LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beste wasmachine...

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Niet teveel wasmiddel gebruikt?

Ik heb wel eens machines gezien waarbij zoveel wasmiddel gebruikt was, dat de slangen e.d. totaal aangekoekt waren.

En als je dan een tijdje geen wasmiddel gebruikt en je laat de machine gewoon wassen, dan schuimt het nog heel lang! :lol: :wink:

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door tinne »

@ Toolboy, Welke gegevens heb je nodig? E nr of zoiets??

ik hoor het graag

mvrgr. Tinne

Toolboy

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Toolboy »

Yep tinne .

Het e nr.

Je kan het ook naar m`n envelopje sturen.

groet T

nadalier

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door nadalier »

Ik heb geen zin in een tweedehandse....

Die whirpool had het gewoon nog horen te doen vind ik, met 3 a 4 machines was per week!

Miele vind ik gewoon overdreven duur.
Vandaag gebeld met onze wasmachine monteur, hij raadt ons aeg...dus ik denk dat wij zijn oordeel maar vertrouwen en een machine via hem bestellen, scheelt wel wat buiten de winkelprijs om.

Bosch had ik ook voor gekeken, maar wat is wijsheid om niet meer dezelfde miskoop te willen doen als die whirpool....

bedankt in ieder geval..
i

droogh
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 okt 2006 09:43

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door droogh »

Hallo Luitjes,

Miele er is geen betere. De mijne doet het al 13 jaar. Iedere dag wel 3 wassen. Toppie...

gr. Corrie Droogh. :lol:

Toolboy

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Toolboy »

@nadelier.

U heeft niet de reden gepost waarom de machine is afgeschreven.
Daar ben ik wel benieuwd naar.

Toolboy

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Toolboy »

Tinne is nu weer zo druk aan het wassen die zien we voorlopig niet meer terug :wink: .

Geef de machine af en toe wel rust hoor tinne

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door tinne »

da's bijna waar Toolboy.... alleen, zoals ik je al verteld had, ding is gisteren gemaakt (nieuwe pomp) vandaag 2 wassen gedraaid... en hij stinkt weer rubberig/branderig... (maar pompte en centrifugeerde nog wel) morgen weer plaatselijke electraboer bellen..... :D

mvrgr. Tinne..

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi Tinne, Lijkt me verstandig en geef dan ook aan dat de slang van kuip naar de pomp als ook de afvoerslang op verstopping gecontroleert moet worden. Van de kuipslang is dit eenvoudig als daar kalkafzetting in zit kan het met een knijpende beweging zo geconstateerd worden. Wat betreft de afvoerslang is een controle op de hoeveelheid water zo te zien. Ik denk dat de kuipslang de boosdoener is want de pomp gaat droog lopen en wordt loei heet dus stinken.

Succes. Ronald.
Laatst gewijzigd door ronald g op 11 apr 2007 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door tinne »

hoi Ronald, dank voor je berichtje. maar omdat mijn wasmachine ook al een tijdje lekte (2 t-shirts ernaast en je merkt er niets van) IS dat dus gisteren al gecontroleerd... we gaan het zien.

Mvrgr. Tinne

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door ronald g »

Laat het ons weten ben erg benieuwd hoe het afloopt.

Ronald.

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door tinne »

komt goed

Mvrgr. Tinne

rossi46
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2007 22:20

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door rossi46 »

zou de miele w 1513 goed zijn ?,
ik heb al 7 jaar een whirlpool en de laatste 2 weken zwiert hij zo luid ,het lijkt wel dat ie uit elkaar zou spatten!!! ,van daag eens opengedaan en alles ziet er normaal uit zelfs met de riem naar een winkel geweest en ,die man zei dat ie niet moest vervangen worden ,hij zag er nog nieuw uit !! dacht ik ook trouwens dus ik zou het probleem niet weten!!
iemand een tip?anders gaat alles goed ,juist dat zwieren gaat zo hevig tekeer ,de buren klagen ervan!!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi dat zwieren begrijp ik niet helemaal maar gaat hij aan de wandel? dus van zijn plek af, in beide gevallen kan de riem niet de oorzaak zijn.

En ja Miele alle type`s zelfs de half automaat is echt goed ook tweede hands als je maar bij zoals eerder aangegeven bij een winkel koopt en niet een vage advertentie op zeg een marktplaats.
Ronald.

rossi46
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2007 22:20

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door rossi46 »

nee hij wandelt niet!!! aleen de laatste 2 weken enorm agresief zwieren en schudden ,maar hij blijft staan,raar!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door ronald g »

Schokbrekers kunnen het dan niet zijn, speling in de lagers wel makkelijk te controleren. Deur open en met wat kracht de trommel naar de kuip toe halen. als er een voelbaar verschil is dan is het einde oefening. Vaak ook al te horen als de trommel handmatig rond gedraait wordt en er wat gerammel klinkt. Lagers zullen zich vaak niet laten horen als er gewassen wordt enkel bij centrifugeren. Mocht dit in uw geval niet zo zijn zou ik dat graag willen weten want dan kunnen ook nog de koolborstels op zijn.

Ronald.

Toolboy

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Toolboy »

In een aantal WPs zitten sabilisatie stangen en schijven als deze versleten zijn kan je dit ook krijgen. of een gebroken contra gewicht

Met een service nummer van uw machine kan ik wellicht meer uitzoeken.

Groet T

rossi46
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2007 22:20

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door rossi46 »

de trommel naar me toe trekken ,is er niks aan de hand!
servic nr :8537 839 72000 990002 011520
awg 839 whirlpool
ik heb nog eens was gedaan ,en als hij zwiert op zn rapst zijn het alsof er stenen tegen de trommel ketsen ,dit kan echt niet meer ,ik zat gelijk in een bouwwerf ,heb met een electro handelaar gebeld voor mss een nieuwe was machienne en die zei dat de koreaanse machiennes ook heel goed zijn en ook omdat ze zonder aandrijfriem zijn ???!!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door bot321 »

De trommel niet naar je toe halen maar
omhoog en omlaag bewegen.
De klacht die ik lees is 100% lagers naar
de ratsmadee.Machine 7 jaar niet repareren
nieuwe kopen.Mijn advies geen WP of Bauknecht.

Toolboy

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Toolboy »

Hey valentino. :wink:

Kan effe niet in de data base komen die zit vast.
Later zal ik het weer proberen.
Direct drive bedoel je met koreaan samsung/LG neem ik aan :lol:
Echter dit is niet nieuw inductie motoren zijn er al een poosje .
Frenko oa.Nordland,Edy maakt hier al een tijdje gebruik van,wel met een snaar aandrijving maar komt op hetzelfde neer.

Gesloten