LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Emeg
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2007 03:11

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door Emeg »

Ik vind dat na 6.5 jaar je niet bij de winkelier aan kan kloppen en roepen dat het product ondeugdelijk is. Kom op, 6.5 jaar!!!
En het argument dat het ding destijds fors duurder was dan de gemiddelde TV... Tsja, wie koopt hem dan?


Mensen die er vanuit gaan dat ze voor die prijs een kwalitatief erg goed produkt kopen.

Wanneer je geen insider bent in het wereldje van de electronica en daardoor niet weet wat zich daar achter de schermen afspeelt, dan ben je blijkbaar overgeleverd aan de heidenen. Een bezigheid die er op gericht is je in de waan te brengen, dan wel te laten, dat je een top produkt koopt terwijl je, na geleden schade, er pas achter komt dat het kwalitatief om een peperduur B produkt gaat dat bedriegelijk voor top doorgaat, dat is eigenlijk niets anders dan trendy flessentrekkerij.
Als je (even jou en je moeder tot 1 persoon abstraherend) 2700 gulden over hebt voor een TV, dan heb je toch ergens wel geld voor een nieuwe trafo?
Nee dat geld heb ik niet. Als je denkt dat ik ruim in de slappe was zit dan schat je dat verkeerd in. Het geld dat ik momenteel kan missen voor luxe had ik willen besteden om mijn kapotte versterker te vervangen. Daar is nu een streep door gehaald, de televisie heeft een hogere prioriteit.

Kort en bondig gezegd. De zelfde verkoper waar ik nu mot mee heb, heeft mijn televisie 6,5 jaar geleden aan mijn moeder verkocht. Daar is erg veel geld voor betaald. Na 4 jaar heeft hij aan mijn moeder opnieuw een televisie kunnen verkopen, ze wilde graag breedbeeld gaan kijken. Dat kon omdat ik toen mijn toenmalige televisie moest vervangen. Dus heb ik voor 450 euro (dat was de helft van de prijs) aan haar nieuwe televisie mee betaald. Daardoor kon zij zich die aankoop, met name gevoelsmatig, permiteren. In ruil daarvoor nam ik haar vier jaar oude Loewe toestel over.

Ondanks mijn bescheiden inkomen dacht ik zoiets veilig te kunnen doen, ik kreeg er immers weer een gerenommeerd kwaliteitsmerk voor terug, zo dacht ik. Naar mijn verwachting zou het toestel nog 8 tot 10 jaar mee gaan en mogelijk nog wat langer, dacht ik. Dus heb ik daarvoor graag die 450 euro betaald. Raad eens wat de verkoper daar vorige week over zei? Hij zei dat ik dat ding heel voordelig op de kop had getikt. Blijkbaar had hij niet eens door dat hij zo zijn 'mening' dat mijn televisie nu te oud is om je nog druk over te maken, tegensprak.

De vraag is nu, wat is redelijk? Daar bestaat natuurlijk geen eenduidig antwoord op. In ieder geval kan ik niet de redelijkheid inzien van een Loewe dealer die de norm betreffende de duurzaamheid voor zijn 4 tot 5 keer zo dure koopwaar gelijk stelt aan een 6 jaar oude flikker maar weg B merk TV. Hij zou daar in ieder geval nooit reclame voor gaan maken, tenzij hij knettergek is. Dus een verkoper die de ander wil overtuigen dat het normaal is dat de betreffende televisie maar 6 jaar is meegegaan, die houdt de ander gewoon voor de gek. Als er iets is waar ik een verschrikkelijke hekel aan heb dan is het wel aan een bedrijfscultuur waarin het glashard voor de gek proberen te houden van consumenten de norm is.

Groetjes van Emeg.
Laatst gewijzigd door Emeg op 15 apr 2007 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Kort en bondig gezegd. De zelfde verkoper waar ik nu mot mee heb, heeft mijn televisie 6,5 jaar geleden aan mijn moeder verkocht. Daar is erg veel geld voor betaald.
Ik vind het wel onbeschoft dat er dan mensen zijn die dan tegen de winkelier zeggen dat de winkelier hun bedonderd heeft.
Dus een verkoper die de ander wil overtuigen dat het normaal is dat de betreffende televisie maar 6 jaar is meegegaan, die houdt de ander gewoon voor de gek. Als er iets is waar ik een verschrikkelijke hekel aan heb dan is het wel aan een bedrijfscultuur waarin het glashard voor de gek proberen te houden van consumenten de norm is.
Jouw verwachting is veeeeeel te hoog!
Daarbij is het niet normaal dat de winkelier je de keiharde garantie geeft dat een product nooit kapot kan gaan.

Dat eisen wel steeds meer mensen.
De sukkels.

Ik hoor steeds meer mensen roepen:
Ik eis, ik eis, ik eis.
dan is het wel aan een bedrijfscultuur waarin het glashard voor de gek proberen te houden van consumenten de norm is.
Daar gaat het fout.
Die norm van de consumenten is onrealistisch en onhaalbaar.

Over de praktische kant van het verhaal:
Je kunt als winkelier nooit de keiharde garantie geven dat de tv nooit binnen 10 jaar kapot kan gaan.

Idioten die dit wel eisen.

En wat me wel opvalt:
De idioten die dit wel eisen zijn totaal NIET technisch onderlegt, en hebben een complete desinteresse in de techniek en weigeren ook om dit te begrijpen.

De sukkels en idioten.

Maar wel voorop staan met: ik eis, ik eis, en dit zijn mijn rechten en dit jouw plichten (kots). :evil:

Ik ben al sinds 1995 werkzaam in de reparatiebranche en dit is gewoon te gek voor woorden.

Dus van die mensen die maar eisen en als dan het product kapot gaat (wat altijd gebeuren kan) dat die dan met schuim op de bek op de winkelier afstappen en dan zich tegenover de winkelier zich behoorlijk aggressief gedragen.

Heeft er iemand een behoorlijk grote teil? Want ik moet (kots). :evil:

Emeg
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2007 03:11

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door Emeg »

Ik vind het wel onbeschoft dat er dan mensen zijn die dan tegen de winkelier zeggen dat de winkelier hun bedonderd heeft.
Ik kan je effe niet volgen, waar doel je op?
Jouw verwachting is veeeeeel te hoog!
Dat is dan het gevolg van de veeeeeel te hoge prijs die voor een bij nader inzien middelmatig produkt wordt betaald.
Daarbij is het niet normaal dat de winkelier je de keiharde garantie geeft dat een product nooit kapot kan gaan.
Zou je zo goed willen zijn om eventjes mij de plaats aan te wijzen waar ik heb geschreven dat ik het normaal vind dat de winkelier die garantie wel geeft. Ik kan me namelijk niet meer herinneren dat ik dat ergens heb beweerd.
Dat eisen wel steeds meer mensen.
De sukkels.
Zij zijn sukkels.
Ik hoor steeds meer mensen roepen:
Ik eis, ik eis, ik eis.
Ik hoor die Loewe lui eisen eisen eisen en nog eens eisen, het liefst achteraf wel te verstaan, via een bon die thuis, buiten mij om op mijn bureau was gedeponeerd. Ze waren al een half uur weg met mijn TV toen ik zag en dacht, verrek daar ligt een bon.

Ik eis ik eis ik eis, ik eis van u 35 euro (77 piek) voor het ritje van 2 keer anderhalve kilometer boven op de eerder overeengekomen prijs die wij met u hebben afgesproken om effe na te gaan hoe groot de schade aan uw toestel is. Dat om te kunnen bepalen voor hoeveel we u daarna nog lichter kunnen maken.

Ze zijn inmiddels nu zoveer dat ze me kunnen zeggen dat het weer laten functioneren van mijn TV alles bij elkaar meer dan 300 euro zal gaan kosten. Elders echter betalen andere gedupeerde Loewe 'sukkels' pakweg de helft van dat bedrag.

O ja, volgens die zelfde bon is er ook een leentoestel gebracht, wat aardig hè. Alleen zoek ik mij nog steeds rot waar ze dat ding in hemelsnaam hebben neergezet. Niet dat ik een leentoestel ge-eist of verwacht had, wel nee, want eigenlijk ben ik de bescheidenheid zelve. Daarom heb ik daarover geen afspraak gemaakt. Die meneer van de winkel heeft het helemaal zelf de bedacht om ook dat op de bon te zetten, en daar is het bij gebleven. Ik zal maar niet vragen of ze dat ding alsnog komen brengen want voor je het weet hebben ze alweer een 'goede' reden gevonden mij nog eens 35 euro lichter te maken.

Ze eisen ze eisen ze eisen, geld, geld geld en nog eens geld van mij. Dat kunnen ze krijgen tot ver in het onredelijke, vanaf het moment dat ik de goed wijs kapot heb.
Daar gaat het fout.
Die norm van de consumenten is onrealistisch en onhaalbaar.
Ik geloof dat het je ontgaat waarover het hier gaat. Ik heb het niet over de norm van de consumenten, de meeste consumenten hebben maar 1 norm, hoe houd ik mijn geld zoveel als mogelijk in mijn zak. Dat is het antwoord op het "hoe komt jouw geld in mijn zak" het favoriete spel dat het bedrijfsleven graag speelt.

Ga je nu de consument verwijten dat deze bij het spelen van zijn spel de bepalingen in de wet in zijn eigen voordeel gaat gebruiken? Vind je dat niet een beetje hypocriet? Het gros in het bedrijfleven doet bijna nooit anders dan dat en zij zijn daar veel bedrevener in dan veruit de meeste consumenten.
Over de praktische kant van het verhaal:
Je kunt als winkelier nooit de keiharde garantie geven dat de tv nooit binnen 10 jaar kapot kan gaan.
Nee dat kan niet. Wat wel kan is dat de winkelier grote verwachtingen bij de klant gaat opwekken met als doel de klant extra veel geld uit te laten geven. Gebeurd dat wel dan, zo zegt de wet, zal de winkelier aansprakelijk zijn dat die verwachtingen waaraan hij maar wat graag heeft verdiend ook worden waargemaakt. Dus dan niet gaan zeuren dat de klant eist eist eist dat wat aan hem is verkocht ook wordt waargemaakt gedurende een tijdsduur die billijk is te noemen.

Bovenstaande betekend dat een klant die vijf keer meer geld uit heeft gegeven voor een door de leverancier aangemerkt top produkt daar duidelijk langer van moet kunnen genieten dan een consument die in redelijkheid kan weten dat hij een "na 5 jaar gooi maar weg televisie" heeft gekocht.

Indien het als aangemerkte top produkt helemaal helemaal geen top produkt is, dan is het ongepast als er van de de klant wordt geeist om daar, uiteraard achteraf, begrip voor te hebben. De leverancier die iets als top of erg goed aanmerkt en het vervolgens voor die prijs verkoopt is daar aansprakelijk voor.

De Loewe winkelier zou ervoor kunnen kiezen het spel eerlijk te spelen. Bijvoorbeeld door tegen de nog niet beter wetende consument te zeggen, ik verkoop dure trendy produkten. De klanten waarop ik mij richt hebben in de regel veel te besteden en kunnen zich daardoor zeer hoge afschrijvingskosten permiteren. Op hen heb ik mijn prijspeil aangepast. Deze televisie is prachtig zoals u ziet maar heeft wel het nadeel dat het niet zo'n gunstige prijs kwaliteits verhouding heeft. Als zoiets wordt verteld is de consument die meer geeft om degelijkheid dan om schoonheid beter in staat zijn eigen verantwoordelijkheid te dragen.

Waneer je aansprakelijk bent betekend dat niet dat je de klant een ongestoord genot kan garanderen, dat zou inderdaad pure onzin zijn. Wat ik stel is dat de verkoper, waneer die gaarne aansprakelijkheid aanvaard in zijn eigen belang, automatisch rekening gaat houden met de belangen van zijn klanten. Daarmee voorkomt hij onder andere bittere teleurstellingen. Het aanvaarden van aansprakelijkheid betekend dat de leverancier een klant niet behandeld alsof hij aan hem een vijf keer goedkopere televisie heeft verkocht. Daarmee wordt de klant als mens in zijn waarde gelaten.
En wat me wel opvalt:
De idioten die dit wel eisen zijn totaal NIET technisch onderlegt, en hebben een complete desinteresse in de techniek en weigeren ook om dit te begrijpen.
Ik krijg de indruk dat jij complete desinteresse hebt in wet en regelgeving en weigert om dat te begrijpen.
Ik ben al sinds 1995 werkzaam in de reparatiebranche en dit is gewoon te gek voor woorden.

Dus van die mensen die maar eisen en als dan het product kapot gaat (wat altijd gebeuren kan) dat die dan met schuim op de bek op de winkelier afstappen en dan zich tegenover de winkelier zich behoorlijk aggressief gedragen.
Tja, en dan vind ik het belangrijk te weten waarom de klant zich aggressief gedraagt. Je zou maar voor een idioot worden gehouden omdat je het aandurft de winkelier tegen zijn zin aan te spreken over iets waarvoor hij aansprakelijk is.

Alles heeft zijn prijs en dat wat een bepaalde prijs heeft behoort op een of andere manier de daarbij passende waarde te hebben echter zonder dat al het andere daar te ver bij achterblijft. Dus een trendy televisie toestel indien gewenst ja, maar niet met de kwaliteit van een vijf keer goedkoper B merk toestel. Kan je mij nog volgen?

In het woord aansprakelijk zit het begip aanspreekbaar zijn opgesloten, is je dat ooit opgevallen? Waneer een klant de ervaring meemaakt dat de leverancier ervoor kiest niet aanspreekbaar te zijn in een zaak waarin dat wel gepast is, dan zou de machteloze klant wel eens erg kwaad kunnen worden.
Heeft er iemand een behoorlijk grote teil? Want ik moet (kots).
Ik ben allang uitgekost, mij rest slechts mijn gal te spugen over lieden die ik liever laaielichters dan zakenlui zou willen noemen.

Ik zal tot slot een mooi en waar gebeurd verhaal vertellen. Mijn oud oom was visboer. Niet dat zijn bedrijf veel voorstelde, wel nee zijn zaak was slechts een simple viskar waarmee hij door het dorp liep. De man was goudeerlijk, te eerlijk en ook een beetje te simpel om te kunnen spelen alsof, en dat merkte zijn klanten. Als de vis duur was zij hij tegen zijn klanten, "de vis is duur maar de kwaliteit niet beter, ik zou vandaag maar geen vis kopen". Nu zou je zeggen dat hij dan niets verkocht, het tegendeel was waar, hij verkocht dan juist meer, gewoon, omdat zijn eerlijkheid door zijn klanten zeer op prijs werd gesteld.

De groeten, Emeg, en wat mij betreft is het hier einde discussie.

ikbenik

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:
Jouw verwachting is veeeeeel te hoog!



Dat is dan het gevolg van de veeeeeel te hoge prijs die voor een bij nader inzien middelmatig produkt wordt betaald.
Dan moet je bij de fabrikant erover klagen, en niet bij de winkelier.

ikbenik

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:
Daarbij is het niet normaal dat de winkelier je de keiharde garantie geeft dat een product nooit kapot kan gaan.

Zou je zo goed willen zijn om eventjes mij de plaats aan te wijzen waar ik heb geschreven dat ik het normaal vind dat de winkelier die garantie wel geeft. Ik kan me namelijk niet meer herinneren dat ik dat ergens heb beweerd.
Jij hebt dat niet wel niet gezegd, maar uit jouw verhaal maak ik dat wel op.
Daarnaast willen steeds meer consumenten zulke garanties.
Zelfs hier op het forum hoor je dat wel eens.
Vandaar dat ik dat aangaf.

Garantie wilt dus zeggen dat als een product in de garantieperiode kapot gaat buiten de schuld van de consument, dat dan het product gratis gerepareerd wordt of vervangen wordt.
De garantieperiode betekent niet dat je de garantie hebt dat het product in die periode zeker niet kapot gaat.
Maar steeds meer mensen beweren dus van wel.
Quote:
En wat me wel opvalt:
De idioten die dit wel eisen zijn totaal NIET technisch onderlegt, en hebben een complete desinteresse in de techniek en weigeren ook om dit te begrijpen.

Ik krijg de indruk dat jij complete desinteresse hebt in wet en regelgeving en weigert om dat te begrijpen.


Ik belicht vaak de zaken vanuit de praktische technische kant, waarbij ik op dat moment niet kijk hoe het juridisch in elkaar steekt, waarbij ik ook laat zien hoe de zaken in de praktijk echt werkt.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door flepp »

Binnen de garantie periode is de verkoper verantwoordelijk immers klant heeft het bij hem gekocht, verkoper moet het met de fabrikant regelen daar heeft de koper niets mee te maken lijkt mij.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door cossie300 »

Sins wanneer is Loewe een topmerk op TV gebied?
Ik ben niet onbekend op dit gebied, honderden K6-7-8-9-11-12-30-35 en K40's zijn door mijn handen gegaan evenals vele andere merken.

Loewe behoorde toen tot het bekende "hin-und rucklaufthyristor"verhaal, iets wat door de constructie al na een paar jaar ten dode opgeschreven diende te worden.

B&O kenmerkte zich uitsluitend tot het aparte design, technisch was het meestal op gelijk niveau als wat de andere merken te bieden hadden, maar dan voor voor een tiende van de prijs.

Ik kan heel wat topmerken op audiogebied noemen maar als je het mij vraagt weet ik niet of er op tv-gebied ook nog uitschieters zijn.

Indertijd ging een Philips K9 of K11 vijfentwintig jaar mee, maar toen begon de tv-avond om 19.00 uur tot pakweg een uur of twaalf.
Nu staat het apparaat bijna 24 uur per dag aan als bewegend behang.
Is het toch nog knap dat zo'n toestel dat 6,5 jaar zonder mankemeten heeft volgeheuoden!

chaoot
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2006 15:22

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door chaoot »

@cossie300

Goed punt over de tijd dat een TV aanstaat tegenwoordig !
Veel consumenten beseffen niet dat dit ook meespeelt in de levensduur.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ronald g »

Beetje off topic maar de verkoper is ook wel strakker geworden, terecht want zij hebben het altijd gedaan. Toen ik in 1987 begon als monteur in een klein gelders plaatsje waar iedereen alle merken kocht zolang het maar Philips was "chauvinsme te top" maar altijd tevreden klanten en niets geen gezeur, moet er wel bij vertellen dat ik bij een onafhankelijke vakzaak werkte. Philips heeft toen de wat plattere beeldbuis in gevoerd en de kast zodanig aan gepast kenners noemen hem ook wel de banaan vanwege de vorm. Pa, ma en zoon in de winkel en het beeld van de nieuwe, heel mooi en kon eindellijk die k12 bij de stort. Echter als ik het ding thuis afleverde. Ik kreeg alle tijd om de mogelijkheden uit te leggen zodat het voor iedereen te begrijpen was hoe de tv werkte, als ik weer weg iedereen blij. Zou je denken, want waar moesten de foto's van pa en moe en de kinders dat paste niet. Dat ging niet op die smalle bovenkant. Nu komt het wij als winkel hoefden niets te doen koop is koop toch! maar als service toch terug genomen en aangekaart bij Philips, we waren zeker niet de enige want ze hebben toen het 2B chassis in een nieuw jasje gestoken en iedereen gelukkig. Blaupunt ook in die tijd want vaak werdt die nieuwerwetse philips daar voor omgeruild.
B&O en Loewe zijn kasten vullers met alles wat ze maar kunnen vinden het is design, status maar geen kwaliteit. Status heeft geen kwaliteit nodig. Als vraagsteller in die tijd zijn tv had aangeboden was hij zeker beter behandeld maarja die is niet meer.

Ronald.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door cossie300 »

Nou Ronald, ik had Pa, Ma en zoontje destijds een mooie plank mdf aangeboden met een tube montagekit! Voor de snuisterijen. Past precies! :wink:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ronald g »

Mdf monagekit in die tijd tsjonge spaanplaat en bizonkit dat was er.

ikbenik

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zou je denken, want waar moesten de foto's van pa en moe en de kinders dat paste niet. Dat ging niet op die smalle bovenkant. Nu komt het wij als winkel hoefden niets te doen koop is koop toch! maar als service toch terug genomen en aangekaart bij Philips, we waren zeker niet de enige want ze hebben toen het 2B chassis in een nieuw jasje gestoken en iedereen gelukkig. Blaupunt ook in die tijd want vaak werdt die nieuwerwetse philips daar voor omgeruild.
Met alle respect, maar als je van alles op de tv wilt zetten, dan kijk je daar toch naar als je in de winkel bent om een tv uit te zoeken?

Wat mij opvalt is dat veel mensen totaal verkeerd kopen.
Ze kijken eerst naar een tv, en later kijken ze of die wel in de kast past, of dat er attributen op gezet moeten worden.
Men koopt eerst iets en gaan daarna kijken of ze het wel nodig hebben, of het product aan hun wensen of eisen voldoet.
En als dat niet het geval is, dan willen ze dat de winkelier het product terugneemt.

Maar zo gemakkelijk gaat dat tuurlijk niet.
In de winkel is het inderdaad Koop=Koop.
Bevalt de tv achteraf niet, omdat je de foto's er niet op kunt zetten of dat die niet in de kast past of dat de kleur verkeerd is:

Dan heb je als consument gewoon pech. Je moet van te voren over deze zaken nadenken.

Dat sommige winkeliers dan toch de producten terugnemen, dat is een extra dienst, maar absoluut GÉÉN recht! Vergeet dat niet!

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door cossie300 »

Nee, Ronald toen Philips kunststof kasten ging gebruiken, met die smalle bovenkanten, installeerde ik mijn nieuwe werkplaats al met mdf en montagekit, maar who cares?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ronald g »

Toen die bananen dus de nieuwe uitkwamen werden die in de winkel op oog hoogte gezet en het beeld daar blijf ik bij perfect. Dit terzijde. de kast kon niet bekeken worden dus kopen en afleveren. Wij hebben ze allemaal van klanten terug genomen en een andere geleverd. Die klanten waren teleurgesteld want hoe kon Philips dat nu doen. Wat ik aan heb willen geven is dat Philips onder druk een gedateerd chassis lees electronica een nieuw jasje heeft gegeven en ze gingen als warme broodjes. Dat design jasje daar hebben loewe en b&o jaren op geteerd. Moet wel zeggn dat philips daar zijn oude chassis dumpte. Voor de kenners 2a 2B g 90 en g 110

Ronald.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door cossie300 »

Ik ben nu toch echt benieuwd hoe die mensen hun fotolijsten en schemerlampen op hun lcd of plasmatelevisie willen zetten.
Wellicht het scherm op een kastje zetten en er dan die mdf plank van mij er bovenop plakken. Ben je weer fijn terug bij af!

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door cossie300 »

Eigenlijk snap ik die mensen wel...... is er toch nog iets OP tv :!: :!:

ikbenik

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ikbenik »

Die klanten waren teleurgesteld want hoe kon Philips dat nu doen.
Die omschakeling kan ik zelf nog herinneren. Wat een drama was het!

Als je zag wat er allemaal op de tv gezet werd, het was niet meer normaal!
Soms behoorlijk brandgevaarlijk ook. Planten op de tv, kun je voorstellen wat er gebeurd als bij het watergeven geknoeid werd?

Of sierkleedjes, ook zoiets. Soms over de koelgleuven heen.

Als monteur zijnde was het soms geen pretje om een tv op te halen.
Want wat was het een drama dat alles van te tv gehaald moest worden!

En daar stond heel wat op.


Jammer voor de consument, maar voor de veiligheid ben ik wel blij dat de tv's tegenwoordig anders zijn en dat er bijna niets meer opgezet kan worden. Veiligheid boven alles. Want bij sommige mensen was het echt een hele gevaarlijke situatie.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik koop er wel een als ze bij de kruidvat naast de scheermesjes liggen gaat in 1 moeite door toch. en als de mesjes bot zijn kan die gelijk mee de vullisbak in.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door ronald g »

@ikbenik wat dacht van de kleedjes er onder, of als je af kwam levereren effe afstoffen stond je met dat hok in je handen te wachten. neerzetten o néé want dan moest moeders weer aan de gang. Toch en dat meen ik was het een prachtige tijd.

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Topmerk Loewe levert geen duurzaamheid.

Ongelezen bericht door cossie300 »

Iemand ooit meegemaakt dat na reparatie de tv, bij wijze van service, vrijgemaakt van 3mm nicotine-aanslag de klant beweerde dat het niet ZIJN toestel was?
Nu gaat een tv-toestel na een paar jaar kapot en wordt afgedankt.
Toentertijd behoorde het tot het vaste meubilair. Ergens logisch want want de prijs van een tv als een k7 was net zo hoog als het kompleet inrichten van een huiskamer!

Gesloten