LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SPRINTPLAN VAN AEGON ??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Stefan

Re: SPRINTPLAN VAN AEGON ??

Ongelezen bericht door Stefan »

Beste sprintplan gedupeerden,

Tip: mail kort je verhaal naar het team van vereniging
Pay Back. Deze vereniging is alle verhalen van gedupeerden aan het verzamelen om actie te ondernemen. Het contact dat ik heb gehad met de mensen van pay-back, en wat ze vertelden dat ze aan materiaal hebben, maakt dat ik veel vertrouwen heb ik een 'goede' afloop. Mail kort je verhaal naar: [email protected] (zie ook andere forum).

Mensen met een sprintplan zijn ook gedupeerd! en slachtoffer van misleiding.

Gegroet,Stefan

Ida

Ongelezen bericht door Ida »

Ook ik ben er ingeluisd met het Sprintplan! Een rendement van 12% geloofde ik al direct niet, maar dit gaat alle perken te buiten. Ze hebben hiermee heel veel slachtoffers gemaakt onder de zgn. 'kleine spaarders'. Strop voor mij per 31.7.2003 fl. 18.000.--. DAG APPELTJE VOOR DE DORST! En mensen, trap vooral niet in hun aanbod van VERLENGING, ze bedoeling denk ik VERLIEZING.
Hier is duidelijk sprake van misleiding. Dit had ik van AEGON niet verwacht. Ik heb mij aangemeld bij [email protected]. Ik vermoed echter dat wij niet veel kunnen ondernemen. AEGON is denk ik heel erg blij met de heeeele kleine lettertjes die voor een leek niet te lezen zijn.

Henri en Patrick Feddes

Ongelezen bericht door Henri en Patrick Feddes »

Beste gedupeerden,

Door een tussenpersoon van Spaarbeleg is ons het spaarplan, kort samengevat, alsvolgt uitgelegd.

Beste meneer Feddes, als u maandelijks fl. 600,- spaart, met de nadruk op spaart, bij Spaarbeleg gaan wij dat geld voor u, gedurende vijf jaar voor u beleggen. Op einddatum krijgt gegarandeerd uw eigen inleg terug met daar bovenop, afhankelijk van de beleggingsopbrengst, nog een extra bonus. Dit kan in uw geval meneer feddes betekenen dat u zelfs uw inleg kunt verdubbelen of verdrievoudigen met een garantiebedrag van fl. 90.000,-

Het voorstel leek mij fantastisch, mede gezien het feit dat Spaarbeleg een dochteronderneming van de toch zeer bonafide verzekeringsmaatschappij AEGON was, hier aan mee te doen.

Ook wij dit plan lopen en warens benieuwd wat op einddatum, ongeveer de opbrengst zou zijn. Tijdens het gesprek met één van uw medewerkers werd al snel duidelijk dat de opbrengst cq uitbetaling per 1 november 2002 op dat moment nihil zou zijn. Wij begrepen hier niets van en vroegen of wij het spaarbedrag van respectievelijk fl. 400,- en fl. 600,- per maand, zijnde fl. 24000,- en fl. 36000,- dan wel terug kregen. Het antwoord daarop was nee, u heeft niets gespaard, wij hebben voor u, 60.000 en 90.000 gulden aan participaties gekocht en deze zijn op dit moment, door de ingestorte beurs niet veel meer waard, het maandelijkse bedrag wat u betaald is rente en geen spaarbedrag. De schok was groot...

Wat kunnen wij er gezamenlijk aan doen !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marc

Ongelezen bericht door Marc »

Idem verhaal. Geen sprake in het verkoopgesprek van risico's / voorgeschoten bedrag / lening / rente. Slechts een aantal rekenvoorbeelden. Je moest wel een rund zijn als je niet zo zou "sparen". Jawel met een garandeerd eindbedrag. Niets van rente bovenop dit gegarandeerd bedrag om iets van je geld terug te zien. Wat ik mis in het grotendeel van jullie verhalen is jullie ondernomen akties. Waar hebben jullie verhaal gehaald? Is er al iets georganiseerd om de krachten en klachten te bundelen?

aart berendse

Ongelezen bericht door aart berendse »

http://drunk-beetle.org/gesp.

DIT IS DE PAGINA VOOR SPRINTPLANNERS DIE OOK GEDUPEERD ZIJN.
MELDT JE KOSTENLOOS AAN!!!!!!!!!!!!.

SAMEN STAAN WE STERK.

GROETEN AART

Peter

Ongelezen bericht door Peter »

Mijn persoonlijk klacht is dat de commerciele informatiefolder (eind 2001) op een belangrijk punt onvolledig is: er is een paragraaf opgenomen onder de noemer ' Sprintplan in het nieuwe belasting stelsel' waarin gerept wordt over de gevolgen van het nieuwe belastingsysteem in 2001. Hier komt alleen de vermogensrendementshefffing aan de orde, NIET het vervallen van de aftrekbaarheid van de maandelijkse rentekosten.

Naar mijn inziens is het bewust ontbreken van deze informatie misleidend, aangezien dit een aanzienlijke impact heeft op het rendement, daar waar het allemaal omdraait.

Ik heb een mailtje gestuurd naar Payback, onderdeel van zonnet, en wacht eerst even af wat hieraan gedaan kan worden. Als er niet reeds een instantie zich met de belangen van de gedupeerden bezig houdt, neem ik zelf gerechtelijke stappen.

De volgende stap zal ik hier weer publiceren. Ik verzoek een ieder dit zelfde te doen zodat er misschien een bundeling van krachten kan plaatsvinden.

Als laatste: probeer niet te vervallen in zelfmedelijden, maar zoek naar tastbare bewijzen in de vorm van documentatie, waaruit misleiding blijkt, op basis waarop je de beslissing hebt genomen om het contract met Spaarbelg aan te gaan.

Johan Panhorst

Ongelezen bericht door Johan Panhorst »

Ik heb een sprintplan geopend vanaf 2 nov. 1998.
Ik leg elke maand 136 eur.in.E.e.a. resulteert dat ik een garantiewaarde 31-10-2003 zou hebben van`18.990 eur.
Het belegde bedrag is 20420 eur.Via een click van 10% na 2 jaar is mijn garantiewaarde op het eind 21032.Wie kan mij nu zeggen wat ik verlies of ga winnen.Krijg ik uberhoupt een uitbetaling?

Inderdaad het zijn in het algemeen snelle jongens welke deze produkten in die tijd verkochten.In de huiduge situatie is het niet meer mogelijk.

lucienne

Ongelezen bericht door lucienne »

Ik krijg het er koud van van al die berichten. Wij (jong gezin) zijn er vorige week dus achter gekomen dat we een verlies van 12.000 gulden hebben gemaakt. 200 gulden per maand leggen we in met nog 14 maanden te gaan. Ik denk dat er niemand met iets van geld uit dit sprintplan komt want volgens mij hebben wij dit aan het begin vh plan gestart in maart 1999. Wat ik niet begrijp is dat het hele plan niet wordt stopgezet door de figuren van Spaarbeleg. Het is al een aantal jaren hopeloos en je hoeft maar een keer id week journaal te kijken om in te zien dat er voorlopig natuurlijk geen verbetering op komst is wat betreft verbeterde economie.Wie zegt mij dat er belegd is met het geleende geld? Waar zijn de bewijzen? Wie gelooft er nog iemand van een bank? Wij hebben het restant van onze rentereking(ook Spaarbeleg) er accuut afgehaald. En wil natuurlijk helemaal niets meer betalen! Moet trouwens zeggen dat ik verschillende instanties gemailg heb oa Kassa, Radar, Ombudsman, en GESP maar van niemand nog enig teken van (mede) leven! De kranten staan bol van Legio Lease (ook Aegon!). Ze gaan ze zelfs voor de rechter slepen, kan deze zaak dan niet in een ruk door meegenomen worden??

jjclaus

Ongelezen bericht door jjclaus »

Het volgend bericht heb ik resp. gemaild aan GeSp,Payback en de consumentenbond.Trek je conclusies.
Betreft artikel:Aandelenleaseplannen:illusies doorgeprikt.Consumentengeldgids april /mei 2001

Ik heb bovenstaand artikel nog eens nagecheckt.Op pagina 13 staat letterlijk:"Wel bestaat het gevaar dat de beleggingen minder opbrengen dan de totale rente die u heeft betaald.Alleen het sprintplan heeft dit gevaar afgedekt.U krijgt altijd uw inleg terug.Deze zekerheid kost wel geld en dat gaat ten koste van het rendement.''
Op pagina 12 staat een overzicht van diverse aandelenleaseplannen.Achter de regel koersdalingsgarantie staat voor sprintplan:''100% op leenbedrag.''M.a.w. de onderzoekers van de consumentenbond hebben hun huiswerk niet goed gedaan of zijn ze ook misleid door veelbelovende brochures?
Het stoort me namelijk een beetje dat de consumentenbond steeds refereert aan waarschuwingen in het verleden,en zijn leden en uiteraard gedupeerden van sprintplan eigenlijk in de kou laat staan.
Ik heb dit uiteraard aan hun gemaild en wacht af.
Ik stuur jullie dit bericht om toch iets toe te voegen aan het argument misleiding voorafgaande aan contracttekening.

Mvg jjclaus

Dennis Dubbers en Patrici

Ongelezen bericht door Dennis Dubbers en Patrici »

Ook wij hebben 3 maal een sprintplan afgesloten , nu ik al deze berichten lees wordt ik erg angstig , maar wat ik me afvraag is: als onze sprint plannen afgelost zijn en ik krijg de zogenaamde garantie waarde uitgekeerd moet daar dan nog het voorgeschoten bedrag [gebruikt om te beleggen] van af getrokken worden .
Ik heb al een financieel adviseur ingeschakeld om mij verder te helpen , als ik zelf aan spaarbeleg om uitleg vraag over het vroegtijdig beeindigen van het sprintplan krijg ik antwoorden met termen als boetes en het minder waard worden van de participaties , en ik kreeg het idee dat ik als een of andere oen aangehoord wordt . Ik vraag me af of als ik het sprintplan nu opzeg ik dan nog steeds de volledige termijn vol moet maken , ik hoop hier wat antwoorden of reacties op te krijgen want bij spaarbeleg wordt ik alles behalve correct te woord gestaan. M.V.G. Dennis en Patricia

Dunja

Ongelezen bericht door Dunja »

Wat Lucienne al aanroert: Wie zegt mij dat er belegd is met het geleende geld? Waar zijn de bewijzen?

Dit vraag ik mij ook steeds af. Zelfs Aegon gaat toch niet elke maand miljoenen beleggen om die vervolgens verloren te zien gaan. Volgens mij wordt er helemaal niks belegd, maar keren ze gewoon uit als de beurs hoog zou zijn. Vandaar ook dat je lekker door mag betalen elke maand.

Dat zou een mooie boel zijn: als Aegon geen bewijzen kan overleggen dat er wel degelijk continu belegd wordt.

Wie weet hier raad mee, of weet waar je dit kunt checken?

toen wij onze eerste polis afsloten in juli 1999 voor een bedrag van 200 gulden in de maand , kregen we een informatiefolder waar een boete regeling voor het vroegtijdig afsluiten in staat .de boete zou dan 2 procent zijn .Bij het afsluiten van onze andere polissen in december 2000 zou de boete 5 procent bedragen kan iemand mij vertellen waarom dit verhoogd is in die periode

toen wij onze eerste polis afsloten in juli 1999 voor een bedrag van 200 gulden in de maand , kregen we een informatiefolder waar een boete regeling voor het vroegtijdig afsluiten in staat .de boete zou dan 2 procent zijn .Bij het afsluiten van onze andere polissen in december 2000 zou de boete 5 procent bedragen kan iemand mij vertellen waarom dit verhoogd is in die periode

jj

Ongelezen bericht door jj »

De consumentenbond is heel erg betrokken in de legiolease affaire en verwacht dat de schikking of uitspraak hierin ook een gevolg zal hebben voor de sprintplan gedupeerden.Men adviseert wel collectief te reageren.
Mvg jjclaus

dennis en patricia

Ongelezen bericht door dennis en patricia »

wij hebben via het nieuws vernomen dat legiolease een rechtzaak tegen een aantal spaarbelegers heeft verloren en de betaalde rente terug heeft moeten betalen en de contracten heeft moeten beeindigen, omdat het niet duidelijk in de informatiefolders was gedrukt dat er met geleend geld belegd zou gaan worden , nu is het misschien tijd om collectief naar een advocaat of rechtbank te stappen en ook aegon aan de tand te voelen

S. Baker

Ongelezen bericht door S. Baker »

Beste gedupeerden,

Ook ik heb een sprintplan en heb een brief ontvangen waarin mij wordt aangeboden om het te verlengen. Afgelopen vrijdag (3/1/03) heb ik dan ook maar gebeld om te vragen hoe het ermee staat: wachtrij van langer dan 10 minuten!!

Vanochtend (om 8.00 uur)nog een keer geprobeerd.
Ik spaar/beleg vanaf november 1998 fl. 100,- p/m, wat inhoudt dat ik dus na 5 jaar fl. 6000,- heb gespaard/belegd heb.
Nou, de medewerkster kon mij vertellen dat ik € 116,- in de min sta en dat het maximum bedrag wat ik terug krijg op dit moment (alsof het binnen een 11 maanden opeens gaat vertienvoudigen!!)€ 204,- is!!

Ik baal hier ontzettend van. Was van plan dit geld voor mijn studie te gebruiken. Ik was 18 toen ik hier aan begon. Ik dacht verstandig te zijn door zo te sparen...

Ik denk dat we inderdaad met z'n allen sterk staan. Laat mij dan ook weten hoe wij aktie kunnen ondernemen.

Ronny

Ongelezen bericht door Ronny »

Ook ik ben gedupeerd en niet voldoende ingelicht, maar opgelicht. Twee jaar geleden derde kerstdag !! is mijn huis geheel afgebrand, was zwaar onderverzekerd, omdat ik een oud huis helemaal opnieuw heb opgebouwd en "vergeten" dit aan de verzekering te melden, omdat ik alleen mijn bestelde voordeur nog moest inhangen en alles in januari up to date dit wilde opgeven. Zo ver, was het dus niet gekomen !! Omdat ik ging informeren bij Spaarbeleg of ik mijn Sprintplan contract kon stoppen om mijn geld te laten uitbetalen, wat ik hard nodig heb, want ik ben mijn huis dus weer aan het opbouwen, wat mij geestelijk en lichamelijk ook veel kost, kreeg ik te horen, dat ik geen tegoed geld heb. Als ik zou stoppen moet ik nu ook nog eens een boete betalen van ƒ 3.200,00 en mijn ingelegde geld ben ik ook kwijt ƒ 12.000,00 . Nog een klap er bij. Hoe is dit mogelijk. Ik dacht zoals zij mij voorgespiegeld hebben, dat het SPAREN voor later was !! Inmiddels heb ik dus 3 kleine kinderen, waarvoor dit SPAREN was bedoeld om een reserve op te bouwen voor school-studie e.d. Ik heb in 1999 een sprintplan afgesloten van ƒ 200,00 per maand. Dus ben verplicht om iedere maand door te betalen het bedrag van ƒ 200,00 tot het jaar 2004 en dan heb ik dus nog niks !! Daaaag Spaargeld. Daar heb ik het toch niet voor gedaan of bedoeld !!! Als ik dat had geweten, dan had ik dit dus nooit gedaan. Nu, heb ik ook gehoord, dat er een zgn. financiele bijsluiter verplicht is. Maar toen de tijd heb ik daarvan ook nog nooit gehoord of bijgeleverd gekregen. Laat staan dat zij mij er van op de hoogte hebben gebracht, dat bij het afsluiten van een Sprintplan, dat je dus ook je eigen geld kan kwijtraken. Ik ben dus in een heel benarde situatie en omstandigheden terecht gekomen. Heb ik niet om gevraagd, het is je overkomen en hoe kan ik dit weer goed krijgen. Ik vind dat ik in mijn recht sta, om mijn geld + rente terug te vorderen van Spaarbeleg m.b.t. Sprintplan. Velen gedupeerde zullen ook zeker achter mijn mening staan.
Het Sprintplan contract heb ik afgesloten zonder medeweten van mijn vrouw, die er nu achter is gekomen en notabene dat ik dus ook dit geld kwijt ben. Wie helpt ons ?

dennis en patricia

Ongelezen bericht door dennis en patricia »

is er iemand die zijn sprintplan maandbedrag ooit eens verlaagd heeft en kan die persoon ons vertellen hoe dat verloopt met bijvoorbeeld de garantie waarde

Wendy

Ongelezen bericht door Wendy »

Hoi Dennis en Patricia

Wij hebben verlaagd, nadat wij een jaar lang 400 gulden per maand hebben betaald naar 100 gulden, er is ons toen niks verteld over het vervallen van de garantie waarde... In mei wordt er uitgekeerd, ik heb geen idee wat ons te wachten staat en eigenlijk ook geen idee wat wij zouden kunnen doen, als we moeten bijbetalen, vooralsnog voel ik daar weinig voor, wellicht is niet betalen dan een optie?
Pffff....

Wendy

Ongelezen bericht door Wendy »

Bovendien hebben wij een brief van Sprintplan waar in staat: "op einddatum altijd de garantiewaarde van uw sprintplan". Er staat geen sterretje of andere verwijzing bij, ons is niet duidelijk gemaakt dat de garantiewaarde zou vervallen... het is dus alleen de inleg (rente) die we kwijt zijn, totaal rond de 10.000 gulden...

Gesloten