Het is heel erg leuk wat je staat te vekopen ikbenik, en ik begrijp heel goed dat je een zo goed mogelijke verkoper wilt zijn.
Ik wil helemaal geen zo goed mogelijke verkoper zijn.
Ik ben iemand die meer met de mensen meedenkt dan iemand die met gladde verkooppraatjes zo veel mogelijk probeert te verkopen.
Ik geef heel vaak aan de technische achtergrond en achtergrondinformatie hoe de zaken achter de schermen te werk gaan.
Dus de mensen zo goed mogelijk informeren.
En vergeet niet dat veel onderdelen de hele wereld afreizen.
Ik heb het al eens meegemaakt dat ik een product besteld had en dat de douane in China de partij tegenhield.
En dan wacht je een hele tijd.
Kijk, als de computer een desktopmodel betreft, dan zijn de onderdelen vaak universeel en dan kun je de reparatie heel snel uitvoeren.
Bij de notebooks............
Ben je zo afhankelijk van specifieke onderdelen, dat je echt compleet afhankelijk bent van de levertijd en de leverbaarheid.
Om een mooi voorbeeld te geven:
De ventilator van de processor van mijn notebook is kapot en ik heb een nieuwe unit besteld.
Dat is nu zo'n 8 weken geleden.
En wanneer die unit binnenkomt is totaal onbekend.
Was dit voor een klant geweest, dan had ik bij de opgave van de offerte aan gegeven hoe lang dat het kan duren.