LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door jaywalker »

Ja John-K, iedereen weet dat je met een draadloos netwerk altijd snelheid inlevert, ook met de duurste en snelste routers, jou 54 Mbps haal je alleen als je binnen je netwerk bestanden van de ene naar de andere laptop kopiëert, het is dus erg kinderachtig om daar een provider de schuld van te geven, je had je van te voren wat beter moeten laten voorlichten.

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Volgens Nuria moet mijn verbinding (Planet Standard) 3000 kbit/s download and 512 kbit/s upload doen.Test wijst uit met draadloze verbinding 2453 om 411.

Ik ben maar een leek, maar als ik iets download ben ik al blij als ik zie dat de snelheid 20 kb/sec is.

Is kbit iets anders dan kb ?
Uit de tests zou ik kunnen opmaken dat 1kb ongeveer 1000 kbit is ?

Anyway, uit de testresultaten van Nuria is Tele2 de beste qua prestatie/prijsverhouding.
Hoe kan dit - prestatiegewijs - als we allemaal gebruik maken van hetzelfde telefoonkabeltje ?

John-K
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2007 19:05

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door John-K »

Ja, jaywalker.... je hebt volkomen gelijk.

Echter, het is wel frappant, ik heb hier dus een 54 mbps draadloos netwerk.
Ik weet dus dat adsl2+ max. 20 mbit/s heeft en dat ik geluk heb op mijn locatie, dat toch niet zo heel dicht bij de centrale ligt.

Dit is dus allemaal bekend bij mij, maar ik vind het gewoon raar dat er blijkbaar zoveel overhead is, dat er van mijn 54 mb/s verbinding met mijn router of in dit geval livebox ik nog maar max. 8 mb/s overhoud.

Ik ben zelf best kundig op het gebied van computers, dit krijg je dan ook wel nadat je meer dan 25 jaar met computers werkt, maar ik kan geen enkele reden bedenken dat ik mijn snelheid wel behaal met een netwerkkabel, zelfs nog op een oude laptop met 10 mbps netwerkkaart haal ik nog een snelheid die hoger ligt dan van mijn draadloos netwerk.

Dus de vraag is..... waarom levert de verbinding via mijn draadloos netwerk een verlies op van 46 mbps en van mijn oude netwerkkaart, 10 mbps op een oude laptop een verlies van 0,5 mbps.

Dit is eigenlijk geen vraag, maar het is gewoon een constatering van mij en misschien zijn er meer mensen met deze problemen, ik kan het gewoon niet snappen dat er zoveel verloren gaat.

Nou ja, dat was het dus.

En, ik wil dus helemaal geen provider de schuld geven, ben echt 10000 keer meer tevreden met deze provider in vergelijking met mijn vorige provider Planet.

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@john-k
Ik weet dus goed dat het wel scheelt of je alleen op internet zit of met meerder pc's / laptops, dus dit is de snelheid wanneer alleen mijn laptop aan staat.
Ik heb Planet ADSL Standard
Moet 3000 kb downloaden en 512 kb uploaden.

Aangesloten op mijn SpeedTouch: (11 Mbps)
1. PC via ethernetkabel
2. Laptops via PCIA
1. PC via USB

Alles aangezet en contact met Internet gemaakt
Meetresultaten volgens Nuria:

PC via ethernet 2547 / 417
Laptop via USB 2392 / 401
Laptop via PCIA 2535 / 416 en 2532 / 415

Geen opzienbarende verschillen, hoewel moet worden opgemerkt dat de PC via ethernet technisch gezien de traagste is (10 jaar oude Compaq).
Je zou misschien kunnen concluderen dat ethernetkabel sneller is dan draadloos.
Opvallend is echter dat als ik ze 1 voor 1 test de resultaten nagenoeg gelijk zijn en dus in tegenspraak met de bewering dat meerdere computers via 1 aansluiting de boel zou vertragen

matarazzi
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:17

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door matarazzi »

Met tiscali heb ik dat dus ook. Bellen helpt niet en de kosten voor de helpdesk krijg je ook niet. De storing in inmiddels verholpen. Hieronder het atwoord van Tsicali:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 21-02-2007 met ticketnummer 636850. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kan ik u als volgt informeren.

Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 12288/1024M7
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 10713/526

Volgens onze gegevens bent u al wel omgezet naar een Tiscali T12 abonnement. U kunt helaas de maximale snelheid niet halen omdat u te ver van de centrale woont. Hier kan Tiscali helaas niets aan doen.

Tiscali vergoed nooit kosten van telefoon gesprekken die gevoerd zijn. Dit is volgens onze algemene voorwaarden.
Er kan wel een vergoeding zijn voor een niet werkende adsl verbinding. U kunt vergoeding van de kosten schriftelijk indienen. Alleen dan kan de correcte afdeling uw verzoek behandelen.
U kunt een klachtenbrief met daarin verzoek van de vergoeding van de kosten sturen naar:

Tiscali BV
Postbus 8071
3503 RB Utrecht

dutchy1
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2007 16:18

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door dutchy1 »

Als je WindowsXp home edition gebruikt, dan knabbelt XP ongeveer
21 Kbytes af voor eigen gebruik.
Met Windows Professional kan je het register aanpassen, zodat dit niet gebeurt.

barth1950
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2007 15:38

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door barth1950 »

@tonvanheel

Het is mij een raadsel hoe Nuria je Tele2 kan adviseren!
Tele2 staat in de klachten top 3 van Vara's Kassa.
Ik heb adsl bij ze gehad modem viel 24 april 2006 definitief uit.
(We zijn nu nog bezig om teveel betaalde abonnement terug te krijgen; beloven van alles maar sturen de deurwaarder terwijl ik een tegoed heb wat Tele2 toegeeft.
Godezijdank op 8/8/'06 kontrakt opgeheven)
Ik heb nu Casema kabel tv, telefoon en internet en ben nog nooit zo tevreden geweest!

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@barth1950
Het is mij een raadsel hoe Nuria je Tele2 kan adviseren!
Ik kan het ook niet helpen.
Nuria zal wel gewoon van de basissnelheid uitgaan en geen enkele rekening houden met klachten of andere problemen.
Een pure prijs/kwaliteit verhouding.

Het is beslist niet mijn bedoeling om reclame voor Tele2 te maken.
Ik heb al jaren tot volle tevredenheid Planet

barth1950
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2007 15:38

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door barth1950 »

@tonvanheel

Oke misverstandje, dacht dat je serieus overwoog over te stappen naar Tele2 !

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door tonvanheel »

@barth1950

Ok,
Zoek wel links en rechts naar alternatieven voor 3 in 1 (tv, telefoon, internet) maar in mijn regio is er qua kabel alleen UPC en daar heb ik al zo veel klachten over gehoord dat ik dit maar niet overweeg.
Denk dat ik nog maar een jaartje wacht tot alle kinderzieken er uit zijn.
Het komt mij nog te vaak voor dat je dan ineens helemaal niks meer hebt.
Jij bent blij met casema. Mijn zoon (oosten des lands) het @home. Prima zolang het werkt maar heeft toch al een paar keer zonder internet en telefoon gezeten.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door agro »

Nu is het niet mogelijk om een extra draadloze router aan te sluiten op mijn livebox, omdat dit conflicten geeft met de dhcp server.
Daarom heb ik besloten om zo'n pcmcia kaartje te huren (dit moet namelijk bij hun) en nu heb ik nog maar een 8 Mbit verbinding met het internet, terwijl mijn draadloze verbinding dus 54 Mbit zou moeten ondersteunen.
Je kan geen 2 routers achter elkaar plaatsen, je dhcp server (livebox) is al een router, wel zou je nog een accespoint voor draadloos netwerk (zonder router of met router en dan de ingebouwde dhcp server van de 2de router uitschakelen) kunnen aansluiten indien gewenst.
Je pcmcia kaartje is aan je snelheid te zien een 10 Mb kaartje, probeer eens andere kaartjes te lenen van 54 Mb (probeer eens met verschillende merken lijkt me onwaarschijnlijk dat met geen enkel ander merk compatible is.
Ik begrijp dat je die extra router al hebt, die zou je kunnen aansluiten met uitgeschakelde dhcp server en als die 54 Mb draadloos is kan je ook andere pcmcia kaartjes gebruiken voor deze router.
Geef bij zowel de livebox als je router (wat met uitgeschakelde dhcp server een accespoint en switch wordt niet op wlan poort aansluiten) zelfde WPA of WEB sleutel in, maak SSID zelfde naam of zet deze hidden, en mogelijk kan je ook nog op macadres filter inschakelen.
succes.

abartels
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 sep 2006 10:37

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door abartels »

Wat vinden jullie van het volgende idee?

UPC dwingen om Extreem abonnees het abonnementsgeld na rato terug te betalen.

Uitleg:

extreem zou 20Mb snelheid moeten hebben, we geven ze een marge van zeg 10%.

Dit betekend dat indien de gemiddelde snelheid over een maand gemeten lager is dan (20-10%) 18 Mb is zij dat verschil in percentage van het abonnementsgeld terug betalen.
Stel gemiddeld in de maand wordt gehaald 14 Mb, dan zouden zij 30% van 59.95 moeten retour betalen.

Overigens zou ik het ook een idee vinden dat ze dit bedrag in een pot stoppen en dan storten aan een goed doel!!

Eat this Mr van Vianen, gaarne een keer uw reactie!!

ps, deze post ik ook bij radar.

(Ik gebruik Nuria voor test; http://www.nuria.nl/)

barth1950
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2007 15:38

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door barth1950 »

@tonvanheel

Behalve dat er 1x de kabel bij ongeluk is stukgetrokken geen storingen en mochten er onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden dan krijg je vooraf een mailtje en beperken ze zich tot de nacht.
Ja in het forum staat ook genoeg over UPC en ik zou zeggen als je toch geen haast hebt 'wik en weeg'.
Mijnsinziens zal het echt niet lang meer duren of er wordt door consumenten tv ruim aandacht aan besteed.
Sukses,

Barth

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Beloofde download en uploadsnelheden door Kabelexploitanten!

Ongelezen bericht door jaywalker »

Mijn zoon het @home.=Mijn zoon HEEFT @home.

Gesloten