LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DVDspeler bij Kruidvat
-
Re: DVDspeler bij Kruidvat
Helaas voor jou is deze branchevervaging al vele tientallen jaren aan de hang, Eind jaren 70 had ik er op de MEAO al mee te maken, het is dus echt geen jaren-2000 fenomeen.
Het is maar net wat je wil hebben en of je merkgebonden bent. Als ik tevreden ben over de prijs van een artikel en over de prestaties ervan, dan maakt het mij als consument geen bal uit of het de voordeeldrogist, de discount-super of de vakhandel is.
De apparaten die ik gekocht heb bij eerstgenoemde zaken, werken prima, en als er eens iets mee was, was de service nog steeds prima, de garantie was uitbesteed aan firma;s waar men een contract mee had. Ik heb er prima ervaringen mee, en bespaarde fors op de aankoop.
Waarom MOET er perse Philips, HP, Canon of JVC op mijn apparatuur staan, wanneer ik bijvoorbeeld ook goede ervaringen heb met een merk als Nytech of Medion?
Weet iemand hier dat er achter de naam Medion in Duitsland een heel grote oranisatie zit, en dat zij daar ook aan de vakhandel leveren? Ik durf te wedden dat er hier nog nooit iemand van Medion-reisbureaus heeft gehoord. De naam staat voor consumenten-electronica, maar ook voor dienstverlening zoals reizen......
Het is maar net wat je wil hebben en of je merkgebonden bent. Als ik tevreden ben over de prijs van een artikel en over de prestaties ervan, dan maakt het mij als consument geen bal uit of het de voordeeldrogist, de discount-super of de vakhandel is.
De apparaten die ik gekocht heb bij eerstgenoemde zaken, werken prima, en als er eens iets mee was, was de service nog steeds prima, de garantie was uitbesteed aan firma;s waar men een contract mee had. Ik heb er prima ervaringen mee, en bespaarde fors op de aankoop.
Waarom MOET er perse Philips, HP, Canon of JVC op mijn apparatuur staan, wanneer ik bijvoorbeeld ook goede ervaringen heb met een merk als Nytech of Medion?
Weet iemand hier dat er achter de naam Medion in Duitsland een heel grote oranisatie zit, en dat zij daar ook aan de vakhandel leveren? Ik durf te wedden dat er hier nog nooit iemand van Medion-reisbureaus heeft gehoord. De naam staat voor consumenten-electronica, maar ook voor dienstverlening zoals reizen......
-
Hoeft niet. Wat wel noodzakelijk is om een goede afweging in je keuze tussen verschillende apparaten is een duidelijke en juiste opgave van de specificaties van zo'n apparaat. Dat ontbreekt nl. meestal bij zo'n vaag merk dat de Kruidvat verkoopt. En een website van zo'n fabrikant is vaak ook ver te zoeken.Waarom MOET er perse Philips, HP, Canon of JVC op mijn apparatuur staan, wanneer ik bijvoorbeeld ook goede ervaringen heb met een merk als Nytech of Medion?
Als de Medion-reizen van dezelfde kwaliteit zijn als de Medion-computers bij de Aldi, dan vrees ik voor de levens voor de Medion-reizigers!Weet iemand hier dat er achter de naam Medion in Duitsland een heel grote oranisatie zit, en dat zij daar ook aan de vakhandel leveren? Ik durf te wedden dat er hier nog nooit iemand van Medion-reisbureaus heeft gehoord.
Helaas voor jou is deze branchevervaging al vele tientallen jaren aan de hang, Eind jaren 70 had ik er op de MEAO al mee te maken, het is dus echt geen jaren-2000 fenomeen.
Het probleem is wel dat winkels dan hele andere producten gaan verkopen dan waar ze verstand van hebben.
Bijvoorbeeld computers:
Iedereen kan die verkopen, maar als er problemen zijn dan zeggen ze bijna allemaal: bij mij moet je niet wezen! Ik heb er geen verstand van.
En als je ze dan vraagt waarom ze dan producten verkopen waar ze geen verstand van hebben is het antwoord: Het is handel!
En daar zit dus het probleem.
Als ik iets verkoop, moet ik er wel verstand van hebben. Dus ook om de klanten voorlichting te geven en bij problemen een goede oplossing vinden.
Ik ga dus niet iets verkopen waar ik geen verstand van heb.
-
Zal het tegen mijn collega zeggen. Die heeft een (weliswaar verouderde, maar nog prima werkende) Medion-computer uit het jaar 2000.Als de Medion-reizen van dezelfde kwaliteit zijn als de Medion-computers bij de Aldi, dan vrees ik voor de levens voor de Medion-reizigers!
Veel grote merken maken hun eigen spullen niet meer.
Dan maakt het voor de consument ook niet meer uit welk merk op de verpakking staat.
Dan geeft de prijs/kwaliteit verhouding de doorslag en niet meer het merk.
Repareren kan niet altijd meer of is duur, dus dan kiezen steeds meer mensen voor een goedkoper product.
Ik heb bijv. mooie pc speakers van Creative maar het snoer kan ik niet vervangen omdat het kastje dichtgelijmd is, voor een kapotte tuner is geen nieuwe aan/uitknop te koop dus volgende keer geen technics meer....
Dan maakt het voor de consument ook niet meer uit welk merk op de verpakking staat.
Dan geeft de prijs/kwaliteit verhouding de doorslag en niet meer het merk.
Repareren kan niet altijd meer of is duur, dus dan kiezen steeds meer mensen voor een goedkoper product.
Ik heb bijv. mooie pc speakers van Creative maar het snoer kan ik niet vervangen omdat het kastje dichtgelijmd is, voor een kapotte tuner is geen nieuwe aan/uitknop te koop dus volgende keer geen technics meer....
Hoi Marina,
De actie zegt het al "opruiming" oftewel alle voorraad die op moet extra afprijzen om op te ruimen. De DVD spelers zijn dus ook opruiming, u heeft het hele jaar 2006 de tijd gehad om ze te kopen weliswaar tegen de gewone lage prijs maar toch. Opruiming komt ook niet nieuw binnen, het is opruiming. Tuurlijk is het jammer voor u dat ze ze in Noord niet meer hadden.
De actie zegt het al "opruiming" oftewel alle voorraad die op moet extra afprijzen om op te ruimen. De DVD spelers zijn dus ook opruiming, u heeft het hele jaar 2006 de tijd gehad om ze te kopen weliswaar tegen de gewone lage prijs maar toch. Opruiming komt ook niet nieuw binnen, het is opruiming. Tuurlijk is het jammer voor u dat ze ze in Noord niet meer hadden.
-
Er zijn helaas genoeg winkelketens, die juist spullen voor de opruiming gaan INkopen.
Spullen die ze nooit in de verkoop hebben gehad, gan nu ineens met grote korting weg?
Spullen die ze nooit in de verkoop hebben gehad, gan nu ineens met grote korting weg?
Kruidvat en dergelijke ketens doen dat inderdaad.Er zijn helaas genoeg winkelketens, die juist spullen voor de opruiming gaan INkopen.
Dat zijn restpartijen die de vakhandel niet verkocht krijgt.
Het onbeschofte van de consumenten is dat ze naar die winkels gaan om de restpartijen te kopen en dan naar de vakhandel stappen en daar een grote bek opzetten en dan gaan verkondigen dat ze veel te duur zijn en ook nog oplichters!
Geloof het of niet, het gebeurd.
Door die ketens die restpartijen verkopen alsof het bijdetijdse producten zijn, geven een totale verkeerd beeld van hoe de markt nu werkelijk is.
Daarom heb ik ook zo'n schuft aan zulke ketens.
En een drogisterij die electronica verkoopt kan niet goed gaan!
De medewerkers van zulke ketens zijn er helemaal niet voor opgeleidt!
Daarom:
Schoenmaker! Blijf bij je leest!
ikbenik Wordt jij nou nooit eens moe van je eigen.
Bekijk al jouw reacties eens man dan zou ik zeggen
stop er mee en hou de prijzen op je eigen site bij waar
je zogenaamd geen tijd voor hebt.
Bekijk al jouw reacties eens man dan zou ik zeggen
stop er mee en hou de prijzen op je eigen site bij waar
je zogenaamd geen tijd voor hebt.
-
De dvd´s zijn geen afdanksels van andere leveringen. De actie van Kruidvat, over de dvd´s is een op=opruiming. Dit betekent dus dat alle dvd´s die de filialen in hun magazijnopslag hebben, verkoopt worden voor 20 euro. Zelf werk ik bij het kruidvat, dus weet er wel het een en ander over. Als de dvd´s dus uitverkocht zijn, kunnen ze ook niet meer besteld worden. Dus zoals het woord op=opruiming zegt, niks nieuws meer. De reactie van de medewerker is natuurlijk niet goed te praten.
Schijnbaar hebben ze akties dus wel geregeld op voorraad.Klopt exact ,mijn zus en 2 kennisseb van mij hebben ook die HP 1402 gekocht
Ik loop al niet meer zo hard naar die acties van het kruidvat. Zeker niet na de laatste actie,waarin men de aanbieding had van een digitaal fototoestel.
Omdat wij zo'n twintig minuten rijden van het dichtsbijzijnde filiaal van kruidvat wonen, bel ik dezelfde dag als de folder in de bus ligt naar de betreffende winkel of deze nog aanwezig is. Helaas allemaal uitverkocht. Dus het telefoonboek gepakt en alle filialen in die stad gebeld, overal uitverkocht.Dan maar naar omliggende plaatsen gebeld en uiteindelijk geluk in een winkel zo'n uur rijden bij ons vandaan.
Ik vraag of ze hem voor mij aan de kant willen leggen en zeg dat ik meteen naar hun toe kom maar dat ik wel 1 uur moet rijden, dus vraag nogmaals of het zeker is dat hij er nog is. Jawel men legt hem voor mij aan de kant.
Auto in en na een goed uur rijden gearriveerd bij betreffend filiaal. Vertel aan de medewerkster dat ik heb gebeld voor die camera en dat men hem voor mij aan de kant zou leggen. Medewerkster kijkt mij heel verbaasd aan en vraagt wie ik heb gesproken. Tja , had vergeten de naam te vragen maar iemand zal het toch wel weten daar.
Men liep er met 5 man personeel rond en niemand kon zich mijn telefoontje heugen. Ik had misschien wel naar trekpleister gebeld in die plaats! Nou ja zeg, in het telefoonboek staat kruidvat bij de k en niet bij de P toch. Je raad het al, ook daar dus geen camera's meer en een rit van een uur van nop erop zitten. Hoe krijg je klanten in je winkel die dan misschien wel wat anders kopen in je filiaal.
Nooit meer dus, dat hele kruidvat kan mij naar de kl... lopen.
Omdat wij zo'n twintig minuten rijden van het dichtsbijzijnde filiaal van kruidvat wonen, bel ik dezelfde dag als de folder in de bus ligt naar de betreffende winkel of deze nog aanwezig is. Helaas allemaal uitverkocht. Dus het telefoonboek gepakt en alle filialen in die stad gebeld, overal uitverkocht.Dan maar naar omliggende plaatsen gebeld en uiteindelijk geluk in een winkel zo'n uur rijden bij ons vandaan.
Ik vraag of ze hem voor mij aan de kant willen leggen en zeg dat ik meteen naar hun toe kom maar dat ik wel 1 uur moet rijden, dus vraag nogmaals of het zeker is dat hij er nog is. Jawel men legt hem voor mij aan de kant.
Auto in en na een goed uur rijden gearriveerd bij betreffend filiaal. Vertel aan de medewerkster dat ik heb gebeld voor die camera en dat men hem voor mij aan de kant zou leggen. Medewerkster kijkt mij heel verbaasd aan en vraagt wie ik heb gesproken. Tja , had vergeten de naam te vragen maar iemand zal het toch wel weten daar.
Men liep er met 5 man personeel rond en niemand kon zich mijn telefoontje heugen. Ik had misschien wel naar trekpleister gebeld in die plaats! Nou ja zeg, in het telefoonboek staat kruidvat bij de k en niet bij de P toch. Je raad het al, ook daar dus geen camera's meer en een rit van een uur van nop erop zitten. Hoe krijg je klanten in je winkel die dan misschien wel wat anders kopen in je filiaal.
Nooit meer dus, dat hele kruidvat kan mij naar de kl... lopen.
Ik ben van mening dat je bij een drogisterij persoonlijke spullen koopt en GEEN consumentenelectronica!
Ze hebben er de ballen verstand van.
En waarom ga je electronica kopen bij diegene die er geen verstand van heeft?
Omdat de prijs zo laag is?
Kom eens met iets originelers!
Ze hebben er de ballen verstand van.
En waarom ga je electronica kopen bij diegene die er geen verstand van heeft?
Omdat de prijs zo laag is?
Kom eens met iets originelers!
Valse concurentie heete dit vroeger toen ik op school zat.
Koop toch gewoon bij de vakman.
Koop toch gewoon bij de vakman.
-
Hè,hè, eindelijk kan ik dan weer eens reageren want ik heb mij die laatste maanden dood geërgerd aan figuren zoals die IKBEBIK.
Aan jou, gefrusteerd a-sociaal figuur het volgende;
Ik kreeg bij een bestelling van drie pakken printerpapier een DVD-speler gratis!!!
Dat ding slikt en speelt alles, ook eigengebrande DVD's!!
Menig legaal gekochte DVD heeft op dure DVD-spelers toch problemen met de beveiliging zoals je moet weten omdat dit ook al erg vaak in deze rubriek naar voren is gekomen.
Het zijn juist die hele goedkope spelers die met beveiligingen geen moeite hebben.
Het is dan ook niet raar dat de (bewuste) consument in wil gaan op reclame-aanbiedingen zoals die van het Kruidvat.
Het moet jou toch ook zo langzamerhand bekend zijn dat menige reclame-aktie uitmond in dit soort teleurstellingen omdat die lokkertjes veel te toevallig al "uitverkocht"zijn.
Een techniek die echter zo langzamerhand schandalige vormen gaat aannemen.
En, als gefrusteerde computerfanaat /negatief reageerder op alles moet vooral jij dat toch weten!!
En dan voor al die overigen die gewoon net zoals ik van mening ben dat een reklame-aktie ook inderdaad moet kunnen leiden van een aankoop van zo'n aangeboden product zou ik het volgende adviseren;
Kiij naar een antwoordnummer van de directie van zo'n hoofdkantoor.
Pak een straatsteen netjes in en doe daarbij uw brief met uw klacht en verstuur dit alles naar dat desbetreffende hoofdkantoor.
Ik ben ervan overtuigd dat dit veel sneller zal leiden tot reklame-akties waar de consument gebruik van kan maken!!
Grootvader
Ik kreeg bij een bestelling van drie pakken printerpapier een DVD-speler gratis!!!
Dat ding slikt en speelt alles, ook eigengebrande DVD's!!
Menig legaal gekochte DVD heeft op dure DVD-spelers toch problemen met de beveiliging zoals je moet weten omdat dit ook al erg vaak in deze rubriek naar voren is gekomen.
Het zijn juist die hele goedkope spelers die met beveiligingen geen moeite hebben.
Het is dan ook niet raar dat de (bewuste) consument in wil gaan op reclame-aanbiedingen zoals die van het Kruidvat.
Het moet jou toch ook zo langzamerhand bekend zijn dat menige reclame-aktie uitmond in dit soort teleurstellingen omdat die lokkertjes veel te toevallig al "uitverkocht"zijn.
En, als gefrusteerde computerfanaat /negatief reageerder op alles moet vooral jij dat toch weten!!
En dan voor al die overigen die gewoon net zoals ik van mening ben dat een reklame-aktie ook inderdaad moet kunnen leiden van een aankoop van zo'n aangeboden product zou ik het volgende adviseren;
Kiij naar een antwoordnummer van de directie van zo'n hoofdkantoor.
Pak een straatsteen netjes in en doe daarbij uw brief met uw klacht en verstuur dit alles naar dat desbetreffende hoofdkantoor.
Ik ben ervan overtuigd dat dit veel sneller zal leiden tot reklame-akties waar de consument gebruik van kan maken!!
Grootvader
Tuurlijk zijn de reclameacties lokkertjes.En dan voor al die overigen die gewoon net zoals ik van mening ben dat een reklame-aktie ook inderdaad moet kunnen leiden van een aankoop van zo'n aangeboden product zou ik het volgende adviseren;
Maar het is precies zoals jij zegt. Krijg je een reclameblad en je gaat naar bijvoorbeeld kruidvat toe, is het uitverkocht.
Dat is een veelgehoorde en een terechte klacht.
Mijn mening is ook dat de winkelier datgene moet leveren waar hij voor adverteert.
Ten eerste ben ik niet a-sociaal en ten tweede als je me dan a-sociaal noemt, moet je dan ook met voorbeelden komen.Aan jou, gefrusteerd a-sociaal figuur het volgende;
Ben ik het ook helemaal mee eens.Het moet jou toch ook zo langzamerhand bekend zijn dat menige reclame-aktie uitmond in dit soort teleurstellingen omdat die lokkertjes veel te toevallig al "uitverkocht"zijn.
De consument wordt op deze manier misleidt en misleiding valt onder bedrog.
Ik ben ook voor een reclame waarin precies staat wat de mensen krijgen.
Dus niet zoals Dell wel vaker geflikt heeft om een computer voor €399,- aan te bieden en dat de consument uiteindelijk €1300,- betaald.
In de reiswereld werden deze kunstjes ook uitgehaald.
Een systeem waar ik het als consument totaal niet eens ben.
Omdat je dan domweg niet weet wat je werkelijk moet gaan betalen.
Dit is een totaal kansloze reaktie. Vaak ergeren mensen zich aan diegenen die ook eens de andere kant van het verhaal vertellen en niet meteen meeblaten met de rest. Als iemand vertelt dat een ander geen gelijk heeft dan blijkt het vooral bij Nederlanders ontzettend moeilijk te zijn om nog met fatsoen te reageren en moet de ander zo snel mogelijk zwart gemaakt worden.Hè,hè, eindelijk kan ik dan weer eens reageren want ik heb mij die laatste maanden dood geërgerd aan figuren zoals die IKBEBIK.
Je zit hier op een klachtenforum waar zo ontzettend veel geklaagd wordt dat mensen niet meer zien dat dit slechts de 1% tot 2% is van het totaal. Voor dit forum hier is er een forum dat 99% groter is en waar iedereen tevreden is. Als je hier een paar honderd mensen neerzet die iets te klagen hebben dan is het "typisch Nederlands" om de ene winkelier in het midden maar zoveel mogelijk af te zeuren.
Maar de winkelier heeft net zoveel recht om hier de andere kant van het verhaal te vertellen als de mensen die de winkelier zwart moeten maken. Zoals de reaktie van kanovaarder een leuke poging is. Dat je iets te klagen hebt betekent NIET automatisch dat je gelijk hebt. En ook niet dat je geen weerwoord mag krijgen. Mensen aanvallen die het niet met je eens zijn getuigt van een zeer bekrompen blik op de werkelijkheid.
Ik probeer altijd zo goed mogelijk achtergrondinformatie te geven.
Ook probeer ik de mensen achter de schermen te laten kijken hoe het één en ander achter de schermen en in de praktijk gaat.
Een mooi voorbeeld hiervan is het lang moeten wachten op onderdelen.
Als ik vaak de mensen uitleg waarom zoiets lang duurt of waarom bepaalde zaken op die manier gedaan wordt hoor je heel vaak:
Dat wist ik niet!
Ik wil mensen zoveel mogelijk ook van de andere kant laten zien.
Ik licht ook vaak de zaken toe hoe het één en ander in de praktijk opgelost wordt.
Dat ik soms mensen keihard de waarheid zeg, is voor sommige mensen niet prettig.
Bijvoorbeeld als iemand door eigen schuld een product kapot maakt.
Vaak gebeurd dit perongeluk.
Maar moet dan de winkelier dan voor deze kosten opdraaien.
Sommige mensen zijn van mening van wel. Omdat ze er garantie op hebben.
Je hebt alleen garantie op fabricage en montagefouten.
Dus eigen schade valt daar dus niet onder, ook normale slijtage niet.
En als ik dan hier zeg dat men geen gelijk heeft en dat men dan pech heeft, krijg ik dus te horen dat ik a-sociaal ben!
En dat men aan mij ergert dat ik nee tegen de consument zeg.
Wie is er dan a-sociaal?
En als je tegen mij zegt dat ik a-sociaal ben, moet je ook aangeven waarom!
En niet zomaar gaan klagen dat je aan mij erger en dat ik a-sociaal ben!
En als je dit niet goed kunt onderbouwen, tja....
Denk maar niet dat ik hierdoor hier wegblijf.
Ook probeer ik de mensen achter de schermen te laten kijken hoe het één en ander achter de schermen en in de praktijk gaat.
Een mooi voorbeeld hiervan is het lang moeten wachten op onderdelen.
Als ik vaak de mensen uitleg waarom zoiets lang duurt of waarom bepaalde zaken op die manier gedaan wordt hoor je heel vaak:
Dat wist ik niet!
Ik wil mensen zoveel mogelijk ook van de andere kant laten zien.
Ik licht ook vaak de zaken toe hoe het één en ander in de praktijk opgelost wordt.
Dat ik soms mensen keihard de waarheid zeg, is voor sommige mensen niet prettig.
Bijvoorbeeld als iemand door eigen schuld een product kapot maakt.
Vaak gebeurd dit perongeluk.
Maar moet dan de winkelier dan voor deze kosten opdraaien.
Sommige mensen zijn van mening van wel. Omdat ze er garantie op hebben.
Je hebt alleen garantie op fabricage en montagefouten.
Dus eigen schade valt daar dus niet onder, ook normale slijtage niet.
En als ik dan hier zeg dat men geen gelijk heeft en dat men dan pech heeft, krijg ik dus te horen dat ik a-sociaal ben!
En dat men aan mij ergert dat ik nee tegen de consument zeg.
Wie is er dan a-sociaal?
Als je echt aan mij erger moet je ook aangeven waarom dat je aan mij erger!Hè,hè, eindelijk kan ik dan weer eens reageren want ik heb mij die laatste maanden dood geërgerd aan figuren zoals die IKBEBIK.
En als je tegen mij zegt dat ik a-sociaal ben, moet je ook aangeven waarom!
En niet zomaar gaan klagen dat je aan mij erger en dat ik a-sociaal ben!
En als je dit niet goed kunt onderbouwen, tja....
Denk maar niet dat ik hierdoor hier wegblijf.
-
Dat zal ik dan ook heel geregeld gaan doen!
Grootvader
Grootvader
Dit forum is om te praten over diensten en produkten en de eventuele verkoop daarvan. Dit forum is nadrukkelijk NIET bedoeld om persoonlijke vetes uit te vechten. Doe dat maar via de e-mail. Ik heb het dan nog niet eens over waarom het ongepast is om iemand aan te vallen puur en alleen omdat die een andere mening heeft. Dat is een niveau dat niet op een forum thuis hoort.Dat zal ik dan ook heel geregeld gaan doen!
Grootvader