LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Software Updates

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ikbenik

Re: UPC Software Updates

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb het over de toekomst en technisch is het nu ook wel mogelijk hoor.
Ik word schijtziek van die gasten.
Laatst werd ik gebeld door die helpdesk en dat zij vroegen of ik interesse had in die gratis ontvanger met HD-recording! :evil:

Eerst gaan ze iedereen zo'n gratis digitale ontvanger aanbieden.
De meeste mensen willen die dingen niet hebben, dus ze raken die dingen aan de straatstenen niet kwijt.

Gaan ze lekker dat kastje upgraden en er een hd recorder in bouwen, en beginnen ze helemaal van voren af aan! :cry:

Waar het om gaat is dat die gasten totaal niet naar de wensen van de consument luisteren (erg genoeg), en dat ze dat digitaal pakket er door willen drukken en het analoge signaal van de kabel verbannen.

Als dat digitaal systeem van hun perfect zou werken, maar vergeet dat maar! Die ontvangers lopen vaak vast, lekker zappen kun je vergeten.
Hun infrastructuur is bagger.

De toekoms van de consument kan ik al voorspellen:
Dat straks een hele hoop soepborden aan de muren zitten, dus iedereen stapt dan over op de schotel.

ikbenik

Die kastjes worden zo'n beetje ieder jaar vernieuwd, dus dat verhaal van 1 per gezin.... :roll:
Zeggen die monteurs zelf.

KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Volgens mij willen veel mensen wel een bijna gratis HD-recoder.

Oke, die storingen wil niemand.

Hopelijk voor de klanten van UPC komt daar nog verandering in.

Een jaar of 4 geleden had ik ook UPC Digital en het werkte toen perfect, prachtig beeld, beter dan nu en dan bij de schotel. Nooit had ik last van storingen. Het zappen ging wel iets trager dan bij analoog, maar dat geldt voor alle vormen van digitale televisie die gecodeerd zijn en gedecodeerd moeten worden. Dat kost nu eenmaal wat tijd.

Technisch gezien is het echt wel mogelijk om het goed te doen.
Waarom ze dat niet meer doen is mij niet duidelijk.

KPN

Quote:
Die kastjes worden zo'n beetje ieder jaar vernieuwd, dus dat verhaal van 1 per gezin....

Zeggen die monteurs zelf.
Kijk, we weten allemaal al lang dat het bij UPC een stelletje ouwehuren zijn, die niet gehinderd worden door enige kennis van zaken.
Ik had het trouwens over de toekomst, hoewel het nu ook echt wel technisch mogelijk zou zijn.

KPN

Het feit alleen al dat ze nu die hd-recorders zitten te pushen.

Er was voor ieder gezin maar 1 digitale ontvanger en nu dan weer 1 hd-recorder?

Ze hebben inderdaad genoeg van die kastjes over om iedereen die dat maar wil 25 van die kastjes te geven!

Mochten ze op zijn, dan bestellen ze gewoon weer nieuwe kastjes ergens.

ikbenik

Technisch gezien is het echt wel mogelijk om het goed te doen.
Klopt, kijk maar naar de schotel.
Hopelijk voor de klanten van UPC komt daar nog verandering in.
Daar kunnen we heel lang op wachten.

UPC heeft alle kleine CAI-systemen overgenomen en daar één groot CAI-netwerk van gemaakt.
Veel van die CAI-netwerken zijn behoorlijk brak.
Nu zou je verwachten dat UPC dit netwerk compleet zou verbeteren, maar dat doen ze dus niet. Puur omdat het te veel kost.
Ze kopen via agressieve methodes alle kleine kabelmaatschappijen op en ontdanks dat ze door de overheid zijn teruggefloten, doen ze toch hun eigen zin.

KPN

Daar kunnen we heel lang op wachten.

UPC heeft alle kleine CAI-systemen overgenomen en daar één groot CAI-netwerk van gemaakt.
Veel van die CAI-netwerken zijn behoorlijk brak.
Nu zou je verwachten dat UPC dit netwerk compleet zou verbeteren, maar dat doen ze dus niet. Puur omdat het te veel kost.
Ze kopen via agressieve methodes alle kleine kabelmaatschappijen op en ontdanks dat ze door de overheid zijn teruggefloten, doen ze toch hun eigen zin.
Gelukkig dat Digitaal (nog) niet verplicht is en mensen gewoon nog ouderwets analoog kunnen kijken bij UPC.

ikbenik

Voor mij hebben ze een behoorlijke grote plaat voor hun kop, of ze gaan zo agressief te werk dat niemand het meer begrijpt.

Zoals ik al eerder aangaf, wilde bijna niemand die gratis digitale ontvanger.
Nu hebben ze er een harde schijf in gepropt en ze beginnen helemaal van voren af aan.

De reden hiervan:
Zolang dat de meeste huishoudens zo'n digitale ontvanger niet hebben, zullen ze net zo lang via agressieve methodes net zo lang doorgaan, dat de consumenten er zo moe van worden en dan toch dat digitale ontvanger nemen.
En als de meeste consumenten daar in trappen en zich om laten praten, kunnen ze zo snel mogelijk compleet omschakelen naar het digitale pakket en dan kunnen ze zo snel mogelijk die analoge signalen van de kabel donderen.

Daar gaat het hun om. Ze willen zo snel mogelijk van die analoge signalen af.

ikbenik

Gelukkig dat Digitaal (nog) niet verplicht is en mensen gewoon nog ouderwets analoog kunnen kijken bij UPC.
En als de meeste consumenten daar in trappen en zich om laten praten, kunnen ze zo snel mogelijk compleet omschakelen naar het digitale pakket en dan kunnen ze zo snel mogelijk die analoge signalen van de kabel donderen.

KPN

Quote:

Voor mij hebben ze een behoorlijke grote plaat voor hun kop, of ze gaan zo agressief te werk dat niemand het meer begrijpt.

Zoals ik al eerder aangaf, wilde bijna niemand die gratis digitale ontvanger.
Nu hebben ze er een harde schijf in gepropt en ze beginnen helemaal van voren af aan.

De reden hiervan:
Zolang dat de meeste huishoudens zo'n digitale ontvanger niet hebben, zullen ze net zo lang via agressieve methodes net zo lang doorgaan, dat de consumenten er zo moe van worden en dan toch dat digitale ontvanger nemen.

Je kiest nog altijd zelf of je zo'n decoder al dan niet met een hd neemt.

Mij proberen ze ook al jaren aan een abonnement op hun diensten aan te smeren, maar nee hoor daar trap ik echt niet in!! Ik krijg brieven en af en toe word ik gebeld.

En nogmaals, die analoge signalen zijn wel een goed excuus om 17 euro extra te vragen wanneer iemand internet van UPC wilt en al Digitenne of Satelliet heeft en dus niet zit te wachten op hun analoge signaal. Dus wat is het voordeel van UPC om het analoge signaal stop te zetten?

ikbenik

Dat is niet de reden dat ze er HD's in proppen.

Zoals ik al zei: Omdat de meeste mensen die digitale ontvangers niet wilden, hebben ze die kastjes geupgrade en nu proberen ze het van voren af aan.

Ik werd ongeveer een half jaar geleden gebeld of ik zo'n probeer abo wilde proberen. Toen gaf ik aan dat ik geen interesse had.

En een paar weken geleden werd ik weer gebeld met de dezelfde vraag. Toen zei ik weer nee. En hun antwoord was: Maar nu zit er een harde schijf in!

(KOTS!) :evil: :cry:
En nogmaals, die analoge signalen zijn wel een goed excuus om 17 euro extra te vragen wanneer iemand internet van UPC wilt en al Digitenne of Satelliet heeft en dus niet zit te wachten op hun analoge signaal. Dus wat is het voordeel van UPC om het analoge signaal stop te zetten?
Zoals ik al aangaf is omdat hun signalen teveel storingen hebben en te veel ruis.

Oke, op een kleinere oudere beeldbuis tv zul je het niet merken dat het digitaal signaal zwaar gecomprimeerd is.
Ik heb al van diverse mensen en hier ook op het forum gehoord dat bij de nieuwe LCD en Plasmaschermen dat verschil heel groot is.

En dat de schotel een echte serieuze concurrent is, heeft te maken dat de schotel een veel grotere bandbreedte heeft dan de koperen kabel.

Als hun infrastructuur zo perfect zou zijn dat iedereen een ruisvrije en storingsvrije signaal zou hebben en dat de digitale signalen van dermate kwaliteit zou zijn dat op de grootste en snelste LCD en Plasmaschermen het beeld perfect en zeer strak zou zijn, dan is het een heel ander verhaal.

Wat ik heel vaak hoor is dat die digitale ontvangers bij het normaal zappen al op tilt gaat en dat die ontvangers nog heel vaak vastlopen, dan wil ik dat helemaal niet hebben!

Ik wil geen ontvangers hebben die vastlopen! Ik wil geen beeldkwaliteit hebben die zwaar gecomprimeerd is. Ik wil geen signaal hebben waar veel ruis in zit, ik wil geen netwerk hebben die om de haverklap totaal uitvalt. :evil:

KPN

Wanneer je geen zware compressie bij digitale televisie wilt, dan kun je beter helemaal geen digitale televisie nemen.

Want op dit moment heeft de digitale kabel de allerbeste kwaliteit!

Digitenne heeft ontzettend veel storingen, als er een brommer voorbij rijdt, als de koelkast aanslaat. Om de haverklap de tuner opnieuw instellen en dan weer veel moeite moeten doen om sommige kanalen terug te vinden. En als het wel werkt, dan ziet het er niet uit i.v.m. met een uit de klauwen gelopen compressie in combinatie met een veel lagere resolutie dan we tot nu toe gewend waren van pal televisie.

De satelliet...... tja die heeft inderdaad veel meer bandbreedte dan de kabel, maar jammer genoeg heeft CanalDigitaal MINDER bandbreedte dan de kabel en dat kun je goed zien als je CD met digitale kabel vergelijkt. In een grijs verleden gaf CanalDigitaal minder kanalen door op dezelfde bandbreedte alsdat ze nu nog steeds hebben, toen zag het er heel goed uit, maar die tijd is vervlogen. Het argument "satelliet heeft meer bandbreedte" gaat dus echt niet meer op wanneer daar maar een klein gedeelte van gehuurd wordt, zoals CD doet.
Ja, je kan je toevlucht zoeken in sommige Duitse zenders op de satelliet, die zien er heel erg goed uit. Maar wie kijkt er naar Duitsland??

De reden dat ze er nu een HD inproppen is dat het nu waarschijnlijk goedkoop kan en dat veel mensen dat willen. Ik wil ook wel een HD recorder, maar dan voor de satelliet.

Ik heb nu vaak genoeg UPC Digital gezien om te weten dat het echt niet steeds op tilt gaat bij het zappen. En nogmaals, als het niet stoort, ziet het er op dit moment het beste uit van alle Nederlandse digitale televisie.

En ook nogmaals, ik val voor de zoveelste keer in herhaling: Je kiest er dus echt wel zelf voor of je het wel of niet neemt en die toegevoegde HD doet daar niets van af. Om dan dit te zeggen:
Quote:

Dat is niet de reden dat ze er HD's in proppen.
vind ik nergens op slaan.

ikbenik

En ook nogmaals, ik val voor de zoveelste keer in herhaling: Je kiest er dus echt wel zelf voor of je het wel of niet neemt en die toegevoegde HD doet daar niets van af. Om dan dit te zeggen:

Ik dacht dat je bedoelde of je er voor kiest om die ontvanger wel of niet met een HD te kiezen.

En het is inderdaad zo dat je als consument er zelf voor kiest of je het pakket wel of niet neemt.

De reden dat de toegevoegde HD er wel iets toe doet is dat de toegevoegde HD een meer Bling-Bling gehalte heeft.

Ook vooral omdat er in steeds meer DVD-recorders een HD geplaatst wordt.

Bling-Bling! :wink:

Dus door er een HD in te plaatsen, hopen ze dat die ontvanger een hogere Bling-Bling waarde heeft en dat daardoor meer mensen overstag gaan.

KPN

De reden dat de toegevoegde HD er wel iets toe doet is dat de toegevoegde HD een meer Bling-Bling gehalte heeft.
Een toegevoegde HD heeft echt wel meer waarde dan alleen maar Bling Bling.

Bling Bling zijn onzin dingen die er leuk/mooi uitzien maar totaal geen nut hebben.

Een digitale ontvanger met ingebouwde HD is het ultieme opname genot.

Vele malen beter dan een losse HD of dvd-recorder die je via een scart aansluit.
Via de scart moet het digitale signaal eerst analoog gemaakt worden en daarna wordt het weer omgezet naar digitaal. Dit gaat met het nodige kwaliteitsverlies gepaard.

Bij die ingebouwde HD is het digitaal en blijft het digitaal. Je legt als het ware het originele signaal vast zonder omzetten e.d. Dat is super! je ziet absoluut geen verschil met de oorspronkelijke uitzending.

Maar goed, ik ga nu slapen en dromen van een satellietontvanger met ingebouwde harddisk en wens jou ook een hele fijne nachtrust toe. :wink:

ikbenik

Maar goed, ik ga nu slapen en dromen van een satellietontvanger met ingebouwde harddisk en wens jou ook een hele fijne nachtrust toe. :wink:
En ik ga dromen van ................

En een goede nachtrust terug. :wink:

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik snap niet dat mensen (zoals bijvoorbeeld Ron58) wel zonder probleem extra geld uitgeven voor een tweede, derde, etc. tv en voor de extra stroom, maar moeilijk gaan doen als ze dan iets extra's voor het beeld zelf zouden moeten betalen.
KPN, wij hebben 2 volwassen kinderen in huis die elk hun eigen apparatuur hebben.
Nu hebben we een analoog signaal wat voor ons voldoende van kwaliteit is, meer kanalen hoeven we niet en alles is nu aangesloten met netjes weggewerkte kabels. Alle scartaansluitingen zitten vol.
De prijs hiervan is door UPC twee jaar geleden bijna verdubbeld, dus extra betalen we toch al, zo te zien bekostigen de abonnees van UPC op deze manier de vele irritante UPC reclame en de Mediaboxdoordestrotduwactie.

Tuurlijk doe ik moeilijk, als ik naar digitaal gedwongen wordt moet ik alle kabels vervangen, moet ik 6 decoders aangesloten zien te krijgen op al overvolle aansluitingen, krijgen we er 6 afstandsbedieningen bij, gebruiken we ook 6 keer de dure stand-by stand aan stroom plus alle andere nadelen die iedereen hier aandraagt.
En dat wordt je ook nog eens bijzonder agressief door de strot geduwd.

Neem daarbij de belabberde service en administratie van UPC, vind je het gek dat ik me met hand en tand verzet???

Als digitale tv verder ontwikkeld wordt waardoor een hoop van die nadelen verdwijnen zal ik huis wel een keer over moeten stappen, maar nu nog even niet. En voordat ik dat bij UPC doe moet dit bedrijf eerst een poosje de top drie aanvoeren van meest klantvriendelijke bedrijven i.p.v. van de top drie van bagger-bedrijven.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Een jaar of 4 geleden had ik ook UPC Digital en het werkte toen perfect, prachtig beeld, beter dan nu en dan bij de schotel
SVP geen onzin vertellen, upc ontvangt de signalen via de schotel, anders ga maar eens kijken langs de weg eindhoven helmond.

Het basisabonnement van upc (met 1 decoder) met een 40 tal zenders gaat als alles digitaal is ca € 18,00 kosten wat het nu ook kost, daarlangs kan je een decoder huren met harddisk voor ca € 10,00 per maand, en extra decoders zonder harddisk zullen ca € 3,00 a € 4,00 per maand gaan kosten.
Stel je hebt 5 tv's en je wil op 2 plaatsen kunnen opnemen zal je het ongeveer het volgende per maand kosten, basis € 18,00 + 2x € 10,00 + 2x € 3,50 (gemiddelde genomen) = € 45,00 per maand.
Dan is een schotelontvanger systeem waarmee je het abonnement kan sharen zeker een interessant alternatief.

ron
Tuurlijk doe ik moeilijk, als ik naar digitaal gedwongen wordt moet ik alle kabels vervangen, moet ik 6 decoders aangesloten zien te krijgen op al overvolle aansluitingen, krijgen we er 6 afstandsbedieningen bij, gebruiken we ook 6 keer de dure stand-by stand aan stroom plus alle andere nadelen die iedereen hier aandraagt.
Al je oude opneemapparatuur kan op de schroothoop, (zowel met digitale kabel als schotel ontvangst) je hebt slechts 2 scartaansluitingen nodig, 1x voor decoder al of niet met harddisk en 1x voor dvd speler, en als je decoder neemt met harddisk en dvd recorder/speler heb je slechts1x scartaansluiting nodig.
En ik heb voor sateliettuner en tv slechts 1 afstandsbediening, de afstands bediening van tuner kan ook de tv bedienen.
dus met tv dvd en sateliet slechts 2 afstandsbediedingen.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Al je oude opneemapparatuur kan op de schroothoop
Kan op de schroothoop of moet op de schroothoop?
Beetje zonde van mijn net aangeschafte HD-recorder :cry:

ikbenik

En dat wordt je ook nog eens bijzonder agressief door de strot geduwd.
Ik moet je uit de droom halen.
6 ontvangers kun je niet krijgen.
Ik wil graag een tweede UPC MediaBox ontvangen. Is dat mogelijk?
Op dit moment kan er per huishouden slechts één UPC MediaBox worden geleverd.
bron: http://www.upc.nl/televisie/vragen/
Daar komt ook nog bij dat tussen het aansluitpunt van de binnenkomst van de kabel en de Mediabox max. 2 meter mag zijn.

Dus lengtes van 6 tot 30 meter (wat ook wel eens voorkomt) is al helemaal uit den boze. En dus niet toegestaan. (informatie gegeven door de monteurs).

agro

Ongelezen bericht door agro »

Beetje zonde van mijn net aangeschafte HD-recorder
Die kan je nog gebruiken als gewone dvd speler, en eventueel als je bv niet thuis bent of op andere tv kijkt als recorder op tuner zonder harddisk, waar je op dat moment toch niet naar kijkt.
Ik moet je uit de droom halen.
6 ontvangers kun je niet krijgen.
Deze kan je op moment nog niet krijgen, maar als analoog signaal van de kabel gehaald wordt zal je deze tegen extra betaling wel kunnen ontvangen.

Gesloten