LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Systemat of Proline??
Re: Systemat of Proline??
Wanneer je het eea hebt besproken kan het toch geen kwaad deze aanpassingen enz. te verwerken en daarna op te sturen?
Ik begrijp heel goed dat wanneer je het gesprek hebt gehad niet zegt: ik stuur het wel effe op. Dat is inderdaad te simpel maar na een gesprek en de aanpassing verwerkend kan de verkoper het toch gewoon nasturen?
==============================================
Wat betreft de onderbroeken tsja daar zat ik gewoon effe naast
Wanneer ik degene die de topic heeft gestart kan ik mij overigens vinden in PeterR.
Heb ook gekeken naar Proline was beperkt in kleur en had Next boven pronorm staan.
Ik begrijp heel goed dat wanneer je het gesprek hebt gehad niet zegt: ik stuur het wel effe op. Dat is inderdaad te simpel maar na een gesprek en de aanpassing verwerkend kan de verkoper het toch gewoon nasturen?
Wat betreft de onderbroeken tsja daar zat ik gewoon effe naast
Wanneer ik degene die de topic heeft gestart kan ik mij overigens vinden in PeterR.
Heb ook gekeken naar Proline was beperkt in kleur en had Next boven pronorm staan.
tussen meegeven en opsturen zit in dit geval een behoorlijk verschil, omdat daarmee de discussie begon (G geeft mee/komt brengen, M stuurt op). Daarnaast zijn er volgens mij twee soorten offertes, 1 die je na een gesprek van 2 uur krijgt (heel globaal) en een die je na een tweede en/of derde gesprek krijgt (specifiek). Die laatste heb je sowieso nodig voor het tekenen en krijg je volgens mij overal mee (mandemakers groep uitgezonderd), de eerste is mijn ervaring dat er over meenemen niet moeilijk gedaan wordt, maar dat het ook maar een indicatie is.
het opvliegend reageren op elkaar (en dan niet inhoudelijk) gebeurd door personen op dit forum die in andere reacties hele nuttige adviezen geven, dat vind ik jammer (het is niet een persoon die de boel verziekt, nee, het zijn de mensen die enerzijds willen helpen, goede adviezen geven, maar elkaar op de een of andere manier niet kunnen respecteren)
probeer mijn eerste stukje nog eens goed te lezen en dan zie je dat we het op dat punt met elkaar eens zijn, anders nog een keer:Quote:
de kwaliteit van het forum wordt er helaas wel door aangetast, vaak ook omdat door dezelfde mensen ook goede adviezen worden gegeven.....
Bovenstaande snap ik niet echt, was en ben juist blij met de goede adviezen ipv de persoonlijke inhoudelijke vetes waar klanten niks aan hebben. Vandaar.
het opvliegend reageren op elkaar (en dan niet inhoudelijk) gebeurd door personen op dit forum die in andere reacties hele nuttige adviezen geven, dat vind ik jammer (het is niet een persoon die de boel verziekt, nee, het zijn de mensen die enerzijds willen helpen, goede adviezen geven, maar elkaar op de een of andere manier niet kunnen respecteren)
Yep nog eens gelezen, liggen op één lijn. Leuk en helder! alleen Max stuurt niet zomaar op hij stuurt na
volgorde van werken:
1. 1e gesprek met klant. Wat moet de keuken uitstralen, wat moet de keuken kunnen.
2. Offerte (prijsindicatie) en tekeningen worden naar aanleiding van 1e gesprek uitgewerkt. Deze worden samen met een uitgebreide uitleg via email gestuurd naar klant. Deze kan dan in alle rust bekijken of het beoogde resultaat is bereikt of wordt benaderd. Vaak geven de fotorealistische keukentekeningen, uit diverse hoeken "gefotografeerd", de klant een duidelijker beeld van de besproken keuken.
3. Klant neemt contact op voor eventuele aanpassingen in de tekening/offerte of voor een vervolgafspraak.
4. Sommige klanten hebben soms meer dan 1 vervolgafspraak nodig om tot een besluit te komen. Dat kan en mag.
Dit is onze manier van werken en voor ons werk het goed. We horen geen klachten en voelen ons hier goed onder. Een verkooptraining is altijd leuk/goed maar je moet daar voor jezelf de dingen uithalen die je wilt gebruiken.
Dit zal door sommigen als haantjesgedrag worden aangetekend of dat ik het beter weet dan de rest. Niets is minder waar, eenieder moet doen wat hij/zij het beste vindt.
MVG
1. 1e gesprek met klant. Wat moet de keuken uitstralen, wat moet de keuken kunnen.
2. Offerte (prijsindicatie) en tekeningen worden naar aanleiding van 1e gesprek uitgewerkt. Deze worden samen met een uitgebreide uitleg via email gestuurd naar klant. Deze kan dan in alle rust bekijken of het beoogde resultaat is bereikt of wordt benaderd. Vaak geven de fotorealistische keukentekeningen, uit diverse hoeken "gefotografeerd", de klant een duidelijker beeld van de besproken keuken.
3. Klant neemt contact op voor eventuele aanpassingen in de tekening/offerte of voor een vervolgafspraak.
4. Sommige klanten hebben soms meer dan 1 vervolgafspraak nodig om tot een besluit te komen. Dat kan en mag.
Dit is onze manier van werken en voor ons werk het goed. We horen geen klachten en voelen ons hier goed onder. Een verkooptraining is altijd leuk/goed maar je moet daar voor jezelf de dingen uithalen die je wilt gebruiken.
Dit zal door sommigen als haantjesgedrag worden aangetekend of dat ik het beter weet dan de rest. Niets is minder waar, eenieder moet doen wat hij/zij het beste vindt.
MVG
dat was duidelijk!
-
Ik ben echt blij dat er nog gelijkgestemden bestaan!Dit zal door sommigen als haantjesgedrag worden aangetekend of dat ik het beter weet dan de rest. Niets is minder waar, eenieder moet doen wat hij/zij het beste vindt.
Ik kom je echt een keer opzoeken maxx.
Wellicht een bezoekje aan de kerk brengen, daar vindt je ook veel gelijkgestemde......voor de zelfstandigste ben je wel erg volgzaam! Zeker bang geworden in deze grote boze keuken wereld.
-
Nee hoor ik sta alleen ver boven mensen die vooroordelen hebben.......
Wat dacht je van zelfingenomen...... inplaats van zelfstandige?