LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Wat hebt u aan deze post?

Peiling eindigde op 17 mar 2007 16:07

Niets, totaal loos
1
20%
Best handig
0
Geen stemmen
Feest van herkenning!
1
20%
Zzzz.... (in slaap gevallen)
1
20%
Irritant geneuzel!
2
40%
 
Totaal aantal stemmen: 5

G0Z1K
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2007 16:26

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door G0Z1K »

Het echte probleem is dat je nu voor elke tv een decoder moet hebben, of je hebt minder zenders!

Een extra kaart voor sateliet kost bij Canal Digitaal maar E1,- extra en UPC...

Het leukste zijn de gekraakte codes, dus overal alles gratis kijken, dus zo doen we dat.

Hoe duurder UPC, de te meer mijn familie aan omzet haalde met de gekraakte sateliet tuners, die alles Free to Air maken!

UPC, ga zo door, maak alles duurder en dan is er voor ons ook weer genoeg te verdienen!

Het moet wel rendabel zijn om code's te kraken, dus
Hartelijk Dank UPC, een tevreden niet klant!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Gelukkig is het nog altijd zo dat wie niets heeft besteld en toch een mediabox en/of zo'n DVD-recorder van UPC geleverd krijgt (zonder natuurlijk een gegeven handtekening voor ontvangst) mag het ontvangene om niet behouden, in een kast flikkeren, het bewerken met een hamer of in een autoshredder gooien zonder dat UPC u daarvoor een vergoeding mag vragen.

Een beetje netter is om UPC per brief aan te geven dat men het ongevraagde mag ophalen op de datum en het tijdstip dat de ontvanger van het ongevraagde het het beste uitkomt.

Dat er nog zovelen zijn (geweest) die nog zo aardig zijn geweest het ongevraagde zelfs terug te sturen vind ik onbegrijpelijk!
Men heeft UPC daarmee in de kaart gespeeld en de hoge kosten die UPC anders zou hebben gehad daarmee binnen de perken gehouden!
Dom,dom,dom!!

Een bedrijf, elk bedrijf dat zich zo opsteld als dat UPC zou eigenlijk van de Nederlandse markt geweerd moeten worden.

En voor de medewerkers van UPC, je moet toch wel erg weinig moraal hebben om nog voor dat bedrijf te willen werken!!

Durft u zelfs nog op verjaardagsfeestjes te zeggen dat u bij UPC werkt???
Niet te geloven!!!

Grootvader.

G0Z1K
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2007 16:26

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door G0Z1K »

Beste Grootvader,

Mag ik nu ook bij UPC soliciteren,
dan lopen de klanten namelijk nog harder weg, en is het probleem pas echt opgelost!

Geef een personeels advertentie en ik kom gelijk weer terug naar Nederland.

Kan het toch nog leuk worden,
Uw geliefde/gehate forumverzieker!

Gozik!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door agro »

Een extra kaart voor sateliet kost bij Canal Digitaal maar E1,- extra en UPC...
Ook dat heb je nog niet eens nodig, bij bepaalde ontvangers kan je de abo kaart delen met andere ontvangers, en kan je op alle tv's verschillende zenders tegelijkertijd kijken, en op ontvangers met harddisk kan je opnemen.

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Reink »

Gisteren telefonisch benaderd voor een mediabox, de telefoniste vroeg naar meneer <achternaam>. Ik vroeg: "Voor welke meneer <achternaam> belt u ?". Ze noemde de voorletters van mijn inmiddels overleden vader, waarop ik haar mededeelde dat deze inmiddels overleden was. En prompt krreg ik het hele verkoopverhaaltje over mij heen van de mediabox en het 6 maanden op proef etc. etc. etc. . Het komt er in ieder geval op neer dat ik binnen drie weken een mediabox kan verwachtten. (Nu begrijp ik van verhalen dat deze wel aangenomen moet worden en daana teruggestuurd omdat je dan een verzendbevestiging hebt mocht UPC administratief moeilijk gaan doen.)

Nu is het ook het geval dat ik de betreffende UPC aansluiting, alle UPC diensten, al schriftelijk heb opgezegd zoals vermeld in de algemene voorwaarden ( per 22 februari 2007), omdat ik (ook woonachtig op dat adres) geen prijs stel op een kabelaansluiting.

Ik vraag me een beetje af wat er gaat gebeuren, het lijkt erop dat het een het ander gekruist heeft en dat het administratief moelijk dreigt te worden. Zeker omdat de persoon op welke naam de UPC aansluiting stond overleden is, de aansluiting opgezegd is én er met medeweten van dit alles de "telefoniste" alsnog de mediabox wil gaan opsturen.

<zucht> (denkt dat het een staartje op UPC manier gaat krijgen)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

Nu begrijp ik van verhalen dat deze wel aangenomen moet worden
NNNEEEEEEEE, juist niet!!!!

Absoluut weigeren, nergens een handtekening op zetten.

De gast die bij mij aan de deur kwam zette er met lettertjes van 3 millimeter hoogte g.i. (van geen interesse) op en wilde me daarvoor laten tekenen, waarschijnlijk zodat hij later die lettertjes kon doorhalen zodat ik het contract getekend had.

Aan de deur weigeren, wat de bezorger ook zegt, als het door TPG bezorgd wordt zijn ze dat wel gewend, maar hij kan ook door een ingehuurde kracht bezorgd worden en die worden betaald voor elk exemplaar wat ze door de deur naar binnen kunnen duwen.

Jessica79
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:00

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Jessica79 »

Ik ben zelf een medewerker van UPC, maar ik schaam me er niet voor. Maar het is ook niet zo dat ik nu reclame voor ze ga maken. Ik weet uit eigen ervaring hoe de mensen het ervaren om ineens met een mediabox opgescheept te worden en dat het maar al te vaak voorkomt dat de voorwaarden voor het gebruik van de mediabox niet goed worden uitgelegd.

Maar wij zijn niet degene die deze acties bedenken. Dat zijn dan waarschijnlijk die leuke mensen bij marketing. een mediabox aanbieden, oke, maar dan wel met het werkelijke verhaal erbij.

Dus als je niks besteld hebt, weiger het gewoon en bekijk anders eerst hoe het precies allemaal in elkaar zit, want je kan echt niet altijd geloven wat de verkopers vertellen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door agro »

Ik ben zelf een medewerker van UPC, maar ik schaam me er niet voor
Daar kan je je toch gerust voor schamen.
Er is geen enkele reden om dat niet te doen.
Maar als je geen greintje fatsoen hebt, tja dan schaam je je natuurlijk nergens voor, is namelijk de mentaliteit van upc, en weet je gelijk aan welke voorwaarden je moet voldoen als je upc als je broodheer wil.
Dus als je niks besteld hebt, weiger het gewoon en bekijk anders eerst hoe het precies allemaal in elkaar zit, want je kan echt niet altijd geloven wat de verkopers vertellen.
Waarom zou je weigeren als iets je ongevraagd wordt toegestuurt, je kan net zo goed aannemen en als het je niet bevalt kan je het alsnog in de kliko gooien. toch?
Al wat van de zijde van upc gezegd wordt is niet te vertrouwen, en het lijkt er al sterk op dat ook jij al behoorlijk met dat verschrikkelijke arrogante upc virus bent aangestoken, gezien je opmerkingen en standpunt, zeker als je je posting elders op dit forum in acht neemt.

Jessica79
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:00

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Jessica79 »

het gaat hier alleen over upc, het is alleen maar mn werk. ik werk bij de klantenservice.

upc heeft een slechte reputatie, en met dit soort acties, mediaboxen afleveren bij mensen die er niet om hebben gevraagd, verbeteren ze het ook zeker niet.
ik weet niet waar jij werkt, maar bij andere bedrijven is ook niet alles perfect.

en als je geen klant meer wil zijn bij upc, wie houdt je tegen?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door agro »

en als je geen klant meer wil zijn bij upc, wie houdt je tegen?
upc zelf blijkbaar, ik heb alles opgezegd, zelfs bevestiging daarvan, dat per 14 april is beeindigd, toch willen ze dat ik voor de komende 3 maanden betaal, en als ik betaald heb zullen ze weleens bekijken of het teveel betaalde terug gestort kan worden.
Zal zeker net zo lang duren als dat ik borg terugkrijg van chello modem daar wacht ik ook al ongeveer 4 jaar op.

Jessica79
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:00

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Jessica79 »

Als jij een bevestiging hebt dat je het inderdaad hebt opgezegd, dan ligt de fout bij UPC. Dus dan ben je niet verplicht om abonnementsgeld te betalen, wat ze daar ook zeggen.
Maar om dat inderdaad te bereiken is iets heel anders natuurlijk.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Jessica79
Geplaatst op: 24 Mrt 2007 16:51 Onderwerp:

Maar om dat inderdaad te bereiken is iets heel anders natuurlijk.


Waarom is dat heel iets anders, je betaald die 3 maanden niet vooruit en allen het gedeelte wat je nog schuldig bent.

Wat wil UPC daar nog aan doen, je afsluiten soms??

Jessica79
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2007 21:00

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Jessica79 »

Dan betaal je gewoon wat jij denkt dat klopt. En als UPC het er niet mee eens is dan sluiten ze je inderdaad af....

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Jessica,

Dat is ook de bedoeling dat je afgesloten wordt je hebt niets voor niets opgezegd en verder dus niets te vrezen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door agro »

Dan betaal je gewoon wat jij denkt dat klopt. En als UPC het er niet mee eens is dan sluiten ze je inderdaad af....
Klopt helemaal, upc kent maar 1 waarheid en dat is wat er bij hen in de computer staat, verder is er geen discussie mogelijk, zo onbeschoft en arrogant zijn ze wel.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Shine »

Ik stoor me mateloos aan de toonzetting richting callcenter werknemers van een bedrijf, in dit geval UPC.
Alsof iemand die werkzaam is in desbetreffend callcenter verantwoordelijk gesteld kan en mag worden voor de acties die het bedrijf UPC bedenkt.
Hoezo schamen omdat je er werkzaam bent? Grote onzin en een uitlating die ronduit kwalijk te noemen is. Het is een baan dat brood op de plank brengt. Niets meer of minder.
Hou dus svp op met dat verwijtende onzin geneuzel richting de callcenter persoon, maar steek je energie in ander zaken zoals het management van een dergelijk bedrijf als deze actie je niet zint.
Mij zint hij ook niet. Dezelfde brief heb ik inmiddels ook ontvangen en heb gelijk gebeld met de mededeling dat ik dat ding niet wil. Hiervan hebben ze een notitie gemaakt. Tegenhouden kan de callcenter medewerker het echter niet, simpelweg omdat ze hiervoor niet bij machte zijn. Hoe graag ze ook zouden willen. Dat is het opgelegde beleid door het bedrijf UPC.

Ik teken nergens voor. Beland dat ding toch op de een of andere manier ongevraagd/ongewenst in mijn huis, mogen ze hem zelf komen ophalen. Ik steek hier geen enkele terugbreng energie in. Zonder handtekening kan UPC totaal niets tegen mij ondernemen.

Vanuit overheidswege zag ik het liefst dat ze terstond actie ondernemen tegen dit soort 'reklame'.

josh
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 13:32

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door josh »

De commotie over het ongevraagd toezenden van de DVR door UPC gaat aan mij voorbij, ik heb hier heel andere ervaringen mee:

Had de Mediabox/digitale TV steeds afgehouden, maar vond de actie van de DVR voor € 4,99/mnd het eerste jaar interessant en bestelde begin december 2006 de DVR. Ontving 22/12 een “Bevestiging nieuwe betaalwijze” (?) en op 27/12 tenslotte de bestelbevestiging zelf.

22/2: de UPC-helpdesk gebeld met de vraag waar de DVR toch bleef. “Uw bestelling staat geregistreerd, maar wat ermee gebeurd is? Maak er een case van, binnenkort ontvangt u de DVR.”

1/3: een pakket digitale TV ontvangen. Na grondige bestudering van de verpakking bleek hierin de Mediabox te zitten i.p.v. de DVR. UPC-helpdesk: “Breng de doos maar naar het postkantoor, binnen 3 weken nemen wij contact met u op voor levering van de DVR.”

2/3: de ongeopende doos op het postkantoor afgegeven en het retourbewijs goed opgeborgen.

22/3: UPC-helpdesk gebeld: “Er is duidelijk iets mis gegaan, binnenkort ontvangt u echt de DVR.”

27/3: per post een zogenaamd retourpakket ontvangen met het verzoek de Mediabox binnen 30 dagen terug te sturen, anders wordt er € 150,- in rekening gebracht… De binnenkort te ontvangen DVR kan pas geïnstalleerd worden wanneer mijn huidige (?) Mediabox door UPC is gedeactiveerd… UPC-helpdesk: “U heeft al digitale TV en moet toch echt de Mediabox terugsturen. Wanneer u van mening bent dat dit niet klopt, moet u maar een brief schrijven met uitleg en een kopie van het retourbewijs.”

Dus ruim 3 maanden, een viertal lange sessies met de helpdesk (irritant vriendelijke medewerkers met de absurde standaard slotvraag “Zoals ik aan het begin van het gesprek aangaf…”) en enkele contactformulieren via de UPC-website later, nog steeds geen DVR!

Heb in het laatste gesprek met de helpdesk dan ook mijn ongenoegen geuit en het vertrouwen in een goede afwikkeling van de bestelling opgezegd. Dat ik een eventueel nog te ontvangen DVR zal weigeren en mij genoodzaakt zie mijn bankrekening te laten blokkeren voor incasso’s van UPC en het abonnement op zal zeggen, stuitte op volledig onbegrip.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Ron58 »

stuitte op volledig onbegrip.
Onbegrijpelijk, al die helldesk (geen spelfout) medewerkers zijn in hun prive leven toch ook consument?
Hoe reageren zij als ze zelf zo iets meemaken bij een leverancier of provider????

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Josh,

Het is hier al zo vaak gezegd; UPC is en blijft een baggerbedrijf.

josh
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mar 2007 13:32

Re: Ongevraagde UPC Mediabox met DVR

Ongelezen bericht door josh »

En het wordt nog gekker…

Kreeg zojuist een telefoontje van UPC met de bandopname van een vriendelijke dame: “Als gebruiker van digitale TV heeft UPC belangrijke informatie voor u…”. Hier heb ik maar opgehangen.

Gesloten