LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco - nalatigheid, opzegging contract

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
LovingLaVie
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 mar 2007 07:41

Re: Eneco - nalatigheid, opzegging contract

Ongelezen bericht door LovingLaVie »

Wat wèl een geldig bewijs is, is het officiele afschrift van de verhuurder waarin de bevestigd staat dat met ingang van: dd-mm-yyyy de huurovereenkomst van woning: straat, huisnummer, plaats, met huurder: LovingLaVie is beeindigd. Ondertekend door de verhuurder en u.
Dat is ook de brief die ik als bewijs heb aangevoerd. Kopieeën van de brief waarin de woningbouw aan mij bevestigd dat de huuropzegging per 29 april wordt doorgevoerd en de brief met de eindopname waarin de meterstand in de bijlage te vinden is. Tesamen met een kopie van de eindnota. Dit werd niet geaccepteerd.
Het verhaal van die eindafrekening wordt er niet bepaald duidelijker op. Nu ineens zegt u in januari 2004 een eindafrekening te hebben ontvangen, terwijl u in een eerder schrijven spreekt over april 2004
Ron58 had mij inderdaad goed begrepen. In de eindnota die ik midden april ontvangen hebt staat een periode t/m januari 2004. Het kan zijn dat ik daar toendertijd niet bij stil heb gestaan, dat ik dacht, eindnota: dan zullen ze mijn opzegging en/of verhuisbericht wel ontvangen hebben. Ik was gestressed genoeg met mijn aankomende verhuizing bezig, dat ik zoiets over het hoofd heb gezien en normaal gesproken zou ik een herinnering ontvangen hebben als ik mijn voorschotsnota niet zou hebben betaald.. maar ik hoorde na de eindnota niets meer.

Daarnaast valt het mij dus op dat er bij de voorwaarden omtrent opzegging bij verhuizing in juni 2006 veranderingen hebben voorgedaan. Van deze veranderingen ben ik nooit op de hoogte geweest, omdat ik in die tijd naar mijn weten geen contract meer met Eneco had. Ik heb alleen de voorwaarden niet meer van 2003/2004. :(

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Eneco - nalatigheid, opzegging contract

Ongelezen bericht door Shine »

De voorwaarden zoals ze gelden anno 2003-2004 is niet zo belangrijk.
U kunt middels officiële papieren aantonen dat u niet meer de huurder bent en daarmee dus ook niet meer verantwoordelijk was voor de huurwoning.
Zo kan ook aangetoond worden dat vanaf 1 mei 2004 de huidige nieuwe bewoner de verantwoordelijke is voor de woning.
Deze bewijsvoeringen (uw huurcontract beeindiging en destijds leverancie opzegging ivm verhuizing aan Eneco) dient Eneco te accepteren.
Welke reden voeren ze aan dat ze deze bewijsstukken niet (willen) accepteren?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Eneco - nalatigheid, opzegging contract

Ongelezen bericht door Ron58 »

Welke reden voeren ze aan dat ze deze bewijsstukken niet (willen) accepteren?
Waarschijnlijk een reden die ze niet hardop durven te zeggen:

Hier is het geld makkelijker te halen, of dit nu rechtvaardig is of niet.
Alleen zullen ze de nieuwe bewoners toch voor het blok moeten gaan zetten, die zullen vanaf nu moeten gaan betalen (aan Eneco in ieder geval voor netbeheer) of worden afgesloten.


Of:
De nieuwe bewoners hebben een andere leverancier waar ze al die tijd al aan betalen, daar valt dus niets te halen.
Dit zou alleen niet moeten kunnen als het klopt wat Shine zegt, dat er geen twee contracten op één woning mogen bestaan.

glras
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2007 13:34

Re: Eneco - nalatigheid, opzegging contract

Ongelezen bericht door glras »

Beste lovinlavie,

Ik heb recentelijk een situatie meegemaakt met Eneco die in ons gebied de netbeheerder is. Wij zitten zelf bij een andere leverancier. Eneco had vorige week (maandag) ten onrechte ons gas afgesloten. Om een lang verhaal kort te maken; bleek dat Eneco een fout had gemaakt bij de aanmelding toen wij onze nieuwe woning betrokken terwijl ze op de hoogte waren van de verhuizing van de vorige bewoner. Dit bleek na talloze telefoontjes die waren uitgevoerd door een instantie die wij hadden ingeschakeld. Eneco had in ons geval een 'switch' aangemeld ipv verhuizing. Zelfs na een spoedbetaling (waar wij nu gaan proberen dat bedrag terug te krijgen) zou de volgende dag het gas weer aangesloten worden. Dat was een vereiste van Eneco. Komen ze doodleuk niet opdagen. Wij hadden tevens Consuwijzer ingeschakeld die ook voor ons had bemiddeld. Zij stuitten ook op een hele stroeve communicatie met Eneco en afgelopen vrijdag hebben ze een klacht ingediend en ja hoor, toen kon wel ineens het gas aangesloten worden. Bel ze ( Consuwijzer), misschien kunnen ze je helpen: 088-0707070. Heel veel succes!!!

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Eneco - nalatigheid, opzegging contract

Ongelezen bericht door Ron58 »

Weet je wat me in dit alles nog het meest irriteert??

Die vreselijk irritante reclamspotjes van die twee "zusjes" die steeds op bezoek gaan bij die aardige vriendelijke klantenservice van Eneco, waar alles met 1 telefoontje feilloos geregeld wordt.

Veel reclames schijnen bedoeld te zijn om juist de zwakke punten van een bedrijf als positief te belichten!

Om te kotsen gewoon. :twisted:

glras
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2007 13:34

Re: Eneco - nalatigheid, opzegging contract

Ongelezen bericht door glras »

Dat is waar! United Consumers had ook voor ons bemiddeld en degene die ook namens ons zo'n 8 telefoontjes had gepleegd en toen niet meer dan haar best kon doen dan dat Eneco in eerste instantie op 4 april as zou komen, was heel geemotioneerd door de botte behandeling van de medewerkers van Eneco. Wij hebben zelf ook het aantal uurtjes moeten plegen aan de telefoon en mijn man en ik konden haar reaktie heel goed voorstellen. Gelukkig heeft United Consumers alles genoteerd en mocht Eneco niet over de brug komen door de kosten niet te vergoeden die wij moesten maken, dan zullen wij zeer zeker tijdens een hoorzitting bij de geschillencommissie de beerput van Eneco openmaken. Het is echt te belachelijk voor woorden hoe men tegenwoordig sowieso behandeld wordt. Eneco is al aardig op weg zijn eigen bananenrepubliek te creeeren. Het is maar te hopen dat ze dan over hun eigen schil een goede uitglijder maken!

Gesloten