LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leve KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
gerard.ahm
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2007 19:37

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door gerard.ahm »

Festinalente schreef:
monteur thuis geweest maar het werkt niet.... jammer voor mij...
Eenzelfde verhaal schreef ik ook en dat heeft niets met garantie van wie dan ook te maken. KPN levert die units misschien zelf, maar heeft er geen enkel bezwaar tegen dat je het spul aanschaft bij welke electronicazaak dan ook. Bovendien is de electronica niet defect, maar het systeem werkt niet.
Nog één keer:
De KPN technicus die mijn systeem doormat (3 Samsung ontvangstunits met 2 binnen- en één buitenantenne - alle 3 zuidgericht - steun'zender' staat ergens bij de pont over het IJ) constateerde een maximaal haalbare signaalsterkte. Foutloos geïnstalleerd dus. Met de mededeling dat storingen in beeld en/of geluid vaak veroorzaakt worden door 'gewone' electrische spanningswisselingen (koelkast e.d.) kreeg ik gratis een langere coaxkabel om de buitenantenne nog hoger te plaatsen en de man vertrok...
De buitenantenne staat nu op de 2e (en hoogste) verdieping en sindsdien valt het geluid niet meer weg. Wel staat nu vrij regelmatig het beeld gedurende 2 tot 5 seconden stil wat is te zien in onderstaande 'VOORBEELD'-link.
Dit irriteert zodanig dat ik gisteravond telefonisch contact met Radar heb gehad in de hoop dat zij KPN ook hierover op het matje zullen roepen. Per slot van rekening staan zij al bijna een jaar (zo niet langer) op de markt met een systeem dat een hogere kwaliteit pretendeert dan analoog, maar door genoemde manco´s duidelijk inferieur, zo niet ondeugdelijk is.
Ik verheug me op de dag dat KPN door RADAR uitgenodigd wordt om uitleg te komen geven.
Gerard
------ VOORBEELD ------
Het geluid liep gewoon door maar heb ik het, vanwege de grootte van de file, er uitgehaald.

Robertvh
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2007 23:37

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door Robertvh »

Het is een gewoon KPN kastje met KPN garantie.
De KPN wil echter geen garantie geven omdat er geen abonnement bij zit.
Ook via de winkelier dit probleem aangekaart.
De winkelier zit met hetzelfde probleem. Hij verkoopt de apparatuur van de KPN met (fabrieks)garantie.
Digitenne is bedrijf dat het netwerk beheert.
De decoders worden door een fabriek als Samsung gefabriceerd.
KPN levert abonnementen op het Digitenne netwerk, maar u heeft geen abonnement dus dan heeft u met KPN niks te maken!

Dus het is niet gek dat ze bij een winkel als de Primafoon u niet willen helpen. Als ik Digitenne via Tele2 zou hebben (ja, dat kan) dan heeft KPN daar ook niks mee te maken.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik verheug me op de dag dat KPN door RADAR uitgenodigd wordt om uitleg te komen geven.
Zijn ze niet op een of andere manier verplicht het systeem terug te nemen?
Je hebt nu veel geld geïnvesteerd in iets wat niet doet wat je er van mag verwachten.
Het is toch van de zotte dat ze je nu gewoon in de ..... laten zakken, ook een technicus constateert dat er niets aan te doen is en daarmee is de kous af, je moet zelfs nog het jaar uitdienen en kan dan je apparatuur weggooien want die is niet voor een ander systeem geschikt.

gerard.ahm
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2007 19:37

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door gerard.ahm »

Het is toch van de zotte dat ze je nu gewoon in de ..... laten zakken, ook een technicus constateert dat er niets aan te doen is en daarmee is de kous af, je moet zelfs nog het jaar uitdienen en kan dan je apparatuur weggooien want die is niet voor een ander systeem geschikt.
Exact Ron !
En de schotel hebben we (in volledig vertrouwen op KPN) aan de kinderen gegeven...
Vandaar dat we de dag zullen prijzen dat Radar, op de hun vertrouwde manier, KPN in de tang zal willen nemen.
Groeten uit Amsterdam,
Gerard

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door Marssjo »

Jij moet niet de winkelier zwart maken.
@Niel: jij moet jezelf eens een beetje in consumentenrecht verdiepen!
Jij gaat nml. door je aankoop een overeenkomst met die winkelier aan en enkel en alleen bij hem moet je zijn voor garantieaanspraak als er iets aan je aankoop mankeert. Krijgt je antenne nog wel die 5V voedingsspanning?

Niel
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2007 18:45

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door Niel »

De winkelier heeft nu aangeboden een antenne te verkopen voor 7,49.
50% dus, ik denk dat ik dit maar doe want ik ben ondertussen al 45 minuten a 10 cent per minuut in contact geweest met de KPN.
Loopt ook al aardig op.
Ik ben maar ingegaan op aanbieding van de winkelier en kijk weer digitenne met een werkende binnenantenne.
Op het dak staat nog de hark maar deze weigert in alle standen en alle hoeken zijn diensten.
Maar op het Samsung kastje lacht het logo van KPN mij tegemoet. :D :twisted:

gerard.ahm
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2007 19:37

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door gerard.ahm »

Maar op het Samsung kastje lacht het logo van KPN mij tegemoet.

en storingvrij beeld en/of geluid ?

rcb1978
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 mei 2007 14:54

Re: Leve KPN

Ongelezen bericht door rcb1978 »

Toevallig vorige week bij kassa een hele uitzending over garantie....

http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 3491145905

Daarin worden veel dingen duidelijk....

Gesloten