoofdkantoor.
Het Telefoonnummer ben ik kwijt maar je kan een nummer van het hoofdkantoor opzoeken via google. Als het nummer op 000 eindigt heb je er niets aan. verander deze 3 cijfers voor bijv. 123 of zoiets en je krijgt een willekeuirigpersoon aan de lijn.

Succes.

peertje350
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2007 14:06

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door peertje350 »

Nou, bij mij is het ook raak.
Half december aangevraagd. 17 januari is netjes technisch alles opgeleverd e.d.
Alleen het modem laat op zich wachten. Toen ik Tele2 belde wist ze mij te vertellen dat er 3 feb weer modems worden verstuurd (of de mijne er tuusen zit is nog de vraag) en dat ik tot die tijd analoog kon inbellen.
Nu ben ik nog in het bezit van een modem/router van m'n vorige provider. Deze wil ik dan wel configureren zodat ik toch kan internetten. Via diverse fora ben ik er achter gekomen wat de instellingen van het modem zouden moeten zijn. Het enige wat nog ontbreekt is een wachtwoord van 12 karakters.
Nee, was het antwoord van de klantenservice, hierop verlenen wij geen ondersteuning.
Ze willen gewoon niet!

Ik overweeg nog om stappen te ondernemen.

- edit 30 jan 2007 -
Gisteren stond een dame van de Tele2 servicedesk op m'n antwoordapp. met de mededeling dat het modem op Schihphol was aangekomen en eind deze week naar mij zou worden verstuurd. Als ik het modem binnen heb zullen de al geïncasseerde bedragen worden teruggestort. Veel excusses enz.
Eerst zien dan geloven. :wink:

- edit 3 feb 2007 -
Ik heb vanmorgen mijn modem binnengekregen en zit nu via tele2 dit berichtje te tikken. De snelheid is zo rond de 11mb/s en dat is nog een beetje te weinig maar dat kan ik misschien met wat kabels oplossen.
Vooralsnog: joepie!

- edit 8 feb 2007 -
Ik heb inmiddels het modem verplaatst naar het punt waar de telefoonlijn het huis binnenkomt en aangesloten met de bijgeleverde kabels. Dat heeft nog geen snelheidswinst opgeleverd.
Laatst gewijzigd door peertje350 op 08 feb 2007 14:18, 3 keer totaal gewijzigd.

rianneverheul
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 dec 2006 13:23

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door rianneverheul »

Ook wij hebben problemen met Tele2. Wij hebben sinds augustus 2006 een abonnement bij Tele2 met tv, internet en telefoon. Het ging goed, alleen de tv stond elke keer 30 sec. stil en dat is natuurlijk geen kijken. Op 27 december gebeld met tele2. We moesten de stekker eruit halen en er weer in doen en even wachten en dan de tv weer aanzetten en dan zou de tv het wel weer goed doen. Maar toen deed niets het meer. We hadden geen internet, tv en telefoon meer. Meteen weer gebeld en ze zouden het zo snel mogelijk nakijken. Na veel telefoontjes van onze kant zouden we op 2 januari een nieuwe modem opgestuurd krijgen, want die is kapot. Een paar dagen later weer Tele2 gebeld of de modem uit Amerika moest komen. Hij was toch echt op 2 januari verstuurd. Weer een paar dagen later gebeld en toen vertelden ze dat hij helemaal niet was opgestuurd en hij zou pas na 22 januari geleverd worden. Het is nu 25 januari, vandaag weer gebeld en nu wordt het pas in de tweede helft van februari misschien, maar zeker weten doen ze het niet. Opzeggen kan volgens hun niet, we zitten er nog tot augustus 2008 aan vast. Wel een aangetekende brief gestuurd dat zij wanprestaties leveren en dat we er van af willen, maar dat zal wel niet gaan gebeuren. Ondertussen lopen de kosten van de mobiele telefoon aardig op. Ik heb vandaag ook een mailtje terug gekregen, nadat ik al 2 keer een mail had gestuurd, waar ook niet op geantwoord werd, maar daar laten ze weten dat hun niet aansprakelijk zijn voor de extra kosten die wij nu hebben. Het is echt verschrikkelijk hoe ze bij Tele2 met mensen omgaan en ik hoop dat Radar hier iets aan kan doen, want dit mag gewoon niet.

Jan G
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2007 22:30

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Jan G »

Hallo Allemaal.

Ik heb zo zitten lezen, maar denk dat ik heel dat zooi af gaat zeggen.
Ik zit al 3 maanden te wachten op de modum.

Ik heb weet niet hoeveel keer gebeld en elke keer een *** smoesjes.
Ze geven elkaar de schuld, ook selectvracht die komen bezorgen geven ze de schuld.

Via via ben ik dus erachter gekomen dat ze gewoon al die tijd geen modums meer hebben.
Ze houden je gewoon aan het lijntje.
Ik heb een aantal datums gehad dat ze de modum komen brengen.
Het heb me 4 vakantie dagen gekost en nog geen kl... modum.

Mijn broer zit bij orange, die heeft nooit klachten gehad.
Dus ik ga ook maar naar orange toe.

Mensen succes verder met jullie keus.

Groet Jan G

Conny Kalker
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2007 17:20

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Conny Kalker »

Toevallig gisteren het volgende bericht naar radar verzonden.
Ik heb inmiddeles het modum maar helaas het werkt niet. lees het volgende:

Na bijna drie weken gedoe met Tele Twee, ik weet niet hoeveel telefoontjes, mailen, brieven enz. wordt ik nogal radeloos.

Verleden jaar hebben wij ons aangemeld voor een Tele 2 lcompleet abonnement.

Op 8 januari merkte wij dat we ineens geen internetverbinding meer hadden.
Heel vervelend want ik werk veel thuis, met ons modem stond ik in verbinding met mijn werk, met mijn laptop.
Deze was zo ingesteld dat ik prima thuis kon werken.

Het bleek dat Tele Twee ons had laten afsluiten bij KPN i.v.m. het nieuwe contract, waar wij dus niet eens van wisten dat het al zover was. Geen bericht gekregen hierover.
Ineens heb je dan niets meer en kan ik dus niet thuis doen wat ik normaal gesproken doe.
Dat betekent veel telefoontjes en reizen/reistijd (1,5 uur) extra naar mijn werk.

We hebben er zelf achter moeten komen hoe dit nu kon, van Tele 2 zelf geen bericht.
Wat bleek de levering van het modem liet op zich wachten.Ze konden alleen zeggen dat het nog wel even kon duren.
Na tig telefoontjes gaven ze aan dat het nog wel 3 weken kon duren . Iedere dag zeiden ze overigens wat anders
Toen ik zei dat dit niet kon i.v.m. het werk, konden ze hier niets op zeggen.
Ik vroeg tevens of er daarna niet dezelfde problemen met installeren enz. zouden kunnen ontstaan die wij ook van KPN hoorde.
Ze verzekerde dat Tele 2 deze problemen niet heeft en dat de problemen die zij hadden altijd direct per telefoon werden opgelost.

Uiteindelijk kwam het modem toch nog eerder dan we verwacht hadden, verleden week maandag (de 15 de).
Inmiddels zijn we weer ruim 11/2 week en vele telefoontjes verder want het modem werkt niet, ze krijgen geen verbinding tot stand.
In eerste instantie zou dit liggen aan een algehele storing bij Tele 2 dus afwachten. Toen deze verholpen waren volgens Tele 2, deed erbij ons nog steeds niets.

Nu bellen en mailen wij ongeveer elke dag hoe de stand van zaken is. We hebben nog geen één keer zelf iets van Tele Twee gehoord hoewel wij daar op aandringen.
Je komt niet verder als de telefonistes die je in eerste instantie vriendelijk te woord staan, maar vervolgens de boodschap geven dat ze niets kunnen doen ons niet door mogen verbinden en we gewoon af moet wachten.
Iedere dag geven ze een ander tijdspad aan.
Gisteren was het nog a.s. dinsdag is het verholpen.
Vandaag was het nog 3 weken.
Ze nemen pas contact met ons op als het probleem verholpen is.

Jullie begrijpten dat het voor mij erg lastig is vanwege mijn werk en dat er al zeer veel kosten zijn gemaakt hierdoor.
Ze hebben aangeboden dat we de eerste maand niet hoeven te betalen, maar dat lijkt me logisch voor iets wat niet werkt.
Darnaast boden ze 5 euro onkosten vergoeding aan. Belachelijk, ik denk dat de kosten inmiddels eerder richting 100 euro aan.
Ook wordt er gezegd dat we maar een modem moeten aanschaffen om een voorlopige inbelverbinding tot stand te brengen, maar daar heb ik voor mijn werk niets aan.
Mijn laptop is daar niet op ingesteld.

Wat ik het meest vervelende aan het verhaal vind is natuurlijk dat ik veel meer werktijd heb, maar vooral hoe je afgescheept wordt en dat er totaal geen begrip is voor de omstandigheid , want volgens hen zijn er heel veel urgente gevallen.
Ze houden je totaal nergens van op de hoogte en je komt niet verder met je vragen als de telefonistes die het ook niet weten.
Het ligt nu bij de technische dienst en het is hun probleem niet meer.
Terug draaien willen ze niet dus ik zit er voorlopig nog een jaar aan vast.
:evil:

justes
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2007 00:24

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door justes »

Halo,

Ik heb een aantal van de hierboven geplaatste reacties gelezen.
Ook ik heb zo mijn verhaal over Tele2..

Vanaf 1 januari 2007 zou mijn internet van KPN advanced over worden gezet naar Tele2 compleet, dwz bellen + internet van Tele2..
Nadat het modem niet geleverd werd en het signaal van KPN er zoals afgesproken wel af was gehaald, heb ik gebeld met Tele2.
Ik kreeg te horen dat het modem pas weer vanaf de 20e zou worden geleverd!! :evil:
Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord dus heb ik geprobeerd mijn huidige modem (speedtouch) compitabel te maken met het signaal van Tele2. De medewerking vanaf Tele2 was 0. Ze wilden niks zeggen over de gegevens van het signaal en mijn account bij Tele2. 16 Januari heb ik KPN gebeld en gezegd dat ik KPN weer wilde hebben, een ander pakket maar toch, het kon binnen 3 dagen geleverd worden. Een uur nadat ik het telefoontje heb gepleegd naar KPN kreeg ik van de TNT het pakket van Tele2!! Wonderbaarlijk, maar eerst maar eens installeren.. Het installeren verliep goed totdat ik de adapter aan moest sluiten. Nadat ik de adapter had aangesloten kreeg ik de lampjes te zien, wat er allemaal goed uitzag. Na 5 seconde brandde mijn Modem door.....Wat bleek!, Tele2 had een verkeerde adapter meegeleverd met een te hoog voltage..Het modem naar de knoppe, ik zit inmiddels te wachten tot Tele2 het signaal eraf gooit zodat ik met KPN verder kan..U raadt het wel, aanslutien binnen een dag, maar afsluiten....3 Februari..!!

Tele2, begin er niet aan, medewerking 0 en inmidels al een maand zonder internet..
Bedankt!!

Radar het zou zeer, zeer prettig zijn als jullie er wat aandacht aan zouden kunnen besteden..

mvg,
Justes

Jerommeke71
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2007 23:16

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Jerommeke71 »

Ik vind dat er ook de positieve zaken gemeld moeten worden;

Afgelopen donderdag werd ik dus eens zelf door tele 2 gebelt met de mededeling dat het modem net binnen was, daarvoor excuses. Ze verzekerde dat hij in ieder geval voor 3 februari bij mij thuis zou zijn, vandaag was hij er dus. Prima, zo kan het dus blijkbaar ook. Ik kan best begrijpen dat modems e.d. niet leverbaar zijn, maar laat het op zijn minst even weten. Ik ga morgen uitgebreid de snelheid testen, misschien heb ik dan weer wat anders om op af te geven :wink: .

Jerommeke71
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2007 23:16

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Jerommeke71 »

Constant35 nog bedankt voor je reactie overigens.

Dr. Strangelove
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2007 13:18

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Dr. Strangelove »

Ik kan hier met blijdschap mededelen dat Tele2 er na een vertraging van twee weken in geslaagd is om het modem aan te leveren.

Mijn verbinding 20Mbyte/sec was al opgeleverd op 12 januari maar helaas was mijn modem niet voorradig.
Nu werd de modem dus alsnog aangeleverd.
Met de excuses van Tele2 en de toezegging dat er geen abonnementskosten zullen worden berekend tot vandaag, de dag van levering van de modem.
Het pakket ziet er keurig uit en is voorzien van keurige documentatie.

Aan ieder die nog zit te wachten; houd moet en hou contact met Tele2.
Tele2 reageert op telefoontjes en email.

Trouwens mijn moeder heeft al langer Tele2. Ook daar werd de modem later geleverd. Ook later als in eerste instantie beloofd.
Sindsdien heeft ze een probleemloze installatie !
Tele2 is zeker niet alleen ellende.

Yerk2
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:14

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Yerk2 »

Aanvraag 20-11-2006 ingediend en aangesloten op 27-12-2006. Maar ja geen modem. Bij het eerste contact in december met klantenservice, dit was nog voor 27-12, werd aangegeven dat uitlevering vanaf 2 januari zou plaatsvinden. Week later weer gebeld toen werd de uitlevering verplaatst vanaf 22 januari. Deze week diverse keren gebeld, maar ik heb het vermoeden dat alles nog wel weer een maandje zal opschuiven zeker nadat ik een brief heb ontvangen dat het modem voor 20-2-2007 uitgeleverd moet zijn. Inmiddels wel 2 maal een incasso gehad voor het in gebruik hebben van een onvolledige dienst van Tele2. Tele2 klantenservice gevraagd hoe ze mij als aspirant klant denken tegemoet te komen. Het enige wat ze kunnen bedenken is het verrekenen van de incasso's. Dit is wel het minste wat je kunt doen! Ik denk zelf aan verrekenen van de incasso's, als het modem er is en gebruik mogelijk is, aan minimaal een half jaar gratis gebruik van de dienst. Bij Tele2 wordt je geduld op de proef gesteld en wordt het wachten je niet veraangenaamd. Internetgebruik is in de huidige tijd belangrijker of op zijn minst gelijk aan wat de telefoon 20 jaar geleden was. Toen kon je in 1 dag aangesloten worden en het gebruiken. Inmiddels is de vaste telefoon bij ons al jaren de deur uit en heeft het plaatsgemaakt voor intensief internet gebruik met al zijn toepassingen voor zowel prive als werk. KORTOM WIJ BEVINDEN ONS OP DIT MOMENT DOOR TELE2 IN SOCIAAL ISOLEMENT. Tele2 kan wel bijna elke dag pagina grote advertenties plaatsen in landelijke dagbladen om een abonnement te sluiten. Terwijl men weet dat op dit moment niet aan het uitleveren van modems kan worden voldaan, schande.
8 jaar lang bij de vorige ISP gezeten, ik denk dat ik deze termijn bij deze aanbieder niet ga halen. Het beroerde is je bent maar 1 klant die weinig tegen zo'n groot bedrijf kunt uitrichten, vandaar mijn kleine bijdrage aan dit forum, in de hoop dat er via dit medium toch een sneeuwbaleefect zal ontstaan aan negatieve publiciteit waaruit Tele2 lering zal gaan trekken. :(

rianneverheul
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 dec 2006 13:23

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door rianneverheul »

Gisterochtend kwam er iemand aan de deur met een pakje en ik dacht, het zal toch niet waar zijn? Na 5 weken wachten, zonder tv, internet en telefoon kregen wij eindelijk onze modem. Afgelopen donderdag hebben wij een aangetekende brief opgestuurd, dat wij per direct ons abonnement op wilde zeggen wegens wanprestaties. Wel toevallig dat we nu ineens een modem kregen, want er werd ons woensdag nog gezegd dat het tot half februari kon duren. Het was een hele nieuwe, we hadden ook al gelezen dat mensen een tweedehands modem kregen. Maar geen briefje erbij ofzo met excuses, helemaal niets. Wel een retouretiket, omdat we de vorige modem terug moeten sturen. Nou, zij gaan ook maar eens een paar weken wachten, hij is toch kapot, weten ze misschien ook hoe het is als je geen reactie krijgt. :evil:

WebServiceTele2

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Ik ben een medewerker van de Tele2 WebService. Ik betreur,mede na het lezen van de berichten op dit forum, de ontstane situatie en ontevredenheid. Om deze reden wil ik graag via dit forum een reactie geven op de problemen waar u als klant op dit moment mee te maken heeft.

Ik heb het hele onderwerp gelezen en zal puntsgewijs duidelijkheid proberen te scheppen en jullie vragen proberen naar tevredenheid te beantwoorden.


Levering Modems

Door een fout van onze modemleverancier Samsung, hebben op dit moment veel nieuwe Tele2 klanten te kampen met lange wachttijden van de levering van het multimedia modem.

Deze fout, die buiten de schuld van Tele2 is veroorzaakt, betreuren wij ten zeerste. Uiteraard steekt Tele2 de hand in eigen boezem, aangezien wij verantwoordelijk zijn voor de levering van de modem aan onze klanten.

Achter de schermen wordt keihard gewerkt om deze problemen zo spoedig mogelijk op te lossen. De eerste levering nieuwe modems is reeds naar klanten onderweg.


Pro-activiteit Tele2

De reden dat wij niet persoonlijk per klant contact kunnen opnemen, is dat uw aanmelding via een automatisch proces gaat. Het is dus heel lastig om per klant te signaleren dat er een probleem is. En zodoende is het niet mogelijk om per klant persoonlijk contact op te nemen.


Modems via Marktplaats/2e hands modems

Wij raden het af om 2e hands modems te koop te zetten of om via deze weg een modem aan te schaffen, aangezien modems van Tele2 in bruikleen zijn en zodoende eigendom blijven van Tele2. Bovendien wordt een modem dat u zelf heeft aangschaft niet ondersteund. Als u uw modem niet retourneert na beeindiging contract, dan ontvangt u een factuur van € 150. U heeft het modem immers in bruikleen.

Abonnement al ingegaan zonder modem

Als u uw modem nog niet ontvangen heeft en al wel een factuur gekregen heeft, zal dit door Tele2 uiteraard vergoed worden. Dit zal gebeuren op het moment dat u uw modem ontvangen heeft, zodat alles in een keer gecrediteerd kan worden. Als u het bedrag gaat storneren zult u een aanmaning krijgen. Dit komt omdat facturen automatisch worden afgeschreven. En als een factuur niet betaald wordt zal de aanmaning ook automatisch verstuurd worden.


De snelheid van Tele2 ADSL

Er zijn ook een wat onduidelijkheden over de snelheid van het internet via Tele2. Ten eerste levert Tele2 internet tot 20 Mb/s (Het reguliere Tele2 Compleet abonnement is tot 4 Mb/s). Of u deze snelheid kunt halen is afhankelijk van een aantal factoren.

Namelijk:
– De afstand van uw woning t.o.v. de wijkcentrale.
– De kwaliteit van de bekabeling tussen uw woning en de wijkcentrale
– De kwaliteit van uw aansluitpunt
– De afstand van uw modem t.o.v. uw aansluitpunt

Als u iets download bent u ook afhankelijk van de uploadsnelheid van de server waarvan u download.

Tevens is er nogal wat onduidelijkheid over het verschil tussen MB en Mb. MB is megabyte en Mb is megabit. 20 Mb/s staat gelijk aan 2.5 MB/s. Echter 20 Mb/s is de maximale snelheid die u kunt halen. Deze snelheid is helaas niet bij elk huishouden mogelijk.




Wij willen u graag individueel verder helpen en uw probleem proberen op te lossen. Hiervoor hebben wij echter wel uw klantnummer (of andere klantgegevens) nodig. U kunt deze posten middels een reply in dit onderwerp.

Indien wij over deze beschikken zullen wij u spoedig persoonlijk te woord proberen te staan en de problemen op te lossen. Let op: Dit betreft enkel mensen die wachten op de levering van hun modem.

Voor andere vragen kunt u contact opnemen met onze Klantenservice 0900 2411602 (lokaal tarief)

Wij hopen op deze manier u als klant van Tele2 verder te helpen en bieden onze oprechte excuses aan voor het onvoorziene ongemak.

Gesloten