Pagina 2 van 3
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 24 jul 2008 12:56
door ManOman
Het blokkeren van Mobiele telefoonnummers via SMS-diensten Filter is tegen een kostendekkend tarief. (U dient de mobiele telefoon bij de hand te hebben om de telefoon te blokkeren voor betaalde sms abonnementsdiensten.)
Gekker hoeft het niet te worden!
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 25 jul 2008 11:12
door ManOman
Ps.
Waar ik op doel is het kostendekkend tarief volgens opgave van
www.smsdienstenfilter.nl:
Voor het sturen van de SMS naar 1555 betaal je het normale tarief voor het versturen van een SMS. Nadat je je telefoonnummer hebt ingevoerd en je keuze hebt bevestigd, krijg je een bevestiging per SMS. Dat kost € 0,25 om de kosten te dekken. Verder is het gebruik van het filter gratis.
Een ogenschijnlijk prachtig initiatief van de Stichting SMS-Gedragscode.
Deze Stichting wordt ondertussen gesteund - (uitsluitend en alleen ondersteund?) - door
alle aanbieders van mobiele telefonie, SMS Dienstaanbieders en content providers.
Onafhankelijke dan wel toezichthoudende partijen, als bijvoorbeeld de
OPTA, zijn waarschijnlijk niet aan tafel uitgenodigd(?)... hebben in ieder geval
NIET deelgenomen aan het beraad voor het opstellen van de 'Gedragscode SMS-Dienstverlening d.d. 1 mei 2008'.
Ik bedoel maar:
Gezien de kostprijs van een sms, (die rond de 2 a 3 eurocent ligt), zullen de aanbieders zich er geen buil aan vallen... die 'sms filter dienst'.
Sterker nog:
... lijkt het mij dat de deelnemende partijen daarmee extra omzet - (lees: winst) - weten te genereren.
Groeten,
Manoman
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 25 jul 2008 11:25
door TdeHond
Wat ik belangrijk vind is of de filter werkt.
Ik heb me aangemeld en ga dit het komend half jaar testen.
Krijg ik toch ongevraagde sms-jes binnen dan werkt de filter niet en zal ik het hier melden.
Vanwege de blokkade hoor ik me m.i. ook niet te kunnen aanmelden bij sms-diensten, maar dat ga ik niet uitproberen.
De 0.25 cent kosten om me aan te melden neem ik voor lief, gezien het ongemak was sms-diensten (kosten + hoe meld je je weer af) met zich mee brengt.
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 25 jul 2008 12:44
door ManOman
Het bedrijf
Silverstreet Active Media bv mag trouwens een belangrijke rol spelen / bijdrage leveren.
Rechtspersoon:
Rechtsvorm: Besloten vennootschap
Naam: Silverstreet B.V.
Statutaire zetel: Tilburg
Eerste inschrijving in het handelsregister: 28-03-2001
Akte van oprichting: 14-03-2001
--------------------------------------
Onderneming:
Handelsna(a)m(en): Silverstreet B.V., Silverstreet Active Media
Adres: Karolusstraat 20 a, 4903RJ Oosterhout NB
Telefoonnummer: 013-4690886
Faxnummer: 013-4690887
Domeinnaam:
www.silverstreet.nl
E-mailadres:
[email protected]
Datum vestiging: 26-05-1999
De rechtspersoon
drijft de onderneming sinds:14-03-2001
Bedrijfsomschrijving: Bedrijven helpen bij het benaderen van doelgroepen door middel van nieuwe media
Werkzame personen: 10
-------------------------------------
Enig aandeelhouder:
Naam: Lambregts, Maikel Cornelis Wilhelmus
Geboortedatum en -plaats: 22-04-1977, Breda
Enig aandeelhouder sedert: 14-03-2001
-------------------------------------
Bestuurder(s):
Naam: Lambregts, Maikel Cornelis Wilhelmus
Geboortedatum en -plaats: 22-04-1977, Breda
Infunctietreding: 14-03-2001
Titel: Directeur
___________________________________
Bevoegdheid: Alleen/zelfstandig bevoegd
___________________________________
25-07-2008, uittreksel is vervaardigd om 08.25 uur
Bron: Uittreksel-informatie Internet. Geldt niet als uittreksel in de zin van artikel 22 lid 1 van de Handelsregisterwet 2007.
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 04 aug 2008 12:38
door dennis-2008
Kortgeleden kwam ik er achter dat er vanaf 9 mei 2008 bijna dagelijks, minimaal 1x per dag 1,26 euro van mijn vodafone rekening werd afgeschreven vanwege Sms-berichten. Dit afschrijven gebeurde door telconnect . Het vreemde is dat ik nooit een Sms-bericht heb ontvangen! Vodafone kon me alleen vertellen dat ik een 4-cijferige code moest hebben ontvangen, waarmee ik de sms-dienst kon stopzetten. Geweldig toch zo'n enorm bedrijf als Vodafone! Ik kreeg hun maar niet aan het verstand gebracht dat ik nooit een Sms had ontvangen, dus ook geen 4-cijferige code had. Dat kon niet volgens hen (Vodafone bedankt voor het vertrouwen!). Goed, veel uitzoekerij verder, tros-radar gebeld (tel: 070 3605500). Daar kon men me meteen vertellen, dat de bedragen werden afgeschreven door Pretplanet en ze konden me hun telefoonnr ook geven (035 6774856). Dat gebeld. De persoon in de helpdesk vond m'n gsm-nummer de eerste 3 pogingen niet in hun systeem. 'ik bestond niet', wist hij me zelfs te vertellen (..nou, ja). Maar de 4e keer vindt hij me dan toch. Volgens deze heer heb ik me op 9 mei via 'n website aangemeld voor 'n spelletje waarmee ik 5000 euro kon winnen, het zelfs via sms bevestigd hebben en ben ik zelfs akkoord gegaan met verdere deelname. Ik zou iedere dag 'n sms gekregen hebben en als dat niet zo was lag dat aan Vodafone. Nou ja, vodafone weet natuurlijk van niets. Stand van zaken nu: als het goed is ben ik door die heer van pretplanet uitgeschreven voor hun diensten (wat 'n praktijken!), ik ben bezig met het opzeggen van m'n Vodafone-abonnement (wat 'n sukkels bij die helpdesk), maar kan iemand me vertellen hoe ik m'n geld kan terugvorderen? Ik ben zo ontzettend kwaad!!!
Ik hoop dat iemand die hetzelfde overkomt aan bovenstaande iets heeft!
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 04 aug 2008 13:05
door TdeHond
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 19 aug 2008 12:37
door ManOman
Beste TdeHond,
Wat ik mij afvraag is: waarom jij er keer op keer doorheen zit te knoeien, op ieder nieuw bericht in dit topic vrijwel onmiddellijk een antwoord plaatst?
Mvg,
Manoman
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 19 aug 2008 13:29
door TdeHond
Het is handig om alle info bij elkaar te hebben om smsdienst te blokkeren etc.
Jammer dat u dit als knoeien ervaart.
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 19 aug 2008 13:36
door ManOman
Geplaatst op 04 Aug 2008 12:38 door dennis-2008
Kortgeleden kwam ik er achter dat er vanaf 9 mei 2008 bijna dagelijks, minimaal 1x per dag 1,26 euro van mijn vodafone rekening werd afgeschreven vanwege Sms-berichten. Dit afschrijven gebeurde door telconnect . Het vreemde is dat ik nooit een Sms-bericht heb ontvangen! Vodafone kon me alleen vertellen dat ik een 4-cijferige code moest hebben ontvangen, waarmee ik de sms-dienst kon stopzetten. Geweldig toch zo'n enorm bedrijf als Vodafone! Ik kreeg hun maar niet aan het verstand gebracht dat ik nooit een Sms had ontvangen, dus ook geen 4-cijferige code had. Dat kon niet volgens hen (Vodafone bedankt voor het vertrouwen!). Goed, veel uitzoekerij verder, tros-radar gebeld (tel: 070 3605500). Daar kon men me meteen vertellen, dat de bedragen werden afgeschreven door Pretplanet en ze konden me hun telefoonnr ook geven (035 6774856). Dat gebeld. De persoon in de helpdesk vond m'n gsm-nummer de eerste 3 pogingen niet in hun systeem. 'ik bestond niet', wist hij me zelfs te vertellen (..nou, ja). Maar de 4e keer vindt hij me dan toch. Volgens deze heer heb ik me op 9 mei via 'n website aangemeld voor 'n spelletje waarmee ik 5000 euro kon winnen, het zelfs via sms bevestigd hebben en ben ik zelfs akkoord gegaan met verdere deelname. Ik zou iedere dag 'n sms gekregen hebben en als dat niet zo was lag dat aan Vodafone. Nou ja, vodafone weet natuurlijk van niets. Stand van zaken nu: als het goed is ben ik door die heer van pretplanet uitgeschreven voor hun diensten (wat 'n praktijken!), ik ben bezig met het opzeggen van m'n Vodafone-abonnement (wat 'n sukkels bij die helpdesk), maar kan iemand me vertellen hoe ik m'n geld kan terugvorderen? Ik ben zo ontzettend kwaad!!!
Ik hoop dat iemand die hetzelfde overkomt aan bovenstaande iets heeft!
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 19 aug 2008 15:27
door frenkievee
TdeHond,
Dat je goed informatie plaatst staat voor mij buiten kijf, maar wil je bij het plaatsen van links niet van die idioot lange plaatsen? Het overzicht van het forum is dan een stuk minder......
Je kunt een korte link plaatsen door gebruik te maken van het URL blokje, wat boven de invoervelden. Er verschijnt dan:
[ url ] [ /url ] (
echter ZONDER de spaties, die ik heb ingevoegd omdat anders de uitleg niet werkt....)
Zet tussen de eerste vierkante haken een '=' teken achter de letters url gevolgd door het internetadres van de website
[ url=
http://forum.trosradar.nl ]
Geef een omschrijving van je site na de vierkante haak, bijv.:
[ url=
http://forum.trosradar.nl ]Site van TROS RADAR [ /url ]
In het echie wordt dat dan:
Site van TROS RADAR
Je eerste link van de consuwijzer kan dan als volgt worden weergegeven:
Hier klacht indienen
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 19 aug 2008 15:31
door TdeHond
Bedankt voor uw tip. Ik ga proberen mijn verzameling links aan te passen.
Het is gelukt.
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 19 aug 2008 18:07
door frenkievee
@TdeHond
Da's graag gedaan en mooi dat het lukt!!
groet, Frenkievee
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 22 sep 2008 15:54
door mkoelink1
Ik kwam er achter dat mijn telefoonrekening (Rabo-mobiel) wel erg hoog was in de maand augustus. Vandaag op internet eens naar de stand van zaken gekeken en ook deze maand stond mijn verbruik alweer op 91,00 euro onder het kopje SMS-info en servicenummers.
Ik gebeld met de helpdesk. Erg goed geholpen. In eerste instantie wist de medewerker niet zo goed wat hij met mijn probleem aan moest. Heeft het uitgezocht en blijkbaar heb ik op 4 augustus een sms-je naar 6161 gestuurd, maar hij kon niet ontdekken waar tct voor stond (dat stond nl op mijn rekening overzicht). Uiteindelijk, na van alles geopperd te hebben kwam hij met de oplossing (hopelijk) om STOP te sms-en naar 6161. En ja hoor ik kreeg de melding "U bent afgemeld voor deze service. U ontvangt geen berichten meer".
Ik lees hier op het forum dat ik niet de enige ben geweest die naar dat 6161 nummer een sms-je heeft gestuurd (Het allerstomste is dat ik echt niet meer weet waarom en waarvoor ik dat nummer ge-smst heb).
Maar goed, wat kan ik doen om mijn geld terug te krijgen?
En wat kan ik/we doen om te zorgen dat er niet nog meer (naïeve) slachtoffers vallen?
Wie heeft hier ervaring mee?
Met vriendelijke groet,
Oja, TdeHond...ik heb dit al doorgestuurd naar ConsuWijzer!
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 22 sep 2008 16:12
door TdeHond
< g >
Ik vraag me af of het lukt om geld terug te vragen omdat u zich aangemeld heeft voor de dienst. Ik ben bang van niet. Het is heel verraderlijk deze diensten. Zo is er nu ook al reclame voor en dat vind ik een zorgwekkende ontwikkeling.
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 24 sep 2008 14:06
door mkoelink1
Hallo allemaal,
Ik heb vanochtend aangifte van oplichting/misleiding gedaan bij de politie n.a.v. de service die mij ongevraagd is verleend door 6161 TCT. Enkel alleen door eenmalig dit nummer voor een dom spelletje ge-smst te hebben.
Volgens de politie kunnen ze niet veel voor me doen, maar het geeft ze (de politie)meer mogelijkheden als er meer mensen zijn die aangifte doen.
Ik verwacht ik ook helemaal niet dat er iets gebeurt door de politie, maar het gaat me toch om het principe.
Weet iemand overigens of Tros radar hier iets mee doet?
groet Miep
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 25 sep 2008 12:28
door patrick555
Ik word echt gestoord door die aanbieders Netsize SA en Teleconnect.
Verleden maand had ik een rekening van over de 300 euro waarvan 250 euro gewoon van deze achterlijke aanbieders. heb vervolgens een klacht bij mijn provider Vodafone neergelegd en vervolgens heb ik nu weer een rekening van september van over de 200 euro. 170 euro alleen al van dezelfde aanbieders.
Is het nou echt niet mogelijk om strafrechtelijke stappen tegen deze aanbieders aan te gaan.
Nu heb ik verleden maand STOP naar verschillende nummers o.a 6610-4777-2221-6464 gestuurd maar blijkbaar heb ik nog steeds hoge telefoonrekeningen die ik helemaal niet wil ontvangen.
WAT MOET IK DOEN?????????????????
Ik ben er helemaal klaar mee
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 25 sep 2008 12:45
door TdeHond
Naast afmelden wat u al doet, u aanmelden bij smsdienstenfilter.nl om abonnementen op deze diensten te blokkeren. 1-malige zendingen worden hierdoor niet geblokkeerd.
Is er sprake van ongevraagde smsjes dan geld proberen terug te vorderen van affiliate of als dat niet lukt waar hij bij aangesloten is!
zie hier
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... t_indienen
Hier klacht indienen
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 25 sep 2008 13:21
door Immie
Ik heb sinds 2 mnd een abonnement. Belt iemand mij op om een ander abonnemet aan te bieden, omdat ik nog al veel zou bellen?
Ik bel helemaal niet veel. Ik mijn rekening opgevraagd, nah ik kreeg bijna een hartstilstand. Er wordt dus al maanden lang minstens 3 x per dag 1,26 afgeschreven. Ook ik zou dit zelf geactiveerd hebben.
Nah ik weet nergens van. Inderdaad ooit met een spelletje meegedaan,
moest ik steeds antwoorden terug sturen. Heb ik dus niet gedaan en het spelletje afgekapt. Nou niet dus.!!!!!!Als je één keer zo''n SPELLETJE
opent ben je de ***.!!!!!!
Ik heb gebeld met mobillon.com tel. 0318648833 en moest e-mail sturen naar
[email protected].
Een dag later kreeg ik een bericht terug.
Ik had zelf de sms geactiveerd dus kan geen geld terug krijgen, maar de sms zouden direkt worden gestopt.
Nu maar wachten op de volgende rekening. Beter dat er dan geen sms meer opstaan!!!!!!
gr Immie
ps
ik heb me wel aangemeld bij smsdienstenfilter.nl (gratis)
Beter teveel afgemeld dan te weinig.
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 26 sep 2008 20:46
door mkoelink1
Mensen........................AANGIFTE doen bij de politie...............
Re: hoge rekening door telconnect
Geplaatst: 04 okt 2008 11:37
door Tandado
Stijlloos is dit allemaal!
Ik heb mijn privénummer al af moeten schermen voor enquetes onder het eten! En nu gvd dit gezeik!
In juli stuurde me iemand een smsje dat je kans maakte een audi A3 te kunnen winnen! toen begon de stroom met smsjes op gang te komen!
Zelf heb ik nooit gereageerd op zoiets! Ik ben door diegene aangemeld omdat ze dan bij het vinden van een nieuw "slachtoffer" iets cadeau kreeg! Het begin van alle ellende dus! de kosten liepen op van €50,54 in de maand juli, €110,54 in de maand augustus en een verrassing voor de maand september! Want vodafoon ligt telkens een maand achter met hun rekening! Als dit niet binnen kort mogelijke tijd niet stop gezet kan worden, dan ben ik genoodzaakt een ander nummer te nemen!
Met alle gevolgen voor instanties waar mijn nummer reeds bekend is en weer het vermogen opbrengen om een nieuw eigen nummer uit het hoofd te leren staat me ook weer tegen!
Wie kan mij efficient helpen?
Ik wordt geteisterd door mobillion en telconnect!
Ik hoor graag van jullie want ik denk dat ik niet de enige ben!