LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stichting verliespolis

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
sjapo
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 apr 2006 00:56

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door sjapo »

peewee,

Ik ben benieuwd wanneer je wel persoonlijk benaderd gaat worden. Als er een rechtzaak op stapel staat dan hebben ze ook papieren van elk individu nodig lijk mij?

Wat ik mij nog sterker afvraag is of je eigen "woekerpolis" per definitie wel behandeld gaat worden. :?

Je heb ergens wel gelijk dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten. Toch als er je 2 x gevraagd word om te betalen dan mag je iets verwachten!

Ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren? :?

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door peewee »

Sjapo,

Je vergist je, voor een aansluiting bij een COLLECTIEVE rechtsprocedure is het helemaal niet nodig dat een gedupeerde individueel zijn polis of een kopie daarvan overlegt. Dit is ook logisch bij colllectieve rechtszaken sluiten gedupeerden zich vaak pas vele maanden of jaren aan nadat zo'n procedure in gang is gezet.

Voor een individuele rechtszaak is overlegging vn gegevens wel nodig , en dan zal er ook een volmacht verleend moeten worden. Maar individuele procedures kunnen zowiezo niet voor 25,-- euro gevoerd worden. Dat kost een veelvoud en moet deze individuele gedupeerde bovendien zelf het griffierecht aan de Rechtbank betalen (ad. circa 200,-- euro.).

Je kunt ook geheel individueel, dus los van een belangenorganisatie, gaan procederen tegen je verzekeraar. Je zult dan een eigen advocaat in de arm moeten nemen en die kost als snel 160,-- tot 175,-- PER UUR. Voor weinigen is dit laatste aantrekkelijk.

Maar de kosten die een advocaat rekent, of doorberekent aan een belangenorganisatie, geven ongeveer wel aan dat je niet helemaal voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten. Linksom of rechtsom, kosten van procedures zullen betaald moeten worden door de gedupeerden voor wie zo'n procedure gevoerd wordt.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door peewee »

Een veel belangrijke vraag lijkt mij:

Waarom zou je je aansluiten bij de Stichting Verliespolis ?

Deze stichting is -afgezien van de deelname van de Ver. Eigen Huis- een exacte kopie van de Stichting Leaseverlies, de club achter de UITERST MAGERE Duisenberg-schikking bij Dexia-aandelenlease.

Naar mijn inschatting wordt ook degene die zich bij verliespolis aansluit straks afgescheept met een fooitje.

sjapo
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 apr 2006 00:56

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door sjapo »

is het verstandig om je als nog hier aan te melden bij radar dan?

dmv het invulformulier om uw gegevens aan advocaat Schonewille te doen toekomen.

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Volgens mij kom je op die manier vanzelf bij "verliespolis" terecht. Alles wat bij Radar binnenkomt wordt dacht ik automatisch doorgespeeld naar Verliespolis.

hanskweens
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2007 16:37

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door hanskweens »

Bedankt Peewee, weet nu waar ik terrecht kan, en zal kijken of het de moeite waard is om mij bij de vele gedupeerde zal aansluiten.
Groetjes : Hans

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door Pieter »

Deze stichting is -afgezien van de deelname van de Ver. Eigen Huis- een exacte kopie van de Stichting Leaseverlies, de club achter de UITERST MAGERE Duisenberg-schikking bij Dexia-aandelenlease.
Peewee,

Als ik me niet vergis is Verlies polis eerst opgericht en daarna is steun gezocht bij dergelijke verenigingen.
Als je het mij vraagt is dat een teken aan de wand. Waarom heeft Verlies polis dergelijke steun nodig van (derde)verenigingen/bonden?

Het antwoord is simpel. Zie de WCAm procedure in de Dexia affaire. gedurende de behandeling is SLV/EL zich gaan scharen achter het leden aantal van deze verenigingen/bonden en niet zozeer meer achter het eigen belkanstellende aantalen. Waarom ?? Antwoord is simpel, door de acties toentertijd van vereniging Payback en Platform aandelenlease hebben vele belangstellende van SLV/EL hun belangsteling opgezegd en daarmee ondermijnde deze opzeggingen de draagkracht van het Dexia WCAM verzoek.
SLV/EL konden toentertijd niets anders meer dan verwijzen naar de leden van de consumentenbond en Vereniging van effecten bezitters teneinde de draagkracht voor WCAM verzoek (Dexia) te behouden.

Hetzelfde scenario zie je nu weer afspelen.

Verliespolis dekt zich in (misbruikt leden aantallen) met de leden van Vereniging Eigenhuis en Consumentenbond. Overigens consumentenbond is niet veel groter als Vereniging Consument en geld zaken. Als C&G, Payback, stichting Zinloosbetalen, stichting Koerplandewegkwijt en de belangstellende van stichting PAL bijelkaar optelt is er een meerderheid die overtreffend is ten opzichten van eerder genoemde ondersteuning van Verliespolis, inzake beleggingspolissen.

Mijn inziens kan deze vijf éénheid gewicht in de woekerpolis affaire leggen en op een juiste wijze voor de belangen van gedupeerden beleggingsverzekeringen opkomen. Een herhaling van effecteleasedrama kan daarmee voorkomen worden, waar een wc papiertje voor het bloeden van effecteleasegedupeerden totstand is gekomen.

Verliespolis is als je het mij vraagt een lepe instelling. Een verkapte commerciele organisatie die de stichtingsvorm alsmede belangenbehartiging in de vorm van een goed inkomen voor bestuurders en oprichters aanwent.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Pieter Hezemans.

Ik wil middels deze even reageren op het vorenstaande.
Natuurlijk dekt verliespolis zich in omdat ze dat ook moet doen om geen onkosten te maken voor klanten welke elk moment kunnen switchen naar een andere belangenbehartiger. Natuurlijk is er een commercieel plaatje aan! De advocaten werken voor geld zo zit dat nu eenmaal en zo hoord het ook. Dat men de gelijknamige zaken bundelt tot een gezamelijke aanpak maakt dat de kosten verhaald worden over alle betrokkenen en zo dragelijk worden. De consumentenbond is een middel als ook de ombudsman etc. Deze instellingen zijn er voor om aangesproken te worden in zaken zoals deze. Hier is helemaal niets mis mee! Voor de stichting verliespolis is dit gewoon een basis van bestaan en waarschijnlijk zal ze worden opgeheven zodra de moeilijkheden beslecht zijn. Voor de advocaten is dit niets anders dan big business.

v.soest
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2007 20:51

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door v.soest »

Ik krijg zo onderhand een heel vieze smaak in mijn mond van deze club. Ik heb mij aangemeld en meteen betaald. hierna niets meer van hen gehoord. Ook niet na herhaalde verzoeken. Ik heb hun telefoonnummer en adres weten te achterhalen en ga ze nu eens bellen. Als dat nog niet helpt ga ik mijn geld terughalen.
:x

Sjerrif
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2007 10:02

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door Sjerrif »

Ook ik heb me ingeschreven bij deze stichting en de bijdrage betaald.

Heeft iemand de laatste stand van zaken?

Kan ik nog iets voor mijn 25 euro verwachten?

vervelende
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 17:59

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door vervelende »

Nee, je hebt dat geld betaald om hun onderzoek te bekostigen (ook de reden dat ik daar geen lid werd, waarom betalen voor onderzoek).

Voor de rest bieden zij bijna niets voor de individuele zaak.

U heeft de hoofdprijs: lid van een opvolger van stichting leaseverliies (sommigen zullen weten wat ik bedoel)

johnnie1

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door johnnie1 »

Ik heb me ook aangesloten bij verliespolis.
Of dat verstandig was zal later blijken.
Maar ik heb nu een stuitingsbrief gedownload, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe die ingevuld moet worden.
Er staat:



AANTEKENEN

.................
tav de directie

.....................
......................

..................., .............200

Betreft relatienr. ....................



Wat moet er onder "AANTEKENEN" komen te staan?
En wat op de andere stippellijnen?

Voor alle duidelijkheid: ik weet dus wel welke gegevens, maar niet de juiste plaats op de brief.

Ik zie het goede antwoord graag tegemoet.

Johnnie

Sjerrif
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jul 2007 10:02

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door Sjerrif »

Inmiddels wordt het toch wel erg stil rondom de stichting Verliespolis.

Hun laatste nieuwsbrief dateert van mei 2007 :?

v. Soest, hebben jouw pogingen in contact te komen met de stichting nog iets opgeleverd?

Heeft iemand anders nog nieuws?

johnnie1

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door johnnie1 »

inderdaad stil.
niet alleen van hun kant, maar ook van anderen waar ik mijn vraag aan heb voorgelegd.
Ik ben er namelijk nog steeds niet uit wat er onder "aantekenen" moet komen te staan. :?:

rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door rugzak »

@ johnnnie1
Onder "AANTEKENEN" hoeft je niets intevullen.
Dit is een "juridische" mededeling dat de brief aangetekend verstuurd is.
De ontvanger van je brief word er zo op gewezen dat de brief aangetekend verstuurd is, voor het geval dat hij dat niet meer weet want de enveloppe waar tnt de officiele vermelding op geplakt heeft is dan van de brief gescheiden.

Op de enveloppe moet je ook AANTEKENEN zetten zodat ze op het postkantoor een waarmerk kunnen plakken.
Je moet die brief wel afgeven aan de balie, en betalen, en NIET in de brievenbus doen.

johnnie1

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door johnnie1 »

Kijk, hier kan ik iets mee.

Rugzak, bedankt!

vervelende
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 17:59

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door vervelende »

Die brief is ronduit slecht en zeer sumier. Zou het uit me hoofd laten deze op te sturen, je kunt hier wel eens meer gedonder mee krijgen in een later rechtsstadium, dan dat je er mee oplost

Jammer dat de belangen zo worden verkwanseld van gedupeerden, is helemaal niet nodig voor een Stichting met 70.000*25 euro is ca 1,5 miljoen euro in kas.

Lijkt erg op leaseverlies als je het mij vraagt. Gelukkig dat de mensen die deze schijn belangenbehartiger binnen de aandelenlease-affaire al kende zich niet hebben laten verleiden tot lidmaatschap bij verliespolis. Maar wel zuur voor de mensen die niets met aandelenlease van doen hadden en wel lid zijn geworden van verliesolis.

vervelende
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 apr 2007 17:59

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door vervelende »

zo te zien zijn delen van die brief ook gekopieerd van een eerdere aanbieder van een andere (betere) modelbrief...

Mij is altijd geleerd dat als je iets kopieert dat je dan overneemt en vervolgens op diverse punten verbetert maar zelfs overnemen was kennelijk al te moeilijk.

johnnie1

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door johnnie1 »

Ik heb de brief nog niet verstuurd en je brengt me nu ook aan het twijfelen.

Zijn er nog betere voorbeeldbrieven dan?

Alvast bedankt,

Johnnie

Ruud666
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2007 16:13

Re: stichting verliespolis

Ongelezen bericht door Ruud666 »

Tja, ik ook.
Lid geworden, 25 euro betaald.
Ik heb niet alle forum mededelingen gelezen dus misschien is mijn vraag enigszins overbodig, maar wat is de betrokkenheid van VEB, Eigen huis en nog wat andere vertouwen wekkende instellingen.
Of laten die hun naam zomaar (mis)-bruiken.
Een waarschuwing om de stuitingsbrief NIET op te sturen is wel heel erg zorgwekkend. Wat zijn de mogelijke (negatieve) consequenties, waar naar gerefereerd wordt?

Gesloten