hallo gedupeerden van Naturpost in Oisterwijk,
Ook ik ben gedupeerde van Naturpost. Ik werd medio maart 2007 gebeld door een iemand van Naturpost, met het heugelijke feit, dat ik gekozen was tot winnares. Ik had nl. een lange enquette (heb dat ooit eens ingevuld van het een of ander) ingevuld en ik was de "gelukkige winnaar". Ze vertelde mij dat ik kon kiezen tussen de Fiskolja Omega-3 olie en Appel-Azijn t.w. 30,00 euro !! Ik antwoordde geen gebruik te willen maken van deze prijs. Ze vertelde dat het gratis was, althans 3,50 euro moest ik betalen. Ja, helemaal gratis krijg je niets in deze wereld, dus voor 3,50 wilde ik de prijs in ontvangst nemen. De 3,50 was voor de portokosten die ik moest betalen, omdat het pakketje niet door de brievenbus ging. Ik vroeg nog of er geen verplichtingen achteraf aan vast zaten. Ze verzekerde mij dat die ABSOLUUT NIET HET GEVAL WAS !!
Na 2 x vragen of het alleen bij de 3,50 bleef, verzekerde ze mij dat er verder geen verplichtingen aan vast zaten.
Na 2 weken, ontving ik weer een zelfde zending van de Omega 3 pillen en een factuur van 30 euro! Ik heb naar klantenservice gebeld, 50 ct per minuut, en 4 minuten eerst in de wacht gestaan. Ze vertelde dat je bij zendingen, verplicht bent na te bestellen. Ik vertelde dat ik nooit iets besteld had! Hij wees me na de voorwaarden. Bij een 1e bestelling ben je verplicht na bestelingen te doen en daar mee was het klaar ! Echter bij aflevering van het "cadeaupakketje Fiskolja omega 3, stond alleen op de voorzijde, Portokosten 3,50,-. Er stond nergens vermeld dat je verplicht was nadere bestellingen te doen. Dus ik heb nergens accoord voor gegeven. Niet voor een bestelling, noch voor nabestellingen. En ik vertelde dat als er geen wederstemmig accoord was, er niet sprake is van een koop! En dat je na een koop, ook de tijd hebt, spullen terug te sturen. De man vertelde dat op de achterzijde de voorwaarden stonden.
Omdat ik totaal deze voorwaarden niet gezien heb en er ook nergens een vermelding naartoe werd gemaakt , ruikt dit toch naar oplichterij! Ik vroeg naar de directie. Ook die was er niet. DE administratie hadden ze niet. Ik moest het doen met klantenservice. Ik heb 3 emails gestuurd en 3 telefoongesprekken gevoerd en besloot het pakketje onder rembours terug te sturen. Bij het postkantoor in Zutphen, stond toevallig een dame naast mij , die mij aansprak. Zij was ook door Naturpost, geld afhandig gemaakt! Ze zei me dat ze had betaald omdat ze moest ! Ze was er nog boos om !
Het pakketje is afgehaald, heb ik bij Track and Trace achterhaald. Maar ontving geen credit nota van Naturpost . OP 5 mei ontvang ik een herinnering weer van 30,00 euro. Ik heb hierover weer contact gehad., weer 0,50 ct. per minuut, 3 minuten wachten en geklaagd. Hij vertelde dat er op de achterzijde algemene voorwaarden stonden. En dat je geen pakketten mocht terug sturen. En dat je verplicht was na een bestelling een volgende zending te ontvangen.
Het pakketje is retour, ze nemen het in ontvangst, maar sturen dus geen credit nota.!!
Het gaat hier om de puurste OPLICHTING ! Naturpost moet eens goed worden onderzocht door "Opgelicht" of een andere groep.
Ze zullen zien, dat er denk ik duizenden mensen worden opgelicht !
Veel mensen doen er weinig mee, en laten het zitten ! Maar dan hebben zij de kans op door te blijven gaan !
het ging bij mij zelfs om een cadeau zending....!!! Dus er is nimmer nooit gewezen op vervolg afname !! Daar tegen, komt er na een paar weken een nieuwe zending. Dit doen ze slim. Je denkt er niet over om het cadeau terug te sturen ! Als je het dus houdt, is hun argument, dat je het dus houdt en dus een vervolg zending wilt hebben. Nou
en daar gaat het dus om !! Dit is nergens communiceert !! nog op de afleverbon, daar stond alleen 3,45 portokosten op.Verder niets !!
Dus dat bedrijf moet zeker eens aangepakt worden !!!