LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge nuon rekening HELPPPPP

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door jsp »

Inderdaad. :)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Shine »

He jongens wat een geneuzel. Wees blij dat de Nuon zo'n team heeft opgericht. Hier kan menig energiebedrijf nog een voorbeeld aannemen. Bij ieder groot bedrijf vallen zaken tussen wal en schip. Vervelend, maar dit is gewoon keiharde realiteit. Dan is dit toch een prima oplossing en ook mooi te zien dat een bedrijf zich deze moeite neemt!. Ik zou zeggen maak juist gebruik van deze 'de medewerker' faciliteit, in plaats van er weer een negatieve klank op te plaatsen.
Of er aan zo'n 'de medewerker' hulpverstrekking de voorwaarden kleven dat je niet verder op dit forum zou mogen posten of je vooruitgang of einduitkomst mag weergeven weet ik niet. Ik zie nergens een dergelijke voorwaarde staan. Dus zonder een dergelijk hard bewijs beschouw ik zo'n uitlating dan ook als geruchtenstroom en persoonlijke veronderstellingen.

Help, schrijf je contractrekeningnummer in dit topic en wellicht dat de medewerker wat voor je kan betekenen. Maak in iedergeval gebruik van dit aanbod.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Bij ieder groot bedrijf vallen zaken tussen wal en schip. Vervelend, maar dit is gewoon keiharde realiteit.
Dat zou minder nodig zijn als de gewone klantenservice wat meer ruimte kreeg om zaken goed uit te zoeken, of desnoods door kon verbinden met iemand die dat wel kan (zoals "de medewerker"")
Dan is dit toch een prima oplossing en ook mooi te zien dat een bedrijf zich deze moeite neemt!. Ik zou zeggen maak juist gebruik van deze 'de medewerker' faciliteit, in plaats van er weer een negatieve klank op te plaatsen.
Ja, en de mensen dan die geen internet hebben, of die wat minder mondig zijn en geen publiciteit zoeken???
Die zullen geen aanbod van "de medewerker" krijgen, want die houden hun mond en zijn geen negatieve reclame.

Nogmaals, deze mogelijkheid zou er ook moeten zijn voor diegenen die zich niet tot het Radar of Kassa forum wenden.
Veel problemen ontstaan doordat helpdesk medewerkers glashard (moeten) zeggen: het staat hier, dus betalen. Ook al gaat het om een bedrag wat hoger is dan hun hele eigen salaris en/of iedere idioot kan zien dat er iets niet klopt.
Over het algemeen is het nog steeds zo dat je tegen een muur loopt totdat je publiciteit zoekt. En dat geldt heus niet alleen voor NUON
Maak in iedergeval gebruik van dit aanbod.
Dat zal ik ook niemand ontraden, uiteraard moet je iedere geboden kans aangrijpen om er uit te komen en naar wat ik begrijp gebeurt dit op deze manier ook.

snorkel
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:18

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door snorkel »

waare gaan we naar toe met deze discussie. als help niets meer te melden heeft moeten we hier denk ik geen aandacht meer aan besteden

groet :wink:

help??
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:48

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door help?? »

Volgens mij moet ik het wat uitgebreider vertellen.
Ik woon al 7 jr. in een flat heb een masionette woning en maak gebruik van een kachel geen centrale verwarming.
Heb jaren geleden wel gebruik gemaakt van een elektrische kachel maar die is al een tijdje niet meer nodig door de iets warmere winters.
nou 7 jaar gelden was het nog gulden tijd toen had ik al een maandelijkse nota van 300 gulden.
Ik ben vorig jaar bij een maatschappelijk werker geweest omdat ik het vreemd vond dat mijn maandelijkse nota 240 euro werdt.
Die adviseerde mij om contact te zoeken met Nuon dat heb ik gedaan ik heb een jaarafrekening gekregen en daar stond op dat ik 4 euro terug zou krijgen nou nooit ontvangen dus als je geld van de Nuon terug krijgt wordt dat altijd verrekend.
Ik heb mijn jaarafreking van 2004 en 2005 vergelijkt en dan zie je dat ik bijna 6000 verbruik aan elektra en gas bij 2000. heb er niet zo veel verstand van .
Maarja ik hou het nu bij de laatste keer dat ze voor een meterstand zijn geweest is in juni ik heb de datum aangehouden wanneer ze langs zijn geweest en heb het genoteerd nou ik zie dat ik maar 1000 heb verbruikt van mijn elektra en mijn gas is nog geen 800 en dan zijn we al 7mnd verder.
Maarja om een lang verhaal kort te houden ik heb het dus laten onderzoeken en er werdt mij verteld dat ik het dubbele van mijn elektra verbruik vreemd een 3 persoons huishouden een moeder die de hele dag werkt en kids die op school zitten.

Ik hoop dat het nu wel wat uitgebreider is vermeld en hoop echt dat er iemand is die mij verder kan helpen en ik geef niet zomaar mijn contract nr. als er een echte medewerker van Nuon is geef me dan jou email of nr. dat lijkt mij wat veiliger.

jaap50
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jan 2007 13:42

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door jaap50 »

Geinig dat wantrouwen van help??? om het contractnr niet te geven. Laat "de medewerker" z'n email adres maar geven, dan kan heel NL daar voortaan gebruik van maken, en niet alleen degenen die op het idee zijn gekomen hun verhaal te doen op dit forum.

snorkel
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:18

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door snorkel »

goed idee Jaap :wink:

Donald Duck
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:38

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Donald Duck »

Geinig dat wantrouwen van help??? om het contractnr niet te geven. Laat "de medewerker" z'n email adres maar geven, dan kan heel NL daar voortaan gebruik van maken, en niet alleen degenen die op het idee zijn gekomen hun verhaal te doen op dit forum.

Dit zal niet gebeuren alleen medewerkers van de Nuon hebben toegang tot het SAP ( computersysteem ) waar dit is na te kijken.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door wicher »

Beste Help,

Als je even op dit gedeelte van het forum rondsnuffelt dan zul je zien dat, bij problemen met Nuon, deze medewerker tientallen malen heeft ingegrepen op basis van het contractrekeningnummer.
Geloof me nu maar: NIEMAND kan iets met dat nummer, behalve medewerkers van Nuon zelf!
Dus als je snel en effectief geholpen wil worden, zet hier dat nummer dan even neer.

snorkel
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:18

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door snorkel »

dames en heren houd toch eens op met het verwijzen naar de medewerker. Toch een beetje vreemd dat de helpdesk van nuon de klant niet wil helpen en medewerker wel. zegt op zich genoeg

:!: @Help: vraag een meterijking aan op basis van ongelijk. dat wil zeggen dat als de meter kapot is dat je dan niets hoeft te betalen.

groet,

Donald Duck
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:38

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Donald Duck »

Het is voor de hulp niet van belang wie het is, als het maar helpt.
Maar als je denkt dat iemand anders dan de Nuon toegang heeft tot hun computersysteem dan een beetje Maxima ( sorry hoor ). :idea:

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door wicher »

Toch een beetje vreemd dat de helpdesk van nuon de klant niet wil helpen en medewerker wel. zegt op zich genoeg
Beste snorkel:
Je haalt hier 2 zaken door elkaar: op zich heb je natuurlijk gelijk dat de helpdesk van Nuon kennelijk niet naar behoren werkt, maar dat wisten we al heeeeeeeel lang :wink:

Waar het hier om gaat is dat iemand in de problemen zit met dat bedrijf, en dan is op dit forum al meerdere malen gebleken dat de medewerker een oplossing biedt.
Op dat moment heeft een diskussie over het gebrek aan kwaliteit van de helpdesk weinig zin, maar geef ik de prioriteit aan het snel oplossen van het betreffende (individuele) probleem. Gesnopen? :wink:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Shine »

Allereerst: energieprijzen van 7 jaar geleden kun en mag je niet vergelijken met anno 2007. Als ik lees dat u 7 jaar geleden al 300 gulden per maand aan stookkosten kwijt was ben u geen doorsnee verbruikster. U geeft ook al te kennen dat u gebruik maakt van elektrische kachel(s) die hun energie wel lusten.
In ogenschouw nemende dat u 300,= geleden 7 jaar geleden betaalde, is dit grofweg omgerekend 150,= euro p/mnd. Tel daarbij de prijsstijgingen van energie op dan klopt het bedrag van 240,= euro zeker.
Leg ik namelijk mijn gulden termijnbedrag naast mijn huidig euro bedrag, en nog steeds in hetzelfde huis wonende, is mijn termijnbedrag ook verdubbeld in de euro's. Betaalde ik 75,= gulden 7 jaar geleden, is dat nu 140,= euro.

Kijk ik naar uw verbruik in het jaar 2004-2005:
6000 KwH en 2000m3 gas is dat niet mis voor de poes.
Doorsnee zou moeten zijn: 2000-2500 Kwh en gezien het feit dat u een gaskachel hebt 1500m3 gas. Hieruit blijkt al dat de elektrische kachel alsmede de gaskachel driftig gebruikt zijn en hun energie hebben genomen.
Wat ik in het verhaal mis is de jaarafrekening van 2005-2006. Immers in juni 2006 is de meteropnemer langs geweest, want vanaf die datum houdt u nu uw stand bij. Hoe zag uw jaarafrekening er in juni 2006 dan uit vraag ik me hardop af! Want uw nieuwe maandtermijn is namelijk op dat jaarverbruik gebaseerd. In januari 2007 zijn er dan nog de prijsstijgingen geweest, waardoor voor veel huishoudens het termijnbedrag ook nog eens omhoog is bijgesteld.

De medewerker van Nuon zal u hun emailadres niet geven om de eenvoudige reden dat niet niet mogelijk is. U kunt uw contractrekeningnummer alhier plaatsen waarna zij de gegevens van uw contract kunnen bekijken in het computersysteem warmee dit bedrijf werkt en vervolgens contact met u opnemen. Als u dit niet wenst te doen, dan houdt de roep 'help' (gedegen hulp vanuit het bedrijf dat het betreft via dit kanaal) ook op.
Uw argwaan naar de medewerker is wat dat betreft helaas wat onterecht.

Om kort te gaan: hoe zag uw verbruik er over de periode 2005-2006 uit? Dat ontbreekt namelijk in dit verhaal.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door mylo1 »

sorry ron2 ..had het verkeert begrepen :oops:

pluim003

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door pluim003 »

Wij hebben hetzelfde na overstap van Essent naar Nuon. Nuon zou voordeliger zijn, en ik ga er vanuit dat het ook goed komt.
In november overgestapt. Bij Essent was ons maandbedrag 150 euro in het begin en aan het eind 180. Bij Nuon was dat de eerste maan 223 euro en de 2e maand 310 euro. Wil ik het verlagen naar ongeveer 170 euro (ook Essent als netbeheerder incasseert hier elke maand nog 40 euro) en met stijgende prijzen per 1-1 moet dat voldoende zijn, kan dat niet, want je kan je maandbedrag met niet meer dan 5 euro verlagen. Dat schiet lekker op.
Nu komt in februari de eindafrekening en dan zullen ze hopelijk inzien dat het veel te hoog is. In ons nieuwbouwhuis begon Essent ruim 1 jaar geleden ook met exorbitante maandbedragen.

Ik dacht over te gaan stappen naar energie:direct, maar dat lijkt gezien de negatieve ervaringen ook niet echt een optie.

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Lomax »

Helaas heeft Nuon de prijzen verhoogt en is nu de duurste van het stel.

Ik zou eens gaan kijken bij een Elektran en speuren hoe men daar over denkt.
Ik zit bij Elektran (via de vastelastenbond overigens) en het verlagen van mijn maandbedrag was geen enkel probleem.
(bij het overstappen gaan ze uit van je geschat verbruik, en die was erg hoog in ons geval)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Shine »

Helaas heeft Nuon de prijzen verhoogt en is nu de duurste van het stel
Is dat zo? Waaruit blijkt dat?
Niet alleen Nuon heeft in januari 2007 de prijzen verhoogd maar ook de andere energiebedrijven.

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Lomax »

Duurste van de grote 3 bedoel ik.

Ik heb de tekst hier vandaan
http://vastelastenbond.blogs.com/vastel ... _duur.html

maar kan het niet meer vinden bij de bron: www.Energeia.nl omdat je daar moet inloggen om ouder nieuws te vinden.

pluim003

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door pluim003 »

Ja, inderdaad balen dat ik dus in oktober besloot van Essent naar Nuon over te stappen. Wordt het uiteindelijk zelfs duurder. Nu heb ik bij Nuon een variabel contract met opzegtermijn van 30 dagen. Gaan we maar zo snel mogelijk wat aan doen.

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: hoge nuon rekening HELPPPPP

Ongelezen bericht door Lomax »

volgens de consumenten bond hoef je maar 4 leveranciers te bekijken ;)

http://www.energeia.nl/preview.php?Preview=2

Overigens is Greenchoice helemaal niet zo goedkoop als je de tarieven op de site zelf bekijkt ??

Gesloten