Is dat wettelijk vastgesteld dan? Waar kan ik dat vinden? Waar staat dat?Nee hoor shine
deze schrijver werkt zowat heel haar werkende leven al in een winkel en heeft de opstart van het pinnen in de winkel nog meegemaakt.
Graag een link svp! Want dat zou betekenen dat talloze winkelbedrijven, van klein tot groot dit voorschrift overtreden!
@ Carla:
ik begrijp best dat de kleine winkelier moeite heeft met deze apparaten en kosten. Maar het is te gemakkelijk om deze investering op de consument af te schuiven. De winkelier is afhankelijk van de consument. Zou u geen pin hebben is de kans groot dat de koper naar elders gaat.
Daarbij komt dat ik vind dat als het een kleine winkelier betreft de aanschaf van een CHIPapparaat wellicht veel slimmer was geweest. Deze betaalmogelijkheid is bij erg weinig winkels aan de orde. Iets wat ik niet snap.
De opmerking van cash betalen heeft ook weer een keerzijde voor de winkelier, want aan het inleveren van deze gelden bij de bank zijn ook weer kosten gemoeid. Die worden echter niet doorberekend aan de consument. Als hij 1,= euro moet betalen wordt er niet gezegd u moet 1,05 betalen. Waarom in dit geval dan weer niet?
Tot slot: Kennen jullie de spot van de overheid, waarin juist gemotiveerd wordt om middels pin/chip te betalen ipv met cash?