LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cholesterol

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
?!?!
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2007 16:29

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door ?!?! »

Koeboer geloof je die flauwekul van dr. Hamer werkelijk? Ongehoord wat een onzin! Ik begrijp het helemaal dat het kankerfonds niks meer heeft laten horen, die zijn van hun stoel gevallen van ongeloof dat iemand dat wil onderzoeken. Hoe krijg je het in je hoofd om te beweren dat alle ziekten (inclusief kanker) ontstaan door een shock waar iemand niet op voorbereid is????????????

Volgens mij kun je toch zelf wel bedenken dat dat onzin is he? Ik snap werkelijk niet hoe jullie allemaal zonder enig wetenschappelijk inzicht de echte wetenschap die wel ergens op gebaseerd is neersabelen en de meest grote onzin voor waar aannemen!!! Ik heb vorige week de griep gehad en ik kan je zeggen ik heb geen onverwachtte shock gehad! En dan durven te beweren dat de huidige behandeling van kanker barbaars, crue en onnodig is! Dankzij de huidige behandelingen genezen er meer mensen van kanker. Als je dit soort, zeg maar gerust gestoorde, "artsen"(???) gaat geloven krijg je van diezelfde taferelen als bij Sylvia Millecam hebben plaatsgevonden...ik denk dat wij ons dat nog wel kunnen herinneren of niet?

nogmaals ik vind het ongelooflijk dat zoveel mensen alles wat artsen doen negatief uitleggen. Ik snap niet dat jullie uberhaupt nog naar artsen gaan want alles wat ze doen is toch gericht op geld en de patient zoveel mogelijk benadelen. Nou ik, als leek, heb lekker wel vertrouwen in de artsen!

Ik ben het eens met wat BsS hierboven heeft geschreven. Goed verhaal!

hansplanje
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2007 21:14

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door hansplanje »

Hoi forum
naar aanleiding van de uitzending gisteren over cholesterol wil ik jullie wijzen op mijn informatieve site over gezonde vetten.
Hier staan ook wat links onder het blok "cholesterol"
Verder heel veel informatie waaruit blijkt dat de juiste vetten van groot belang zijn voor een goede gezondheid.

Ik heb een orthomoleculair arts een keer horen zeggen 'wanneer je HDL-cholesterol meer dan een kwart is van je totale cholesterol dan is er geen reden tot bezorgdheid'.

Neem een kijkje op http://www.gezondevetten.startpagina.nl

Hans Planje

koeboer
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mar 2007 14:44

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door koeboer »

wat vervelend , ?!?! , dat jij een onschuldig griepje had ondanks jouw geloof in de medische wetenschap .
ik ken verschillende mensen in mijn buurt die elk najaar de griepprik halen , vervolgens een paar dagen beroerd van de bijwerkingen zijn en in het voorjaar een week in bed liggen vanwege de , ja , griep . en elk jaar weer die griepprik halen.......

over de emotie achter griep , lees " de sleutel tot zelfbevrijding " van www.christianebeerlandt.com eens

als ik het onderzoek naar de resultaten van dr. Hamer over kanker wil financieren voor de kankerstichting dan is dat voor hun toch een gratis manier om het ongelijk van dr. Hamer te bewijzen ... maar ze happen niet toe .....

de genezingskans met bestraling etc. tegen kanker zijn ook erg laag momenteel . hoeveel vrouwen in het "sylvia Millecam " stadium leven nu nog na bestraling ?
wereldwijd is medicijn gebruik de 4e doodsoorzaak bij mensen , daar rept de WHO niet over

Colloidaal zilverwater is een goed en veilig alternatief voor antibioticum , gewoon googlen .

wetenscappelijk ; lees "het veld " van lynn Mc Taggert eens , ondezoeken naar geestelijke en emotionele krachten . ben net in haar nieuwe boek begonnen ; "het intentie experiment "

of volg eens een cursus om je hersenen te trainen op alpha en beta niveau , www.silva.nl . de silva-mind-control

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door G7 »

Jammer dat we nu allerlei, hoe goed bedoeld ook, reklame krijgen uit het alternatief circuit.

Ik ga het er toch liever binnenkort even met mijn arts over hebben.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wat weten we het allemaal weer goed!
Houdt u nu eens netjes aan de voorschriften van de arts en de officieel met de voeding belaste instantie ten aanzien van colesterol.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door solleila »

Houdt u nu eens netjes aan de voorschriften van de arts en de officieel met de voeding belaste instantie
Dat mag jij misschien doen chanmaster,maar weet ook dat ieder mens anders is.
Scheer mensen niet onder een kam.
Wat waarom kan de ene wel tegen gluten en de ander niet?

BsS
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2007 23:23

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door BsS »

Koeboer met alle respect, ik als medisch professional ben van mening (en met mij, ik durf te zeggen ALLE anderen) dat als ernstig zieke mensen (e.g. mensen met kanker) dergelijke beweringen voor waar aan zouden nemen en dingen zouden doen die jij zegt....zou het aantal mensen dat stierf veel groter zijn. Dankzij de moderne kankerbehandeling is kanker niet perse een dodelijke ziekte zoals het vroeger bijna onvoormijdelijk was. Bestraling heeft zeker zin maar afhankelijk van de tumorsoort. Dat over dr. Hamer....ja voor dat soort dingen heb ik geen woorden!...soms zijn er dingen daar heb je geen onderzoek voor nodig om te bewijzen dat ze absoluut niet waar zijn...dit is er een van! "ALLE ziekten ter wereld worden veroorzaakt door een onverwachte shock" --> geloof je dat nou werkelijk zelf koeboer? Tuurlijk zal een stichting als het kankerfonds dat geld niet aannemen voor zo'n onderzoek (ook niet om aan te tonen dat het onzin is) want dan wordt je zeker niet meer serieus genomen als stichting en krijg je zeker geen geld meer.

Als ik zie wat mensen hier allemaal voor een boektitels opzetten zou ik zeggen lees eens boeken over medische besluitvorming en evidence based medicine, dan weten jullie hoe de medische wetenschap bewijzen verkrijgt etc. Dan is het ook mogelijk om een beter gefundeerde mening te kunnen vormen over de medische wetenschap en niet zondermeer (domweg) te zeggen dat alles corrupt is en alleen maar op geld belust.

Een andere mooie titel om eens te lezen is "kwakzalverij 125 jaar medische folklore" van Hans van Maanen.

P.S. antibiotica hebben geen zin bij griep want dat wordt veroorzaakt door viridae...en colloidaal zilverwater nog minder.

BsS
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2007 23:23

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door BsS »

Omdat sommige mensen een glutenintolerantie hebben Solleila, veroorzaakt door een ontsteking in het dunne darm epitheel t.g.v. o.a. het eiwit Gliadine. Deze ziekte heet coeliakie! Het gevolg is villi atrofie en cryptenelongatie waardoor het vermogen van de dunne darm om voedingsstoffen op te nemen afneemt aangezien het darmopp. kleiner wordt. Het is op verschillende manieren te diagnosticeren waaronder de gastroduodenoscopie met biopten. Deze zeer vervelende ziekte is de reden waarom sommige mensen niet tegen gluten kunnen. De belangrijkste behandeling is het vermijden van gluten

ik dacht leg het maar even zeeeer beknopt uit voordat er weer honderden theorieën komen

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door G7 »

Bedankt voor deze heldere uitleg en ben het dan ook helemaal met je eens BsS.

Ik heb ook met eigen ogen mogen zien, dat een naaste van mij door op tijd te zijn en..... bestralingen, genezen is van kanker.

Ik weet niet als hij het in het alternatieve circuit had gezocht, of hij dan nog zou leven. Weet haast wel zeker, van niet.

Natuurlijk zijn er vele soorten kankers, maar heel veel is met de huidige medicatie en techniek te behandelen / te genezen.

Maar oke, het gaat hier over cholesterol.

ysberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2007 18:58

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door ysberg »

Ik kan een ieder die twijfelt aan het nut van het gebruik van statinen als cholesterolverlagers aanbevelen het volgende boek te lezen:
"De Cholesterol Leugen" van Prof. Dr. Walter Hartenbach.
ISBN 90-202-4394-2
Dit boek is een aanklacht tegen de levensmiddelen- en farmaceutische industrie die gebaat is bij onjuiste beweringen over cholesterol.
Het boek richt zich tegen de meest omvangrijke misleidingscampagnes op medisch gebied die de wereld ooit heeft gekend.
Na allerlei klachten als gevolg van het gebruiok van statinen, o.a. Selektine en Crestor, heb ik vorig jaar, na het lezen van dit boek besloten te stoppen met deze zgn. medicijnen.
Sindsdien voel ik mij weer kiplekker.

koeboer
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 mar 2007 14:44

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door koeboer »

jullie maken de stelling dat alle ziektes door schock komen , verwijs jullie door naar de site van newmedicine.ca en boek "de sleutel tot zelfbevrijding "

wetenschappelijk is het placebo-effect bekend . dit houdt in dat een medicijn en een nep-medicijn aan een groep patienten gegeven wordt .
vervolgens blijken ook een deel van de patienten die het nepmiddel kregen genezen te zijn . dit wordt veroorzaakt omdat een aantal mensen zodanige overtuiging hebben van genezing dat deze zich ook als zodanig manifesteerd in genezing . nu zal ik wel weer reakties krijgen , maar er is geen andere verklaring daarvoor . en de wetenschap zit hier mee in de maag , maar lees eerst de boeken van mc Taggert eens

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door G7 »

Ach, de een zegt je moet dit lezen en de ander zegt je moet dat eens lezen. Hoe meer ik lees, des temeer ik ga twijfelen aan wie er nu gelijk heeft.

Ik gebruik zelf al ruim 8 jaar eerst Zocor, wat later vervangen werd door Simvastatine 10mg. Ik heb nog nooit ergens last van gehad. Geen enkele bijwerking, waarmee ik niet wil zeggen dat het ook niet bestaat. Bij mij in ieder geval niet!

Ik zou best willen stoppen, maar doe dat echt alleen in overleg met de cardioloog en zeker niet zomaar uit mezelf.

jack500
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2007 00:30

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door jack500 »

BesteIk forumleden,

Kern van deze discussie is of een hoog cholesterolgehalte nou wel of niet een grote risicofactor op een toekomstig probleem m.b.t. hartfalen is.
Me dunkt dat tot nu toe de voorstanders van deze theorie voldoende aan het woord geweest zijn. Als dan Tros Radar eens een tegengeluid laat horen wordt ineens gezegd dat de tegenpartij onvoldoende aan bod kwam.
Er zijn genoeg wetenschappelijk onderbouwde argumenten die aantonen dat het hele cholesterolverhaal berust op gemanipuleerde statistieken.
Dat wil zeggen dat de gegevens die de theorie niet ondersteunden uit de statistieken zijn weggelaten.
Kijk maar eens op de site van dr. Ravnskov onder "uitzendingen"van Tros Radar. Of haal uit de bibliotheek het boek "De cholesterolleugen" van prof. dr. Walter Hartenbach. Alleen de argumenten hier genoemd zijn niet zo interessant voor de heren van de pillenfabrieken. En waarom is een groot deel van onze medici niet op de hoogte van dit verhaal? Hun studie is op dezelfde uitgangspunten gebaseerd als genoemde gemanipuleerde statistieken. "Ja maar" zult u zeggen, "ze worden toch bijgeschoold"? Dat is zo, maar weet u door wie deze bijscholingscongressen worden betaald? ... Inderdaad, door de fabrikanten van de statines.
Ik wil dit verhaal besluiten met een opmerking uit het bovengenoemde boek van prof. Hartenbach. Ik citeer " Als chirurg heb ik bij meer dan 1000 patienten met arteriosclerotische vaatvernauwingen in de binnenwand van de bloedvaten in geen enkel geval een noemenswaardig cholesterolaanslibsel aangetroffen".

Jack500

karinodl
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2006 19:29

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door karinodl »

Blijft allemaal leuke en aardige verhalen maar als je een erfelijk cholesterol hebt van 14 mmol dan ga je zeker niet zomaar stoppen met medicijnen nemen (althans ik niet).
Mijn pa heeft ook hartinfarct gehad en al kan ik het tegenhouden door medicijnen dan slik ik ze graag. Kijk eens in de bijsluiter van paracetemol naar de bijwerkingen dan zie je ook al erge dingen.
Zelf heb ik verschrikkelijk last van darmen en maag maar kan gewoon niet met zekerheid vaststellen dat dit door lipitor komt of door ezetrol. Dus dan ga ik niet zomaar stoppen zonder dat de internist dit zegt.
Ik heb nu ook al 2 keer meegedaan aan een proef voor nieuwe medicijnen....in de hoop dat er iets komt wat zeer goed gaat helpen.
En om te zeggen dat er ziektes zijn die we zelf veroorzaken door stress en dergelijke dat geloof ik als het bijv gaat om maag darm klachten en bijv hoofdpijn maar zeker niet bij kanker of cholesterol en dergelijke......
Ieder persoon is verschillend en iedereen zal anders reageren op medicijnen...ik denk dat de internist echt wel weet wanneer een persoon verkeerd reageerd en dan ook zal besluiten om of andere medicijnen te geven of om te stoppen.
Ik ga in ieder geval voor nu gewoon door met slikken van lipitor en ezetrol...

BsS
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2007 23:23

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door BsS »

Beste Koeboer,

Ik ben niet degene die verzint dat het om alle ziekten gaat dat is jou idool die dat doet, citaat van de website:

"In time, after extensive research of thousands of patients, Dr. Hamer was finally able to conclude that disease is only brought about by a shock for which we are totally unprepared."

Dus "that disease" vrij algemeen taalgebruik...in deze vorm valt daar elke ziekte onder. Vervolgens "is ONLY brought by"...als je dan dus zegt dat het alleen wordt veroorzaakt (letterlijk: gebracht) door. Dan betekent dat dus wat ik zei hij impliceert dat elke ziekte door een onverwachte shock wordt veroorzaakt. Koeboer ik denk dat jou engels niet zo goed is en dat je gewoon meer dan de helft van zijn verhaal niet begrijpt (dan klinkt het misschien ook eindelijk logisch) en hem daarom gelooft.

Koeboer lees jij "kwakzalverij 125 jaar medische folklore" van Hans van Maanen nou maar eens.

BsS
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2007 23:23

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door BsS »

Beste Jack500,

en op welke uitgangspunten mag onze studie dan wel niet gebaseerd zijn...ben eens wat concreter?
Ik denk dat ik een stuk beter weet of dat waar is, als jou.

Ten tweede, dat van die vaatchirurg, ik heb heel wat te doen met vaatchirurgen en ik heb ook vaak operaties gedaan samen met vaatchirurgen, ik vraag me toch echt af hoe je aan een plaque kan zien dat er geen cholesterol in zit...niet met het blote oog (zonder hulpmiddelen).

BsS
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2007 23:23

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door BsS »

Beste Karinodl,

Hartstikke goed dat je dergelijke zaken alleen in overleg met je internist regelt. Juist iemand met erfelijk te hoog cholesterol moet hier GOED over nadenken. Ik denk dat veel mensen hier niet weten wat mensen met een erfelijk te hoog cholesterol voor een risico op hart- en vaatziekten lopen. Hopelijk wordt er inderdaad ooit een nieuw middel gevonden dat nog beter werkt met minder bijwerkingen.

Groet, BsS

karinodl
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2006 19:29

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door karinodl »

Beste BsS...
Daar ben ik het dus helemaal mee eens.
Erfelijk cholesterol word volgens mij vaak onderschat.
Bij mij is het niet op te lossen met dieet of wat dan ook...blijven alleen de medicijnen over.
En de reden dat ik dus mee doe aan proeven is idd zodat er misschien iets uitgevonden word met minder bijwerkingen....
Maar feit blijft lees de bijwerkingen bij een onschuldig paracetemol en je schrikt je al dood....
Groetjes Karin

Paleo
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2007 12:46

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door Paleo »

BsS,

Je laat duidelijk zien dat je geindoctrineerd bent met het "de dokter weet alles virus". Gelukkig gaan de patienten en de mensen daar om heen zichzelf steeds meer onderwijzen en nemen niet alles maar klakkeloos aan wat een dokter/internist etc. zegt. De tijd dat men een dokter als een soort god zag is gelukkig aan zijn eind aan het komen en men gaat steeds vaker de discussie aan . En zeg nou zelf, het medisch vak is allang geen roeping meer maar een carrierre waarbij de patienten zijn gereduceerd tot nummers.

Paleo

BsS
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2007 23:23

Re: Cholesterol

Ongelezen bericht door BsS »

Beste Karin,

De bijwerkingen lijsten van medicamenten zijn inderdaad vaak om van te schrikken, maar als een patiënt die een bepaald (nieuw) medicijn gebruikt en een bepaalde klachten krijgt moet dit gemeld worden aan een bepaald instituut. Als dergelijke meldingen enkele keren binnenkomen worden ze opgenomen in de bijwerkingenlijst. Echter heel veel bijwerkingen hebben een kans van 0.01% of minder, sommige ook echter 1-10% kans op voorkomen. Heel veel bijwerkingen die bij een medicijn beschreven zijn zal een arts helemaal nooit in zijn carrière zien vanwege de zeldzaamheid. Artsen hebben een speciaal boek (het farmacotherapeutisch kompas) waarin alle medicijnen beschreven staan en hun bijwerkingen, hun interacties met elkaar, hun eigenschappen etc. Hierin is ook te lezen dat paracetamol in zijn therapeutische dosering (dus <4dd1000mg ofwel <4000mg) nauwelijks bijwerkingen heeft.
Laatst gewijzigd door BsS op 08 mar 2007 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten