LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] het moet niet veel gekker worden...

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
zaankanter

Re: het moet niet veel gekker worden...

Ongelezen bericht door zaankanter »

@ keukenkopertje
Maar neen, eerst een lange zit en dan merken dat de prijs te hoog uitkomt. Dat is zonde van de tijd voor iedereen.
een keuken kopen moet een feest zijn, speel open kaart en geef gewoon aan wat je wensen zijn, hoe uw droomkeuken er uit moet zien en wat u voor de keuken uit wil geven.

Dit is voor iedereen duidelijk en iedereen weet waar hij of zij aan toe is
100 offertes en prijzen tussen de 4000 en 8000 daar wordt de keuze niet makkelijker door, hoe moet je dit uiteindelijk met elkaar vergelijken
kies gewoon een aantal bedrijven uit waar je zelf een goed gevoel bij heb en laat de keuken samenstellen volgens jullie wensen, kijk wat deze kost en neem een weloverwogen besluit. slaap er desnoods een nachtje over

sterkt, en je gaat een hoop geld uit geven, dus neem er desnoods een dagje vrij voor.

keukenkopertje

Ongelezen bericht door keukenkopertje »

Sorry hoor, bij een feest denk ik echt aan iets anders.
En ja, ook vrij heb ik er al voor genomen.
Maar ik blijf bij het standpunt dat het de meest ondoorzichtige brance is die ik tnt ben tegengekomen.
Hang gewoon de netto prijs op ieder front en lade en voila! Duidelijk voor iedereen!
De eerste keukenzaak die dit doet, muv van ikea en kvik; hebben zo vele klanten.

Lexus

Ongelezen bericht door Lexus »

Het is niet zo simpel om op elke deurtje en laatje een prijs te hangen. Ikzelf heb 6 merken in mijn assortiment. En over 500 deurfronten.
Lever je 1 merk en maar 1 deurfront dan is het geen probleem, maar elk merk heeft vaak een stuk of 6 verschillende prijsklasses, dit zijn dus ook 6 verschillende prijzen voor 1 kastje. dus met 6 merken heb je zo'n 40 vershillende prijzen. Soms geeft een leverancier op bepaalde deurtjes ook nog een extra korting of juist minder korting, en ja nog 10 extra prijzen.....
Als ik die er allemaal op moet hangen zie je het kastje niet meer....
Dat wordt dan een leuk en zeer overzichtelijk showroom bezoek voor de klant... :wink:
Sorry hoor, bij een feest denk ik echt aan iets anders.
Dit zou eigenlijk wel moeten, misschien is feest een heel groot woord, maar hoe vaak koop je nu een keuken. Een auto kopen neem je toch ook veel tijd voor? En dat vindt iedereen wel heel speciaal en leuk.... Een keuken is wat dat betreft moeilijker uitzoeken en veel meer naar persoonlijke smaak te maken, bij een keuken kan bijna alles aangepast worden... :?

keukenkopertje

Ongelezen bericht door keukenkopertje »

Bij de diverse fronten die bij elkaar in een kast staan kan de prijs vermeld worden. Als daar korting op gegeven wordt is dat alleen maar leuk 8)
Ook bij de handgrepen kan een prijs vermeld worden etc.
Echt, het hoeft niet zo'n moeite te zijn mi.

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

Te simpel voor woorden deze discussie

jambi

Ongelezen bericht door jambi »

Keukenkopertje,

Ik dacht dat reactie heel duidelijk was.
6 verschillende merken, met 6 verschillende prijsgroepen, 10 verschillende apparaatmerken, verschillende soorten werkbladen met diverse randafwerkingen, verlichting, spoelbak, kraan.
Dit is onmogelijk om dit af te doen met een prijsje op een frontje.
Het betreft honderden opties.
Daarom geen offertes opvragen per mail maar persoonlijk langs komen
voor persoonlijk advies.
Is het de klant teveel moeite om de showroom te bezoeken. Hoe groot is dan de kans dat de desbetreffende klant koopt bij jouw? En wil de klant echt alle opties/prijzen weten dan ben je echt uren zoet.

Lexus

Ongelezen bericht door Lexus »

Volgens mij was mijn reactie duidelijk genoeg.
Ga er dus ook niet verder op in...

En net als de meeste keukenzaken doe ik ook geen offerte via mail en/of fax. Klant dient eerst langs te komen voor een gesprek, zodat diverse wensen opgenomen kunnen worden en hij/zij onze showroom kan bezichtigen en zelf een oordeel kan vellen over onze kwaliteit, misschien zijn we iets duurder, maar kwaliteit kan een stuk hoger liggen. Of anderson natuurlijk.... :wink:
Ik wil ook graag weten met wie ik te maken heb en daarom persoonlijk te woord staan ipv via deze wegen. Nadat klant is geweest en eerste offerte heeft gehad en tekening heeft gezien, kunnen we verdere dingen soms via mail bespreken, maar nooit voor een eerste offerte bespreking.

En waarom is iemand onbeschoft wanneer deze een brief (gecensureerd) op dit forum zet. Hij schoffeerd niemand er staat tenslotte geen naam bij, dus niemand (behalve aanvrager) kan weten wie het is. Terwijl bijna alle consumenten die hier klagen wel de naam van een bedrijf en zelfs soms de naam en achteraam van een verkoper noemen in hun beklag. En deze zwart lopen te maken. :shock:

Gesloten