LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Netsize oplichterij

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
strek
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2009 19:03

Re: Netsize oplichterij

Ongelezen bericht door strek »

Onlangs ben ik ook opgeschrikt door een hoge telefoonrekening van mijn mobiele telefoon. Ik heb direct contact opgenomen met vodafone. Netsize bleek allerlei bedragen in rekening te hebben gebracht voor zaken waar ik niets van wist en die ik, sterker nog niet eens heb ontvangen.
Vodafone heeft me uitgelegd hoe ik direct een blokkering op mijn telefoon kon zetten om inkomende betaalde berichten te filteren.

Maar is er inmiddels iemand die hier al werk van heeft gemaakt? Ik lees er veel over, maar niet wat ik er aan kan doen.

Annie07
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:03

Re: Netsize oplichterij

Ongelezen bericht door Annie07 »

Mensen, meld jullie af via http://www.smsdienstenfilter.nl
Hiermee stopt het geheid!

@Frans Noteboom en gbruker daar vind je ook verdere info zoals:

Naam van de dienst Glomobi Fun
Omschrijving Mobile Content Service
Bijzonderheden
Verkorte code 4545
Afzender 4545
Aanmeldcommando OK
Afmeldcommando STOP
Kosten in euro 1,50 euro per ontvangen bericht
Frequentie 3 berichten per week
Helpdesk telefoon 0900 3648663
Helpdesk openingstijden 24 uur IVR
Helpdesk kosten 0,25 euro per minuut
Helpdesk email [email protected]
Helpdesk website www.glomobi.com
Naam Content provider R & D Media Europe
Adres Content provider Max Euweplein 24
1017 MB
Amsterdam
Service provider Netsize


Naam van de dienst Yamtalk
Omschrijving abonnementsdienst voor mobile messenger
Bijzonderheden geen
Verkorte code 9988
Afzender 9988
Aanmeldcommando WIN AAN
Afmeldcommando WIN UIT
Kosten in euro 0,25 per verzonden bericht, 1,50 per ontvangen bericht
Frequentie 6 SMS per week
Helpdesk telefoon 0900-6623375
Helpdesk openingstijden Ma t/m vr, 09.00 uur t/m 17.00 uur
Helpdesk kosten 55c/min
Helpdesk email [email protected]
Helpdesk website www.mobdesk.com
Naam Content provider SD&P interactive BV
Adres Content provider Postbus 2051
4800 CB
Breda
Service provider Mobillion

Frans Notenboom
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2009 14:27

Re: Netsize oplichterij

Ongelezen bericht door Frans Notenboom »

Annie heel erg bedankt voor je reactie.
Maar met nog € 0,03 beltegoed kun je niet meer zoveel.
Opwaarderen met deze simkaart doe ik niet meer want het is er zo weer vanaf.
Ik zal dit bericht zeker bewaren want wie weet gebeurd het me nog eens.
Alleen onbegrijpelijk dat hier door de overheid geen maatregelen tegen kunnen worden genomen.
Ik had prepaid dus mijn schade valt wel mee maar anderen worden met grote bedragen hierdoor gedupeerd.
mvrgr.bmxzw

NNNiels
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2009 11:12

Re: Netsize oplichterij

Ongelezen bericht door NNNiels »

Ook ik ben slachtoffer van deze absurde praktijken. Sinds ik mijn abonnement bij Vodafone heb afgesloten krijg ik betaalde berichten binnen die inmiddels na 2 maanden zijn opgelopen tot waarschijnlijk rond de EUR100. Behalve het bedrag is het grootste probleem eigenlijk dat ik dus helemaal niets binnen krijg op mijn mobiel. Ik heb laatst mijn eerste volledige afschrift van de maand mei kunnen bekijken en daaruit bleek dat ik gemiddeld per dag 2 berichten zou ontvangen en/of versturen van/naar Netsize. Ik ben op onderzoek uitgegaan en het blijkt idd dat er veel meer mensen met dit probleem te maken hebben. Vodafone wil/kan mij eigenlijk niet helpen en legt de schuld min of meer bij mij. Ze schrijven dat ik mij bewust of onbewust heb aangemeld en hoe ik mij weer kan afmelden, daar blijft het bij. Ik heb Netsize gebeld en die vertelde dat ik berichten zou krijgen van 6464 Artiq Mobile. Ik ben een bewuste beller en maak nooit bewust gebruik van betaalde sms diensten, ringtones, etc. Zoals ik al eerder vermeldde ontvang ik NOOIT berichten, echter Netsize zou mij afmelden bij Artiq Mobile en binnen 24uur kreeg ik WEL een bericht van 6464 dat ik was afgemeld. Ook heb ik op aanraden van Vodafone gebruik gemaakt van www.smsdienstenfilter.nl. Ik hoop dat ik nu van deze dure grap af ben, alhoewel ik nog moet wachten op mijn rekening van juni waarin ik volgens de Vodafone klantenservice 21 berichten heb ontvangen van Netsize...nu nog afwachten of dat EUR1,26 of EUR2,52 per bericht is. Overigens ga ik nu een machtiging naar Vodafone sturen waarmee zij bij de betreffende sms-dienst het bewijs kunnen aanvragen dat ik mij ooit heb aangemeld.

Als dit idd allemaal legale praktijken zijn, is het toch raar dat er zoveel mensen zijn die allemaal hetzelfde probleem hebben en dat het al die mensen ook veel geld kost. Verder ben ik teleurgesteld dat in mijn geval Vodafone zijn klanten niet in bescherming neemt of kan nemen.

MVG,
Niels

matthe
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2009 23:04

Re: Netsize oplichterij

Ongelezen bericht door matthe »

Mijn vriendin is ook slachtoffer geworden. Zo als iemand al eerder schreef kan iedereen die je telefoonnummer weet het doen. Dus als je een hekel aan iemand hebt kan je gewoon zijn telefoonnummer gebruiken. Belachelijk dat je het eerste bericht niet eerst moet activeren of zo. Ze weet xeker dat ze het zelf niet heeft gedaan, aangezien ze geen internet heeft op haar mobiele telefoon. Dat heeft ze ruim een jaar geleden al af laten sluiten. Ze heeft de dan ook geen aandacht besteed aan de berichten die ze kreeg, totdat ze hoge rekeningen kreeg van Vodavone. De berichten kwamen volgens haar van netsizeA. Weet ook verder niet wat die A inhoudt. Verder zie ik dat hun website helemaal in het Engels is. Weet dus ook zeker nu dat ze het niet zelf heeft gedaan, aangezien ze helemaal geen engels kent.

Groeten Matthé

Gesloten