Schaar je zelf niet achter de anderen wees jezelf wees ondernemer en mens ,en kijk niet naar de supers/dozenschuivers l waar je het wel eens over hebt
Edoch ik heb gesproken
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Tuurlijk!Mag ik er van uit gaan dat je nu als kleine zelfstandige/mens ondernemer gaat reageren?
Ik weet wat je bedoeld.Edoch dan is dit niet gerechtvaardigt
Elke klacht is er 1 op zich.
En deze van de starter komt op mij zeer geloofwaardig over.
Als deze een klant van mij was geweest had dit topic er neit geweest
Ik heb geen keus.Voordat ik ga rusten:
Blijf zelfstandig ondernemer en volg je eigenlijke gevoel.
Kijk niet naar anderen.
Blijf jezelf,maar verbeter jezelf
Groet T
Klantvriendelijkheid en service gerichtheid hebben niet zoveel te maken met mensen te helpen die zich niet aan de voorwaarden houden. Als je een bon hebt en de garantie is net een week verlopen, dán is het service als ze je extra helpen.Maar als diezelfde consument nu eens geen geld terug wil? (waar het ts volgens mij in beginsel om ging!) Maar alleen een andere, goedwerkende friteuse? Dan is winstbejag als motivatie niet aan de orde. Natuurlijk staat iedere winkelier in zijn recht als ze de "regels" volgen, maar klantvriendelijk, of servicegericht komt dat natuurlijk niet over. Als iedereen zich naar anderen toe zo opstelt, ziet de wereld er een stuk minder vriendelijk uit... Lijkt mij juist leuk een klant met een grote glimlach te zien vertrekken, om later voor een nieuwe aankoop, die natuurlijk veel groter is dan een friteuse , weer de winkel waar ze zo goed geholpen zijn, binnen te lopen. Lijkt mij dat daar, op lange termijn, de échte winst zit.
Ja het voorbeeld is overdreven, maar dat verandert niets aan het verhaal. Er is voor elk geval wel een excuus waarom het die keer wél omgeruild moet worden zonder bon. Iedereen heeft een apart verhaal en je weet nooit wie de boel bedondert en wie niet. Daarom is er één hele simpele regel: je moet de bon hebben als je wilt ruilen. Dat is alles. Als je je daar al niet aan kunt houden dan heb je gewoon (terecht) pech.Als een winkelier een apparaat van de stort gehaald, en een nieuw apparaat in doos niet kan onderscheiden, vraag ik me af wat die daar dan doet. Lijkt me een lichtelijk overdreven, en daardoor een ander voorbeeld. Het is natuurlijk geen alles of niets verhaal. De waarheid ligt meestal ergens in het midden. Natuurlijk zou het service zijn als ts zonder bon geholpen wordt, het is duidelijk geen recht. Maar in dit specifieke geval zou het gaan om een echt nieuw apparaat, met doos, zonder gebruikssporen (volgens ts). Dan zou ik, als ik de winkelier was, tegen dit geval iets coulanter aankijken. En natuurlijk, de mensen die willens en wetens de boel "bedonderen" kunnen hem wat mij betreft dan ruilen voor een ander afgedankt exemplaar.