LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Rolie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2007 17:51

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Rolie »

Misschien heb je je wel helemaal verkeert opgesteld.
Wij hebben hele goeie ervaringen zowel met leen Bakker als met Ikea.
Wij hebben een kast bij Ikea gekocht (billy) daar zat kleur verschil in (6 delig) en toen konden we kiezen, of om ruilen of heel wat procenten korting, we hebben voor het laatste gekozen, want mijn man had de kast al helemaal in elkaar gezet, en het kleur verschil valt nu niet meer op.
Ook bij Leen Bakker hebben wij heel wat meubels gekocht, en toen we ons bed met toebehoren kochten was er een plank beschadigt daar kregen we 100 gulden voor terug, toen was ook nog de spiegel van de toilet tafel stuk, en nog ergens een beschadiging, en toen zei de bedrijfsleider, zet alles maar bij grofvuil, jullie krijgen alles nieuw.
Dus geen kwaad woord over Ikea en Leen Bakker.
Maar alle waar is naar z'n geld, dus zou ik maar even lekker gaan sparen.
Je vraagt of iemand ervaring heeft met een goede meubelzaak, ja wij.....met Ikea en Leen Bakker dus.
Maar jij kan beter naar een zaak gaan waar ze alleen meubels verkopen en geen potjes en pannetjes.

anoukje
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2007 21:31

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door anoukje »

hallo heb al verschillende meubels bij , leen bakker gekocht maar geen klachten namelyk 2 kleerkasten ,computer bureua , tevens ook nog fantuels 2 stuks . dus voor mij is dit bedryf niet duur maar wel goed en erg prettig personeel(venlo)

bakkers
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2006 19:33

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door bakkers »

Wij hebben nog een mooie wandmeubel staan van ikea. Is niet af te krijgen. Hebben inmiddels een nieuwe. Iemand nog belangstelling? :)

Maar ff serieus, volgens de europese wetgeving moet een product de eerste 6 maanden voldoen aan hetgene waarvoor het bedoeld is. Het is wel heel gemakkelijk om te zeggen dat het verkeerd gebruikt is. Zou het dan niet zo kunnen zijn dat het produkt niet voldoet aan de eisen??????????
Laatst gewijzigd door bakkers op 30 mar 2007 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Mien Dobbelsteen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2007 19:41

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Mien Dobbelsteen »

Hallo

Even een reactie op het bericht van de Ikea bank.
Heb zeker een jaar of 8 een lederen Ikea bankstel gehad die regelmatig beklommen werd door 2 spelende kleuters.
Hij werd na een aantal jaren wat kaal maar hij zat nog steeds geweldig. Had hem graag nog gehouden.
Ik vrees dat die mevrouw gewoon pech had. :(
Groeten "Mien"

fleur_tjuh
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 mar 2007 14:05

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door fleur_tjuh »

Wij hebben een heel ander verhaal.Wij kochten twee wollen vloerkleden Na een paar maanden zag je elke vlek .Gebeld met servicelijn van Ikea en enkele tips voor schoonmaken gekregen.Het werd nog veel erger.Terug naar Ikea en zonder pardon of gezeur een Ikeacard ter waarde van 450 euro terug.Dus niets anders dan lof over Ikea Hengelo en met name het personeel.Een warme douche voor Ikea Hengelo :)

gr fleur

vogelaar
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2007 13:56

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door vogelaar »

Beste mensen,
Het is toch altijd zo dat er iets minder goed kan gaan?
Zelf kocht ik bij Niek van Hunnik in Opheuden een chesterfield bankstel en ook daar kwamen klachten over, en dan praat ik toch over andere prijzen dan ikea.
Overigens, HULDE voor niek van Hunnik in Opheusden want na twee keer veel moeite te hebben gedaan lukte het niet de klacht op te lossen en de importeur ging ook nog falliet.
Toch kregen wij de volledige aankoopsom retour en konden hiervoor een nieuw bankstel uitzoeken.
Wij kopen dus liever bij een wat kleinere zaak dan bij een goedkopere? keten. :P

henknaarden
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2007 18:31

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door henknaarden »

heb je een verkeerde lening afgesloten dit slaat nergens op de garantie bij ikea en leen bakker is prima probeer het nog eens maar dan met iets meer beleid

luc1
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2007 09:53

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door luc1 »

de service van IKEA perfect zelf kopen wij regelmatig bij ikea zoals een wollen kleed,helaas kwamen er daar zwarte vlekken in wat denk je kon zo geruild worden.
ook eens een lederen draai stoel gekocht kwam er en scheur in het leder en dat was niet eens de schuld van IKAE maar de stoel kon zo geruild worden.
dus ga er niet anderen bij betrekken om slecht te praten over IKEA
als alleen jij daar slechte ervaring mee hebt.
gelukkig zijn er nog genoeg mensen over die positive tot zeer positive oordelen over IKEA

haklo
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:36

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door haklo »

anita1971


Geplaatst op 30 Mrt 2007 08:35 door anita1971


--------------------------------------------------------------------------------

Op het bed een Ikea matras, in de caravan een Ikea matras, ik loop hier in huis over een Ikea vloer, ik zit aan een Ikea eettafel, de roomdiviners zijn van Ikea..........

Praat je inmiddels ook nog vloeiend Zweeds?

TJVK
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2007 13:45

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door TJVK »

Niks kopen bij Ikea of leen Bakker ben ik het helemaal mee oneens,
een paar jaar geleden heb ik twee bankjes uit de "koopjeshoek"gehaald € 75, per stuk, Ze staan bij mijn zoons op de slaapkamer en en wordt veel en heftig gebruik van gemaakt. De hoezen zijn zeer makkelijk vewijderbaar en uitwasbaar en aan de bankjes mankeert nog steeds niets !!
Een miskoop misschien gedaan??

mekora
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2007 21:45

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door mekora »

Tot zo`n 10 jaar geleden was ik bezorger van de meubelen van leenbakker en dat heb ik toch een jaar of vijf gedaan en in die vijf jaar heb ik heel wat meegemaakt met de firma Leenbakker maar wat betreft de service kan ik niets verkeerd zeggen en ik heb er heel vaak bij gestaan , ze gingen zelfs zover dat er bankstellen werden omgeruild die helemaal waren verscheurd door een hond of een kat , dit soort bankstellen heb ik behoorlijk vaak moeten omruilen en negen van de tien keer zonder enige problemen , er zijn natuurlijk ook grenzen en sommige klanten proberen die voor het bedrijf te verleggen en dat gaat niet !!!!!!
En dan , inderdaad de prijzen zijn er ook naar om er geen leven lang plezier van te hebben maar toch heeft het vaak te maken met het onderhoud , de lederlook bankstellen moet je gewoon behandelen als echt leer , insmeren met leervet om de zoveel tijd , en de grenen meubelen ........ , grenen is gewoon een hele zachte houtsoort en als je bijwijze van spreken een glas te hard neer zet op de tafel of op de kast
dan heb je al een kras of deuk . En ik weet ook dat er altijd mensen zijn die er toch hard voor moeten werken om iets te kunnen kopen zelfs bij leenbakker , maar die mensen hoor je ook niet zo snel klagen omdat die mensen gewoon zuinig zijn op hun spullen en vreemd genoeg gaan bij die mensen de meubelen wel vaak heel lang mee.
En ik ben behoorlijk vaak bij dat soort mensen thuis geweest en ook als er iets niet in orde was dan werd het gewoon omgeruild , maar vergeet niet dat ze niet alles op voorraad kunnen hebben en dat er dus spullen besteld moeten worden en daar kan een tijdje over heen gaan want leenbakker zit door heel nedeland en belgië en dan kan er wel eens iets mis gaan met de bestelling (waar gewerkt wordt , worden fouten gemaakt ) :roll: .
Het zijn de mensen die een normale baan hebben en teveel verwachten van de meubelen voor relatief weinig geld , en uiteraard zit er altijd wel eens een maandagmorgen meubelstuk tussen net zoals er werknemers zijn die ook maar mens zijn en wel eens een slechte dag hebben , hetzij met vriendelijkheid tegenover de klant of het wel eens iets kunnen vergeten :oops: .
Mijn eigen slaapkamer van vroeger , toen ik nog thuis woonde was ook van leenbakker en die heeft het toch enige jaren goed uitgehouden , en dat wil wat zeggen bij mij , geloof me .
We hebben allemaal wel eens onze dag niet en ik word ook wel eens kwaad als ik niet naar behore behandeld word , maar dan denk ik toch even na , we zijn allemaal mensen en als we werken dan maken we ook allemaal fouten en het nadeel is dat als we een fout maken dat er iemand anders meestal de dupe van is of wordt. :!: :!: :!: :!: :!: :!:
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:


de groeten

Meghan
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:45

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Meghan »

heb nog nooit iets gekocht bij de ikea waar ik problemen mee gehad heb. en ik ga minstends 2 keer in de maand daar ff langs. (gewoon funshopping, maar ook bij grote aankopen)

mn hele huis zit vol ikea spul.

en leenbakker heb ik ooit een bureau gekocht, en daar was ook nix mis mee (alleen het in elkaar zetten was niet zo leuk en makkelijk als bij de ikea)

suus307
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2006 16:43

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door suus307 »

ik kom al jaren bij ikea, en heb er veel meubels van, tuurlijk zijn sommige dingen van mindere kwaliteit, maar daar betaal je dan ook minder voor.

bij ikea is het zo, dat je van een bepaald produckt een duurdere en een goedkopere variant hebt, je kunt kiezen voor welke je gaat.

prima winkel!!!

owwww trouwens, ik werk er ook nog!!!

catlove
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2007 17:14

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door catlove »

heb ook niks te klagen erover, wat ik al eerder gaf, ik heb er veel meubels van de ikea, en ze kunnen echt wel wat hebben.

van de leenbakker hebben we voor onze oudste een slaapkamer, nou geen klachten.

toen we 2 matrassen terug brachten, geen probleem, namen ze weer gewoon weer in, en ons geld terug, of we konden een andere nemen. we hebben toen ons geld terug gevraagd.
de dekbedden en dekbedhoezen, en onderlakens, zijn zelfs goed van de leenbakker en de ikea.

nicolaasbeets
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 apr 2007 18:55

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door nicolaasbeets »

Ik heb een stoel gekocht bij Leenbakker toppie!
Ik heb wat badkamermeubels en een telefoon , tweeeneenhalf jaar geleden gekocht bij Gamma, TROEP.

Overigens koop ik af en toe ook eens wat bij Aldi Lidl zijn niet duur dus liever twee keer goedkoop spul weggooien dan twee keer duur gekochte spullen weggooien.

diker
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2007 17:01

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door diker »

Ik heb ongeveer een half jaar geleden al mijn meubilair (slaap- werkkamer) bij Ikea aangeschaft en ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Alles zit zeer degelijk in elkaar (in tegenstelling tot meubilair van de grote bouwmarkten). Zelfs toen ik tot de ontdekking kwam dat er enkele schroefjes ontbraken, was een e-mail voldoende om reeds de volgende dag een stevige envelop te ontvangen met daarin een brief met excuses en ruim voldoende schroefjes van het juiste type. Ikea, hulde!!! Mocht ik nog weer iets nodig hebben, zal Ikea in ieder geval mijn eerste keuze zijn.

Mayué
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2007 08:10

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Mayué »

Ik moet zeggen dat Ikea mij rommel heeft verkocht.Ik heb een hernia gekregen van een hoogslaper van hun. Ze waren al van de beginnen onvriendelijk. Zij denken als iedere winkel alleen aan winst maken. Die is zo wankel als iets die hoogslaper. Het enigste wat ik me eigen kan verwijten is dat ik veel te lang op dat ding geslapen heb en te laat hun heb verwittigd.Natuurlijk zullen ze ook wel goede kwaliteit hebben, maar daar moet je veel voor betalen en dat kan ik me eigen niet bekostigen. het blijkt echt zo te zijn de armen hebben een slechtere levenkwaliteit dan de rijkere wat ook niet eerlijk is. Noemt men dit democratie? Ik noem dit de wet van de sterkste. Ben nu wel een beetje aan het afwijken. Wel dit is mijn meinig over ikea. Ze mogen die winkel verbannen of ze moeten degelijk materiaal verkopen.

Tammy_1982
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2007 09:56

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Tammy_1982 »

ja die meubels van leenbakker kn ik wel ja.
vooral die bedden zijn helemaal niet stevig, losse lattenbodem, dun matras.
Soms mis je zelfs schroeven bij meubels of zijn ze vergeten gaatjes te boren.
Wel jammer altijd want het staat zo leuk in die reclameblaadjes ( waar we ons toch elke keer voor de gek door laten houden )

probeer het eens bij seats&sofas 2 kennissen van me hebben daar pas elk een bankstel gekocht en helemaal geen klachten en de service is ook goed.

succes groetjes Tamara

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Tammy 1982,

Seat&Sofa's lijkt met niet een echt goed advies, eerder het slechtste advies wat je geven kan. Als er een firma heel slecht bekend staat is deze het wel!
Regelrechte troep, en service, wat is dat, hebben ze nog nooit van gehoord, je mag het ook nog zelf meenemen, een goed bedrijf bezorgt het gratis bij je thuis! Voor niks wil ik die troep van hun nog niet hebben. Het is echt om te :cry:
GOEDKOOP IS DUURKOOP, gaat nog steeds op!

Goedkoop en nog een fiets toe! Zal ook wel verrot zijn.

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: leen bakker en ikea- allemaal rotzooi

Ongelezen bericht door Polly Parker »

....ook wel goede kwaliteit hebben, maar daar moet je veel voor betalen en dat kan ik me eigen niet bekostigen. het blijkt echt zo te zijn de armen hebben een slechtere levenkwaliteit dan de rijkere wat ook niet eerlijk is........
? als ik het op mezelf mag betrekken: ik werk ontzettend hard voor mijn geld, wat daar niet eerlijk aan is? Om terug te keren bij het onderwerp:

Volgens mij is één keer investeren in een goede bank, of in een goed bed, vele malen goedkoper dan diverse malen weinig geld uitgeven voor een product.

We laten ons lekker maken door folders, willen allemaal eens in de paar jaar iets nieuws, terwijl als je een goede investering hebt gedaan, dat absoluut niet aan vervanging toe is.
Maar goed, dat zal de weggooimaatschappij wel zijn ...........

Gesloten