O ja iemand beschuldigen van liegen, dat is geen kort door de bocht zeker? Ik heb alle begrip voor mensen die buiten hun schuld in de knel zijn geraakt, maar mensen die het aan zichzelf te wijten daar kan ik geen medelijden mee hebben.Tsjonge jochie, wat kan jij toch liegen!!
Je doet niets anders dan kort door de bocht gaan!!
En dan heb ik het nog niet eens over jou totale onbegrip en het ontbreken van enig inlevingsvermogen met die mensen die op de een of andere manier in de knel zijn geraakt.
Maar....... hoogmoed komt wel eens voor de val hoor knulletje!!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dakloos en geen urgentie
Re: Dakloos en geen urgentie
Waarom zouden gescheiden vrouwen met drie kinderen voorrang moeten hebben vraag je?
Is volgens mij niet zo heel moeilijk te beantwoorden lijkt mij.
Wat zou jij voor laten gaan, een vrouw die op straat staat met drie kids en de jongste is drie jaar oud, of een jongen en een meisje die nog bij hun ouders wonen en graag samen willen wonen?
Kijk voor elke situatie is wel iets te zeggen, kunnen we hier wel gaan lopen twisten, maar het feit is gewoon, er is een woning tekort, omdat Nederland overvol is en dat er te weinig aan sociale woningen zijn. De prijzen zijn dus danig opgedreven dat er alleen maar mensen die vrij kunnen huren binnen een poep en een scheet een woning kunnen huren.
Daar komen we weer op de politiek, mensen met een goed inkomen moeten verplicht worden om door te stromen. Huisjesmelkers moeten onteigend kunnen worden en leegstand moet aangepakt worden, door middel van onteigening voor panden die langer dan drie jaar leegstaan.
Geen huizen onteigenen voor een snelweg, maar beter plannen en andere opties bekijken, Maastricht.
Er zijn zoveel mogelijkheden, maar toch kiezen ze er voor om de woningnood hoger te laten op lopen.
Is volgens mij niet zo heel moeilijk te beantwoorden lijkt mij.
Wat zou jij voor laten gaan, een vrouw die op straat staat met drie kids en de jongste is drie jaar oud, of een jongen en een meisje die nog bij hun ouders wonen en graag samen willen wonen?
Kijk voor elke situatie is wel iets te zeggen, kunnen we hier wel gaan lopen twisten, maar het feit is gewoon, er is een woning tekort, omdat Nederland overvol is en dat er te weinig aan sociale woningen zijn. De prijzen zijn dus danig opgedreven dat er alleen maar mensen die vrij kunnen huren binnen een poep en een scheet een woning kunnen huren.
Daar komen we weer op de politiek, mensen met een goed inkomen moeten verplicht worden om door te stromen. Huisjesmelkers moeten onteigend kunnen worden en leegstand moet aangepakt worden, door middel van onteigening voor panden die langer dan drie jaar leegstaan.
Geen huizen onteigenen voor een snelweg, maar beter plannen en andere opties bekijken, Maastricht.
Er zijn zoveel mogelijkheden, maar toch kiezen ze er voor om de woningnood hoger te laten op lopen.
-
Chanmaster
Er bestaat woonruimtegebrek. De wachttijden duren 6 a 7 jaar voordat men in aanmerking komt voor een zelfstandige woning.
U geeft aan dat deze al geruime tijd ingescherven staa.
Mail mij bij welke woningbouwcorporatie en het inschrijfnummer.
Ik zal mij persoonlijk om deze zaak bekommeren.
Dus alleen het inschrijfnummer en de woningbouwcorporatie. De rest is niet nodig.
U geeft aan dat deze al geruime tijd ingescherven staa.
Mail mij bij welke woningbouwcorporatie en het inschrijfnummer.
Ik zal mij persoonlijk om deze zaak bekommeren.
Dus alleen het inschrijfnummer en de woningbouwcorporatie. De rest is niet nodig.
Ik raadt u af om zomaar uw prive gegevens via dit medium te geven.
chanmaster, stop hier met je idioterie als zou je ergens iets in te brengen hebben.
Google de naam chanmaster en lees de resultaten.
chanmaster, stop hier met je idioterie als zou je ergens iets in te brengen hebben.
Google de naam chanmaster en lees de resultaten.
-
Chanmaster
Tja, als u geen hulp wilt dan moet u vooral naar Puma luisteren.
Dat zou geheel afhangen van zaken als inschrijfduur, vermogen om de huur te betalen etc. Mensen met kinderen krijgen bij mij zeker niet per definitie voorrang.Wat zou jij voor laten gaan, een vrouw die op straat staat met drie kids en de jongste is drie jaar oud, of een jongen en een meisje die nog bij hun ouders wonen en graag samen willen wonen?
-
Captain Pervert
Dilbert29
Geplaatst op 26 Feb 2007 10:59 door Dilbert29
--------------------------------------------------------------------------------
Kan iemand mij uitleggen waarom het hebben van een kind een reden zou zijn om urgentie te krijgen? De zwangerschap was niet gepland is een kulargument, daar hebben ze voorbehoedsmiddelen voor uitgevonden.
Ietwat cru gebracht maar daarom niet minder waar.
Als elke idioot die een jong werpt een huis krijgt, dan is het einde zoek. Urgentie is voorbehouden aan urgente gevallen. Wat te denken van een vrouw die kapotgeslagen wordt door haar man? Moet die dan maar bij hem blijven wonen omdat een of ander onverantwoordelijk stel met een kind zonodig op zichzelf moet wonen?
-
Martin1976
helemaal met Dilbert eens, kinderen hebben betekend niet per se voorrang hebben op je medemens, urgent moet ook echt urgent zijn en dus een uitzondering. Als je in aanmerking wilt komen voor een woning geldt, net zoals voor iedereen, dat je je beurt dient af te wachten
-
Chanmaster
Er komen situaties voor waarop wel urgentie wordt gegeven.
De gemeenten zien echter toe op de woonruimteverdeling en afhandeling van volgorde alsmede voorrangverlening en uitvoering.
De gemeenten zien echter toe op de woonruimteverdeling en afhandeling van volgorde alsmede voorrangverlening en uitvoering.
ik was dus zo'n vrouw die met geweld te maken heeft gehad en van de ene op de andere dag te maken had met dakloos zijn.
Oordeel nou eens niet zo snel over mensen, mijn tweede kind is ook door de pil heen geschoten, sommige antwoorden zijn echt Nederlands op zijn smalst, elkaar niets gunnen.
Dilbert, heb jij je zelf al laten helpen?
Volgens jou zienswijze martin, mag een moeder met drie kids dan maar op straat gaan leven en een stelletje gaat dan voor, bah bah.
We hebben de regering die de egoïsten ons verdienen.
Oordeel nou eens niet zo snel over mensen, mijn tweede kind is ook door de pil heen geschoten, sommige antwoorden zijn echt Nederlands op zijn smalst, elkaar niets gunnen.
Dilbert, heb jij je zelf al laten helpen?
Volgens jou zienswijze martin, mag een moeder met drie kids dan maar op straat gaan leven en een stelletje gaat dan voor, bah bah.
We hebben de regering die de egoïsten ons verdienen.
-
Martin1976
dat zeg ik helemaal niet karinknol, alleen ben ik het eens met diegenen die zeggen dat mensen met kinderen niet automatisch maar voorrang moeten krijgen, dat zou ook niet eerlijk zijn. Natuurlijk kunnen situaties met kinderen zeer schrijnend zijn, maar andere situaties ook. Wat ik bedoelde zeggen is dat urgentie een uitzondering moet blijven, in principe moet iedereen op z'n beurt wachten. Ik zou het ook niet leuk vinden als ik al 4 jaar op een woning aan het wachten ben en er piepen elk moment mensen met een urgentie voor.
ik zou niet weten waarom. Zoals Martin197 zegt, uiteraard zijn er situaties die schrijnend zijn en voorrang zouden moeten krijgen, maar ik vind niet dat je automatisch voorrang moet krijgen omdat je kinderen hebt. Elke situatie moet apart beoordeeld worden.Dilbert, heb jij je zelf al laten helpen?
-
watermeisje 22
ik zie dat er veel moelijkheden zijn met urgentie,
mijn vriend en ik zijn nu samen bezig urgentie aan te vragen,
na de dood van mijn vader kreeg mijn moeder vrijwel meteen een nieuwe vriend, ik paste niet in dat plaatje en ze koos voor hem, samen met mijn vriend woon ik nu bij mijn schoonvader. heb een dak boven mijn hooft , maar elke dag krijgen we te horen dat hij ons binnenkort op straat gooit, en elke dag worden we uitgescholden word ons verteld dat we nix waard zijn, hij dreigd altijd met slaan en dat soort dingen., en we kunnen nixs doen,, we staan nu 3kwart jaar ingeschreven, dus punten hebben we nog te weinig,, ik hoop echt dat deze urgentie gaat lukken, want dit is niet voltehouden en een der deze dagen staan we echt op straat, de particuliere huur hebben we al geprobeerd, maar wij kunnen geen 900 p/m betalen aan kale huur
mijn vriend en ik zijn nu samen bezig urgentie aan te vragen,
na de dood van mijn vader kreeg mijn moeder vrijwel meteen een nieuwe vriend, ik paste niet in dat plaatje en ze koos voor hem, samen met mijn vriend woon ik nu bij mijn schoonvader. heb een dak boven mijn hooft , maar elke dag krijgen we te horen dat hij ons binnenkort op straat gooit, en elke dag worden we uitgescholden word ons verteld dat we nix waard zijn, hij dreigd altijd met slaan en dat soort dingen., en we kunnen nixs doen,, we staan nu 3kwart jaar ingeschreven, dus punten hebben we nog te weinig,, ik hoop echt dat deze urgentie gaat lukken, want dit is niet voltehouden en een der deze dagen staan we echt op straat, de particuliere huur hebben we al geprobeerd, maar wij kunnen geen 900 p/m betalen aan kale huur
Ik denk dat je wel even moet vertellen wat die daklozenopvang dan precies is voordat je dat voorstelt! 99,99% bestaan de gebruikers daarvan uit drugs- en/of methadon- en/of drankgebruikers. Waarschijnlijk bedoel je de sociale pensions(soort kamerverhuur) maar hier zitten vrijwel altijd mensen die of een verslavingsproblematiek hebben gehad, dit goed onder controle hebben en alleen bijv. nog methadon gebruiken of mensen die door ernstige psychische problemen dakloos zijn geworden(geen huur meer betalen en dan hun huis worden uitgezet). Dit is zeker geen plek voor kinderen!!! Ik ben dan ook van mening dat het heel moeilijk is om daar te wonen en dan nog normaal naar je werk te gaan. Als je al in aanmerking komt voor een plaats want ook deze soorten van opvang zitten bomvol. Ik kan me wel iets voorstellen bij een kamer huren. Met twee waarschijnlijk iets moeilijker te vinden maar dan maar tijdelijk alleen wonen. Alles beter dan een dreigende schoonvader lijkt mij. Ik denk dat urgentie er vooral moet zijn voor mensen met kinderen die uit huis zijn gevlucht/gezet door partner/oid door geweld, lichamelijk of geestelijk. En ondanks veel reacties op zwanger worden terwijl men een voorbehoedsmiddel heeft gebruikt....je weet waar je aan begint als je sex hebt met het andere geslacht en iedereen weet ook dat geen enkel middel 100% veilig is(behalve het niet doen
). Ook sterilisatie niet, kan altijd misgaan. Natuurlijk wil je er niet over nadenken dat je toch zwanger kan worden maar de sitautie die volgt lijkt mij toch minder dringend voor woonruimte dan echt op straat staan met kinderen. En ja, ook ik was ooit zonder woning, inwonend op een zolderetage alleen met kinderen, maar ik had een dak boven mijn hoofd en dus niets te klagen. Ik was dolblij met mijn eigen huisje later maar had dus geen urgentie. Gewoon zoeken, wachten, bellen, schrijven, heel erg je best doen en niet al te hoge eisen stellen.
-
watermeisje 22
een kamer huren zou morgelijk zijn, hebben we ook al nagekeken, maar er zijn hier heel weinig kamers, en de paar kamers die er zijn, zijn allemaal boven drugspanden en coffe shops. en de rest is onbetaal baar, ik bennet even op marktplaats en speurders wezen kijken,, en daar stond iets, hopen dat we die kunnen krijgen,, maar nog even een vraag aan elianne waarom alleen mensen met kinderen die urgentie krijgen bij uizetting en geweld, en mishandeling, volgens mij hebben mensen zonder kinderen net zo goed recht op een veilige plaats. en zonder geweld
Natuurlijk, iedereen heeft recht op een veilige plaats. Helaas stelt men vaak dat iemand alleen makkelijker ergens bij familie onderdak kan krijgen oid. En ik denk dat het ook met de politiek te maken heeft. Kinderen op straat laten staan scoort niet echt goed. Geen iedee hoor of dat echt zo is maar er zal ergens een grens worden getrokken en dat zal bij kinderen zijn. Betaal je de huur niet dan zetten ze je je huis uit. Heb je kinderen dan kom je in aanmerking voor een tweede kans. De rechter zal dan ook anders besluiten dan bij iemand zonder kinderen. Vreemd maar vaak wel waar. Succes met die kamer van MP. Ik zal voor je duimen.
-
elynasedai
Sarabi, mag ik vragen hoe uw zoon dakloos is geworden? Ik denk dat dit gegeven zeer belangrijk is voor de aanvraag voor urgentie..
-
elynasedai
Ik heb het hele topic gelezen, vogels.
Ik begrijp eruit dat zoon geen huis heeft en (noodgedwongen) bij moeder zit. Waar woonde de zoon eerst en waarom heeft hij geen huis meer, dat is mijn vraag..
Ik begrijp eruit dat zoon geen huis heeft en (noodgedwongen) bij moeder zit. Waar woonde de zoon eerst en waarom heeft hij geen huis meer, dat is mijn vraag..
-
elynasedai
Dan heb ik vast iets gemist
Indien het klopt wat je zegt is het volgens gemeenten inderdaad niet meer zo urgent. Als ik vanuit het ouderlijk huis op mezelf zou willen wonen en ik vind geen woning, dan ben ik ook niet dakloos.
Een kennis heeft lang in een grote stad op een rottig, beschimmeld particulier kamertje gezeten (meerdere mensen in bovenhuis). Zijn vrouw was zwanger en ze hadden gezondsheidsklachten. Heb hem nog geholpen met urgentie aan te vragen, maar in die stad "deden ze niet meer aan urgentie", er kwamen teveel aanvragen binnen
Indien het klopt wat je zegt is het volgens gemeenten inderdaad niet meer zo urgent. Als ik vanuit het ouderlijk huis op mezelf zou willen wonen en ik vind geen woning, dan ben ik ook niet dakloos.
Een kennis heeft lang in een grote stad op een rottig, beschimmeld particulier kamertje gezeten (meerdere mensen in bovenhuis). Zijn vrouw was zwanger en ze hadden gezondsheidsklachten. Heb hem nog geholpen met urgentie aan te vragen, maar in die stad "deden ze niet meer aan urgentie", er kwamen teveel aanvragen binnen