LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wél of geen aparte geluidskaart

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wél of geen aparte geluidskaart

Ongelezen bericht door jor »

Weet je, Ben zelf lid van tweakers.net maar als je echt probeert om af te gaan op de laagste aanbieder heb ik toch vaak mijn neus gestoten. Of het is niet meer op voorraad of de prijs is onjuist of de levertijd is onbekend. daarom kijk ik meestal of bij Salland/Alternate /azerty/
Daar is het dan iets duurder dan de laagste prijs maar vaak direct leverbaar. Retail spreekt mij ook niet aan, Bulkversie is meer dan voldoende en een stuk goedkoper.

Jor
Prijsverschil bulk/retail

http://www.alternate.nl/html/shop/produ ... l2=Kaarten&

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Wél of geen aparte geluidskaart

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Of het is niet meer op voorraad of de prijs is onjuist of de levertijd is onbekend.
Klopt, maar het is een hele kleine moeite om zo'n leverancier even te vragen (telefoon/e-mail) of de voorraadindicator op de website wel de correcte levertijd aangeeft, alvorens je geld overmaakt. Vooral als je een compleet systeem bestelt!

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Wél of geen aparte geluidskaart

Ongelezen bericht door Anastasia »

Niet alleen de geluidskaart is bepalend!

Ook de speakers en koptelefoon, die bepalen vaak meer en alleen als je harde muziek wilt is de aparte kaart vaak echt nodig, voor klasieke muziek die niet zo hard hoeft is de standaard vaak al genoeg, mits je geen goedkope plastic dozen met goedkope speakers gebruikt.

4 weg auto luidsprekers in het buro ingebouwd door mijn vader voldoen uitstekend, dus een muzikaal buro, en de koptelefoon aansluiting die automatisch de speakers uitschakelde...

Zelfs mijn notebook is nu beter, sinds ik het setje bestemd voor de MP3 speler erop aan sloot.
Dus MP3 speakers van E9,95 en zelfs notebook is nu stukken beter, alleen bij te harde muziek gaat deze wel vervormen!

Door met een notebook in de winkel te testen, kwam ik helaas tot de slotsom dat die goedkope plastic dozen/merkloos beter waren dan die dure van E29,25 en duurder!

Speakers koop je voor geluid, niet voor de show, en dat hoor je!

Gesloten