Wat een dombo's zijn dat om het bijna gratis te eisen.
De Aldi en ook het Kruidvat verkopen computerproducten van restpartijen. Dus van modellen die al lang niet meer op de markt zijn (sterk verouderde modellen) of van grote restpartijen die nog bij grote concerns nog in de magazijnen liggen.
De verkoopprijzen liggen dan ook stukken lager als van de huidige modellen.
Dus bijvoorbeeld van een notebook:
De huidige lijn modellen kosten €700,-.
De oude modellen die niet meer in de normale winkels te koop zijn (omdat ze sterk verouderd zijn) liggen dan nog in de magazijnen.
Deze partijen moeten uit de magazijnen en bijvoorbeeld de Aldi koopt ze op voor een zacht prijsje.
En bij de Aldi gaan ze in de verkoop voor €450,-.
Tot zover niets aan de hand.
Maar dan komt het:
Ik maak een offerte voor een notebook en daar komt dus het bedrag uit voor een nieuwe notebook van de huidige modellenlijn van €700,-.
Begint de klant te roepen dat ik veel te duur ben en dat ik behoorlijk veel van de prijs moet afhalen.
Want de Aldi levert de notebooks voor €450,-!
En dan vragen ze aan mij waarom dat de Aldi dat dan wel kan en ik niet!
Ik heb dat diverse keren moeten aanhoren.
En nee! Ik kan de notebook dan niet leveren voor €450,-!
Sommige winkeliers doen dat dan wel en leggen er dan dik geld bij.
Dat doe ik dus niet. Ik ga iets niet verkopen waarbij ik dik geld bij moet gaan leggen.
Vandaar weer mijn reactie.