LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 mar 2007 10:46
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Een tip,
Ga absoluut niet naar KPN IPB! Een remigratie (IPD naar vaste telefonie met apart ADSL) zijn trajecten die je niet wil meemaken. (Ik spreek uit ervaring).
Je kunt telefonisch storingen melden, klachten deponeren of afspraken maken wat je wilt, echter van een ding ben je verzekert, ze worden niet opgelost, aangepakt of nagekomen. Het enige dat help is AANGETEKEND een brief te sturen naar;
KPN Klantreacties
Pb 90052 5200JD
Den Bosch ovv van telefoonnummer.
Hierin je klacht duidelijk vermelden en aangeven dat je het bedrag al gestorneerd hebt.
Ga absoluut niet naar KPN IPB! Een remigratie (IPD naar vaste telefonie met apart ADSL) zijn trajecten die je niet wil meemaken. (Ik spreek uit ervaring).
Je kunt telefonisch storingen melden, klachten deponeren of afspraken maken wat je wilt, echter van een ding ben je verzekert, ze worden niet opgelost, aangepakt of nagekomen. Het enige dat help is AANGETEKEND een brief te sturen naar;
KPN Klantreacties
Pb 90052 5200JD
Den Bosch ovv van telefoonnummer.
Hierin je klacht duidelijk vermelden en aangeven dat je het bedrag al gestorneerd hebt.
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Ik zeg wel eens: je zou er een boek over kunnen schrijven, nou ik ben al op dertig pagina's beland. Hier vind je mijn verslag van twee jaar IPB ellende:
http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm
http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Zeer in het kort:
Klacht 1: ongevraagd "surfen en bellen" gekregen. Had eerst ADSL-surfen van Hetnet. dec.'07
Klacht 2: er wordt op geen enkele manier gereageerd op mijn klachten, die ik per telefoon, fax en brief heb gedaan. jan/feb.'07
klacht 3: na 3 maanden hopeloos gesukkel besluit ik mijn abonnement op te zeggen (op het net), aangetekend en over te stappen naar tele2 (ook voor de telefoon). Na een eerste telefonische bevestiging van deze opzegging, ontkent men later deze opzegging gekregen te hebben. (Maart '07). Op dit moment: algehele radiostilte en een nieuw hetnet-abonnement voor een jaar.
Met dit laatste ga ik niet akkoord, maar ik kan nergens heen met mijn klachten. Er is nu weer geschreven, gefaxt, ge-emaild en gebeld, zonder enige respons.
Om zéér moedeloos van te worden
Klacht 1: ongevraagd "surfen en bellen" gekregen. Had eerst ADSL-surfen van Hetnet. dec.'07
Klacht 2: er wordt op geen enkele manier gereageerd op mijn klachten, die ik per telefoon, fax en brief heb gedaan. jan/feb.'07
klacht 3: na 3 maanden hopeloos gesukkel besluit ik mijn abonnement op te zeggen (op het net), aangetekend en over te stappen naar tele2 (ook voor de telefoon). Na een eerste telefonische bevestiging van deze opzegging, ontkent men later deze opzegging gekregen te hebben. (Maart '07). Op dit moment: algehele radiostilte en een nieuw hetnet-abonnement voor een jaar.
Met dit laatste ga ik niet akkoord, maar ik kan nergens heen met mijn klachten. Er is nu weer geschreven, gefaxt, ge-emaild en gebeld, zonder enige respons.
Om zéér moedeloos van te worden
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Lamertc,
Van uw berichten, ook op uw website, snap ik alles aandachtig doorlezend in het geheel niets.
Wat ik alleen opmaak uit uw verhaal is dat u in 2 jaar de volgende aansluitingen hebt gehad: Wanadoo, Chello, KPN en Speedlinq.
Bij allen had/hebt u problemen. Vier verschillende aansluitingen in twee jaar lijkt mij dan ook wel erg veel en een zeer grote kans dat men bij genoemde providers ook niet meer snapt waar u mee bezig bent.
Zou het niet aan u zelf kunnen liggen door de verwarring die u schept en de onduidelijke manier van communiceren ?
Ik heb zelf in het verleden zelf het volgende (gehad):
1) een inbelverbinding van HetNet gedurende ruim 2 jaar met telefoon via KPN,
2) een ADSL aansluiting van HetNet gedurende ruim 1 jaar met telefoon via KPN,
3) InternetPlusBellen van KPN gedurende nu bijna 1,5 jaar.
Behoudens wat kleine probleempjes in het begin met IPB en recent een klein ongemak met de Siemens Experiabox (werd onmiddellijk vervangen door de Thomson Experiabox) heb ik nimmer problemen gehad. Ik heb dan ook nog nooit (behoudens bij enkele landelijke of regionale storingen) zonder telefoon en/of internet gezeten.
De probleempjes bestonden uit: een lichte echo bij een gesprek en alleen hoorbaar aan de andere kant van de lijn, lange tijd wachten op de wektoon en het ontbreken van een ingesprektoon.
De probleempjes werden zonder een klacht in te dienen, na een gesprek met de graris storingsdienst of na een E-mailbericht binnen enkele uren tot enkele dagen opgelost.
Ik ben als u dat soms denkt niet de enige "boffer" want in mijn omgeving ken ik er meerdere waarvan o.a één van mijn eigen zonen.
Met vriendelijke groet,
Willem
Van uw berichten, ook op uw website, snap ik alles aandachtig doorlezend in het geheel niets.
Wat ik alleen opmaak uit uw verhaal is dat u in 2 jaar de volgende aansluitingen hebt gehad: Wanadoo, Chello, KPN en Speedlinq.
Bij allen had/hebt u problemen. Vier verschillende aansluitingen in twee jaar lijkt mij dan ook wel erg veel en een zeer grote kans dat men bij genoemde providers ook niet meer snapt waar u mee bezig bent.
Zou het niet aan u zelf kunnen liggen door de verwarring die u schept en de onduidelijke manier van communiceren ?
Ik heb zelf in het verleden zelf het volgende (gehad):
1) een inbelverbinding van HetNet gedurende ruim 2 jaar met telefoon via KPN,
2) een ADSL aansluiting van HetNet gedurende ruim 1 jaar met telefoon via KPN,
3) InternetPlusBellen van KPN gedurende nu bijna 1,5 jaar.
Behoudens wat kleine probleempjes in het begin met IPB en recent een klein ongemak met de Siemens Experiabox (werd onmiddellijk vervangen door de Thomson Experiabox) heb ik nimmer problemen gehad. Ik heb dan ook nog nooit (behoudens bij enkele landelijke of regionale storingen) zonder telefoon en/of internet gezeten.
De probleempjes bestonden uit: een lichte echo bij een gesprek en alleen hoorbaar aan de andere kant van de lijn, lange tijd wachten op de wektoon en het ontbreken van een ingesprektoon.
De probleempjes werden zonder een klacht in te dienen, na een gesprek met de graris storingsdienst of na een E-mailbericht binnen enkele uren tot enkele dagen opgelost.
Ik ben als u dat soms denkt niet de enige "boffer" want in mijn omgeving ken ik er meerdere waarvan o.a één van mijn eigen zonen.
Met vriendelijke groet,
Willem
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Nee hoor
Lijkt erger dan het is, mijn verhaal begint bij het einde van wanadoo omdat die nog geen internet plus bellen had, en de eerste poging naar KPN.
Toen dat niet lukte KPN gestopt, en geprobeerd bij UPC wat ook niet lukte, toe toch KPN maar weer doorgezet en daar 1 jaar bijgezeten.
Nu recent overgestapt naar speedlinq vanwege de problemen met KPN
Lijkt erger dan het is, mijn verhaal begint bij het einde van wanadoo omdat die nog geen internet plus bellen had, en de eerste poging naar KPN.
Toen dat niet lukte KPN gestopt, en geprobeerd bij UPC wat ook niet lukte, toe toch KPN maar weer doorgezet en daar 1 jaar bijgezeten.
Nu recent overgestapt naar speedlinq vanwege de problemen met KPN
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Lammertc,
Volgens mij is het volgens uw eigen mededelingen nog erger want achtereenvolgens:
1. Wanadoo (géén IPB)
2. KPN (IPB)
3. Chello (IPB)
4. UPC (IPB)
5. KPN (IPB)
6. Speedlinq (IPB)
en dat v/a/2005 dus alles binnen twee jaar.
Logisch dat e.e.a. niet goed gaat want als de één nog tracht alles in orde te krijgen begint de ander al.
Met vriendelijke groet,
Willem
Volgens mij is het volgens uw eigen mededelingen nog erger want achtereenvolgens:
1. Wanadoo (géén IPB)
2. KPN (IPB)
3. Chello (IPB)
4. UPC (IPB)
5. KPN (IPB)
6. Speedlinq (IPB)
en dat v/a/2005 dus alles binnen twee jaar.
Logisch dat e.e.a. niet goed gaat want als de één nog tracht alles in orde te krijgen begint de ander al.
Met vriendelijke groet,
Willem
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Willem
Normaal gesproken reageer ik niet zo maar:
Als je goed leest begint het verhaal in juni 2005 met het willen overstappen van Wanadoo naar KPN, omdat Wanadoo dit toen niet kon leveren. Over kwaliteit Wanadoo niets te klagen. Ging meer om de prijs
Dan tot oktober 2005 proberen KPN ipb te krijgen, en daar zelfs Wanadoo voor hebben opgezegd. Resultaat: geen ipb van KPN en geen Wanadoo meer. KPN vervolgens afgeblazen in de trent van
"als jullie niet willen/kunnen ok dan neem een ander"
Dan in oktober 2005 UPC(=chello, maar dat wist je toch zelf ook wel) genomen, een maand try and buy zoals ze dat noemden (intussen al niet meer mogelijk) In deze maand heb ik TWEE dagen met een redelijke snelheid kunnen internetten, Een paar dagen met een telefoonmodem sneheid, en een aantal dagen helemaal niet. Bellen ook meeste dagen niet mogelijk.
Daar wordt je ook niet blij van, dus zelf eind oktober 2005 een KPN winkel ingestapt om via persoonlijk contact iets te krijgen van internet.
Bij KPN kreeg ik (zolang IPB niet leverbaar was) een aanbod voor ADSL GO en belbasis, wat DIRECT omgezet zou worden naar IPB als dit leverbaar was.
Dan tot 1 januari 2006 gerommel met wel/niet leverbaar en meerdere afspraken die niet werden nagekomen.
Uiteindelijk eind 2006 genoeg van alle storingen, en overgestapt naar speedlinq (tegenwoordig ook onderdeel van KPN maar wel zelfstandig opererend)
Vanaf 1 januari j.l. zit ik dus bij speedlinq, tot volle tevredenheid (tot nu toe)
Alleen vindt KPN dat ik nog steeds ADSL GO afneem bij hen
De overstappen waren dus pure noodzaak om ondanks alle tegenwerking van KPN toch nog te kunnen internetten en bellen.
En wat anderen betreft, in mijn directe omgeving ben ik echt geen uitzondering, ik ken meerdere mensen die het geklungel van KPN zo zat zijn dat ze zijn overgestapt. Misschien woon jij aan de goede kant van Nederland waar geen problemen zijn, Houwen zo.
Je bent trouwens de eerste die het "dagboek" niet duidelijk vond.
Normaal gesproken reageer ik niet zo maar:
Als je goed leest begint het verhaal in juni 2005 met het willen overstappen van Wanadoo naar KPN, omdat Wanadoo dit toen niet kon leveren. Over kwaliteit Wanadoo niets te klagen. Ging meer om de prijs
Dan tot oktober 2005 proberen KPN ipb te krijgen, en daar zelfs Wanadoo voor hebben opgezegd. Resultaat: geen ipb van KPN en geen Wanadoo meer. KPN vervolgens afgeblazen in de trent van
"als jullie niet willen/kunnen ok dan neem een ander"
Dan in oktober 2005 UPC(=chello, maar dat wist je toch zelf ook wel) genomen, een maand try and buy zoals ze dat noemden (intussen al niet meer mogelijk) In deze maand heb ik TWEE dagen met een redelijke snelheid kunnen internetten, Een paar dagen met een telefoonmodem sneheid, en een aantal dagen helemaal niet. Bellen ook meeste dagen niet mogelijk.
Daar wordt je ook niet blij van, dus zelf eind oktober 2005 een KPN winkel ingestapt om via persoonlijk contact iets te krijgen van internet.
Bij KPN kreeg ik (zolang IPB niet leverbaar was) een aanbod voor ADSL GO en belbasis, wat DIRECT omgezet zou worden naar IPB als dit leverbaar was.
Dan tot 1 januari 2006 gerommel met wel/niet leverbaar en meerdere afspraken die niet werden nagekomen.
Uiteindelijk eind 2006 genoeg van alle storingen, en overgestapt naar speedlinq (tegenwoordig ook onderdeel van KPN maar wel zelfstandig opererend)
Vanaf 1 januari j.l. zit ik dus bij speedlinq, tot volle tevredenheid (tot nu toe)
Alleen vindt KPN dat ik nog steeds ADSL GO afneem bij hen
De overstappen waren dus pure noodzaak om ondanks alle tegenwerking van KPN toch nog te kunnen internetten en bellen.
En wat anderen betreft, in mijn directe omgeving ben ik echt geen uitzondering, ik ken meerdere mensen die het geklungel van KPN zo zat zijn dat ze zijn overgestapt. Misschien woon jij aan de goede kant van Nederland waar geen problemen zijn, Houwen zo.
Je bent trouwens de eerste die het "dagboek" niet duidelijk vond.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 06 apr 2007 08:57
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Heb ook een blauwe maandag internetplusbellen gehad. Na 2 weken geen telefoon meer, vervolgens schriftelijk opgezegd, keurig een bevestigingsbrief gekregen. Darnanooit meer wat gehoord en ook niets meer betaald.
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Lammertc,
Jij woont dus op Rottumerplaat, Pampus o.i.d. Logisch dat het dan niet lukt want dat is ver gelegen van de centrale of zij hebben daar nog geen telefoon.
Trouwens waarom noem jij de ene keer iets UPC en de andere keer Chello.
Het is wel raar dat géén van de aanbieders het niet lukt om het in orde te krijgen, maar ga door, de aanhouder wint (niet).
Met vriendelijke groet,
Willem
Jij woont dus op Rottumerplaat, Pampus o.i.d. Logisch dat het dan niet lukt want dat is ver gelegen van de centrale of zij hebben daar nog geen telefoon.
Trouwens waarom noem jij de ene keer iets UPC en de andere keer Chello.
Het is wel raar dat géén van de aanbieders het niet lukt om het in orde te krijgen, maar ga door, de aanhouder wint (niet).
Met vriendelijke groet,
Willem
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Jippie, een boze brief gestuurd , aangetekend en de omzetting is weer terug naar de oude situatie
Zowel door planet als KPN 2 keer gebeld met excuses
Het kan dus wel
Wil je een kopie van mij brief, mail me dan even. ( [email protected] )
Zowel door planet als KPN 2 keer gebeld met excuses
Het kan dus wel
Wil je een kopie van mij brief, mail me dan even. ( [email protected] )
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Ik heb in juni 2005 internetplusbellen besteld en binnen het half uur weer geannuleerd.
En inderdaad annuleren kennen ze niet daar.
Gevolg was contracten, pakketje en een sleutel. Niets getekend. En niets aangenomen.
Abonnementsgeld werd afgeschreven en die storneerde ik weer.
Mijn abonnement van wanadoo veranderde ook van snelheid (langzamer dus) met als gevolg dat dan bij wanadoo ook weer een nieuw jaarcontract inging.
Vele telefoontjes met de klantenservice. Op het laatst 1 vast persoon die zich begon af te vragen waar hij eigenlijk werkte. Ook vergoedingen gekregen van kpn voor telefoonkosten en abonnementskosten van wanadoo.
Soms belde een monteur of mijn modem soms kapot was. Euhh...ik heb geen modem ???
Imiddels door het hele gedoe had kpn mij ook gewoon afgesloten van telefoon en adsl in november.
Terwijl ik niets had afgezegd. Gelukkig werd de telefoon nog gered door een heldere monteur van kpn.
Gekozen toen voor Casema, maarja wel 3 weken toen inbellen via een telefoonverbinding.
Nog schreef men abonnement af van internetplus. Bellen en ze wilden me niet geloven. Of ik niet een beetje in de war was en ze zag vliegen.
Werd ook een paar keer gebeld en dan werd mij gevraagd of internetplusbellen mij beviel.
Nou meneer ik heb geen internetplus en nooit gehad.
Ja maar ik hoor aan de kiestoon dat u dat wel hebt.
Nee meneer ik heb geen internetplusbellen.
Ja maar dat denken mensen soms wel meer.
NEEE MENEER!!
Toen na een half jaar zei ik voorzichtig...hehe...tis klaar.
Vorige week werd ik gebeld of ik mee wilde doen aan een enquette of internetplusbellen mij beviel.
Mevrouw...IK HEB GEEN internetplus bellen. blablabla.
Oke ik zal u schrappen van de lijst.
En gisteren een brief van kpn. Vanwege de vele klachten krijgt een ieder nu 20 euro als tegemoetkoming.
Hiervoor kan ik 2 maanden gratis bellen naar vaste nummers.
Hij kan ook op mijn factuur in mindering gebracht worden.
Te regelen via www.kpn.com
Maar ik ben geen klant meer....dus ja
En inderdaad annuleren kennen ze niet daar.
Gevolg was contracten, pakketje en een sleutel. Niets getekend. En niets aangenomen.
Abonnementsgeld werd afgeschreven en die storneerde ik weer.
Mijn abonnement van wanadoo veranderde ook van snelheid (langzamer dus) met als gevolg dat dan bij wanadoo ook weer een nieuw jaarcontract inging.
Vele telefoontjes met de klantenservice. Op het laatst 1 vast persoon die zich begon af te vragen waar hij eigenlijk werkte. Ook vergoedingen gekregen van kpn voor telefoonkosten en abonnementskosten van wanadoo.
Soms belde een monteur of mijn modem soms kapot was. Euhh...ik heb geen modem ???
Imiddels door het hele gedoe had kpn mij ook gewoon afgesloten van telefoon en adsl in november.
Terwijl ik niets had afgezegd. Gelukkig werd de telefoon nog gered door een heldere monteur van kpn.
Gekozen toen voor Casema, maarja wel 3 weken toen inbellen via een telefoonverbinding.
Nog schreef men abonnement af van internetplus. Bellen en ze wilden me niet geloven. Of ik niet een beetje in de war was en ze zag vliegen.
Werd ook een paar keer gebeld en dan werd mij gevraagd of internetplusbellen mij beviel.
Nou meneer ik heb geen internetplus en nooit gehad.
Ja maar ik hoor aan de kiestoon dat u dat wel hebt.
Nee meneer ik heb geen internetplusbellen.
Ja maar dat denken mensen soms wel meer.
NEEE MENEER!!
Toen na een half jaar zei ik voorzichtig...hehe...tis klaar.
Vorige week werd ik gebeld of ik mee wilde doen aan een enquette of internetplusbellen mij beviel.
Mevrouw...IK HEB GEEN internetplus bellen. blablabla.
Oke ik zal u schrappen van de lijst.
En gisteren een brief van kpn. Vanwege de vele klachten krijgt een ieder nu 20 euro als tegemoetkoming.
Hiervoor kan ik 2 maanden gratis bellen naar vaste nummers.
Hij kan ook op mijn factuur in mindering gebracht worden.
Te regelen via www.kpn.com
Maar ik ben geen klant meer....dus ja
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Lekker laten overmaken dat bedrag...
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
December 2006 ben ik zakelijk overgestapt naar Internet+Bellen van planet. Omdat bleek dat dit met ISDN problemen opleverde stelde KPN voor deze dan maar te annuleren. Gevolg is dat mijn hele account na 8 jaar is opgeheven en ik al mijn emailadressen voorgoed kwijt ben. Nieuw briefpapier, visitekaartjes en onbereikbaar voor het netwerk dat ik in de afgelopen jaren zorgvuldig heb opgebouwd. Van mij zijn ze echter niet af! Ik ga al mijn energie en tijd steken in het maatschappelijke probleem KPN. Mail al je klachten en frustraties naar [email protected] en ik beloof je om namens gedupeerde consumenten en MKB-ondernemers duidelijk te maken aan politiek en maatschappij dat dit niet zo langer kan. Van één van de medewerksters van Planet vernam ik dat ze dagelijks mensen huilend van frustratie aan de telefoon heeft terwijl Scheepbouwer dikke vette bonussen opstrijkt. Niet dus!!!!
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Na een half jaar klagen en uiteindelijk inschakelen van de geschillencommissie kreeg ik gisteravond eindelijk iemand van KPN klachtafhandeling aan de telefoon met een voorstel. Als ik het geschil intrek worden alle facturen gecrediteerd, krijg ik een schadevergoeding, en worden alle blokkade's opgeheven
(om straks digitale tv te kunnen hebben)
Als KPN dit vóór 2 Juni afwerkt, zet ik de procedure stop.
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
DUS SCHAKEL DE GESCHILLENCOMMISSIE IN!!!!, dat werkt beter dan schrijven of bellen.zie http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm
(om straks digitale tv te kunnen hebben)
Als KPN dit vóór 2 Juni afwerkt, zet ik de procedure stop.
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
DUS SCHAKEL DE GESCHILLENCOMMISSIE IN!!!!, dat werkt beter dan schrijven of bellen.zie http://www.dse.nl/~lammert/kpn.htm
Re: Internetplusbellen niet te annuleren bij KPN
Ik bel met HetNet 0900, en zeg daar per direct me Abo op.
Dit heb ik hede morgen ook gedaan, ik betaal al 19 maand 10 euro te veel. We weten waar het probleem zit, maar de suffe dame snapt het niet !!
Dit heb ik hede morgen ook gedaan, ik betaal al 19 maand 10 euro te veel. We weten waar het probleem zit, maar de suffe dame snapt het niet !!