Pagina 2 van 2

Re: De Mediabox is een marketingactie dus iedereen krijgt hem...

Geplaatst: 10 feb 2007 08:47
door Pepijn10
Ik ben dus duidelijk niet de enige, ik vond dit op de site van de consumentebond.

===========

Bond dient klacht in tegen UPC
9 februari 2007
De Consumentenbond heeft vrijdag 9 februari een klacht ingediend tegen UPC. Het kabelbedrijf deelt gratis ontvangers voor digitale televisie uit, maar de bond blijft signalen ontvangen dat UPC consumenten dupeert met zijn agressieve verkoopmethode.
Meer dan twee miljoen huishoudens krijgen van UPC een decoder aan de deur aangeboden. De Consumentenbond heeft van het begin af aan gezegd dat UPC ervoor moet zorgen dat er een overeenkomst met volle instemming van de consument ligt voordat UPC met afrekenen kan starten.
UPC heeft daarop beloofd duidelijk te informeren en inderdaad een expliciet ‘ja’ van de consument te vragen. Bij de Consumentenbond blijven echter signalen binnenkomen dat dit niet het geval is.

Klacht
De bond heeft opheldering gevraagd aan UPC over deze signalen en heeft een klacht ingediend bij de Consumenten Autoriteit. Deze toezichthouder is al bezig met een zogenaamde voorverkenning en kan nu de klachten beoordelen. Als UPC zich inderdaad niet aan de wet houdt, waarin bijvoorbeeld staat dat “aanbod en aanvaarding voldoende kenbaar moeten zijn”, dan kan de Consumenten Autoriteit ingrijpen.

=========

Hopelijk is wordt het nu beter

Re: De Mediabox is een marketingactie dus iedereen krijgt hem...

Geplaatst: 10 feb 2007 09:23
door Ron 2
dan kan de Consumenten Autoriteit ingrijpen.
De enige goede manier van ingrijpen bij UPC is het bedrijf sluiten :lol:

Re: De Mediabox is een marketingactie dus iedereen krijgt hem...

Geplaatst: 10 feb 2007 12:46
door KPN
Of mensen die niet tevreden zijn zeggen het op, Zoals dat overal in de grote mensenwereld gebeurt. I.p.v. de rest van hun leven UPC af te kraken op internet.

Re: De Mediabox is een marketingactie dus iedereen krijgt hem...

Geplaatst: 10 feb 2007 12:53
door Pepijn10
Ik wou dat ik makkelijk kon overstappen naar een ander, maar voor mijn kabel zit ik eenvoudigweg vast aan UPC. Zodra er een goed alternatief is (dus zonder allemaal extra kastjes in mijn huis of een schotel op mijn dak) zeg ik ook direct op bij UPC. Dus KPN, als je een goed alternatief hebt hoor ik het graag. Tot die tijd denk ik dat ik toch mijn ongenoegen moet kunnen uiten zolang UPC zelf niets met mijn klachten doet, gelukkig mag dat hier. Ik heb er overigens lang over nagedacht of ik uberhaupt mijn ongenoegen op deze manier zou moeten uiten maar bij UPC lijk ik weinig andere optie te hebben!

Re: De Mediabox is een marketingactie dus iedereen krijgt hem...

Geplaatst: 10 feb 2007 13:11
door Ron 2
Tot die tijd denk ik dat ik toch mijn ongenoegen moet kunnen uiten zolang UPC zelf niets met mijn klachten doet,
:P :P :P :P :P

Re: De Mediabox is een marketingactie dus iedereen krijgt hem...

Geplaatst: 10 feb 2007 14:39
door Beertje02
KPN,

Ook opzeggen bij dat sh*t bedrijf van UPC is voor veel mensen een crime, deze komen nl. nooit aan of verdwijnen in de oudpapierbak

Re: De Mediabox is een marketingactie dus iedereen krijgt hem...

Geplaatst: 10 feb 2007 14:55
door agro
Nog even afwachten totdat upc het analoge signaal van de kabel gaat verwijderen, moet je dan eens zien hoeveel positieve reacties er dan nog overblijven, van degene die nu zo hard roepen dat upc zo geweldig is, als deze geconfronteerd worden met tariefsverhogingen van mogelijk wel 300 a 400 % afhankelijk van het aantal tv's.
Heb je een 3tal tv's zal je al vlug rekening moeten houden met een maandelijkse vergoeding van toch wel een € 40,00

Re: De Mediabox is een marketingactie dus iedereen krijgt hem...

Geplaatst: 10 feb 2007 19:32
door KPN
Geplaatst op 10 Feb 2007 12:53 door Pepijn10
Ik wou dat ik makkelijk kon overstappen naar een ander, maar voor mijn kabel zit ik eenvoudigweg vast aan UPC. Zodra er een goed alternatief is (dus zonder allemaal extra kastjes in mijn huis of een schotel op mijn dak) zeg ik ook direct op bij UPC. Dus KPN, als je een goed alternatief hebt hoor ik het graag. Tot die tijd denk ik dat ik toch mijn ongenoegen moet kunnen uiten zolang UPC zelf niets met mijn klachten doet, gelukkig mag dat hier. Ik heb er overigens lang over nagedacht of ik uberhaupt mijn ongenoegen op deze manier zou moeten uiten maar bij UPC lijk ik weinig andere optie te hebben!
Voor je kabel zit je misschien aan UPC vast, maar voor je televisie niet!

Als je die kastjes "zo vreselijk" vindt, dan zal het met die ellende bij UPC wel meevallen. Want als het echt zo erg is, dan neem je die kastjes voor lief en ben je er juist blij mee.

Video- of dvdrecorder vervang je gewoon voor een harddiscrecorder met ingebouwde satelliettuner. Is dat tekort van die te weinig scartaansluitingen ook meteen opgelost (tip voor Ron) en heb je de beste opnames van tv die je maar hebben kunt. Je hebt overigens ook nog van die kastjes waar je meerdere scarts aan je tv kan aansluiten.
Geplaatst door Beertje02 op: 10 Feb 2007 14:39 KPN,

Ook opzeggen bij dat sh*t bedrijf van UPC is voor veel mensen een crime, deze komen nl. nooit aan of verdwijnen in de oudpapierbak
Het zal best wel eens lastig zijn, maar bij mij was 1 telefoontje genoeg en was ik binnen 5 weken "verlost" van UPC. Het meisje aan de telefoon zei nog "Maar wij zijn de enige provider bij u in de buurt en straks heeft u geen televisie meer".
Dat was gelukkig een leugen, want ik heb nu meer televisie dan dat ik ooit bij UPC had.

Re: De Mediabox is een marketingactie dus iedereen krijgt hem...

Geplaatst: 10 feb 2007 20:28
door Pepijn10
Misschien ben ik erg ouderwets, maar ik heb enkel een tv met dvd speler en dat is alles. Dus geen stapels kastjes in mijn woonkamer zoals dvd revoorder, harddiskrecoder video etc. Ik kijk gewoon tv en soms een dvd, geen poespas, geen rare exotische zenders. Gewoon een aantal nederlandstalige zenders. Meer heb ik echt niet nodig. Hellas hebben we geen centrale antenne meer zoals elke wijk die voor introductie van de kabel had. Ik heb niet veel nodig en wil dat dus ook niet opgedrongen krijgen. KPN, als jij dat wel allemaal nodig denkt te hebben gebruik het dan allemaal en geniet er vooral van, maar ik hoef het niet en wil het ook niet. Iedereen is daarin anders en heeft andere wensen. Als jij voor mij een oplossing heb voor een alternatief voor gewoon een aantal nederlandstalige zenders dan hoor ik het graag van je.

Ik heb overigens wel 3 tv's in huis waarop ik graag alle drie normaal tv wil kunnen kijken.

Re: De Mediabox is een marketingactie dus iedereen krijgt hem...

Geplaatst: 13 feb 2007 23:19
door Molly66
Ik hoor een hoop negatieve geluiden. Ik denk dat ik ongeveer een jaar geleden, een brief heb gehad van upc dat ik zo'n box zou ontvangen. Ik ben net overgestapt naar upc bellen en internetten. Ik wacht nog steeds op deze aanbieding.
Een collega van mij heeft hem wel gehad, en had nog mazzel ook, foutje van upc, hij heeft nu een jaar gratis de box i.p.v. een half jaar.

Ik ben het ook niet helemaal eens met de agressieve verkoop. Het is alleen dubbel, maar aan de andere kant geven ze je ook de gelegenheid om het uit te proberen.
Ik wil hem graag uitproberen.
Ze hebben me wel aan de telefoon gevraagd (toen ik helpdesk aan de lijn had) of ik digitale televisie wilde hebben. Ik heb toen gezegd dat ik eerst wilde kijken hoe deze 2 producten werkte die ik net had geinstalleerd.

Moest wel lachen om de bezorger van mijn pakket. Hij kwam zonder pakket aan de deur. Met de opmerking of ik hem echt wilde hebben voordat ik hem naar zijn hoofd zou gooien. Toen heeft hij hem uit de wagen gehaald.

Overal is wel wat. Bij iedere provider mankeerd het een en ander. Ik heb er tot nu toe nog geen een gezien die geen aanmerkingen had.

Wat dat betreft ben ik het met kpn eens. Proberen kan geen kwaad, ben je niet tevreden stuur je hem terug. Wil je hem niet weiger je hem, al is het aan de deur. Waarom je energie verspillen.