LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Hendricus

Re: [b]IBERIA [/b] geeft geen reactie

Ongelezen bericht door Hendricus »

@ Paultje.

Dank je wel voor je link.

Iberia heeft mij 3 oktober een loer gedraaid. Op mijn terug reis vanuit Lima naar Amsterdam mocht ik niet mee (samen met nog 15 mensen) omdat het vliegtuig vol zat.

Om 6 uur 's avonds stond ik bij de balie, omdat mijn vlucht om 20:20 zou vertrekken. Na een uur wachten in dezelfde rij van 15 mensen werden alle paspoorten ingenomen. Dit was zoals men zelf verklaarde om ons sneller in te boeken. Na nog een half uur te hebben gewacht ging 1 van de mensen in de rij uit zijn dak. Ik begreep niet wat hij zei omdat het spaans was.

Om 8 uur was ik eindelijk aan de beurt en kreeg toen pas te horen dat ik niet mee mocht met het vliegtuig. Ik kreeg niet eens een reden te horen. De dame in kwestie liep telefonerend bij mij weg, waarna ik haar met een zeer luide stem terug heb geroepen en een verklaring eiste. De reden was dat het vliegtuig vol zat.

Na een uur was er een vervangende vlucht geregeld. Het was slikken of nog een dag wachten.

Ik moest om 12 uur middennacht met een vliegtuig van Pan America naar Mexico. Daar kwam ik 6 uur 's ochtends aan. Daar moest ik tot 12 uur 's middags wachten tot mijn vervolg vlucht naar Madrid, zonder geld en zonder eten of drinken. Met mijn laatste centen heb ik nog iets weten los te krijgen aan eten.

Om 12 uur 's middags kon ik instappen en kwam toen de andere passagiers tegen welke het zelfde lot onder gingen. Van hun kreeg ik te horen dat ze door Iberia waren opgewacht en een VIP behandeling hadden gekregen. Ze hadden eten en drinken gekregen in een VIP lounge met douche van Iberia. Mij is dit nooit verteld en ik ben ook niet opgewacht.

Zwetend en stinkend ben ik mijn reis vervolgd naar Madrid. Daar heb ik 2 uren rondgelopen en heb toen de vlucht gepakt naar Amsterdam.

Alles met elkaar ben ik 2 dagen onderweg geweest om weer in Nederland te komen.

Voor mij nooit weer Iberia!

Ik ben onbehoorlijk geholpen. Iberia is niet klantvriendelijk. Fatsoenlijk te woord staan kennen ze niet bij Iberia. Tijdens de vlucht krijg je mondjes maat te eten en te drinken. De stewardessen zitten meer in de pantry dan dat ze iets daadwerkelijk doen.

Ik hoop via het formulier toch enige genoeg doening te krijgen.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Als er 1 maatschappij is die niet reageert op klachten dan is het Iberia wel, dat was vroeger al toen ik in het reisvak zat en nu dus nog steeds...

msj

Ongelezen bericht door msj »

Het lijkt inderdaad vast beleid van Iberia om klachten en claims te negeren dan wel om gedupeerden van het kastje naar de muur te sturen. De Inspectie Verkeer & Waterstaat (IVW) biedt weinig soelaas, want handhaaft niet in individuele gevallen. Daarbij neemt de IVW alleen zaken in behandeling die zjn gerelateerd aan de Europese verordening 261/2004. Het kan niets doen voor mensen die de schade als gevolg van vluchtvertraging (verloren vakantiedag, gederfd reisgenot, etc.) vergoed willen zien. Dat die gevolgschade niet voor vergoeding in aanmerking komt is een wijdverbreide misvatting die zorgvuldig door de reiswereld in stand wordt gehouden. Ik beschik inmiddels over de contactgegevens van de Nederlandse commercial manager van Iberia (en andere luchtvaartmaatschappijen) die ik rechtstreeks kan benaderen. Gedupeerden kunnen me e-mailen voor hulp.

Hendricus

Na 14 december via de link van Paultje eindelijk vandaag een mailtje van Iberia.
Onderwerp: Código Expediente: C07121-535613178
Datum: 5 januari 2008 12:30:27 GMT+01:00
Van: [email protected]
Aan: anoniem@
Antwoord aan: Esta.cuenta.de.correo.ha.sido.eliminada.Puede.contactarnos.en.iberia.com./.This.e-mail.address.is.no.longer.in.use.You.can.contact.us.via.our.web-page.iberia.com.@chello.at
Return-Path: <[email protected]>
Return-Path: [email protected]
Received: from correo.iberia.es ([195.53.213.13]) by viefep33-int.chello.at (InterMail vM.7.08.02.00 201-2186-121-20061213) with ESMTP id <[email protected]> for <anoniem@>; Sat, 5 Jan 2008 12:30:31 +0100
Received: from lmzsmtp1.iberia.ib ([192.168.26.16]) by correosmtp2 with InterScan Message Security Suite; Sat, 05 Jan 2008 12:29:20 +0100
Received: from IBERIA_LAE ([172.22.2.23]) by lmzsmtp1.iberia.ib with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.1830); Sat, 5 Jan 2008 12:30:27 +0100
Mime-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Content-Type: text/plain; charset="ISO-8859-1"
X-Mailer: Siebel 7.5.3.15 [16279] LANG_INDEPENDENT
Message-Id: <[email protected]>
X-Originalarrivaltime: 05 Jan 2008 11:30:27.0932 (UTC) FILETIME=[5F1681C0:01C84F8E]
X-Original-From: IBERIA_LAE
X-Original-Reply-To: Esta cuenta de correo ha sido eliminada. Puede contactarnos en iberia.com / This e-mail address is no longer in use. You can contact us via our web-page iberia.com.

Madrid, January 05, 2008.

Reference: C[weggelaten]

Dear Mr Robijn:

We should like to thank you for contacting us and, at the same time, ask you to accept our apologies for any inconvenience we may have caused you.

In order to be able to respond to your letter we need the date and number of your flight and any other documentation or details that you feel will help us to look into your case.

Yours sincerely,
Ik heb de detail van de kop ook hier geplakt. Het leuke van hun e-mail is dat ze geen adres geven waar ik mijn documenten heen kan sturen en ook geen e-mail adres waar ik op kan reageren en geen contactpersoon welke mijn mail heeft beantwoord. Het e-mail adres ([email protected]) waarvan wordt gemaild is een FAKE e-mail adres.

Ik heb een mail gestuurd met de documenten naar [email protected] en [email protected], deze heb ik uit de detailgegevens van de mail.
Hello Iberia,

With this e-mail you receive all the documents considering the flight.
The PDF documents includes:
- The E-ticket,
- The Letter I received at the desk Iberia Peru
- The tickets I had for my flight

Thanks for giving me an incorrect e-mail address to reply to! I want to receive a confirmation that you received this e-mail.

With regards,

Hendricus R.
Ik heb hier geen goed gevoel bij. Als ik de detail gegevens van hun e-mail niet kon achterhalen, had ik met geen mogelijkheid ze terug kunnen mailen. Het faken van een e-mail adres en dan ook nog geen andere mogelijkheid om contact te zoeken is zeer dubieus.

Volgens mij doet Iberia er alles aan om van zijn moeilijke klanten af te komen. Een horden race om je beklaag te doen.

Ik hou jullie op de hoogte als ik weer iets hoor.

Over een aantal weken vlieg ik weer naar Peru, alleen dit keer maar voor vertrouwd KLM gekozen.

Hendricus

Na mijn post op 5 januari 2008 gelijk contact gezocht met MSJ. Ik had weinig vertrouwen in Iberia en alle hulp die ik kon krijgen was mooi meegenomen. Na wat heen en weer gemail met documenten heeft MSJ er een forse schadevergoeding uit weten te slepen.

Iberia bekent schuld en vergoed 50% van mijn ticket met daarbij de kosten van de advocaat.

Ik kan iedereen MSJ van harte aanraden. Ik kan nu eindelijk dit hoofdstuk afsluiten.

Dank je wel MSJ!!!!!!![/b]

LAX

Ongelezen bericht door LAX »

heb je ze al gebeld op 020-3011755?

Hendricus

@LAX Waarom zou ik nog bellen? Dankzij MSJ is Iberia met de billen bloot gegaan en heeft mij 50% van mijn ticket terug betaald :D

RoB1964

Ongelezen bericht door RoB1964 »

Als je dan na 10 en halve minuut eindelijk via 0900-7777717 (10ct per min.) iemand aan de telefoon krijgt, gooit die gewoon de hoorn erop als je Nederlands spreekt. Terwijl je in het 'telefoonmenu' al had aangegeven dat je als gewenste taal Nederlands wilde. Na weer 9 minuten krijg je dan haar weer aan de telefoon. Ze blijkt ene Daniela te zijn en spreekt ècht alleen maar Engels en Spaans natuurlijk. Aan de stem te horen was zij het ook die de hoorn erop had gesmeten, maar ja je wilt toch geholpen worden, dus neem je die 3 Euro-irritatie-en 30 minuten van je leven wachten maar voor lief.

Vervolgens blijkt dat ze je niet kan helpen en mag je een fax naar Spanje sturen: 0034 91 514 99 58

En mijn klacht? Ach er is al zoveel verkeerd gegaan bij Iberia. Mijn koffer compleet vernield bij aankomst in Sao Paulo, Brazilië. Nou weet ik dat je dan gelijk naar iemand van Iberia moet. Dus ik naar de dame van Iberia, die geeft me een fotokopietje met het telefoonnummer van Iberia Sao Paulo en schrijft het nummer ook nog eens op de achterkant(?). Bellen naar het kantoor van Iberia in Sao Paulo. Geven ze mij op mijn kop dat dat helemaal niet de procedure is! Stupido! Ik had een schadeformulier moeten invullen! :oops:

Geven ze gratie Gods me dan toch maar een registratienummer en een adres van een kofferwinkel. Daar heb ik een nieuwe koffer gekregen. Harstikke goed zou je zeggen, maar nu zit die winkel achter mij aan omdat ze achteraf geen toestemming kregen van Iberia. Heel sneu voor hun, want krijgen ze hun geld niet. Dus je wilt helpen. Bel je naar het service desk in Amsterdam. Kunnen die dus niets doen (zie hierboven), ze kennen het registratienummer niet, of je even een fax kunt sturen naar Spanje... jow-hoor.... Gekke Gerrit gaat wel naar Spanje faxen.....je wilt toch die arme winkel in Brazilië helpen, wat een bedrijf dat Iberia. Volgende keer betaal ik wel EUR 50 meer en vlieg ik met een echte maatschappij. Dat bedrijven als Iberia nog bestaan anno 2008.... :!:

willemijnenton

Ongelezen bericht door willemijnenton »

Ook wij kregen geen reactie op onze brief naar Iberia. Onze vlucht van Madrid naar Santander, die om 13:00 uur zou vertrekken, werd gecanceled. We werden omgeboekt naar de eerstvolgende vlucht, die van 18:10 uur. Daardoor waren we zo laat in Santander, dat de laatste bus naar Llanes (waar we ons hotel hadden geboekt) een kwartier daarvoor vertrokken was. Er zat niets anders op dan een taxi naar Llanes te nemen. Dat kostte ons 100 euro. Een deel daarvan zouden we graag vergoed zien door Iberia.

We hebben zojuist het formulier ingevuld wat naar voren kwam door op de link te klikken. We zijn heel benieuwd.

Gesloten