LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 36 uur vertraging TUI Arkefly

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door diepezucht »

Henri, erg gemakkelijk om àl het personeel de schuld te geven van de problemen. Meestal zijn die het gevolg van het bedrijfsbeleid dat in de directiekamer wordt uitgedacht (bv structureel te weinig mensen aannemen of stuctureel je onderhoud op het laatse momomt plannen) , en daar is dus niet alleen de klant, maar ook het personeel op de werkvloer dan slachtoffer van.

Ander probleem is dat op een tropisch eiland ver weg het erg moeilijk is om aan informatie te komen, ook voor het personeel terplekke. Dan kun je lijkt me maar beter tegen je klanten zeggen dat je zelf ook niet weet (en dat ìs dan ook zo) dan met leugentjes om bestwil te komen. De waarheid haalt je namelijk altijd in.

Uiteindelijk draait het allemaal om geld. We willen zo ver mogelijk weg op vakantie, voor zo weinig mogelijk geld. Wil je minder kans op ellende, boek dan je vakantie bij een 'gewone' lijndienstmaatschappij en wees dan ook bereid de meerprijs (die er vaak niet om liegt) te betalen.

Maar ja, Hollanders hè?

petra s
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mar 2007 10:49

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door petra s »

Beste Henri,
Het cabinepersoneel moet niet de gebeten hond zijn. Zij kunnen hier niets aan doen.En ja het draait allemaal om geld. Je mag er toch wel vanuit gaan dat als een paar duizend (x3) euro neer telt dat je dan toch wel iets van service mag verwachten.

Beste Mohawk,

Ik denk dat die bos bloemen en die brief voor veel passagiers de deur heeft dicht gegooid.Bij ons dus ook dus voor ons nooit geen Arke Fly meer.

Mensen kijk ook eens op de turbulentie-site. De ene na de andere klacht over Arke Fly. Dat is toch raar.Ik sta ervan te kijken dat deze maatschappij nog bestaat en deze niet in het nieuws komt vanwege de enorme schadeclaims. Anyway mensen....wordt vervolgt

petra s
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mar 2007 10:49

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door petra s »

Jawel mensen, Arke Fly heeft gereageerd op onze brief met de vraag of wij een schadevergoeding kunnen krijgen ivm 36 uur vertraging.

We kregen tot onze verbazing een standaard brief met hun welgemeende excuses maar ze kunnen verder niets doen.
Zelfs de Comfort Class waar we voor betaalt hebben en niet gekregen hebben, krijgen we niet terug....Echt schandalig..

We dachten, goh we proberen het eerst zelf op te lossen maar helaas mensen nu gaat het echt naar de rechtsbijstandadvocaten..

Wordt vervolgd

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door Henri42 »

Succes met de rechtsbijstands advocaat, heb je een ondertekende brief van de ArkeFly met de oorzaak van de vertraging?, zonder die brief kun je geen claim vragen,
De annuleringsverzekering keert ook niet uit ?

petra s
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mar 2007 10:49

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door petra s »

Hoi Henri42,

Ja we hebben een brief gekregen en met die brief gaan wij ook naar de advocaat.

Groetjes

rudipensionado
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2007 11:23

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door rudipensionado »

HET HEEFT WEL DEGELIJK ZIN OM ALLEMAAL EEN CLAIM TE DEPONEREN. MET DE UITGIFTE VAN DIE BRIEF ZULLEN ZIJ NIET WEGKOMEN. VEEL MENSEN LATEN HET RUSTEN OMDAT ZIJ ER GEEN ZIN IN HEBBEN OF NOG ERGER, GEEN GOEDE CLAIM SCHRIFTELIJK KUNNEN INDIENEN.
GA NAAR EEN MOGELIJKHEID ZOEKEN VOOR JURIDISCHE BIJSTAND. LEDEN VAN DE ANWB EN DE BONDEN KUNNEN DAAR WELLICHT TERECHT VOOR ADVIES. DOORZETTEN DUS.

petra s
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mar 2007 10:49

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door petra s »

Beste mensen,

Hier een update van onze zaak tegen Arke Fly.
Eindelijk hebben (12.5 wk verder) we een formuliertje toegezonden gekregen wat we mogen invullen voor de restitutie van comfort Class.
Er stond echter in de kleine lettertjes vermeld dat als wij genoegen met de restitutie zouden nemen dat ze daarmee het dossier zouden sluiten.
"Wij dachten van niet". We hebben het formuliertje ondertekend teruggestuurd met de vermelding dat we geen toestemming geven om het dossier te sluiten, want dat mogen ze niet eens vragen.

Ik houdt jullie op de hoogte,

Groetjes

rudipensionado
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2007 11:23

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door rudipensionado »

Het wel of niet sluiten van een dossier maakt toch geen enkele indruk?
Als de behandelaar een dossier wenst te sluiten dan eenvoudigweg een brief naar de directie over onbehoorlijk gedrag want brieven dienen te allen tijde te worden beantwoord en dan moet de directie die taak maar overnemen. Wellicht is dat beter want die heeft de nodige bevoegdheden om een regeling voor te stellen en de huidige behandelaar zit wellicht vast in wat kleine bevoegdheden. Het zijn slechts inhoudsloze woorden van een afhoudende partij die blijkbaar over weinig of geen goede argumenten beschikt om tot een fatsoenlijke regeling te komen. Doorgaan dus. Zou Arke Fly hierdoor verbeteren? Nee dus, wacht slechts op de ervaringen van andere reizigers. De vlucht van 7 mei uit Fortaleza had slechts 14 uur vertraging en kwam daardoor midden in de nacht op Schiphol aan. Hopelijk knallen alle passagiers er hard in tegen deze maatschappij en zal Radar hier meer aandacht aan gaan besteden.

TADS
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2007 21:47

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door TADS »

Er zit een claimbureau op schiphol, geloof bij de klm incheckbalies ergens. (vertrekhal 2).

Kost je alleen geld als je geld toegewezen krijgt, maar het scheelt je een hoop stress.

En vertragingen kunnen altijd gebeuren. Ik heb liever 2 dagen vertraging, dan dat mijn ouders een belletje krijgen dat ze een lege kist kunnen gaan begraven.

Maak je niet zo druk om vertragingen. Ik vlieg uitsluitend op standby status naar de VS, en moet dan nog overstappen ook. Ik neem er de tijd voor, heb geen haast en dat scheelt enorm veel.
(maar ben dan ook gelukkig nog nooit blijven staan)

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door rene117 »

kijk en daar ben ik het helemaal mee eens zou het ook niet willen dat mijn ouders een telefoon krijgen dat ik de pijp uit ben door een vliegtuig ongeval

emeiners
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mei 2007 16:50

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door emeiners »

Nooit gedacht, verwacht en dus ook niet uitgezocht dat je voor vertreksvertraging een annuleringsverzekering moet hebben om te kunnen aanspreken.

Ik ben toch niet verplicht een annuleringsverzekering te nemen ? Een annuleringsverzekering is er toch voor om je te behoeden voor financiele problemen als jezelf (indirect of direct) besluit / moet besluiten om niet te gaan ? Toch niet omdat een vliegtuigmaatschappij te laat vertrekt ?

Waar het mij om gaat is dat ArkeFly (in dit geval) zich zou moeten verzekeren tegen het niet kunnen leveren van hun diensten. Indien dat zich voordoet moeten zij hun verzekering aanspreken en de mensen schadeloos laten stellen. Kosten is 1 ding. Verlies van kostbare vakantiedag(en) is iets anders. Daarover kun je maanden discussieren maar als er maar niet zo gemakkelijk afgeschoven zou kunnen worden.

Wat een waardeloos stelsel is het hier in NL toch... En dan verwacht de minister president dat de normen en waarden verbeteren. Nou, ik ben het er mee eens maar het word je wel verdomd moeilijk gemaakt hier.

Hanslia
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2007 14:24

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door Hanslia »

Na een vlucht als vee behandeld te zijn geweest twee jaar geleden vanuit Nathal,commentaar was :helaas is dit toestel nog niet omgebouwd dus de hele 9 uur maar rechtop gezeten met m'n hoofd op de voorstoel besloten om niet meer met Arke Fly te vliegen.
Deze keer een reis naar Rhodos met Transavia maar werden op het laats overgeboekt naar Arke.
Vol goede hoop op 10 juni naar schiphol,om 02.30 aanwezig en om 15.30 dus 11 uur later eindelijk weg.
We hebben ongeveer het hele smoezenboek over ons heen gehad en zijn ongeveer 3uur lang nog vastgehouden in het toestel ook.
De catering was besteld : Dat was dus na ongeveer 2 uur een beetje drinken en een gevulde koek of twix :twisted: :twisted:
Daarna een beetje amok gemaakt en werden we vrijgelaten en kregen een etensbon met komt U om 15.00 uur maar weer terug.
Via de thuisblijvers kregen we nog meer info over de vertrektijd dan via Arke Flut.
:?:
Voordat we eindelijk vertrokken gelukkig een andere bemanning die er toch nog alles aan gedaan heeft om de vlucht zo leuk mogelijk te laten verlopen.
Maar de druppel vonden we de brief over de vertraging:Met daarop dat we het maar bij de verzekering moeten verhalen.

rudipensionado
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2007 11:23

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door rudipensionado »

en toch blijven mensen arke vluchten kopen.
Omboeken kan je niets aan doen maar de rest wel.

Victortje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2007 15:44

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door Victortje »

hehe, ik zat in t zelfde vliegtuig als cattystyle... en waarom de piloot en t personeel niet de schuld geven? nou een voorbeld: wij hadden bijvoorbeld gehoort dat iets met de vleugels was en t daarom ergens een tussenlandig moest nemen :D ik denk dit is al reden genoeg ;) hoe die piloot praatte toen in t vliegtuig was gewoon helemaal niet geloofwaardig en de hostess op curacao was meer dan belachelijk (ontwijkte egt ELKE vraag)

voor mij is arkefly dood, slecht personeel, slecht informatie en helemaal geen service (ook niet onboard)

menzies42
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2007 15:54

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door menzies42 »

dat je bij arkefly vertragingen hebt komt omdat de vliegtuigen na gekeken moet worden of alles nog inorde is bij arkefly staat de veiligheid voorop. dat de passergier veilig op hun bestemming aan komen. dus niet negatief denken als er vertraging is , u weet dan waarom. :lol: :D :D :D

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door gozik »

Bij vertraging heb je recht op schade vergoeding dus je had alle tijd om iedereen te mobiliseren, en je eisen te stellen, maar je moet het dan wel van te voren weten!

Waarom kreeg ik na overleg met alle passagiers wel een lijndienst toestel van concurent nadat ik iets gelijkwaardigs meemaakte?

Een mondige en deskundige die weet wat zijn rechten zijn, en al diverse adressen had van mede reizigers, paniek en toen waren ze wel lief en behulpzaam.
Het is niet wat je vraag maar hoe, en als ze problemen van schade claim van alle passagiers verwachten, doen ze eerder iets!
Het toestel kwam pas 2 dagen later op schiphol en wij hadden slechts 2 uur vertraging.
Je hebt recht om te weten wat het probleem is, want dan weet je wat het aan tijd kost en kun je afhalers en je bedrijf alles laten regelen!

menzies42
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2007 15:54

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door menzies42 »

als er iets niet in orde is met het vliegtuig en ze gaan het aan de mensen vertellen dan krijg je meteen dat de meeste mensen niet meer willen vliegen , en dat hun bagage gezocht moeten worden en dat kost ook veel tijd als je met een grote vliegtuig vliegt. en op schiphol werken ze met slots en als een arkefly zijn slot mist, moet hij wachten tot dat er weer mogelijkheid is om clearings te vragen.( clearings betekent toestemming om te mogen vertrekken).

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door eeliane »

De vliegwereld is een strakke organisatie en als er ook maar ergens een kinkje in de kabel komt ligt er een heel systeem op z'n gat...
wij willen goedkoop en veel vliegen in het hoogseizoen, vliegschema's zijn super krap, een charter over dag die een m vliegt (heen en terug, weer ergens heen en terug naar schiphol) van 5 uur 'sochtends tot ong 11.00 uur is krap, te doen, maar soms te krap, slot gemist, sta je mooi achter in de rij met je vliegtuig, kan zo 40 minuten duren, dat betekent dat de volgende vluhct op zeker vertraagd is etcetcetc
Het is erg vervelend en ik heb ook vaak vette vertraging gehad, kwam er altijd wel weer overheen :wink:
Verder het vertraging valt al jaar en dag onder de annuleringsverzekering, kan alleen maar zeggen dat je beter je polis van reisverzekering/annuleringsverzekering etc moet bekijken zodat je weet wat je hebt en wat je dus niet hebt. Tja...

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door Henri42 »

MEER DAN 8 UUR EN EEN BRIEF VAN DE VLIEGMIJ NOODZAKELIJK

meeuwsen24
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2007 15:19

Re: 36 uur vertraging TUI Arkefly

Ongelezen bericht door meeuwsen24 »

Had op de heenvlucht 16 uur vertraging (vlucht omgeboekt zogenaamd defect etc)

terug 11 uur

Dus heb ik het hele zaakje uit handen gegeven aan EU- Claim(werken op no cure no pay basis)

met als resultaat

voor de heenvlucht is de claim direct toegewezen (€400,00 pp) en voor de terugvlucht loopt een incasso procedure.


inmiddels heb ik mijn reissom al terugverdien door de claims (nu mijn vakantiegeld nog :lol: )

Gesloten