LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
C200K

Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.

Ongelezen bericht door C200K »

@Bosmal,

1. Ik voer geen enkele scepter binnen GLS, dus gebruik dit bedrijf gerust. Ik weet alleen hoe het er aan toe gaat in deze distributiezaken. Deze ervaring berust op de contacten die ik heb met GLS, TNT, DPD en UPS. Allen hebben in principe dezelfde manier van werken.

2. Inderdaad, de klant heeft het voor 't zeggen, dat is dan ook diegene die betaald en bepaald. Dus niet de geadresseerde, deze geeft zelden de opdracht, in ieder geval al niet als het over particulieren gaat. De geadresseerde is aldus geen klant van de firma die de distributiewerkzaamheden aanbiedt.

Rekening houden doe je met de opdrachtgever, punt uit. Hij betaald, hij bepaald. Zo gaat dat bij mijn bedrijf met 20-30 werknemers.

BMS.Purmerend

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ik weet niet hoe het GLS afdoet op woon adressen maar zover ik kan oordelen over de laatste 10 jaar heb ik totaal geen klachten in Purmerend industrieterrein Baanstee.
Sterker nog mocht de zaak dicht zijn of dat we om andere rede dicht zijn komt de chauffeur later nog eens langs en indien nog niet te hebben kunnen afleveren neemt hij/zij het de volgende dag alsnog mee. Nee, ik kan alleen uit mijn oogpunt zien dat deze jongens en meiden weer in en weer uit netjes bij mij binnen stappen en afleveren.
Uiteraard zal er wel eens een kneus tussen zitten maar daarom de het GLS cavalerie als slecht te beoordelen, nee dat gaat te ver.
Sterker nog ik vind die lui nog vriendelijk ook.
Groeten Jan

FerryG

Ongelezen bericht door FerryG »

Ik heb ook nooit iets met GLS te maken gehad. Maar ik heb deze discussie gevolgd, en het is me gewoon overduidelijk: er zijn een paar chauffeurs die er met de pet naar gooien, en een paar mensen die de klanten per telefoon te woord zouden moeten staan, die een ander beroep hadden moeten kiezen.
En hier op het forum hebben we te maken met C200K, die zo'n soort vader of moeder is, die altijd zegt "mijn kind doet zoiets niet" terwijl alle buurtbewoners weten dat dat kind een harde crimineel is.
Als mensen over de service van een bedrijf klagen, doen ze dat met een reden, en dan hoor je ze niet zo af te katten!

Voor de duidelijkheid: ik ben direct bereid, de mensen te geloven die voor niks zijn thuisgebleven en waarvan de chauffeur beweerde dat hij langs was geweest. Ik heb dat een keer met een postbode meegemaakt: ik was doodziek thuis, ik zou de bel zeker gehoord hebben, maar ik moest naar het postkantoor om mijn pakje af te halen. En de postbode beweerde glashard dat hij wel had aangebeld.

BMS.Purmerend

Kan toch waar zijn, ik druk ook wel eens op de bel en later nog eens dan blijkt bij de eerste keer toch niet goed gedrukt te hebben.
Ik bedoel er ook niets mee, maar ik zit meestal voor mijn bewakingscamera te kijken en denk ik "verrek kijk nou eens" ik sta met mij neus op en flikken zij dat toch nog alleen omdat ik denk het in de gaten te hebben. En ja er zijn mensen bij die lever lui dan moe zijn. Toch hoort de klachtenafdeling het wijkbeheer er op te wijzen dat zijn werknemer er met de pet naar gooit dus er uit er mee.

C200K

@Ferry,

dat stuk over mij is dus echt lachwekkend. Je bent een beetje dom denk ik, anders kan je zo'n reactie niet serieus geven.

Jouw opmerking raakt kant nog wal, je weet niet eens waar je over praat, hebt niet eens ervaring met GLS. Je bent gewoon zo'n mannetje die overal iets wil melden en daarmee nutteloze opmerkingen geeft.
Je bent zielig, op geen enkele wijze heb ik mij hier opgesteld dat de chauf niets fout doet. Ik geef alleen aan dat de opdrachtgever iets te klagen en te eisen heeft, niet diegene die niets betaald.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 18 Okt 2007 19:17 door C200K

2. Inderdaad, de klant heeft het voor 't zeggen, dat is dan ook diegene die betaald en bepaald. Dus niet de geadresseerde, deze geeft zelden de opdracht, in ieder geval al niet als het over particulieren gaat. De geadresseerde is aldus geen klant van de firma die de distributiewerkzaamheden aanbiedt.
Nou C200K in 95% van de gevallen is de geadresseerde
diegene die alles AL BETAALD HEEFT voordat het verstuurd wordt.

C200K

@Bot,

klopt volledig wat je zegt, alleen die ontvanger betaald aan de verzender (opdrachtgever van het verturen). Dus op geen enkele wijze aan GLS, dus is deze geen partij voor GLS. Die vlieger gaat dus niet op.

BMS.Purmerend

Het versturen is inderdaad voor rekening van de verstuurder alleen de kosten (verzend) zijn voor de aankoper mist porto vrij is.

C200K

Klopt precies BMS,

maar gelukkig is jullie een blije gebruiker van GLS.

Dit heeft gewoon alles te maken met rechten en plichten. Daarin is het gewoon heel simpel; er zijn alleen rechten en plichten bij en met een bedrijf waarmee je zelf de transactie sluit, anders ben je gewoon geen partij.

BMS.Purmerend

Dit heeft gewoon alles te maken met rechten en plichten. Daarin is het gewoon heel simpel; er zijn alleen rechten en plichten bij en met een bedrijf waarmee je zelf de transactie sluit, anders ben je gewoon geen partij.

Re Jan.
Beetje zwaar verwoordt en ook deels gelijk.
Indien bij ontvangst niet is getekend is u geen eigenaar van een niet ontvangen pakket.
Indien wel getekend spreekt het vanzelf.
Indien de GLS bij bedrijven een briefje in de bus duwt is het bedrijf gesloten en dit is controleerbaar.
Indien GLS bij de burger komt is mijn mening dat als er iets mis gaat dat dit te allen tijde bij de regioleider bespreekbaar moet zijn dan is deze man niet geschikt voor dit werk.
GLS is wel verantwoordelijk en zal niet eerder kunnen veranderen dan dat er is aan gegeven dat hun personeel in de fout is.
Het personeel kan een bedrijf maken en breken maar licht niet aan het bedrijf.
Indien bekent in u regio klachten niet serieus worden genomen is een verzamellijst wellicht een mogelijkheid je probleem hart te maken.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 19 Okt 2007 14:58 door C200K

@Bot,

klopt volledig wat je zegt, alleen die ontvanger betaald aan de verzender (opdrachtgever van het verturen). Dus op geen enkele wijze aan GLS, dus is deze geen partij voor GLS. Die vlieger gaat dus niet op.

Nou als ik iets bestel dan eis ik dat het door TNT verstuurd
wordt met ontvangstbevestiging.Is wel duurder maar als ik
zo hier en daar lees wel zekerder.Moet ook staan op de
orderbevestiging.Zo niet dan gaat de koop niet door,
heb er tot op heden nog geen last mee gehad.

C200K

Kijk,

dat is dus de juiste insteek Bot, jij wilt betalen voor zekerheid en kwaliteit. Dat is dus exact wat ik eerder aangaf. Voor een hoger bedrag krijgt met meer garantie en meer service, maar ja, dat kost meer dan 6 euro. Dus dan is het makkelijker om minder te betalen en gewoon op de vervoerder in te hakken.

Voorts worden de fouten die onze chauffeurs maken keurig afgehandeld. En er gaat wel eens wat fout bij meer dan 600 distributiezendingen per dag. Bij verwijtbaar handelen van de chauffeur zal dan ook altijd een schadevergoeding aan de opdrachtgever worden betaald. Overigens is die gelimiteerd volgens AVC bij de standaard dienst.

knorde

Ongelezen bericht door knorde »

Ook hier een "slachtoffer" van GLS.

Ik heb een bestelling gedaan bij een online dierenwinkel voor een krabpaal. Deze zou woensdag 24 oktober verstuurd zijn.

Ik donderdag de hele dag thuis geweest (ik had die week vakantie) geen GLS aan de deur. Ook vrijdag geen GLS aan de deur. Helaas heb ik een griepje opgelopen dus ben ik de week erop ook gewoon thuis gebleven. Maandag geen GLS. Ik de online dierenwinkel gebelt. Daar werd mij verteld dat ze maandag aan de deur zijn geweest maar dat ik niet thuis was. Euh huh??? Ik lag ziek de hele dag op de bank voor het raam? Hoe is dit mogelijk? Ook tevens geen kaartje in de bus. Maar met vol goede moet ik dinsdag afwachten. Je raad het al, ook geen GLS. Toen ben ik op internet gaan zoeken naar ervaringen met GLS en vond ik dit topic (ik schrok me rot). Woensdag nog geen pakket en ik GLS gebelt. Daar werd vertelt dat er iets met mijn adres gegevens niet goed was. Raar want ze zouden maandag, dinsdag, en woensdag aan de deur zijn geweest volgens de online dierenwinkel met tijdstippen erbij genoemt. GLS Ontkent dit overigens dat dat is gezegt tegen die online dierenwinkel, het zou een probleem zijn dat alleen mijn postcode op het pakket staat zonder huisnummer. Woensdag maar besloten zelf het pakket op te halen (80 KM rijden heen en terug). Kom ik daar bij een depot en zegt die man van de loods dat alle gegevens er keurig netjes op staan. Echter was het een hele grote doos en er is ons 2x verteld door die persoon dat een chauffeur dan geen zin heeft om die op te pakken. Ik schoot uit mijn slof zoals je kunt begrijpen. En dit bevestigt alleen maar de in dit topic genoemde problemen met GLS. Vandaag heb ik de klantenservice gebelt en die zegt dat ze nooit aan de deur zijn geweest maar dat het pakket wel 3 dagen is blijven staan terwijl hij op dag 1 al meegenomen had moeten worden. Hij gaat de chauffeur hierop aanspreken en hij zou me terug mailen zodra dat gebeurt is. Een vergoeding viel niet over te praten (had niet anders verwacht) maar het is meer een prenciepe kwestie. Het gaat mij erom dat die chauffeur wordt aangepakt! Wordt vervolgt...

Echter raad ik iedereen aan GEEN gebruik te maken van GLS want als daar dit soort chauffeurs rond rijden (die zo klein mogelijk pakketten wil hebben om meer te verdienen omdat ze per pakket betaald krijgen en dit wordt door een medewerker in de loods van GLS zelf nog min of meer toegegeven) dan is dit gewoon een criminele organisatie!

Gr. Kees.

C200K

Gaat het weer een beetje Kees?!?!

De meeste domme en zielige reactie van 2007 op dit forum komt in iedere geval op jouw naam. De GLS een criminele organisatie noemen. Hoe kom je erop?!

Overigens is het heel overduidelijk dat GLS in deze ernstige steken heeft laten vallen. Het puur op de chauffeur afschuiven is onzin (dit deed GLS dus), mijn ervaring is dat men in dat geval met enige regelmaat gewoon een koerier laat rijden op kosten van de werkgever van die chauffeur. Maar ja, U bent "maar" een particulier, dus niet belangrijk.

Al met al vind ik de opmerkingen van de loodsmedewerker niet kunnen, als U de naam heeft, stuur eens een briefje naar het hoofdkantoor, met een klacht en de naam van de loodsmedewerker die deze discutabele uitspraken deed. Misschien doet men er nog iets mee.

Verder zijn er weinig mogelijkheden om de chauffeur hierop hard aan te pakken. Er is geen enkele mogelijkheid voor de werkgever om dit soort zaken aan te pakken op arbeidsrecht gebied. Non-actief en ontslag zijn niet aan de orde, het enige dat gedaan kan worden is een preek.

Overigens zijn dit soort problemen helaas gemeengoed bij alle distributeurs. Afgelopen week is TNT nog door het slijk gehaald op tv.

knorde

Aan C200K:

Ik snap niet dat ik hierop ga reageren maar ik doe het toch maar...

"Gaat het weer een beetje Kees?!?!"
Ja, een contactpersoon bij GLS heeft mij heel serieus genomen en is de zaak aan het uitzoeken. Hij heeft mij de scans per email gestuurd als bewijs dat het pakket dus allang meegenomen had moeten worden. Dus dat bevestigt nogmaals maar weer hoe GLS handeld.

"De meeste domme en zielige reactie van 2007 op dit forum komt in iedere geval op jouw naam. De GLS een criminele organisatie noemen. Hoe kom je erop?!"
Bedankt dat dit na mijn eerste post al op mijn naam komt. Voelt als een hele eer. Echter kan ik GLS wel degelijk zo noemen. Als ik wordt voorgelogen is dat in mijn ogen "criminaliteit". Vooral gezien dat mijn verhaal door veel mensen op dit forum al bevestigt was. Werk jij voor GLS trouwens?

"Overigens is het heel overduidelijk dat GLS in deze ernstige steken heeft laten vallen. Het puur op de chauffeur afschuiven is onzin (dit deed GLS dus), mijn ervaring is dat men in dat geval met enige regelmaat gewoon een koerier laat rijden op kosten van de werkgever van die chauffeur. Maar ja, U bent "maar" een particulier, dus niet belangrijk."
Ik weet niet precies hoe je dit bedoelt maar GLS heeft verkeerde mensen in dienst die er voor zorgen dat GLS op dit forum een heel topic heeft en veel slachtoffers maakt. Op het eerste gezicht kan GLS daar niks aan doen maar gezien er veel klachten over zijn lijkt mij dat er nu toch echt wel een lampje moet gaan branden."

"Al met al vind ik de opmerkingen van de loodsmedewerker niet kunnen, als U de naam heeft, stuur eens een briefje naar het hoofdkantoor, met een klacht en de naam van de loodsmedewerker die deze discutabele uitspraken deed. Misschien doet men er nog iets mee."
Dit ligt al bij mijn contactpersoon. Deze gaat die ook bij die loodsmedewerker uitzoeken en de uitkomst laat ik uiteraard hier nog weten.

"Verder zijn er weinig mogelijkheden om de chauffeur hierop hard aan te pakken. Er is geen enkele mogelijkheid voor de werkgever om dit soort zaken aan te pakken op arbeidsrecht gebied. Non-actief en ontslag zijn niet aan de orde, het enige dat gedaan kan worden is een preek."
Dit ben ik totaal niet met je eens. De scans zijn de harde bewijzen in deze zaak. Ik ben ook totaal niet op ontslag uit voor de desbetreffende medewerker, maar dat hij zijn werk niet goed doet is ook door mijn contactpersoon bevestigt. Hier hoor ik dus nog meer van. Gaat mij er ook meer om dat deze persoon hier flink op aangesproken gaat worden en weet dat dit niet door de beugel kan.

"Overigens zijn dit soort problemen helaas gemeengoed bij alle distributeurs. Afgelopen week is TNT nog door het slijk gehaald op tv."
Ik heb in alle jaren nog nooit maar dan ook nooit problemen gehad met andere distributeurs. Terwijl ik toch wel geregeld de pakkettenservice gebruik. Dit was de eerste keer dat ik GLS gebruikte. Lijkt me zo klaar als een klontje.

Tevens wil ik nogmaals benadrukken dat ik je reactie ontzettend in de grond trappend vind, je zou haast denken dat je een manager bent bij GLS ofzo, klopt dit?
Ik zou zeggen bestel eens een paar grote pakketten op verschillende plaatsen binnen Nederland en geef dan nog eens een reactie...

P.S. Ik heb nog even de reacties terug zitten lezen in dit topic maar ik ben niet de enige die vind dat jou taal nogal ongepast overkomt. Misschien moet je jezelf toch eens af gaan vragen of jij wel goed handeld in dit topic? Je toon bevalt me niks en andere mensen ook niet zo te zien...

C200K

Lezen is niet altijd makkelijk.

Ten eerste geef ik vooral aan in mijn bericht dat er door GLS uitspraken zijn gedaan die nooit zouden moeten kunnen. Oftewel; punyje voor U.

Verder is het niet te zeggen wat GLS tegen de opdrachtgever heeft gezegd. Waarom niet; wij waren er beide niet bij.

Ten tweede ken ik vrijwel alle distributeurs in Nl en doe ik daar ook zaken mee. Allen laten zij steken vallen. Zoek maar op dit forum of dat va Kassa naar de andere namen. Tnt levert veel treffers.

Ten derde blijf ik bij mijn mening dat je wel erg dom moet denken om dit als criminele organisatie te bestempelen.

Ten vierde geeft U nu zelf ook aan dat alleen een preek kan, dus dat stelt niets voor. Zou leuk zijn dat iedereen die een (kleine) fout maakt op zijn werk de laan uit vliegt.

Staat U mijn reactie niet aan? Ga wieberen.

BMS.Purmerend

Menig bedrijf met veel medewerkers hebben klachten dus hoe groter des te meer klachten.
Ik denk zelfs dat als je percentsgewijs gaat zien dat er zelfs meer klachten bij kleine bedrijven voor komt dan bij grote. Alleen valt het bij de grote bedrijven iets meer op.
Ik ben niet van mening dat GLS slecht is het is de medewerker.
En onder elke appelboom leggen nu eenmaal rotte appels.

knorde

Bij elk bedrijf zijn zeker rotte appels. Dit is op mijn eigen werk ook zo. Ik heb nooit gezegt dat deze persoon ontslag moet krijgen bij GLS. Echter moet deze persoon wel aangepakt worden. Hier gaat het mij om!

Mocht dit door mijn contactpersoon goed worden opgelost dat vind ik dat netjes. Ik heb ook tegen die persoon gezegt dat als hij met een mooie oplossing komt ik dat hier zal melden op het forum. Mocht GLS dit aan zijn laars lappen (kan de contactpersoon niets aan doen) dan blijf ik bij mijn uitspraak over GLS.

Gr. Kees.

BMS.Purmerend

Oké Kees, dat is jou mening, maar moet dan het gehelenbedrijf de klos zijn van jou een mans actie.
Denk je ook dat het helpt?
Kun je niet beter bij de naam noemen wie die werknemer is?
Hoe dan ook je hebt in jou gedachten dan ook gelijk.

Groeten Jan

knorde

Ik ga de naam hier niet noemen en ik ben het met je eens dat het niet eerlijk is het hele bedrijf te noemen. Daarom kom ik daar op terug mits het bedrijf GLS dit netjes oplost. Dit heb ik ook gemeld. Dit wordt dus nog hier gemeld hoe dit afloopt.

Gesloten