LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tijd samsung twin tuner kpn digitenne niet correct!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
F.Floor
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2007 17:28

Re: tijd samsung twin tuner kpn digitenne niet correct!

Ongelezen bericht door F.Floor »

Ook ik heb last gehad van rare tijdmeldingen. Sindsdien gebruik ik die klok maar helemaal niet meer maar schakel 's nachts alles helemaal uit en de volgende dag vanuit mijn bed alle apparatuur weer aan.
(stekkerdoospakketje bij Blokker: werkt dwars door de zolder heen)
Na wat zoeken bleek dat ik 4 fouten had gemaakt:
1. De binnenantenne moet minstens 3 mtr van alle apparatuur verwijderd blijven (komt door dat ingebouwde versterkertje op 5 volt.)
2. Bij twintuners heb je meer signaal benodigd. De oplossing bleek de aanschaf van een buitenantenne met een speciale bamboe-kabel.
3.Kpn is weliswaar de eigenaar van Digitenne maar is NIET de moderator en dus kun je voor draadloze overdracht beter hunzelf bellen, ze hebben overigens een uitstekende helpdesk van 9-17 wrk-dgn via 0900-345.3456 dus dat lijkt me een beter idee dan kpn zakken te laten vullen met niet-werkende servicedesks.
4. In voorjaar 2007 hebben ze vaak masten- en/of kanalenwissels. Het blijkt dat het klokje al verspringen kan door een voorbijrijdende auto door spiegeling van het digitale signaal, zodat iets na-ijling in de tijd ontstaat en net voldoende is om een bitje te vervormen.
soms ook ontstaat dan een klein blokje in het beeld zelf.
Bij sommige duurdere dozen zoals Samsung kun je zelf een betere mast voor een zender opzoeken: bij mij komt Ned123 wel een 4x in het menu voor maar goedkope kastjes kunnen dit niet.

Gesloten