LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conexxion SNERT bedrijf!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
René1974
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 feb 2007 21:19

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door René1974 »

graag wil ik reageren op het onderwerp van tigie over het vervoer van haar zoon naar school. Ik ben zelf werkzaam in de taxibranche en het geen wat Connexxion presteert is niet volgens de normen van de aanbesteding ( tenminste ik kan me niet indenken dat het in de aanbesteding staat vermeld dat kinderen te laat opgehaald mogen worden) over de vorm van combinatie vervoer kan meerdere oorzaken hebben... niet dat ik het goedkeur dat kinderen die naar speciaal onderwijs moeten worden gecombineerd, maar dat even terzijde,. Momenteel is Connexxion bezig met een boel werk aan het binnen halen. De prijzen waarmee Connexxion de aanbestedingen binnen halen zijn zo laag dat ze bijna verplicht zijn om dit soort ritten te combineren. In mijn ogen zijn er meerdere "schuldig"hieraan.

In 1ste instante Connexxion, die moet niet voor een te laag bedrag inschrijven en dan vervolgens niet kunnen waarmaken wat ze wel beloofd hebben.

ten 2e: de gemeenten die het vervoer ter aanbesteding aanbieden, zij moeten zelf een beetje nadenken dat er voor de tarieven die momenteel worden geboden bij inschrijvingen zo laag zijn dat ze vragen om moeilijkheden. ( dit geldt voor zowel voor schoolvervoer, gehandicapten vevoer en zittend ziekenvervoer en komt niet alleen bij Connexxion voor in een uitzending van nova is hier aandacht aan besteed)

Ten 3e : de landelijke overheid... zij hebben een zekere zin ook een lepel in de pap, zij bepalen uiteindelijk hoeveel geld er waar heen gaat. en hetgeen wat zij niet zien is dat KWALITEIT van vervoer nu eenmaal betaald moet worden en hoe kan een Vervoerder dit bekostigen ??? Juist.....door een goede betaling in het contract vervoer. Maar goed de overheid denkt niet aan kwaliteit maar aan geld.

Ow Tiggie
Succes met het vervoer van je zoon naar zijn school hopende dat het beter gaat in de toekomst.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Om even te reageren op jouw laatste Renee.

Het is de bedoeling van verplicht aanbesteden om een zo goedkoop mogelijke vervoerder te hebben. Connexxion, Hermes, Arriva, Veolia etc etc doen dat. Dat is niets nieuws, maar dat weet je zelf ook.

Connexxion is erg voorzichtig met invulling geven van een concessie. De gemeenten die hebben een pakket en daarop mogen andere vervoerders bieden voor hoeveel zij het kunnen doen. Daarnaast wordt er verder nog gekeken naar de kwaliteit en krediet. Ik verklap je dat andere bedrijven er echt niet ver naast zitten. De geboden concessies schelen slechts een paar duizend euro per bedrijf. Het kan zijn dat Veolia nog goedkoper had ingeschreven, maar als zij er in andere regio's niets van bakken dan is de kans groot dat hun niet worden gekozen vanwege gebrek aan betrouwbaarheid. Verder wordt er wel in het concessie contract opgenomen dat er een bepaald percentage te laat of door fouten niet opgehaald worden. Binnen het OV is er ook een X-percentage van alle ritten op jaarbasis die mogen vervallen. Verder, al lijkt het soms niet zo, komt Connexxion tot nu toe nog steeds beter uit de enveloppe met de kwaliteit, prijs en betrouwbaarheid. Wij hebben ruim 70% van al het OV in handen en staan als twee-na-grootste en beste OV bedrijf, schrik niet onder de NS.

René1974
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 feb 2007 21:19

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door René1974 »

Maarten,

dat men zo goedkoop uit wil zijn is logisch dat is toch iedereen in nederland alleen wanneer er te laag wordt ingeschreven is de kans op kwaliteit heel klein aanwezig, want kwaliteit moet nu eenmaal worden betaald en dat haalt een ondernemer niet uit een te laag gewonnen aanbesteding. Verder heb jij het over hoe goed Connexxion is in het OV , de taxi tak (CTS) is voor mij ook geen onbekende daar ik er zelf een 3 tal jaren heb voor mogen werken. de werkelijke scores die er toen der tijd zijn opgegeven, zijn niet naar waarheid ingevuld. iedere maand werden de cijfers handmatig aangepast zodat er een te hoog percentage te laat werd opgehaald , zo heeft connexxion meerdere aanbestedingen opnieuw weten binnen te halen, dus de taxitak is na wijzigingen in de gegevens opzich best goed maar in werkelijkheid is het dus anders. Zittend ziekenvervoer voor een bepaalde verzekeringsmaatschappij heeft connexxion ook gehad waarom waren de mensen zo blij dat ze weer bij hun eigen taxibedrijf konden bestellen?? niet omdat de service van Connexxion zo hoog was en de wachttijden aan de telefoon zo lang, door onder bezetting op het Call Centre. nee omdat men daar niet over te spreken was.... daarom waren ze niet blij. Al enige jaren is dit weer terug bij de plaatselijk vervoerders en ja er zal ongetwijfeld wel wat mis gaan waar gewerkt word worden fouten gemaakt. verder is er momenteel veel gedoe over het Boven regionaal gehandicapten vervoer ( valys zoals het nu heet), ook dit is momenteel gegund aan Connexxion.... even denken hoor wie was al weer het vorige bedrijf die het uit voerde Ow ja dat was Connexxion alleen toen heette het geen valys maar Traxx.... als er toen een goede service en een goede prijs was geboden dan was Connexxion zeker wel weer winnaar geweest maar nee dat hebben ze toen niet gehaald. Connexxion heeft het nu wel weer gehaald. Ja hoe kan dat nou dat is heel simpel ze hebben laag in geschreven en zijn nu druk doende opzoek naar onderaannemers om voor ze te gaan rijden. Die krijgen een prijs per kilometer aan geboden die ligt onder de kost prijs. Dit kan 2 dingen betekenen 1: Connexxion heeft wel goed ingeschreven en wil dmv een laag kilometer prijs de onderaannemer te kort doen en zelf veel verdienen met weinig uitvoeren( het rijden dus) : of Connexxion kan het zich niet veroorloven om hoger kilometer prijs te geven omdat er te laag is ingeschreven. Geen idee wat het is maar ik wens de toekomstige reiziger die met Connexxion Taxi Service ( goed he de tak wel apart noemen van de Holding) veel succes met reizen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

En tenslotte nog een voorbeeld uit de praktijk;

Een kleine taxi-ondernemer met 10 busjes waarvan 4 ( heel bewust) niet APK- gekeurd!
Ook de rest van het materiaal weliswaar goedgekeurd Zonder twijfel door valsheid in geschrift door de keurder want ook met de rest van het materiaal was het goed mis.
Een raam met een zuignap vastgezet anders viel dat raam naar beneden!!
Handrem nauwelijks werkend.bus
Blowers defect bij twee bussen, dashboardverlichting defect van een bus, een deur die van buitenaf niet te openen was, het ontbreken van een binnenspiegel + de onwil om de verlichting goed af te stellen.

En dan de vastzetmiddelen voor rolstoelers die in de meeste gevallen ontbraken of onvoldoende aanwezig.
Kortom, een puinhoop en chauffeurs die gedwongen waren de rijtijdenwet te negeren op straffe van ontslag.

Kijk, voor dat TRAXX-vervoer werden dit soort taxibedrijven ingeschakeld omdat prijs veel belangrijker is dan veilig en vakkundig vervoer!!!

En geloof mij, IK kan het weten omdat ik die hele ontwikkeling van schoolvervoer met een eigen vaste chauffeur/eigen-rijder tot en met de overname van grote taxibedrijven door Connexxion (Garskamp bv) meemaakte.

Nu aan de orde de "Keurmerk taxi" te herkennen aan die T.
De praktijk is echter dat Connexxion dat keurmerk heeft maar dat de chauffeurs in de meeste gevallen niet eens een vakbekwaamheidsdiploma taxi's heeft. De chauffeurspas is een wassen neus!

Grootvader
van 1963 tot 1969 loonchauffeur en van 1963 t/m 1982 eigen-rijder te Amsterdam en beter bekend als "computertje" waarna later mensen met een verstandelijke beperking en rolstoelvervoer gereden bij bovenbeschreven bedrijf met de naam Taxi-Plus

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Een vakbekwaamheidsdiploma is in het verleden niet direct verplicht geweest. Personen die ik meen voor 2005 een taxipas reeds in het bezit hebben, zijn vrijgesteld van een vakbekwaamheids toets. Hun hoeven dus geen examen te doen. Tegenwoordig moet je ook een CCV-T en of CCV-T+ halen voordat je mag werken als taxichauffeur en inderdaad merendeel heeft dat diploma niet. Nu leer je daar niet zoveel bijzonders hoor en zodra je het diploma hebt gehaald dan kun je 3 kwart vergeten.

Verder frauderen om je bedrijf er goed voor te zetten gebeurd in ELK bedrijf. Zo ook bij Connexxion. Ik zal Connexxion helemaal niet de lucht in praten, maar het is absoluut geen slechte werkgever en is over het algemeen goed voor zijn passagiers. Het klopt dat Connexxion een holding is, maar dat stelt niets voor hoor. Het beleidt van hun wordt in elke tak gevoerd.

Als je een bedrijf hebt en je wilt winst maken dan moet je risico's nemen. Wees blij, want zo behoud jij ook je werk. Je doet er allemaal aan mee en de ene is er bewuster van dan de ander. Weiger je dat te doen dan blijf je voor zo'n bedrijf gewoon werkloos en kun je beter voor jezelf beginnen, maar ja dan begin je voor je zelf en dan zie je dat je zelf ook moet frauderen, want anders snij je jezelf in de vingers. In je eentje of als klein bedrijf red je het niet van de grote. Ik heb er zelf ervaring mee.

René1974
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 feb 2007 21:19

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door René1974 »

als je als ondernemer valsheid in geschrifte moet plegen om zo je werk te behouden dan ben je in mijn ogen een "slechte"ondernemer en kun je het niet op een eerlijke manier het werk binnen halen. Ben je dan gelukkig?> Kan ik me niet in denken. Daarbij wordt het tegenwoordig voor de kleine taxiboeren niet makkelijker opgemaakt zolang er nog van die ondernemingen zijn die erg laag bij aanbestedingen inschrijven en ook nog het werk gegund krijgen want zo gaan de bedrijven die hard hebben gewerkt aan het vertrouwen naar de klanten de opdrachtgevers toe en vooral de vakbekwaamheid van de chauffeurs en overig personeel. Dus zolang er van de grote jongens deze praktijken uithalen is het voor de kleinere ondernemingen niet meer haalbaar om wat op te zetten want een investering is wel leuk om te doen en dat risico wil iedere ondernemer wel nemen maar als hij al weet dat hij met 3 jaar het contract kwijt is dan is de investering niet interessant om te doen. voorbeeld schoolvervoer die busjes brengen verhoudings gewijs minder op dan een reguliere taxi maar er wordt wel verwacht van de ondernemer dat de voertuigen een max aantal jaar oud zijn ( ik geloof max 3 jaar) dan is het bijna niet te doen om na 3 jaar de "nieuwe bussen"weer te moeten verkopen terwijl ze in verhouding weinig hebben gelopen en opgebracht. Verder heb ik ook niet tegen gesproken dat Connexxion geen goede werkgever zou zijn maar als men zo groot wil zijn en men beweert goed te zijn laat men dan ook de juiste waarheid naar buiten brengen. Pas dan ben je goed en eerlijk voor je personeel en je passagiers!!!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Doet geen enkel bedrijf, ook de kleine niet, anders snijden zij zichzelf in de vingers. Het valt ook nog eens onder bedrijfsgeheim en als werknemers of pers er lucht van krijgen dan gaat het bedrijf. Daarom zeggen werkgevers niets of erg weinig en wat er dan wordt gezegd is veelal vaag.

René1974
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 feb 2007 21:19

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door René1974 »

pewi, de regels die jij nog een keer duidelijk naar voren haalt heeft de moeder van die jongen die voor school vervoer werd vervoerd waarschijnlijk niet als "discriminerend of plaatsend in een hokje "
gezegd. het merendeel van het school vervoer zijn kinderen met een beperking. Kinderen die adhd hebben die hebben regelmaat nodig en wat is nu regelmaat voor deze kinderen. een vaste chauffeur op "hun schoolroute en hun schoolbus"eventueel een uitbreiding van 2 andere chauffeurs voor het geval de "vaste " ziek is of om een andere reden niet zijn route kan rijden. Daarbij zijn in de meeste contracten opgenomen dat schoolvervoer NIET gecombineerd mogen worden met ritten waarvan een verzekeringsmaatschappij ( de zogehete ziekenfonds ritten) de rit vergoed aan het uitvoerend bedrijf. ik vind het dus een beetje jammer dat jij dit naar voren haalt zonder je er in te verdiepen.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Jan9 »


sabba3108
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2007 09:24

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door sabba3108 »

Mijn zoontje zit ook in Amsterdam op de Bascule en gaat ook met school vervoer van connexxion. Het is daadwerkelijk een drama. Over de chauffeuse absoluut geen klachten want die doet met alles zo haar best, maar het is zo jammer dat zo iemand totaal geen ondersteuning krijgt vanuit het bedrijf. Zulke mensen verdienen echt een veel betere werkgever. M'n zoontje gaat sinds februari met de taxi en de eerste periode ging het goed, vaste chauffeur, bus met loop pad in het midden zodat de kinderen van elkaar afblijven geen klagen. Tenzij we naar kantoor belden om hem ziek te melden want dat soort dingen geven ze niet door aan de chauffeur. En maar zeggen dat je niks met de chauffeur mag regelen en dat het via kantoor moet gaan. Dus dat hebben we al afgeschaft. Nu gewoon rechtstreeks met de chauffeur alles regelen gaat prima.
Maar de oude chauffeuse werd ziek en er kwam een vervangster. Met een bus zonder looppad en gesloten voor cabine. Er zit een kind in de bus die iedereen pest en handtastelijk is. Ookal doet de chauffeuse er alles aan om op kantoor door te dringen niks lukt er word niet naar geluisterd en als ze dan voor de veiligheid van alle kinderen naar de directie van school stapt krijgt ze een officiele waarschuwing. BELACHELIJK!!!! :evil:
We hebben zelf ook al gebeld met klachten en idd wat krijg je dan voor een suffe antwoorden. Ja ja daar kunnen we niks aan doen en als je vraagt om een oplossing, ja dat weten we niet, maar we kennen het probleem. Ik ben toch heel benieuwd hoe die mensen zouden reageren als ze zelf in deze situaties zouden zitten dat het om hun eigen kinderen gaat. Het lijkt wel of het hier om distributie vervoer gaat en zelfs daar gaan ze beter met klachten om dan bij de connexxion!!!

Saifam
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2007 16:34

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Saifam »

*zucht* ik denk dat de mensen die dit topic lezen het zelf ook wel in de gaten hebben dat het om 1 tak van het bedrijf gaat ...
Noem het dan ook geen snertbedrijf.

sabba3108
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2007 09:24

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door sabba3108 »

Oke wat ik op dit moment mee maak is met school vervoer, maar wilde je zeggen dat de bussen op tijd rijden? Dat het gehandicapten vervoer zo goed gaat? Ik heb ervaring met het gehandicapten vervoer en ook dat loopt absoluut niet soepel.

Maar iedereen natuurlijk zijn eigen mening.

carla rigter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2006 15:02

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door carla rigter »

Ik heb een zoon die sinds kort met de bus naar school gaat.
Ik heb voor mike een kaart voor een jaar, maar hij wordt door sommige chauffeurs als vuil behandeld.
Hij heeft onlangs meegemaakt mike gaat iedere dag dezelfde tijd de deur uit om op tijd de bus te halen.
mike stond bij de deur van de bus en de chauffeur weigerde de deur open te doen.
Ik heb eneging ervaring bij toen geheten centraal nedreland dat je dan een passergier gewoon moest laten instappen.
Is het nu zo normaal om kinderen aan de weg te laten staan?
Het abbonement loopt voor mijn zoon in oktober af een jaar abbo maar ik denk erover geen nieuwe meer te doen, chauffeurs niet leuk tegen kinderen is mijn ervaring in almere ik begrijp dat het voor chauffeurs moeilijk is maar kijk de kat uit de boom

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wanneer een bus in de halte staat en niet wegrijd of richting aangeeft om weg te rijden, moeten een iedere passagier, staande bij de halte in laten stappen. Heeft deze geen abonnement dan mag deze geweigerd worden als hij of zij ook niet kan betalen.

Centraal Nederland is tegenwoordig in Connexxion overgegaan.

Uncle Willy
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2005 22:54

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Uncle Willy »

Kinderen onder de twaalf jaar behoren niet te worden geweigerd, ook niet als deze hun abonnement vergeten zijn. Een kleine administratieve handeling en klaar.
Regels zijn regels en behoren door een ieder te worden nageleefd.

Groeten,
Uncle Willy

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Er wordt in de wet geen leeftijd genoemd. Er wordt slechts het begrip kinderen gebruikt en geen leeftijd. Kinderen moeten meegenomen worden, maar dat houdt niet in dat zij daar een vrijbrief in hebben om dan maar elke dag gratis te rijden. Deze regel geldt slechts in bijzondere situaties.

knots
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2007 11:10

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door knots »

Misschien kan connexxion gewoon eens op tijd rijden of gewoon RIJDEN. :twisted: In Voorburg zou volgens de dienstregeling om de 10 minuten een bus moeten komen. Soms sta ik 20 minuten te wachten. Heb een klacht bij connexxion neergelegd en ze beloofden dat in juli een nieuw schema in zou gaan. Ik sta nog steeds te wachten.......... :x

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Op tijd rijden is veelal niet meer mogelijk door te krap gemeten tijden. Ook legt het aan het voornamelijk aan het verkeer waar wij doorheen moeten rijden. Helaas is Voorburg en meerdere plaatsen nog steeds niet bereidt om over busbanen neer te leggen. Ook krijgen wij met bussen overal, en dus ook in Voorburg, geen voorrang meer. De tram van HTM, die daar rijdt, krijgt al voorrang nog ver voordat zij de kruising daadwerkelijk overgaan. Ook moet de tram dan nog vaak tal van passagiers in-en uit laten stappen voordat zij daadwerkelijk de kruising overgaan.

Volgens dienstrooster is het zelfs zo dat wij 3 minuten te vroeg of te laat door mogen komen. Bij tijdhaltes dienen zij, indien wij te vroeg zijn wel de vertrektijd aan te houden.

Wanneer de bus dan stelselmatig niet komt op dagen is het logisch dat u een klacht indient. Wanneer de bus te laat is, kan men altijd, op een normale en aangename manier, aan de chauffeur vragen waarom deze te laat is. Hij of zij zal u de reden echt wel vertellen.

1nge
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 sep 2007 20:51

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door 1nge »

we hebben toch de hele dag heel wat werk te verstouwen toch maarten?
en we weten onderhand wel hoe mensen van een mug een olifant maken.

wat er gebeurt is is idd een incident en er gebeurt bij elk vervoersbedrijf wel een wat.,

makkelijk zat om een bedrijf af te kraken.

ik zou zeggen rij maar is een dagje mee met ons.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door kampvuur »

Knots@

In de spits rijden zelfs automobilisten niet op tijd en doen langer over de rit en ze hoeven zelfs voor niemand te stoppen.

Wat is zo vreemd in jou ogen waarom voor O.V. bussen achter in de file-rij dit niet zou mogen gelden??
Je kunt natuurlijk ook het onmogelijke blijven vragen maar dat lost de verkeers doorstromings probleem echt niet op.
De chauffeur doet alles wat mogelijk is (met respect voor de verkeersregels)...dus leg je er bij neer, dat doen wij namelijk ook elke dag, jaar in jaar uit.

Gesloten