Om die reden had ik er een kapitaalrekening bij, dan kon ik het tegoed nog tijdig aanvullen. Het geld dat ik niet snel nodig dacht te hebben parkeerde ik op de Internetrekening.Als ik 's ochtends merk dat ik rood sta, bijvoorbeeld op donderdag, dan moet ik geld van bijvoorbeeld Rabo weghalen om het tijdig aan te zuiveren, anders betaal ik vier dagen debetrente.
Een jaar geleden heb ik eens gevolgd hoe zo'n overschrijving van de Internetrekening naar de girorekening verliep.
Stel, op maandag plan je een overschrijving voor op woensdag.
Op woensdagmorgen staat de overschrijving nog op ingepland maar 's avonds om 22:00 uur niet meer en is het bedrag van de Internetrekening.
Donderdag is het geld "foetsie" zal ik maar zeggen.
Vrijdag staat het op de girorekening.
Overigens heb ik de Postbank na ruim 35 jaar gedag gezegd maar dat om andere reden.
Bijna 15 jaar gewerkt met girotel en zeker het postbank betalingssysteem vond ik wel handig.
Als er eens iets niet ging zoals ik dat had gedacht dan zocht ik uit waarom. Als je namelijk weet hoe hun systeem werkt dan scheelt dat een hoop ergernis.
De Postbank is een echte "doe het zelf" bank. Wil men geholpen worden bij van alles en nog wat kun je beter een andere bank kiezen.
Dat werkt beter dan dat men hier op het forum van Radar wat gaat staan kankeren.
Natuurlijk kan er altijd wat verkeerd gaan. Heb ik ook meegemaakt bij de Postbank maar als je ze daar dan over aanspreekt zijn ze mij altijd tegemoet gekomen.
Voor wat betreft de Internetspaarrekening, als je wat spaargeld hebt kun je dat beter ergens anders parkeren. Er zijn meerdere banken die boven de 3.5% vergoeden op je spaargeld. Spaarrekeningen die direct opvraagbaar zijn en waarvan je gewoon kan overschrijven naar een andere rekening.
Als je het vandaag overschrijft staat het gewoon morgen op je girorekening. Geen gedoe met een of twee dagen wachten zoals bij de Internetrekening van de Postbank.