Pagina 2 van 2
Re: Opgelicht door Mediamarkt
Geplaatst: 03 feb 2007 00:56
door ikbenik
Als een mobiele telefoon na 1 jaar dienst weigerd terwijl je 2 jaar garantie hebt,
Als op een product gewoon nog garantie zit en het is duidelijk dat de schade niet door de consument veroorzaakt is, dan wordt gewoon netjes de garantie uitgevoerd.
Alleen zijn sommige consumenten hier nogal ongeduldig bij.
Ze willen dan dat ze in de garantieperiode een nieuw product krijgen, of dat de winkelier gelijk het product repareren.
Veel reparaties kan de winkelier tegenwoordig zelf niet meer uitvoeren en dan laat hij dit de fabrikant doen.
En daar is totaal niets mis mee.
Re: Opgelicht door Mediamarkt
Geplaatst: 03 feb 2007 18:33
door jeroentje271
Ikbenik: Jij denkt dat Mediamarkt geen fluit verdient aan hun verkopen, je hoedt ook geen topservice te geven bij dumpprijzen, maar je kunt een produkt waarvan je weet dat het slecht functioneert niet opnieuw verkopen. Jij brengt het product terug naar de winkelier, daar heb jij het product afgenomen en de winkelier moet de klacht verder oplossen bij de importeur/fabrikant. Dat een keten als Mediamarkt (die echt wel veel geld verdienen anders deden ze het niet) lage pijzen hanteert mag niet ten koste gaan van je recht (binnen het redelijke) als consument. Overigens koop ik daarom liever mijn spullen op het dorp, daar weten winkeliers hun klanten te behouden door het geven van een uitstekende service en flexibele opstelling. En dat mag van mij iets extra kosten terwijl dit vaak niet eens het geval is.
Re: Opgelicht door Mediamarkt
Geplaatst: 03 feb 2007 18:39
door jeroentje271
Mooi voorbeeld, m ijn vriendin en ik kopen een DVD recorder van Philips welke als showroommodel heeft gestaan voor mijn schoonouders met een klein beetje korting. Het apparaat heeft nooit goed gefunctioneerd en is uiteindelijk teruggenomen, maar voor een gelijkwaardig toestel moesten mijn schoonouders bijbetalen.
Kom ik 2 weken later in de winkel om zelf een DVD recorder te kopen, staat dezelfde verkoper te verkondigen dat het model Philisp zoals 2 weken geleden door mij bij hem gekocht veel problemen geeft en daardoor uit de handel is genomen. Snap je dat ik op dat moment zo`n verkoper graag een hoek wil verkopen als zoiets uitkomt omdat hij de dan bewust een ondeugdelijk product verkoopt.
Re: Opgelicht door Mediamarkt
Geplaatst: 03 feb 2007 19:28
door magel725
Je weet niet of hij toen al wist dat ze terug geroepen zouden worden.
Re: Opgelicht door Mediamarkt
Geplaatst: 03 feb 2007 19:52
door jeroentje271
De nieuwe stond er toen al naast. En een bedrijf ontdekt niet in 2 weken, maar over een langere periode dat hun product niet goed functioneert. Hij raadde me het apparaat meteen af de 2e maal vanwege alle slechte ervaringen met het apparaat. Maar de eerste maal hield hij zijn mond erover.
Re: Opgelicht door Mediamarkt
Geplaatst: 03 feb 2007 20:11
door magel725
Dat zegt toch niets? Terugroepakties komen van Philips zelf af en niet iedereen op de vloer houdt zulke zaken bij. Die krijgen op den duur te horen dat ze teruggeroepen worden, en dan weten ze het. Niet ervoor.
Je kunt gewoon niet weten wat iemand op een bepaalde tijd wel of niet weet. Daarom lijkt het me niet eerlijk om iemand te beschuldigen zolang het een gok is.
Re: Opgelicht door Mediamarkt
Geplaatst: 03 feb 2007 20:25
door jeroentje271
Er was geen sprake van een terugroepactie, maar het apparaat werd uit het assortiment genomen wegens vele klachten. En dit waren uitloopmodellen dus oude voorrraad van de winkel zelf. De nieuwe stond er al naast, ook toen we het eerste apparaat kochten. Als verkoper op de vloer weet je welke producten wel en niet goed zijn. En als er dan wat is, los het netjes op.
Re: Opgelicht door Mediamarkt
Geplaatst: 03 feb 2007 20:31
door magel725
Het moet uiteraard netjes opgelost worden. Dat is zeker en ik geloof dat dit in dit geval goed is gegaan.
er zijn wel honderden situaties te bedenken waarom een verkoper wel of niet op de hoogte is van een structureel probleem. Hij kan ook net nieuw geweest zijn, etc. etc.. Zolang ik niet weet wat een ander weet beschuldig ik ze niet.
Bovendien zegt een probleem over een apparaat niet dat alle apparaten slecht zijn. 10% uitval is al veel en genoeg om ermee te stoppen, maar dan nog zijn er 90% gewoon goed. Om dan bij elk model te vertellen dat mensen iets niet moeten kopen is ook niet te doen. Uiteraard wel eerlijk zijn wanneer mensen vragen of er veel problemen mee zijn.
Re: Opgelicht door Mediamarkt
Geplaatst: 03 feb 2007 20:42
door jeroentje271
Dat is het hem nou juist, mijn schoonouders kregen 3 weken lang ontwijkende antwoorden te horen, en puntje bij paaltje werd er een nieuw gelijkwaardig apparaat geleverd waar ze best wat geld bij moesten leggen. Wat ik bedoel is dat het apparaat ten tijde van aanschaf al geruime tijd een uitloopmodel was (dit was de laatste) en ze dus wisten afgaande of het verhaal 2 weken later dat deze range apparaten vervangen was door een ander type vanwege de vele problemen. Ik ben niet dom, absoluut niet wantrouwend, maar mijn alarmbellen gingen toen flink tekeer.
Re: Opgelicht door Mediamarkt
Geplaatst: 04 feb 2007 01:53
door ikbenik
Als ik een product verkoop waarvan het product end-of-life is, dan geef ik dit gewoon aan bij de klant.
Een product waarmee iets mis is en het product komt terug, komt nooit terug in de verkoop!
Daarbij komt ook nog bij dat ik de regel niet hanteer dat de klanten de producten binnen een x tijd terug kunnen brengen.
Dus als ik iets terug krijg is daar iets mis mee en zoals ik net al zei komen deze producten nooit terug in de verkoop.
Re: Opgelicht door Mediamarkt
Geplaatst: 18 okt 2007 23:25
door S.Hamerlinck
Op 27 july koop ik bij Mediamarkt in Eindhoven een mp3 speler
merk Difrnce type MP1100. Nog geen 2 weken later ...........kapot. De eerste minuten doet dat ding het en daarna begint de ellende. Kraken en daarna niets meer.
Ik woon niet in Eindhoven dus op 18 augustus terug naar Mediamarkt. Het apparaat wordt opgestuurd naar een repair-centre.
Een maand later kan ik het afhalen. Er was door het repaircentre (zes Goes BV) geen klacht geconstateerd.
Ik probeer de mp3 uit en het resultaat............................
exact hetzelfde probleem, het apparaat doet het gewoon niet. Ja de eerste paar minuten zoals ik hierboven schreef.
Inmiddels maar weer terug naar Mediamarkt in Eindhoven en weer gaat het naar ZES Goes BV. Het zal tussen de vier en vijf weken duren voordat ik het terug krijg.
Ik heb gevraagd bij Mediamarkt of ze deze MP 3 wilde terugnemen dan zou ik een duurdere kopen.
Nee dat doen ze niet, ze bieden het apparaat maximaal 3 keer ter reparatie aan en wanneer het dan nog niet goed is krijg ik een tegoedbon uiteraard van Mediamarkt.
Waardeloos, ik heb nu bijna 3 maanden een mp3 waar ik nog geen 2 weken plezier van heb gehad.
Kan iemand mij vertellen wat ik in dit geval het beste kan doen?
Graag reactie