Pagina 2 van 3

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 12 feb 2007 11:26
door mobiwizard
@Mariska,

als je naar de toolbox gaat( via icoontje op je desktop) en je kiest voor telefonie; welk nummer staat daar dan?
Zou kunnen zijn dat dat je (tijdelijke) Speedlinq nr is. Als dat zo is, vervang het door je 'oude'KPN nummer.

Suc6

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 12 feb 2007 22:59
door mariska666
hoi mobiwizard,

Ik heb gekeken maar er staat gewoon het goede nummer.
Dit is ook niet altijd, ik ben ook vaak in gesprek zeggen mensen terwijl ik helemaal niet thuis was. (mss mijn hond die zit te bellen) Ja je gaat zo onderhand van alles denken toch? Dit zijn nou van die problemen dat je moet bellen met de helpdesk, maar dat verdom ik hoor. Ik heb daar al 65 euro aan vergooit, de rest hou ik in mijn zak. Ik ga wel brieven schrijven en dreigen.
Dit is normaal niet mijn aard hoor, maar ze drijven je hiertoe bij speedlinq.

Groetjes en succes

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 12 feb 2007 23:35
door ??
De telefonieproblemen hebben volgens mij te maken met je klapperende internetverbinding. Als je geen fatsoenlijke internetverbinding hebt verdwijnen de inkomende telefoongesprekken in het luchtledige.

Ik las ergens anders dat je dit abonnement via een winkel hebt afgesloten. Ga eens naar die winkel en leg daar je probleem eens voor; wellicht kunnen die je nog verder helpen (bijv. zorgen dat Speedlinq jou terugbelt om eea grondig door te lopen zonder dat je gelijk leegloopt op de helpdesk). Kleine tip: blijf wel rustig, redelijk en vriendelijk in de winkel. Die mensen kunnen er ook niets aan doen en hoe vriendelijker jij bent, hoe meer moeite ze voor je gaan doen.

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 13 feb 2007 09:44
door mariska666
Hoi ??

Dat heb ik al eens gedaan, ben bij t for telecom geweest en ze hebben voor mij naar speedlinq gebeld, maar ik moest thuis achter de computer zitten, ze konden zo niks voor mij doen. Ik had vanochtend weer geen internet en geen telefoon. Na anderhalf uur heb ik de modem maar uit gezet en 5 min. later weer aan, en toen deed alles het weer. Maar hier wordt je toch gek van, heb dit bij ipb van kpn/planet nooit gehad. Ik weet niet meer wat ik hier verder mee moet.

thnx voor je reactie

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 13 feb 2007 09:46
door ikbenik
Dus ze ruilen het modem dus niet om?

Er wordt dus niet gekeken of de modem misschien defect zou kunnen zijn?

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 13 feb 2007 11:56
door mariska666
Hallo ikben ik,

Toen ik in de winkel geweest was, konden ze me daar niet helpen omdat ik achter de computer vandaan moest bellen.(heel makkelijk als je geen telefoon heb) Dan konden ze samen met mij kijken waar het aan lag. Volgens hun was het tikken van de modem normaal. Als ze moeten kijken of het modem kapot is moet ik eerst de helpdesk bellen, dan krijg ik een nummer en met dat nummer moet ik de modem terug sturen, maar als blijkt dat de modem goed is krijg ik weer een vette rekening. Nee deze praktijken heb ik bij ipb van kpn/planet nooit meegemaakt. Bij kpn hebben ze ook een gratis nummer om storingen door te geven, maar bij speedlinq krijg je het idee dat ze een storing veroorzaken om de mensen maar te laten bellen.
Geen goed woorden meer voor!!!

groetjes

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 13 feb 2007 12:03
door ikbenik
Hmmmm....... klinkt als de praktijken van Chello.


Om zeker te zijn dat het niet aan de computer ligt zou je een andere computer aan kunnen sluiten.

Bijvoorbeeld van vrienden, kennissen of familie.

Je kunt dan ook jouw computer bij vrienden, kennissen of familie neerzetten en kijken of je dan geen klachten hebt.

Blijkt dat dan jouw computer geen problemen te hebben en de problemen blijven wel als je een andere computer bij jouw aansluit, dan weet je zeker dat het niet aan jouw computer ligt.

Misschien dat je iemand kent die verstand heeft ook van telefonie.
Laat die dan de installatie nakijken.


Dit is op dit moment heel omslachtig, maar zo kun je wel uitstluiten dat het probleem aan jouw ligt.

En dan kun je rustig de monteurs van de provider laten komen.

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 24 feb 2007 19:21
door vlub
http://www.speedlinq-faq.nl/complaint.phtml

Hallo,

ook wij hebben veel problemen met speedlinq.
wij zijn er achter dat onze modem stuk is, we hebben nu een leenmodem van een buurman van ons en nu werkt alles perfect.
deze buurman heeft ook speedlinq( en is zeer tevreden) en hij gaf mij bovenstaande link. hier kun je je klachten naar toe mailen hij kreeg dan binnen 2 dagen bericht, dus misschien het proberen waard.
wij zijn ondertussen ruim 200 euro aan belkosten kwijt en nog werkt het niet zo als het hoort, wij wachten af of we reactie krijgen op mailtjes naar bovenstaande link.

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 24 feb 2007 21:16
door mariska666
Mijn begin periode was ook zeer slecht bij speedlinq. Ik heb nu goede verbinding gelukkig. Voor de hoge kosten die ik gemaakt had om naar speedlinq te bellen, heb ik een aangetekende brief verstuurd met daarin precies de minuten tijd en datum erin. En natuurlijk wat de klachten waren. Ik kreeg vorige week bericht, en ze hebben alles naar mijn tevredenheid opgelost.

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 24 feb 2007 21:42
door vlub
mag ik je vragen of je een deel van de kosten heb teruggehad
of alles
of zijn alleen je internet problemen opgelost

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 24 feb 2007 22:04
door mariska666
Ik kreeg per e mail een berichtje, dat ik voor de problemen met internet 1 maand internet en bellen gratis krijg (alleen mijn telefoon kosten moet ik wel betalen). En voor de onkosten van bellen naar de helpdesk krijg ik 2 maanden internet gratis. Ik heb hier aaridg mijn kosten mee terug, dus ben wel tevreden met deze regeling.

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 28 feb 2007 19:29
door ceessie
Jee, wat ben ik blij dat ik jullie berichtjes lees. Ik ben de wanhoop nabij met die SPEEDLINQ-jongens. Wel betalen, maar leveren ho maar. Teefoonkosten torenhoog inmidels, slechte behandeling door de verschillende helpdesken: ze hebben een kunstje geleerd en dreunen hun verhaal op, bellen niet terug, hebben geen actuele informatie en zijn bovendien onbeschoft. Op mail wordt niet gereageerd.

Maar ik heb geloof ik nog mazzel. Ik ben een maand bezig om de handel aangesloten te krijgen, maar niets werkt: geen internet en niet kunnen bellen. Maar sommigen van jullie zijn al twee maanden bezig. Is dat wat dan? Ik moet dus nog maar even geduld hebben. Dat zeggen ze bij de helpdesk ook steeds: het duurt een paar dagen, meneer...

Het zal ooit goed komen, tot die tijd maar inbellen met een modem... Kost ook een flinke duit. Zou dat te verhalen zijn? Ik dacht het wel he, als ik jullie verhaal lees.

Maar ik baal als een stekker. SPEEDLINQ presenteert zich als de bovenstebeste provider, maar het enige wat goed is, is hun administratie en vooral hun financiƫle adminsitratie: ik heb de aansluitkosten inmiddels al voor de 2e keer betaald. Ze verblikken of verblozen niet!

Ik had dus gewoon moeten kiezen voor XS4ALL of zo, dat is gewoon een zekerheidje. Jee, maar ik zal wel niet meer terugkunnen. Ja, als ik het abonnement van 12 maanden betaal...

Pfff, om gek van te worden. 2007, en dan zonder internet zitten. Het lijkt een horrorfilm...

Hoi, Ceessie

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 28 feb 2007 19:43
door vlub
bij ons schijnt het nu goed te gaan komen na klagen via deze link
http://www.speedlinq-faq.nl/complaint.phtml
en de directeurtjes een mail gestuurd te hebben

nieuwe modem word opgestuurd
opeens is het geld van de actievoucher op onze rekening gestort
(aansluikosten en modemkosten retour)

ze gaan een oplossing bedenken voor onze belkosten van ruim 200 euro
we moeten alleen de gespecifeerde belkosten even toesturen

dus we gaan vooruit
ik moet ook al zeggen nu we er nog een geleende modem op hebben zitten is de verbinding goed geen dipjes meer of een galm in de lijn
hopen dat ze ook een goede opsturen

dus er is hoop

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 01 mar 2007 23:25
door mariska666
Vlub mag ik vragen hoelang je nu bij speedlinq zit?
Want mijn modem en aansluitkosten heb ik nog niet ontvangen. Ik zind het wel erg lang duren.

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 01 mar 2007 23:53
door vlub
zou ik moeten nakijken maar ik gok op een half jaar

je moet heeeeeeeeeeellll veel geduld hebben

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 02 mar 2007 17:38
door mariska666
Nou ik heb echt mazzel, krijg net mijn afschrift en de actie korting is erbij gestort, geweldig!!!

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 02 mar 2007 20:44
door vlub
perfect, dus het word nog wat, wij hebben de modem nog niet binnen.
en hebben de brief voor de telefoonkosten klaar dus die gaat morgen op de bus, dus nog even afwachten.
word vervolgd

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 03 mar 2007 20:06
door monique82
Zo te lezen zijn jullie allemaal uitgebreid bekend (helaas) met de nadelen van speedlinq.
Misschien dat iemand mij kan helpen??
Ik heb sinds kort een abonnement en nu lukt het niet om speedlinq bellen te activeren.......mijn adsl deed het prima, maar als ik nu bellen installeer doet niets het meer....
Weet iemand of het stekkertje van de telefoon in de phone ingang van de modem moet of in de ethernet ingang......omdat ze bij het installeren vragen om poort 1, poort 2 of beide te selecteren......???
Ik heb een thomson 706 modem.
Alvast heeeeeeeel erg bedankt voor alle tips!!!

Monique

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 03 mar 2007 22:08
door mariska666
Het stekkertje moet in de poort 1 ingang, en met installeren kan je beide selecteren. Zo is het bij ons ook gelukt, ik moest er voor bellen omdat mijn wachtwoord niet klopte. Had jij die modem al? Want wij hadden een speedtouch van speedlinq.

Re: SPEEDLINQ Levering diensten en modem nog steeds waardeloos

Geplaatst: 03 mar 2007 22:11
door mariska666
Nou vlub ik ben benieuwd, ze hebben bij ons alles goed opgelost moet ik nu zeggen hoor. Ik heb wel alles op geschreven als bewijs en bewaar de e-mail waar ze 3 mnd abonnement gratis beloven. En 1 tip, stuur alles aangetekend op, kunnen ze nooit zeggen dat het niet ontvangen is.