LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
maud_fredrix
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2007 10:34

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door maud_fredrix »

De vraag was trouwens van één van jullie waar je kosteloos naamswijziging kunt doen: Transavia bijvoorbeeld. Normaalgesproken is het € 25 per enkele reis, maar indien de naamswijziging de persoon betreft die blijft deelnemen aan de vlucht is de wijziging gratis.
(dus in het geval van roepnaam/doopnaam fouten).

Air Berlin is bijvoorbeeld maar 25 euro wijzigingskosten. Wel wat anders als € 100.

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door ikmirjam »

ik heb hetzelfde aan de hand gehad met 2 boekingen voor mn moeder en mij. Per abuis had ik niet onze meisjes namen opgegeven. De bookings had ik gedaan via E-Bookers. Toen ik hen belde werd mij verteld dat ik 2 volledig nwe tickets moest betalen ( a 1200 euro)....En dit alleen maar door een stomme fout...(voor dat ik iedereen over me heen krijg, in de instructie stond idd je achternaam invullen...bij ons beide staat echter in het paspoort ook e.v. (echtegenote van))E-Bookers gaf aan dat de luchtvaartmaatschappij hen verplicht die kosten door te berekenen. In ons geval vlogen wij met Quantas en heb ik zelf Quantas gebeld. Zij gaven aan dat dit heel simpel en zonder kosten te regelen zou zijn!
Om een lang verhaal kort te maken, wij hebben met de naam van degene bij Quantas alles kunnen regelen met E-bookers, Quantas heeft zelfs met hen gebeld zonder extra kosten!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door eeliane »

Dat die tickets goedkoop zijn is mede dank zij het feit dat u het op het internet boekt, de luchtvaartmaatschappij heeft er 'geen onkijken naar"
zodar er een naamsaanpassing moet worden doorgevoerd moet er een medewerker aan te pas komen. Die kost dus geld. en dat mag u, die de fout maakte, betalen.
Op elke zelf boek site staat dat de naam op het ticket overeen moet komen met de naam in het paspoort, wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen. Eerst de voorwaarden lezen, denk ook eens in het geval dat u zou moeten wijzigen, wat kost dat dan, dat lees je dan toch eerst , voordat je een reis vastlegt zou ik zo zeggen

juani
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 okt 2006 21:29

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door juani »

Het maakt niet heel veel uit... ze kijken meestal niet echt naar je paspoort.

Je hoeft het niet te veranderen, ze zullen nooit zeggen "je mag niet vliegen".

Hoogstens moet je op het vliegveld 100 euro betalen... ach, dan heb je het tenminste geprobeert toch? je eigen schuld! Misschien wist je vriendin niet eens dat je Johannes heette? moet je dr wel vertellen :lol: :wink:

Ik let altijd heeel erg goed op als ik iets via internet koop of bestel, en ik lees het 3 keer na. Goeie tip dus!

Deke
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 mei 2007 22:08

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door Deke »

Nou van mij mogen alle luchtvaartmaatschappijen wel geld gaan berekenen voor naamswijzigingen.
Ik werk zelf bij een touroperator en ben de hele godsganze dag bezig om naamswijzigingen aan te vragen en om te boeken en aan te passen. Daar hebben we echt een dagtaak aan, kost dus ontzettend veel tijd....en tijd is geld.....
En dan alleen omdat er niet goed gelezen wordt inderdaad mensen denken dat ze hun voornaam in het vakje achternaam moeten zetten of andersom. :wink:

aafke meerstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2007 20:34

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door aafke meerstra »

Hallo Maud,

heb jij contact gehad met hetinformatie nr van Ryanair.
Ik heb bij een boeking 1 letter teveel in de naam gezet.
Dit kan dus kosteloos gewijzigd worden.
heb jij het ook laten wijzigen of gewoon proberen
Soms gaat het goed en soms niet.
Hebben ze jou verteld dat het bij 2 letters dan gratis is moet het dan wel gewijzigd worden of is dit niet nodig.

Hoor graag van je!!

Mvg Aafke :cry:

tamara7
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2008 22:59

Re: RYAN AIR: NAAMSWIJZIGING € 100!!!

Ongelezen bericht door tamara7 »

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik heb zojuist geboekt en ontdekte na de boeking meteen dat ik mijn roepnaam had ingevuld en niet mijn doopnaam.

Ik baal als een stekker. Ik hoop dat ze nog coulant willen zijn. De vlucht vindt pas over ruim 3-4 weken plaats.

Gesloten