| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vreemde brief Eneco
Re: Vreemde brief Eneco
Weet je wat ik zo vreemd vind, chanmaster claimt dat dit zijn dagelijkse werk is, dat hij regelmatig contact heeft met energiemaatschappijen, maar hier van dit soort vage nietsinhoudende antwoorden geeft.
Als ik hier antwoorden geef en dan claim dat dit mijn werk is, dan zou ik ervoor zorgrn dat het antwoord zo duidelijk mogelijk en met CONTROLEERBARE feiten wordt gestaaft.
Dit maakt hen tot een vaag soms wazig iemand die in 9 van de 10 gevallen ceel schrijft maar niks zegt. Wordt hij op zijn vingers getikt is het een vergissing of een spraakverwarring.
Zoals ik al zo vaak hier heb gezegd google zijn naam en wees verbaasd.
Als ik hier antwoorden geef en dan claim dat dit mijn werk is, dan zou ik ervoor zorgrn dat het antwoord zo duidelijk mogelijk en met CONTROLEERBARE feiten wordt gestaaft.
Dit maakt hen tot een vaag soms wazig iemand die in 9 van de 10 gevallen ceel schrijft maar niks zegt. Wordt hij op zijn vingers getikt is het een vergissing of een spraakverwarring.
Zoals ik al zo vaak hier heb gezegd google zijn naam en wees verbaasd.
He allemaal, je zou er warm van worden al die reakties
Hey Ron, tja een echt groot huis hebben we niet, gewoon in een rijtje.
Ik draai wel elke dag minimaal twee wassen en heb geen ruimte om het op te hangen dus dat moet in de droger
We sporten allemaal nogal veel. We gebruiken geen magnatron of afwasmachine. Hebben een kleine vriezer en zijn goed geïsoleerd.
Op de bovenverdieping zitten op de slaapkamers alle radiators dicht, behalve op de badkamer. Wel hebben we allemaal een eigen computer
oude beestjes maar ze doen het nog.
Ik heb met de brief van Eneco en onze huidige meterstanden eens zitten rekenen. Kwam er toen achter dat je natuurlijk gas en energie betaald en dan per maand voor bijv gas 1,99 vast recht maar ook nog eens tot 5000 kub afname energiebelasting betaald!
vanaf nov Opname meterstand t/m nu is alleen die belasting al 568,- euro!!
En dan heb ik het niet over alle andere kosten van het netwerk en dergelijke.
Je moet bijna een proff zijn
om alles te snappen maar ik ga het nu wel secuur bijhouden.
Hey Ron, tja een echt groot huis hebben we niet, gewoon in een rijtje.
Ik draai wel elke dag minimaal twee wassen en heb geen ruimte om het op te hangen dus dat moet in de droger
We sporten allemaal nogal veel. We gebruiken geen magnatron of afwasmachine. Hebben een kleine vriezer en zijn goed geïsoleerd.
Op de bovenverdieping zitten op de slaapkamers alle radiators dicht, behalve op de badkamer. Wel hebben we allemaal een eigen computer
oude beestjes maar ze doen het nog.
Ik heb met de brief van Eneco en onze huidige meterstanden eens zitten rekenen. Kwam er toen achter dat je natuurlijk gas en energie betaald en dan per maand voor bijv gas 1,99 vast recht maar ook nog eens tot 5000 kub afname energiebelasting betaald!
vanaf nov Opname meterstand t/m nu is alleen die belasting al 568,- euro!!
En dan heb ik het niet over alle andere kosten van het netwerk en dergelijke.
Je moet bijna een proff zijn
-
LindaLovelace
Om energie te besparen kan je ook noiken in de koiken.
Bespaart behoorlijk wat!
Bespaart behoorlijk wat!
-
Chanmaster
Maar wanneer u iedere dag minimaal twee wasmachines wast en droogt is het dan niet zinvol om een gasgestookte droger te nemen?
Hebben wij hier ook en de was is zo droog.
Het kost veel en veel minder!
Hebben wij hier ook en de was is zo droog.
Het kost veel en veel minder!
Nou Henry, die indruk heb ik anders niet als ik dit forum lees.Beste Ron,
Overstappen kan zonder problemen
Ik denk dat daar al een groot deel van de kosten in zit, dat zijn 14 was en droogbeurten per week!Ik draai wel elke dag minimaal twee wassen en heb geen ruimte om het op te hangen dus dat moet in de droger Confused
-
Chanmaster
Nou, wij wassen ook twee maal per dag hier, moet wel, maar betalen 80 euro aan gas en 60 aan elektriciteit!
Thermostaat lager zetten
Besparing gas: 5% € 58
Het verlagen van de kamertemperatuur met 1 graad bespaart 5% op uw gasverbruik voor uw verwarming.
Een uur voor bedtijd de thermostaat laagzetten bespaart 4% op uw gasverbruik voor uw verwarming.
Zet de verwarming uit in kamers die niet worden gebruikt en sluit de deur.
Zet de thermostaat op de laagste stand als u ramen en deuren openzet.
Zet de thermostaat op de laagste stand als u overdag weg bent.
Het zuinigste stookt u met een klokthermostaat, die u zelf kunt programmeren.
Hang de thermostaat loodrecht.
Als u even buiten de deur bent, heeft het geen zin de verwarming uit te zetten. Het opnieuw opwarmen van de woning vraagt dan meer energie dan het op peil houden van de temperatuur. Pas als u drie of vier uur van huis bent, heeft het zin om de thermostaat lager te zetten.
Besparing gas: 5% € 58
Het verlagen van de kamertemperatuur met 1 graad bespaart 5% op uw gasverbruik voor uw verwarming.
Een uur voor bedtijd de thermostaat laagzetten bespaart 4% op uw gasverbruik voor uw verwarming.
Zet de verwarming uit in kamers die niet worden gebruikt en sluit de deur.
Zet de thermostaat op de laagste stand als u ramen en deuren openzet.
Zet de thermostaat op de laagste stand als u overdag weg bent.
Het zuinigste stookt u met een klokthermostaat, die u zelf kunt programmeren.
Hang de thermostaat loodrecht.
Als u even buiten de deur bent, heeft het geen zin de verwarming uit te zetten. Het opnieuw opwarmen van de woning vraagt dan meer energie dan het op peil houden van de temperatuur. Pas als u drie of vier uur van huis bent, heeft het zin om de thermostaat lager te zetten.
-
Chanmaster
Wanneer geheel Nederland massaal de thermostaat lager zet dan verhogen de energiebedrijven de prijzen!
Wij gaan zuiniger stoken. 4% zelfs. Nu wachten tot de energiebedrijven de prijzen met 4% verhogen als gevolg daarvan.
Wij gaan zuiniger stoken. 4% zelfs. Nu wachten tot de energiebedrijven de prijzen met 4% verhogen als gevolg daarvan.
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 05 mar 2007 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Chanmaster
(verwijderd door Chanmaster)
Nu beter?
Nu beter?
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 05 mar 2007 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Chanboy, jij post voor jezelf ??
Moeten we niet gewoon de thermostaat verlagen voor het milieu. En je weet "die begint bij je zelf".
-
Chanmaster
Dat ik voor mezelf post slaat natuurlijk nergens op! 
Maar het is wel een feit. Uitgaande van wat de energie 20 jaar geleden koste en de ontwikkelingen in de isolatie van woningen verlopen de verhoudingen averechts. Statistisch gezien 2/3 minder verbruik en de prijs van energie bedraagt 3 x zoveel, exclusief de energiebelasting, als toen.
Lood om oud ijzer dus.
Het zit hem in de lengte of de breedte.
Maar het is wel een feit. Uitgaande van wat de energie 20 jaar geleden koste en de ontwikkelingen in de isolatie van woningen verlopen de verhoudingen averechts. Statistisch gezien 2/3 minder verbruik en de prijs van energie bedraagt 3 x zoveel, exclusief de energiebelasting, als toen.
Lood om oud ijzer dus.
Het zit hem in de lengte of de breedte.