LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenverzekering Pico Bello

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
geajan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:34

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door geajan »

Als men zo dreigt, is het des te meer belangrijk dat we ze gezamenlijk aanpakken. We worden inderdaad in de maling genomen en moeten voorkomen dat nog meer mensen de dupe worden. Daarom zou ik graag willen dat Radar er aandacht aan besteed. Hoe kunnen we dit bewerkstelligen? Ook kunnen we samen het faillissement aanvragen.
We moeten ze aanpakken!!

grumpyrose
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:31

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door grumpyrose »

wij hebben inmiddels een aangetekende brief gestuurd met daar bij ook een intrekking machtiging, word vervolgd...

IrisVermeulen
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:03

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door IrisVermeulen »

hoi geajan,

hoe gaat een faillisement aanvragen precies in werking en wat houd t eigenlijk in?

geajan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:34

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door geajan »

Ik weet nog niet hoe je een faillissement kunt aanvragen, maar dat ga ik uitzoeken. Ik zou niet raar opkijken als de mensen van Pico Bello dit forum ook volgen. Nou, jullie zijn gewaarschuwd.

Henk/ina
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2007 22:33

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Henk/ina »

Wij zijn ook met pico bello in zee gegaan, wij hebben in december ook een declarie ingestuurd ,maar tot op heden niks van gehoord. ik ga nu naar de bank om de machtiging in te trekken. en dan maar afwachten of ik dan mischien wat te horen krijg.het zijn gewoon oplichters!!!

geajan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:34

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door geajan »

Ik heb contact gehad met Nedincasso en zij adviseren iedereen om met hen contact op te nemen. Ook moet je in ieder geval aangifte van oplichting bij de politie doen. Dit is erg belangrijk. Omdat de heren van Pico Bello in Duitsland zitten zal het erg moeilijk/kostbaar worden. Als we gezamenlijk door Nedincasso iets laten doen, valt het misschien nog mee. We moeten er in ieder geval voor zorgen dat iedereen hoort dat Pico Bello niet te vertrouwen is en dat niet nog meer mensen de dupe van hun worden. Laten we allemaal nog een een mail naar Radar sturen of bellen of ze hieraan aandacht willen besteden in hun programma. Ze moeten geen inkomsten meer krijgen van premies, dus allemaal de machtiging direct intrekken!

Ray Barendrecht
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2007 19:56

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Ray Barendrecht »

hoi geajan ben het volledig met je eens, en niet alleen voor iedereen die in zee in gegaan met pico bello onder leiding van dhr Krommendijk, maar volgens mij ook met de volgende bedrijven, het blijken allemaal aanverwante te zijn;

Krommendijk pensioenen,
krommendijk beheer b.v. - beleggingen
Stucadoors bedrijf krommendijk &
aannemers Kromendijk

IrisVermeulen
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:03

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door IrisVermeulen »

Hallo,

Mijn afspraak bij het juridosch loket heb ik pas op 2 maart 07. betekent dat de heren van Pico Bello dus weer 2 x verzekering (2 katten) af kunnen schrijven aan het eind van de maand. Inmiddels heb ik nog een declaratie ingediend van een 2e bezoek aan de dierenarts, hier heb ik tot op heden niks van gehoord. Ik zit eraan te denken om morgen de automatische incasso te laten blokkeren bij de bank. Hopelijk ben ik dan niet strafbaar ofzoiets, aangezien er toch in de verzekeringspapieren staat dat je het contract voor 2 jaar afsluit. Ik vind persoonlijk dat dat niet strafbaar is aangezien de heren niks van zich laten horen, geen geld storten, niet bereikbaar zijn etc.
De mail naar tros radar ga ik zo ff schrijven en opsturen.
Succes iedereen!

Gr
Iris
Laatst gewijzigd door IrisVermeulen op 25 feb 2007 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

IrisVermeulen
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:03

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door IrisVermeulen »

Ik heb zojuist besloten: Ik zet de autoincasso stop.

MAXIEM

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag iris,

Nee hoor, je bent niet strafbaar als je de automatische incasso's laat storneren én een selectieve blokkade laat aanleggen voor hun nummer. Zij voeren immers hun deel van de overeenkomst NIET uit en dan kun je de overeenkomst zonder meer schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst eenzijdig opzeggen. Wel zul je waarschijnlijk een incassobureau op je nek krijgen gezien de twijfelachtige reputage van deze firma, maar daar heb je niets van te duchten als het er op aankomt. Voorgaande is gebaseerd op:


Artikel 265 BW6 Boek 6 Titel 5 Afdeling 5
1/ Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.

2/ Voor zover nakoming niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas, wanneer de schuldenaar in verzuim is.

Sukses, groeten, Maxiem.

IrisVermeulen
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:03

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door IrisVermeulen »

Hoi Maxiem,

Bedankt voor je reactie. Ik zal eens een brief gaan schrijven zo die ik morgen aangetekend de deur uit doe.
Moet ik ze dan specifiek ergens op wijzen in die brief?


Bedankt hoor

gr
Iris

MAXIEM

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag iris,

Ik heb even een modelletje voor je gemaakt.

Verzekering-model opzeggingsbrief:

Je kan deze tekst gebruiken:


Naam verzekeraar
Adres
Postcode + Woonplaats


Datum:
Betreft: Opzegging polisnummer ...........


Geachte heer, mevrouw,

In verband met het feit dat u de overeenkomst die ik met u heb niet nakomt, ontbind ik hierbij na overleg met mijn rechtskundig adviseur, met onmiddellijke ingang (datum noemen) deze overeenkomst. Ik verwijs daarbij naar Artikel 265 BW6 Boek 6 Titel 5 Afdeling 5. Het spreekt vanzelf dat u vanaf nu (datum noemen) géén toestemming meer van mij heeft om de premie automatisch te incasseren.

Graag zie ik zo spoedig mogelijk het royementsaanhangsel van u tegemoet.

Hoogachtend,

Naam
Adres
Pcode + Woonplaats

Handtekening

Note: deze brief wel aangetekend en met bewijs van ontvangst versturen!!!

IrisVermeulen
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2007 12:03

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door IrisVermeulen »

Hallo Maxiem,

Ontzettend bedankt voor je hulp! je hebt me hiermee goed geholpen.
(Heb jij iets van rechten gestudeerd?)


Gr

Iris

Karamba
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2007 11:58

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Karamba »

Ik heb op dit forum ergens gelezen dat we met Nedincasso moeten bellen, maar ik heb ze net gebeld en ze zeggen dat ze niks kunnen doen en dat we naar de rechtsbijstand moeten stappen. Nu heb ik ook ergens gelezen dat we klachten kunnen indienen bij www.klachteninstituut.nl. Heeft iemand dit al gedaan ?

Dan nog een vraag : de mensen die gereageerd hebben op dit forum, zijn daar ook mensen bij die in het begin wel goede ervaringen hadden met Pico Bello of is het altijd zo slecht geweest ? Als er nl. vroeger geen problemen waren dan moet er nu sprake zijn van financiële problemen.

Let op : op de brief van de polis staat dat ze onder toezicht staan van de AFM. Die moeten we natuurlijk ook inlichten.(www.afm.nl). Willen jullie dit allemaal doen ?

Op het postpapier van Pico Bello staat ook een telefoonnr. in Losser, dat begint met 065-43518282. Dat 065 is géén netnummer maar gewoon een mobiel nummer. Bel dus maar niet te veel want het gaat je goud geld kosten en wie weet plukken ze daar ook van !

Wat mij verder opvalt is dat de brief door hun niet is ondertekend, er staat nl. onder 'deze brief is automatisch aangemaakt en derhalve niet voorzien van een handtekening'.

Al gelezen dat Dier en Polis failliet is gegaan. Heeft Pico Bello hier iets mee te maken ????

anitajoppe
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2007 16:25

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door anitajoppe »

Ik ben al vanaf 2001 met 6 katten (nu 5) en een hondje verzekerd bij Pico Bello. Op een niet ontvangen en later alsnog uitgekeerde declaratie na, had ik nooit problemen. Tot ik een rekening van 238 euro opstuurde voor 2 katjes. Omdat ik maar niets ontving of hoorde heb ik op 7 februari geprobeerd contact op te nemen met pico bello. Tot op heden heb ik de rekening al 2 keer gefaxt, ik heb gemaild en ingesproken op het antwoordapparaat (als je het geluk hebt dat de mailbox niet vol is) maar ik krijg voor geen kant een reactie. Op een vraag over iets anders die ik gelijk gesteld had met de vraag "waar blijft mijn geld" kreeg ik wel antwoord, maar over de opgestuurde rekening geen woord. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik heb de automatische incasso's voor 6 dieren die gisteren waren afgehouden, gisteren mooi weer teruggeboekt. Ik geen vergoeding? Zij geen premie! Ik hoop van harte dat Radar aandacht aan deze maatschappij wil besteden en kan helpen een oplossing te vinden. Mijn katten zijn al 16 en 14 en 2 daarvan slikken iedere dag 2 keer een prijzig pilletje voor hun schildklier, en als ze ergens anders al aangenomen worden zal dat niet worden vergoed omdat dat al bestaande klachten zijn. Daarbij ligt de premie voor mijn dieren rond de 10 euro en ergens anders kost het al gauw 15 euro. Ik ben uitzendkracht en heb niet altijd werk, dus dat wordt wel minder prettig als je een uitkering hebt. Er zijn vast NOG meer mensen die slechte ervaringen hebben met pico bello, laat die allemaal naar RADAR mailen en misschien kunnen zij ons dan helpen.

hel
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2007 10:37

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door hel »

hoi
weet iemand wanneer dit onderwerp bij tros radar behandeld is
want ik heb ook aangifte gedaan bij de politie en die zoeken informatie

anitajoppe
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2007 16:25

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door anitajoppe »

Ik geloof niet dat het in een uitzending behandeld is. Ik heb gisteren wel een reactie over de post gekregen van pico bello. Ze leven dus nog wel.

hel
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2007 10:37

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door hel »

maar anita is het bij jou nu opgelost????

anitajoppe
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2007 16:25

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door anitajoppe »

nou ja opgelost. Ik krijg ineens maar 20 euro vergoed voor pilletjes (36,85 per postje) voor chronische schilklierklachten waar ik voorheen 34,76 van vergoed kreeg. Ik moet dus nu 17 euro zelf betalen en miv 1 april wordt het helemaal niet meer vergoed. Ik weet niet wat er aan de hand is maar ik betaal 60 euro en krijg minder vergoed. Van een andere rekening zou ik 50% vergoed krijgen terwijl dit percentage voorheen hoger lag, want toen hoefde ik altijd zelf maar een klein bedrag te betalen. Ik heb om een verklaring hiervoor gevraagd en nu maar afwachten of ik antwoord krijg. In nederland heeft pico bello alleen een postbus, en via de site van de kvk kwam ik erachter dat het huisadres in Gronau, Duitsland ligt. Er even langsgaan is dus geen optie. Alle andere maatschappijen zijn zeker 5 euro per dier duurder, dus overstappen is niet zo makkelijk en goedkoop.

geajan
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:34

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door geajan »

Karamba bij het klachteninstituut kun je niet terecht, omdat ze niet zijn aangesloten. Ik heb pico bello er al op gewezen dat hun art. 12.3. misleidend is.
Bij ons op het briefpapier of de polis staat niets over onder toezicht van AFM.
Ik heb al verschillende keren bij Radar aangegeven aandacht aan pico bello te besteden, volgens mij is dat nog niet gebeurd. Ook bij Opgelicht heb ik het aangekaart.
Morgen ga ik bij de politie aangifte doen van oplichting.

Gesloten